Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Måtte sende inn telefonen på service igjen med en skjerm #2 som har streiket. Denne gang var eneste de hadde tilgjengelig som lånetelefon med microsim en iPhone 4S. Hatt den en dag nå og fy f.. jeg gleder meg til å få tilbake S3 :p

 

Kan ikke si annet enn at hvis jeg hadde betalt for en iPhone (riktignok 4ern) etter å ha hatt S3 ville jeg følt meg lurt. Jeg skal faktisk gå så langt at hvis noen hadde spurt meg, ville jeg heller anbefalt en windows phone fremfor iPhone, mens Android stiller i en klasse for seg. Høres jævelig fanboyish ut, men jeg ble faktisk utrolig skuffet over iPhone etter å ha "hørt så mye bra".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chamelon casecrown ble jeg tipset om her, elsker det og jeg hater egentlig alt av case/etc men den er diskre, ser veldig bra ut og billig.

 

Bestilte du fra casecrown.com?

Synes ikke flipcasen så veldig ille ut, så kanskje jeg skal skaffe meg en av hver. Vil helst ha litt beskyttelse for skjermen, da det er den jeg regner med går i stykker først.

Hvordan er telefonen å holde i den casen? Lett tilgang til volum/lås?

 

Er laget for å tåle litt mer juling da men Seidio sin Convert combo er noe jeg har tenkt til å bestille meg iallefall.

Valget sto mellom den og Otterbox Defender, men kom over en tråd hvor majoriteten valgte seidio fremfor otterboxen.

Det og en kamerat av meg anbefalte den,som igjen fikk meg til å se etter sammenligninger.

 

Den så veldig solid ut! Passer sikkert bra til arbeidsfolk som jobber i vær og vind. Frigjør plass i lommen, kjekt! Jeg sitter for det meste på kontoret så kanskje ikke så aktuell for meg.

Lenke til kommentar

Otterbox er nok det ja, men seidio... Ikke noe problem der... Bare å ta av hard skjelettet så har du en tynnere mer kontorvennlig case istedetfor, ut på tur og trenger litt mer beskyttelse? *smack!* voila! Hardshell på plass og du har ett røffere deksel

 

Good point. Må vurdere hvilke jeg skal kjøpe. Den hadde smarte løsninger og god beskyttelse. Liker også at det er veldig bra beskyttelse til skjermen, som er et must for meg! Takk for tipset!

Blir vel en convert combo og en flipcase fra iutstyr, så har jeg noe å velge i :)

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar

Muligens ikke et rent S3-spørsmål, men prøver for det. :)

 

Får dere push-varsler fra facebook? Jeg fikk det på S2'en, og på andre telefoner, men på S3 kommer det ingenting utenom oppdateringene. Ser ikke helt forskjellen, hvorfor virker det ikke på S3? Hadde ICS med MIUI på S2, har det noe å si?

 

Veldig irriterende egentlig, facebook messenger funker som bare det, der kommer meldingene rett inn. Men ikke fra den offisielle appen. Har ikke opplevd det på noen annen mobil enn denne, derfor satser jeg på at det er et S3-problem :p

Lenke til kommentar

Måtte sende inn telefonen på service igjen med en skjerm #2 som har streiket. Denne gang var eneste de hadde tilgjengelig som lånetelefon med microsim en iPhone 4S. Hatt den en dag nå og fy f.. jeg gleder meg til å få tilbake S3 :p

 

Kan ikke si annet enn at hvis jeg hadde betalt for en iPhone (riktignok 4ern) etter å ha hatt S3 ville jeg følt meg lurt. Jeg skal faktisk gå så langt at hvis noen hadde spurt meg, ville jeg heller anbefalt en windows phone fremfor iPhone, mens Android stiller i en klasse for seg. Høres jævelig fanboyish ut, men jeg ble faktisk utrolig skuffet over iPhone etter å ha "hørt så mye bra".

Hehe, jeg er 100% enige :-)

Har hatt 1stk 3GS, og 2stk iPhone4, og har gitt den ene til kånå, og hver gang jeg låner den så føles det nesten som en "gammel dags" mobil ifra 1990 tallet :-)

Den andre iPhone 4 ligger i en skuff og samler støv....

