Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å lese på EA sitt FIFA-forum når spillet slippes. Det er nesten like gøy som selve spillet :D

 

Leste litt på "demo-forumet" nå og dette var noe av det første som måtte meg

 

1. First-touch is pathetic. Too random and shouldn't happen so often on simple passes.

2. CPU follow player runs better than your own team. Your own team are idiots.

3. Shot wind-up is too slow.

4. Slide tackles are still nerfed.

5. Heading still sucks and is near 50-50. 90% of goals conceded are stupid headers you can't stop.

6. Shooting is still the same-old terrible. The goals are the usual FIFA-style goals. It's pointless to even shoot from so many places on the pitch, because you will never score.

Lenke til kommentar

Da har demoen fått kjørt seg på PS3'en min noen timer - her er mine inntrykk så langt:

 

Gameplay:

+Ballmottak er mye mer tilfeldig - det skjer oftere i angrep enn i forsvar og det er egentlig en god ting. Hadde en scoring hvor jeg gjorde et halvdårlig mottak, men ballen spratt litt opp i lufta så jeg skøyt på volley i steget. Hadde aldri skjedd i Fifa12. Fantastisk scoring og en fantastisk idé: alt er overlatt litt til tilfeldighetene sånn som i virkelig fotball.

+AI'en på laget ditt er hakket mer offensivt i tankesettet. Har fortsatt til gode å merke veldig store forskjeller, men jeg merker meg at de går på flere løp og ser etter åpninger de kan løpe igjennom.

+Det er vanskelig å finesse noe som helst. Til slutt dreit jeg i å prøve og gikk heller for skudd eller drible keeper. Som Kleivis skriver over her så setter du dem lettere alene mot keeper.

+Jeg føler at pasningsmotorikken også er endret. Har sendt avgårde langpasninger med en fart og med en skru som aldri hadde skjedd i 12'ern. Kortpasningene virker også mer kontante og tyngre.

-Liker absolutt ikke at AI'en lar folke mine fortsatt stå å glo på ballen fremfor å løpe mot ballen for å sette den i åpent mål. Skjedd flere ganger at de bare står og ser på tross attacking eller ultra attacking laginnstilling.

-AI-forsvaret ditt løper fortsatt omveier - når de egentlig skal løpe langs med motstanderen så går de vinkelrett på og gir motstanderen et unødig forsprang. Tullete.

Har ikke merket at den driblegreia er implementert. Er ikke særlig til driblete så kanskje det er litt derfor, men i trange situasjoner merker jeg at det er litt lettere å få med seg ballen.

 

Diverse:

Det er flere ting jeg kjenner igjen fra Fifa 12: Reprisene er fortsatt like kortfatta: spiller ingen rolle hvor fantastisk pasningsspill du har opp imot en scoring - du får se 3-4 sekunder av hele hendelsen under highlights etter kampen. Så og si samme kameravinkler som i Fifa 12 også og det hele ser kunstig ut. Skuff.

Folk loker like mye etter ballen ved innkast. Frispark er bedre hvorpå lagkompisene dine sparker ballen til deg så du kan ta et raskt frispark.

Jeg trodde også vi skulle få myntkast og valg av side før kampen siden de hadde implmenetert en animasjon for dette, men EA synes vel at dette er unødvendig å velge siden vi uansett skal spille på begge sider av banen så du får bare se en animasjon i opptakten av kampen. Totalt idiotisk og why bother i det hele tatt.

 

Det aller kuleste med Fifa 13 er Skill games. Jeg skjønner hvorfor noen har blitt sittende i timer for å bedre rekorden sin - jeg kommer nok også til å gjøre det.

 

Ser frem til release nå, og skal nok prøve karrieremodusen i litt større grad, men hovedfokuset mitt blir nok fortsatt online. Da finner vi fort ut om EA har giddet å endre de cheesy taktikkene. Håper det er en slutt på folk som spurter igjennom hele kampen og som bare bruker lobba through ball for å vinne kamper.

Endret av Bjellesau
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt drit at Camp Nou ikke er med. Ingen som vil si det høyt, men dette er med ganske stor sannsynlighet fordi Konami har alle rettighetene til La Liga i år (og kanskje fremover?).

Nå får faen meg EA og Konami slutte å legge stokker i veien på hverandre. Skulle virkelig ønske at de bare lot spillene de lagde tale for sin fordel og så får forbrukeren bestemme hvem som er best istedetfor å finne kreative måter å ødelegge for motstanderen på..

/rant

 

Har også hørt rykter om at Napoli av en eller annen grunn ikke er lisensiert i år? Aner ikke hvorfor..men kjipt.

 

Og de som lurer på dette med kamper og tidene det spilles på:

Når du velger klokkeslett for kampstart i menyen så ser du bare et par-tre endringer i preview-bildet, men i kampen så ser man lett forskjell når du tar bilder og sammenligner:

 

post-116700-0-99799300-1347483670_thumb.jpg

 

Og så er det litt balle at man ikke kan gjøre mer med nettene enn i fjor. Fargene følger stadion så Etihad har svarte nett, Anfield har røde nett, Signal Iduna Park har gulsvarte nett osv..

Lenke til kommentar

Da har jeg spilt litt på demoen og vet ikke helt hva jeg synes. Virker mer realistisk, men jeg trenger nok ganske mye trening før jeg kan si det blir gøyt. Var vanskelig å slå skikkelige pasninger og både førstetouch og touch generelt når man løper med ball var veldig uvant. Skudd var jo håpløst. Kom ikke til noen spesielle sjanser heller da, spilte vel på legendarisk.

 

Merket fortsatt ting jeg mislikte med Fifa 12. Som de automatiske taklingene for å stoppe en pasning. Er også veldig skeptisk til dette med at spiller-statsene skal endres ofte etter ekte kamper. Hvordan vil det påvirke spillere som blir skadet? Hvordan vil ferdighetene endres? Er det slik at jeg kan deaktivere dette? Hva skjer med spillere eller lag som har hatt en veldig dårlig kamp før jeg deaktiverer da? Vil de være dårlig hele tiden? Vet dette er noe som har vært i noen tidligere versjoner av Fifa, men de har jeg altså ikke spilt.

 

Driblingen føltes veldig smooth og bra. Nesten så det ble litt fifa street. Reagerte veldig fort når jeg skulle ta en finte. Jeg likte det, men det passet vel ikke til det "realistiske" som spillet bygger sånn på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...