Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange glepphendte i denne tråden ser jeg. Personlig passer jeg på en ting jeg har betalt 5k for.

 

Kjempeflink, du. Det er ikke sånn at jeg slenger 5k rundt i bakken jeg heller. Men det er nå den største skade-årsaken totalt sett, så. Det er jo en telefon, ikke noe man har i en fløyelsbelagt kiste på loftet fordi den var så dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge gs3, jeg trodde at den skulle så og si være drop sikker grunnet gorilla glass. og plastikk bak. Dette her var litt skuffende

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY

"Well, as much as we hate to admit it, the iPhone 5 did amazingly well in our drop test, while the Samsung Galaxy S3 came out in pretty bad shape. It’s the cold hard truth that we can’t hide and we can’t ignore.

....

The hard aluminum shell of the iPhone 5 withstood the impact pretty well, and the glass protecting the display remained intact. Meanwhile, the Galaxy S3 predictably lost its back cover and suffered damage to the casing and the front glass. Sad, sad, sad."

 

Ikke se på en drop test. Se på fler og ta de med en klype salt. Veldig tilfeldig om glasset har en svakhet og måten telefonen treffer bakken. Min har hvert under hardt føre siden den kom på markedet og er like fin. Plastdekselet bak har en god del små riper nederst men er bare synlig i sterkt lys.

 

Ordboka på s3 kan dra til helvete. Bytt den med en gang.

Lenke til kommentar

Jøss, så kul du er a!

 

Jøss så saklig du var da?

 

Det er jo litt opp til hver enkelt om man kjøper beskyttelse, men personlig handler det ikke bare om hvor mye penger som er brukt, men også hvor viktig denne dingsen er til daglig. Smarttelefonen har samlet veldig mye informasjon og er blitt uunnværlig. Å knuse den, miste data eller være uten er blitt en solid ulempe. Derfor pakker jeg den inn. Og hadde gjort det med en iPhone5 eller en billigtelefon også.

 

Har brukt en Ballistix-case lenge nå, og er ikke veldig redd for hva som skjer om den faller. Er likevel forsiktig, for det skal bare en uheldig plassert sten til og dagen er ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la inn jelly bean leak fra sammobile.com i forrige uke

 

Jeg gikk nå i inn i ett eller annet modus hvor jeg kunne se flashcounter osv.

 

Jeg ser at telefonen min er offisiell og det er ikke gjort noen flash på den. Det står dog Odin Mode øverst.

 

Er det når jeg rooter at det blir lagt inn på flashcounteren?

Så lenge det er en original samsung rom er det helt OK, ikke noe påvirkning av flashcounter. Heller ikke om du rooter. Det skjer først når du legger inn en uorginal rom..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge gs3, jeg trodde at den skulle så og si være drop sikker grunnet gorilla glass. og plastikk bak. Dette her var litt skuffende

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY

"Well, as much as we hate to admit it, the iPhone 5 did amazingly well in our drop test, while the Samsung Galaxy S3 came out in pretty bad shape. It’s the cold hard truth that we can’t hide and we can’t ignore.

....

The hard aluminum shell of the iPhone 5 withstood the impact pretty well, and the glass protecting the display remained intact. Meanwhile, the Galaxy S3 predictably lost its back cover and suffered damage to the casing and the front glass. Sad, sad, sad."

Slike tester er ganske meningløse, alt for mange variabler til at man kan få noen som helst konklusjon ut av tre fall.

Lenke til kommentar

Slike tester er ganske meningløse, alt for mange variabler til at man kan få noen som helst konklusjon ut av tre fall.

Men nå er det vel ingen hemmelighet at det var mange Samsung fanboys som koste seg i tilsvarende test mellom Galaxy SII og iPhone 4S. Den gangen var det Apple leiren som var raske med å konstantere at slike tester er meningsløse...

 

Jeg er av den klare oppfatning at Galaxy SIII er dårligere enn både iPhone 5 og Galaxy SII når det gjelder hvor lett skjermen knuser, men at iPhone 4/4S kommer dårligst ut. Men spiller det noen rolle da? Hvis man er passe forsiktig eller hvis man bruker beskyttelsesdeksel, vil dette så å si aldri være noe problem allikevel.

Endret av Superparanoid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg la inn jelly bean leak fra sammobile.com i forrige uke

 

Jeg gikk nå i inn i ett eller annet modus hvor jeg kunne se flashcounter osv.

 

Jeg ser at telefonen min er offisiell og det er ikke gjort noen flash på den. Det står dog Odin Mode øverst.

