Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gått inn på settings--&--#62; utvikleralterntiver--&--#62;tving gpu gjengivelse og satt den på 2d

Dette er en direkte grunn til at hjemmeskjermen din tegner seg opp på nytt ofte, med denne påslått vil ALLE applikasjoner du bruker kreve 8MB ekstra minne, per applikasjon, selv om de ikke trenger GPU. De applikasjoner som trenger GPU spesifiserer dette spesifikt. Slå den av.

 

Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher.

Hvorfor bruker du da GO Launcher, når det du klager på er hastighet og TouchWiz er kjappere?

 

Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Slå av støyreduksjon, jeg har ikke telefon foran meg akkurat nå, men det er nevnt flere ganger i tråden her hvordan du gjør det. Det vil ofte gi bedre samtalekvalitet.

 

Edit: Fjernet unødvendig sitering...

Endret av MrEspen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

hei, jeg har aldri skrevet her før så her we go

 

Jeg har hatt telefonen helt siden den kom ut, i blå farge. Det jeg er overrasket over er at alle sier at den er så kjapp og responsiv, men slik opplever jeg den ikke så lurer på om det er bare min mobil eller om alle android telefoner er sånn.

 

Den er treig, ikke alt skje med en gang. Når jeg f.eks går fra låseskjerm til start skjerm, så ser jeg hvordan ikonene holder på å lastes inn/vises en etter en. Veldig sjeldent at hele skjermbilde kommer opp med en gang uten "halting". Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher. Mange ganger opplever jeg også at jeg taster inn tlf nr og trykk på ring så skjer det ingenting i flere sekunder. Da prøver jeg å slå inn nr igjen og så ser jeg at nå begynner telefonen å ringe. Det samme om jeg bare trykker på en allerede eksisterende mobil. Noen ganger skal jeg trykke på flere ganger og så skjer handling med forsinkelse. Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Har gått inn på settings--> utvikleralterntiver-->tving gpu gjengivelse og satt den på 2d, satt størrelse på vindusanim. og arminasjonsstørrelse ved overgang, begge på 0,5x. Ingenting av det hjelper. Fjernet aktivering av S-voice ved hjemmetasten osv. Prøvd alt, men alt føles fortsatt litt hakkete. Er Android rett og slett så dårlig? har nyeste oppdatering BLH3

 

Takk på forhånd

 

Har du prøvd å gå på oppgavebehandling og tømt minne? Ta en omstart? Merker selv noen ganger fra låst skjerm til start skjerm at ikonene lastes opp på nytt en etter en, men det hender etter når jeg har tømt minne. Men tar heller ikke mer enn et sekund.

 

Jeg har prøvd det, tømmer minner nesten hver gang jeg låser opp skjermen og har tilbakestilt på fabrikinnstillinger flere ganger. Opplever det samme, så lurer på hvordan dere opplevelser er. Er det jeg som krever for mye av tlf eller er det noe galt med min? Vanlig at ikoner laster ned/vises en etter en hver gang man låser opp skjermen? skjer godt nok i løpet av noen få sek. men langsom nok til at man merke det. Samme med ringing, man ringer tlf nr noen ganger så skjer handling med noen få sek. forsinkelser. Er dette HW/selve tlf eller android eller bare min mobil?

Lenke til kommentar

Har gått inn på settings--&--#62; utvikleralterntiver--&--#62;tving gpu gjengivelse og satt den på 2d

Dette er en direkte grunn til at hjemmeskjermen din tegner seg opp på nytt ofte, med denne påslått vil ALLE applikasjoner du bruker kreve 8MB ekstra minne, per applikasjon, selv om de ikke trenger GPU. De applikasjoner som trenger GPU spesifiserer dette spesifikt. Slå den av.

 

Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher.

Hvorfor bruker du da GO Launcher, når det du klager på er hastighet og TouchWiz er kjappere?

 

Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Slå av støyreduksjon, jeg har ikke telefon foran meg akkurat nå, men det er nevnt flere ganger i tråden her hvordan du gjør det. Det vil ofte gi bedre samtalekvalitet.

 

Edit: Fjernet unødvendig sitering...

 

Takk for svaret.

Brukte den innstilling fordi jeg leste et sted på nettet hvor noen anbefalte det som en løsning, men merket ikke noe forskjell.