 

 

Meget bra greier.

Noen som vet om SAMSUNG UE55D7005 LED TV og Samsung Galaxy Note10.1 vil og støtte dette Miracast?

 

 

Hva er den enkleste måten å roote på og hvilke jelly bean roms anbefaler folk? Begynner å bli lei av å vente på den offisielle oppdateringen. Har i tillegg fått en bug med copy/paste så er klar for å prøve litt custom roms.

Enkelt og greit CriskeloRomV13, den har 4.1.1 -&--#62; [ROM][XXDLI8][18/09]CriskeloRomV13►JB►KITCHEN►OTA►15 TOGGLES►NANDROID ON LINE!

Sjekk denne posten

http://forum.xda-dev...d.php?t=1866485

og denne videoen

http://www.youtube.com/watch?v=EFHc5DGsNns&feature=player_embedded

 

261000v13eng.png

 

159744kitchenv13eng.png

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

hei, jeg har aldri skrevet her før så her we go

 

Jeg har hatt telefonen helt siden den kom ut, i blå farge. Det jeg er overrasket over er at alle sier at den er så kjapp og responsiv, men slik opplever jeg den ikke så lurer på om det er bare min mobil eller om alle android telefoner er sånn.

 

Den er treig, ikke alt skje med en gang. Når jeg f.eks går fra låseskjerm til start skjerm, så ser jeg hvordan ikonene holder på å lastes inn/vises en etter en. Veldig sjeldent at hele skjermbilde kommer opp med en gang uten "halting". Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher. Mange ganger opplever jeg også at jeg taster inn tlf nr og trykk på ring så skjer det ingenting i flere sekunder. Da prøver jeg å slå inn nr igjen og så ser jeg at nå begynner telefonen å ringe. Det samme om jeg bare trykker på en allerede eksisterende mobil. Noen ganger skal jeg trykke på flere ganger og så skjer handling med forsinkelse. Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Har gått inn på settings--> utvikleralterntiver-->tving gpu gjengivelse og satt den på 2d, satt størrelse på vindusanim. og arminasjonsstørrelse ved overgang, begge på 0,5x. Ingenting av det hjelper. Fjernet aktivering av S-voice ved hjemmetasten osv. Prøvd alt, men alt føles fortsatt litt hakkete. Er Android rett og slett så dårlig? har nyeste oppdatering BLH3

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Hva er den enkleste måten å roote på og hvilke jelly bean roms anbefaler folk? Begynner å bli lei av å vente på den offisielle oppdateringen. Har i tillegg fått en bug med copy/paste så er klar for å prøve litt custom roms.

Nå er det å flashe, roote etc. veldig likt i form av at de fleste benytter Odin packs.

 

Ang. Jelly Bean anbefaler jeg DLI8, altså den nyeste versjonen. Fungerer bra, relativt lite bugs og brukbar batteribruk. Anbefaler denne Odin packen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1835931

 

Når det kommer til ROM, så er det litt smak og behag, men se deg gjerne ut noen av de mer populære, da disse som oftest er mer velprøvd utfra antall brukere. I tillegg har disse flere themes, egne apps etc. Her kan jeg anbefale Omega ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663656

 

Uansett ROM, så se til at de støtter DLI8. Anbefalingene er basert på mine erfaringer, så ikke sikkert det passer ditt behov etc. best. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Kan ikke si annet enn at hvis jeg hadde betalt for en iPhone (riktignok 4ern) etter å ha hatt S3 ville jeg følt meg lurt. Jeg skal faktisk gå så langt at hvis noen hadde spurt meg, ville jeg heller anbefalt en windows phone fremfor iPhone, mens Android stiller i en klasse for seg. Høres jævelig fanboyish ut, men jeg ble faktisk utrolig skuffet over iPhone etter å ha "hørt så mye bra".

 

Når jeg fikk fra iOS til S3 så ble jeg nesten litt irritert på alt jeg har gått glipp av som er på Android. Alt føles så fritt og enkelt og man kan sette widgets hvor man vil, endre størrelser, bakgrunner osv.