 

Er det når jeg rooter at det blir lagt inn på flashcounteren?

Så lenge det er en original samsung rom er det helt OK, ikke noe påvirkning av flashcounter. Heller ikke om du rooter. Det skjer først når du legger inn en uorginal rom..

 

Selv om det er en lekka versjon? Jeg har lyst til å legge inn LI8 eller hva den aller siste JB lekka heter. Der må jeg roote vistnok. Tror du det går greit uten å tulle til for mye med flashcounter?

 

Takk for godt svar :)

Lenke til kommentar

Jeg la inn jelly bean leak fra sammobile.com i forrige uke

 

Jeg gikk nå i inn i ett eller annet modus hvor jeg kunne se flashcounter osv.

 

Jeg ser at telefonen min er offisiell og det er ikke gjort noen flash på den. Det står dog Odin Mode øverst.

 

Er det når jeg rooter at det blir lagt inn på flashcounteren?

Så lenge det er en original samsung rom er det helt OK, ikke noe påvirkning av flashcounter. Heller ikke om du rooter. Det skjer først når du legger inn en uorginal rom..

 

Selv om det er en lekka versjon? Jeg har lyst til å legge inn LI8 eller hva den aller siste JB lekka heter. Der må jeg roote vistnok. Tror du det går greit uten å tulle til for mye med flashcounter?

 

Takk for godt svar :)

Hei, neida du trenger ikke roote for å legge inn LI8!, du legger den bare inn med Odin. Jeg har kjørt LI8 siden den kom, fungerer perfekt. Spiller ingen rolle om det er en "leaked" versjon, samsung lekker nok disse med vilje, for å få en volumtest av firmware..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte lenge gs3, jeg trodde at den skulle så og si være drop sikker grunnet gorilla glass. og plastikk bak. Dette her var litt skuffende

 

Du er jo kjent som en hardbarket eplegutt, så bare fortsett å flytt på ikoner for å få custom launcher du... ^^

 

Men det er ingen tvil om at SGS3 knuser mye lettere enn f.eks SGS2, så her har Samsung gjort noe feil.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Andre som har problem med "store" excel filer i Polaris Viewer 4?

Prøvar å åpne ei Excel 2010 fil på 226 kB, fila blir åpna, men så får eg melding om for lite minne, og fila blir lukka igjen. Ei pdf-fil med 3 gangar størrelen derimot er ingen problem. 226kB er jo ingenting, er det rett og slett Excel 2010 filer den slit med, sjølv om mindre 2010 filer går bra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Angående dette med flash counteren så kan jeg oppklare litt.

Flash counteren øker ikke hvis du flasher offisielle ROMs fra Samsung via Odin/Heimdal. Disse leaksene er offisielle fra Samsung de på en måte gir til de mere avanserte brukerne sine til å teste f.eks Jelly Bean da de får masse gratis feedback på forumer som XDA-developers.

 

Hvis du flasher CF-Root med Odin/Heimdall så øker flash counteren da det er uoffisielt, men det løses enkelt ved å bruke TriangleAway for å nullstille flash counteren. Flasher du et custom ROM via CWM (ClockworkMod) så øker du ikke flash counteren.

 

Er ikke helt sikker på dette, men skriver det uansett. For å nullstille flash counteren om du skal levere mobilen inn på verksted så bruker du TriangleAway for å nullstille og deretter så flasher du det nyeste offisielle ROM-et til S3 ved å laste det ned ved å bruke det programmet som er på denne nettsiden. Det er selvfølgelig en risiko ved å gjøre det, men alt for å få garantien tilbake :)

http://fus.nanzen.se/

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har byttet simkort, og aktivert det og alt og restartet S3´en, men står bare "Ikke registrert på nettverk" når jeg prøver å foreta samtaler.

 

Chess sa at det skal tre i kraft nesten umiddelbart etter aktivering, er det noe vanlig S3 bug, eller må jeg vente? :)

 

Var skjedd noe feil med overgang fra kontantkort til abonnement hos Chess, skulle fikses til mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har byttet simkort, og aktivert det og alt og restartet S3´en, men står bare "Ikke registrert på nettverk" når jeg prøver å foreta samtaler.

 

Chess sa at det skal tre i kraft nesten umiddelbart etter aktivering, er det noe vanlig S3 bug, eller må jeg vente? :)

 

Var skjedd noe feil med overgang fra kontantkort til abonnement hos Chess, skulle fikses til mandag.

Lykke til, dette tok vel tre-fire måneder og fem simkort for meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...