Bruker Go Launcher fordi den ser bedre ut, så det er pga ren estetikk

 

Men hva med at selve det at å ringe et nr skjer også med forsinkelser noen ganger? man slår nr så skjer det ingenting på mobilen, så ser man få sek senere at telefonen har nå begynt å ringe

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vært her på lenge, fordi tråden lagres ikke under "Mine innlegg" (Noen som vet hvordan man fikser dette?). Anyway, så lastet jeg ned en oppdatering for en uke siden, og nå har jeg Android-versjonen 4.0.4, grunnbåndsversjonen I9300XXLH1 og build-nummer IMM76D.I9300XXBLH3. Hva er nytt? Jeg har fortsatt det lille irriterende problemet, "Ryd".

 

Når kommer Jelly Bean? Eller hvis jeg har det (som jeg usikker på), hvordan endrer man til Jelly Bean layoutet uten å bruke launcher?

Jelly Bean kommer oktober. :-)
Lenke til kommentar
Er det jeg som krever for mye av tlf eller er det noe galt med min? Vanlig at ikoner laster ned/vises en etter en hver gang man låser opp skjermen? skjer godt nok i løpet av noen få sek. men langsom nok til at man merke det. Samme med ringing, man ringer tlf nr noen ganger så skjer handling med noen få sek. forsinkelser. Er dette HW/selve tlf eller android eller bare min mobil?

 

Nei det er ikke vanlig, du har gjort noe, eller satt på noe som krever for mye.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det, tømmer minner nesten hver gang jeg låser opp skjermen og har tilbakestilt på fabrikinnstillinger flere ganger. Opplever det samme, så lurer på hvordan dere opplevelser er. Er det jeg som krever for mye av tlf eller er det noe galt med min? Vanlig at ikoner laster ned/vises en etter en hver gang man låser opp skjermen? skjer godt nok i løpet av noen få sek. men langsom nok til at man merke det. Samme med ringing, man ringer tlf nr noen ganger så skjer handling med noen få sek. forsinkelser. Er dette HW/selve tlf eller android eller bare min mobil?

 

Det kan være en følge av at du har brukt veldig mye minne på å tvinge GPU, og at du til stadighet tømmer minnet. Ikke gjør det heller, applikasjoner som ligger i minnet starter raskere enn hvis det ikke ligger der, de bruker heller ikke strøm som mange tror dersom de ligger i minnet.

 

Dette er helt korrekt. Telefonen vil faktisk oppleves raskere dersom man ikke tømmer minnet. Det skal kun være nødvendig dersom noe henger seg. At skrivebordet må tegnes opp på nytt er et kjent Android fenomen, men jeg har ikke opplevd det som ille på S3 kontra tidligere modeller. Min gamle HTC Legend kunne bruke opptil 20 sekunder på dette på en god dag :p

 

At det tar tid å ringe opp har jeg ikke vært borti selv, men det kan hende du ofte befinner deg et sted med lav dekning, eller tregt nett. Da vil oppkoblingen ta lenger tid, som resulterer i at det tar lenger tid før du ser at det ringer.

 

Anbefaler deg å heller resette telfonen enda en gang, og det eneste du bør endre er dette og

samt legge fra deg vanen med å tømme minnet. Hver enste gang du gjør det, må du tegne opp skrivebordet på nytt, siden det no er tømt fra minnet.

 

Hvis det ikke tilferedsstiller behovene dine ville jeg sett på muligheten for å roote og legge inn en custom rom, det finnes garantert en som er optimalisert for hastighet og ingenting annet.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått inn på settings--&--#62; utvikleralterntiver--&--#62;tving gpu gjengivelse og satt den på 2d

Dette er en direkte grunn til at hjemmeskjermen din tegner seg opp på nytt ofte, med denne påslått vil ALLE applikasjoner du bruker kreve 8MB ekstra minne, per applikasjon, selv om de ikke trenger GPU. De applikasjoner som trenger GPU spesifiserer dette spesifikt. Slå den av.

 

Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher.

Hvorfor bruker du da GO Launcher, når det du klager på er hastighet og TouchWiz er kjappere?

 

Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Slå av støyreduksjon, jeg har ikke telefon foran meg akkurat nå, men det er nevnt flere ganger i tråden her hvordan du gjør det. Det vil ofte gi bedre samtalekvalitet.

 

Edit: Fjernet unødvendig sitering...

 

Takk for svaret.

Brukte den innstilling fordi jeg leste et sted på nettet hvor noen anbefalte det som en løsning, men merket ikke noe forskjell.

Bruker Go Launcher fordi den ser bedre ut, så det er pga ren estetikk

 

Men hva med at selve det at å ringe et nr skjer også med forsinkelser noen ganger? man slår nr så skjer det ingenting på mobilen, så ser man få sek senere at telefonen har nå begynt å ringe

 

Skru av S Voice - min telefon ble superrask, synes den var treeeeeeg før dette.