 

Jeg har alltid hørt så mye uff og gru om Android at det var bare tull og tøys, men jeg fikk ett helt annet bilde etter at jeg kjøpte meg S3! Super duper telefon og OS! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vært her på lenge, fordi tråden lagres ikke under "Mine innlegg" (Noen som vet hvordan man fikser dette?). Anyway, så lastet jeg ned en oppdatering for en uke siden, og nå har jeg Android-versjonen 4.0.4, grunnbåndsversjonen I9300XXLH1 og build-nummer IMM76D.I9300XXBLH3. Hva er nytt? Jeg har fortsatt det lille irriterende problemet, "Ryd".

 

Når kommer Jelly Bean? Eller hvis jeg har det (som jeg usikker på), hvordan endrer man til Jelly Bean layoutet uten å bruke launcher?

Lenke til kommentar

Hørte fra netcom butikken at støyfilteret under samtale på GS3 var bare å slå av da den ikke funket i norden, noe som vet noe mer om dette?

 

Uhm... hvordan begrunnet de det ? så fremt jeg vet så er ikke dette nettverksrelatert men heller HW så kan ikke forstå hvorfor de sier noe slikt, ja det er tilfeller hvor denne har ført til problemer men ingenting jeg personlig har merket noe til.

Støyfilteret skjer ved at den sekundære mikrofonen (du finner den på toppen av telefonen din, bittelite hull som du finner på bunn og) plukker opp bakgrunnstøy og forsøker og fjerne denne etter beste evne.

 

http://postimage.org/image/50csrgza3/

 

samme hullet jeg har markert på bunnen her men på toppen.

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei, jeg har aldri skrevet her før så her we go

 

Jeg har hatt telefonen helt siden den kom ut, i blå farge. Det jeg er overrasket over er at alle sier at den er så kjapp og responsiv, men slik opplever jeg den ikke så lurer på om det er bare min mobil eller om alle android telefoner er sånn.

 

Den er treig, ikke alt skje med en gang. Når jeg f.eks går fra låseskjerm til start skjerm, så ser jeg hvordan ikonene holder på å lastes inn/vises en etter en. Veldig sjeldent at hele skjermbilde kommer opp med en gang uten "halting". Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher. Mange ganger opplever jeg også at jeg taster inn tlf nr og trykk på ring så skjer det ingenting i flere sekunder. Da prøver jeg å slå inn nr igjen og så ser jeg at nå begynner telefonen å ringe. Det samme om jeg bare trykker på en allerede eksisterende mobil. Noen ganger skal jeg trykke på flere ganger og så skjer handling med forsinkelse. Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Har gått inn på settings--> utvikleralterntiver-->tving gpu gjengivelse og satt den på 2d, satt størrelse på vindusanim. og arminasjonsstørrelse ved overgang, begge på 0,5x. Ingenting av det hjelper. Fjernet aktivering av S-voice ved hjemmetasten osv. Prøvd alt, men alt føles fortsatt litt hakkete. Er Android rett og slett så dårlig? har nyeste oppdatering BLH3

 

Takk på forhånd

 

Har du prøvd å gå på oppgavebehandling og tømt minne? Ta en omstart? Merker selv noen ganger fra låst skjerm til start skjerm at ikonene lastes opp på nytt en etter en, men det hender etter når jeg har tømt minne. Men tar heller ikke mer enn et sekund.

Lenke til kommentar

Ang. Jelly Bean anbefaler jeg DLI8, altså den nyeste versjonen. Fungerer bra, relativt lite bugs og brukbar batteribruk. Anbefaler denne Odin packen: http://forum.xda-dev...d.php?t=1835931

Prøvde meg på denne jeg. Ser ut til å fungere bra så langt. Greit å slippe å wipe telefonen også ;)

 

Drev på med rooting og roms på min gamle Desire, men prøvde å være litt mer tålmodig med denne. Ble til slutt lei av å vente på OTA update med jelly bean :p Odin virker jo som et greit program også. Hadde det forresten fungert å flashe den oppdateringen rett fra recovery som jeg gjorde tidligere på Desire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...