Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Nå er det 3. gangen på dette spillet at jeg møter Chelsea på online seasons når jeg spiller med en 4,5 stjerners klubb. Og jeg har kun spilt ca 20 kamper...

 

E: Der ja. De 5 siste målene jeg har sluppet inn har kommet på heading... Midstopperne mine er jo 10cm lengre enn hver av målskorerne også!

Endret av LFCboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter litt med å score når jeg kommer for tett på keeper. Noen bra metode å klare å flikke ballen forbi keeper og i mål og ikke rett på keeper?

 

På fifa 12 var det jo bare å ta plasseringsskudd og sette den fint forbi keeper.

 

Også et stort problem når jeg mottar ballen med mann tett i rygg. Da mister jeg ballen uansett, får jo ikke tid å gjøre noe grunnet elendige mottak.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å score når jeg kommer for tett på keeper. Noen bra metode å klare å flikke ballen forbi keeper og i mål og ikke rett på keeper?

 

På fifa 12 var det jo bare å ta plasseringsskudd og sette den fint forbi keeper.

 

Også et stort problem når jeg mottar ballen med mann tett i rygg. Da mister jeg ballen uansett, får jo ikke tid å gjøre noe grunnet elendige mottak.

 

Syns de med mottak er litt overdrivent. Spilt litt med norske lag på karrieremodus, og ingen kan jo ta i mot ballen.

Lenke til kommentar

Vært en kjempefan av Fifa nå de siste 4 årene, ligger på rundt 1000 kamper totalt Online de siste 4 utgavene.. Fifa 13 har eg allerede solgt igjen, forferdelig spill. Fart og kontringer virker som det eneste som skjer på banen, hvor er midtbane krigen som er i vanlig fotball. Er veldig rotete til tider også hele spillet. Gleder meg veldig men ble veldig skuffet.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Vært en kjempefan av Fifa nå de siste 4 årene, ligger på rundt 1000 kamper totalt Online de siste 4 utgavene.. Fifa 13 har eg allerede solgt igjen, forferdelig spill. Fart og kontringer virker som det eneste som skjer på banen, hvor er midtbane krigen som er i vanlig fotball. Er veldig rotete til tider også hele spillet. Gleder meg veldig men ble veldig skuffet.

 

Da tilhører du mindretallet.

 

Det er generelt altfor mye klaging på dette spillet. Klag gjerne på servere og bugs, men spillet i seg selv er genialt.

Lenke til kommentar

Vært en kjempefan av Fifa nå de siste 4 årene, ligger på rundt 1000 kamper totalt Online de siste 4 utgavene.. Fifa 13 har eg allerede solgt igjen, forferdelig spill. Fart og kontringer virker som det eneste som skjer på banen, hvor er midtbane krigen som er i vanlig fotball. Er veldig rotete til tider også hele spillet. Gleder meg veldig men ble veldig skuffet.

 

Da tilhører du mindretallet.

 

Det er generelt altfor mye klaging på dette spillet. Klag gjerne på servere og bugs, men spillet i seg selv er genialt.

 

Sikkert genialt hvis man liker kontringer og folk som elsker å bare å løpe. Hvor ble det egentlig av dette som EA sa før spillet kom ut at fart skulle ha mindre å si, fart har mer å si nå enn tidligere. Iallefall om man spiller UT som er en helt latterlig arcade mode.

Lenke til kommentar

Hvis noen velger å spille kontringsbasert-fotball så burde jo spillet legge til rette for det, samtidig som man ikke skal kunne lempe ballen opp mot en ving som alltid løper fra en forsvarer.

 

Når noen klager på at de blir tatt igjen av midtstoppere hele tiden med de kjappe spillerne sine, mens andre klager på at løping er mer effektivt enn noensinne, så velger jeg å tro at det skyldes spillestil og evt. presshøyde, ikke spillet i seg selv.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg opplever til stadighet at spillet "fryser" i påvente av en online-kamp. Jeg blir bare stående og spille ball med keeper og ingenting skjer. Ingen knapper jeg trykker på fungerer og jeg får ikke kommet meg videre til selve kampen. Løsningen er å avslutte spillet og starte på nytt.

 

Noen andre som opplever dette?

 

Logg deg av og på PSN eller XBL så slipper du å avslutte spillet for hver gang

Lenke til kommentar

Tapte 3-1 mot Paris St. Germain med Viking, han hadde vel 3 sjanser å scoret på alle. Jeg flere sjanser men keeperen var jo verdens beste, mens min springer ut å legger seg forran ballen til Zlatan, men han glipper selfølgelig å serverer Satan selv!

 

Sykt slitne tippeliga spillerene blir i forhold til PL, La Liga osv :p

Lenke til kommentar

Kan være enig i kritikken med at fart har mer å si. Både scorer og slipper inn flere mål enn i tidligere spill. Ett vanlig resultat for meg nå er 4-3, mens før var det mer vanlig med 1-0 og 2-1 kamper.

 

Så noen spørsmål.

 

Hvordan forhindrer man at forsvarspillerene automatisk støter mot ballfører? Dette skjer med spillere jeg ikke kontrollerer. Dermed er det lettere å spille tiki-taka rundt dem noe som fører til at jeg bruker like mye tid på å forhindre at AI lager hull i forsvarslinjen som å faktisk forsvare meg. Jeg liker å ligge å vente på at ballfører gjør feil og holde en stram linje.

 

Og så noe jeg har lurt på i alle Fifa-versjoner. Hvordan vinner man egentlig en hodeduell? Mot noen motstandere taper jeg alle hodedueller. Det er fordi han timer bedre enn meg, men jeg forstår ikke hva som er nøkkelen.

 

Og til slutt. Noen er veldig flinke til å forsvare seg med å støte med forsvaret. Prøver jeg på det samme så forsvinner de ut i pølseboden som fulle sjømenn. Hva er hemmeligheten her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...