Lenke til kommentar

Har gått inn på settings--&--#62; utvikleralterntiver--&--#62;tving gpu gjengivelse og satt den på 2d

Dette er en direkte grunn til at hjemmeskjermen din tegner seg opp på nytt ofte, med denne påslått vil ALLE applikasjoner du bruker kreve 8MB ekstra minne, per applikasjon, selv om de ikke trenger GPU. De applikasjoner som trenger GPU spesifiserer dette spesifikt. Slå den av.

 

Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher.

Hvorfor bruker du da GO Launcher, når det du klager på er hastighet og TouchWiz er kjappere?

 

Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Slå av støyreduksjon, jeg har ikke telefon foran meg akkurat nå, men det er nevnt flere ganger i tråden her hvordan du gjør det. Det vil ofte gi bedre samtalekvalitet.

 

Edit: Fjernet unødvendig sitering...

 

Takk for svaret.

Brukte den innstilling fordi jeg leste et sted på nettet hvor noen anbefalte det som en løsning, men merket ikke noe forskjell.

Bruker Go Launcher fordi den ser bedre ut, så det er pga ren estetikk

 

Men hva med at selve det at å ringe et nr skjer også med forsinkelser noen ganger? man slår nr så skjer det ingenting på mobilen, så ser man få sek senere at telefonen har nå begynt å ringe

 

Se på Nova launcher. Den er mye raskere enn Go Launcher. Men ligner ganske mye bortsett fra go widgets o.l

Lenke til kommentar

Har byttet simkort, og aktivert det og alt og restartet S3´en, men står bare "Ikke registrert på nettverk" når jeg prøver å foreta samtaler.

 

Chess sa at det skal tre i kraft nesten umiddelbart etter aktivering, er det noe vanlig S3 bug, eller må jeg vente? :)

 

Jeg måtte sende min s3 inn i går fordi den ikke registrerte sim-kortet. Kjipt etter å ha ventet på den i en uke, for så å måtte vente like lenge for og få sim-kortet aktivert. Også er det the waiting game igjen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har byttet simkort, og aktivert det og alt og restartet S3´en, men står bare "Ikke registrert på nettverk" når jeg prøver å foreta samtaler.

 

Chess sa at det skal tre i kraft nesten umiddelbart etter aktivering, er det noe vanlig S3 bug, eller må jeg vente? :)

 

Jeg måtte sende min s3 inn i går fordi den ikke registrerte sim-kortet. Kjipt etter å ha ventet på den i en uke, for så å måtte vente like lenge for og få sim-kortet aktivert. Også er det the waiting game igjen :dontgetit:

 

Hva mener du med at den ikke registrerte kortet? Jeg blir bedt om å skrive pin-kode og alt så da er vel kortet registrert i S3en.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge gs3, jeg trodde at den skulle så og si være drop sikker grunnet gorilla glass. og plastikk bak. Dette her var litt skuffende

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY

"Well, as much as we hate to admit it, the iPhone 5 did amazingly well in our drop test, while the Samsung Galaxy S3 came out in pretty bad shape. It’s the cold hard truth that we can’t hide and we can’t ignore.

....

The hard aluminum shell of the iPhone 5 withstood the impact pretty well, and the glass protecting the display remained intact. Meanwhile, the Galaxy S3 predictably lost its back cover and suffered damage to the casing and the front glass. Sad, sad, sad."

Lenke til kommentar

Har byttet simkort, og aktivert det og alt og restartet S3´en, men står bare "Ikke registrert på nettverk" når jeg prøver å foreta samtaler.

 

Chess sa at det skal tre i kraft nesten umiddelbart etter aktivering, er det noe vanlig S3 bug, eller må jeg vente? :)

 

Jeg måtte sende min s3 inn i går fordi den ikke registrerte sim-kortet. Kjipt etter å ha ventet på den i en uke, for så å måtte vente like lenge for og få sim-kortet aktivert. Også er det the waiting game igjen :dontgetit:

 

Hva mener du med at den ikke registrerte kortet? Jeg blir bedt om å skrive pin-kode og alt så da er vel kortet registrert i S3en.

 

Jeg fikk feilmeldingen "Sett inn sim-kort". Samsung ba meg sende den til forhandler siden det sikkert er produksjonsfeil eller noe.

 

Nei da er det ikke det som er problemet. Prøv å ring chess igjen å forklar problemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...