Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Virker heldigvis som om pace ikke har like mye å si i forhold til FIFA 12

Virker heldigvis som om pace ikke har like mye å si i forhold til FIFA 12

Ikke har like mye å si som i Fifa 12?

Jeg synes nå pace var en av de mest undervurderte skilsene. Eneste gangene du kunne utnytte dette var de få gangene du har mye rom å løpe i. Derimot å løpe fra en forsvarer var klin umulig. Selv om forsvareren ikke er borti ble du alltid dratt bakover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, pace undervurdert? Der tror jeg knapt du finner noen som er enige med deg, SnkiKaZ. Det er jo, by far, den ALLER VIKTIGSTE attributten i Fifa. Det er jo en grunn til at samtlige folk online bruker enten Nilmar eller Welliton på topp - to spillere som i utgangspunktet ikke klarer å treffe en låvedør fra en skolengdes avstand, men som på grunn av sin fart får 300 sjanser alene med keeper hver eneste match.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FIFA 12 var basert på pace. Du kunne ha et bedre lag på papiret og være en bedre spiller, men de som brukte raske spillere scoret før eller senere på de raske kontringene hvor ballene ble måkt i bakrommet. Så at FIFA endelig nedvurderer viktigheten av fart er på tide.

 

Det som er sikkert er at vi vil få silet ut enda flere dårlige FIFA spillere og etterlate mindre til flaksen disse ofte har med seg.

Lenke til kommentar

Haha, pace undervurdert? Der tror jeg knapt du finner noen som er enige med deg, SnkiKaZ. Det er jo, by far, den ALLER VIKTIGSTE attributten i Fifa. Det er jo en grunn til at samtlige folk online bruker enten Nilmar eller Welliton på topp - to spillere som i utgangspunktet ikke klarer å treffe en låvedør fra en skolengdes avstand, men som på grunn av sin fart får 300 sjanser alene med keeper hver eneste match.

spilte ikke mye online. For det meste bare kariere, så er sikkert litt der det ligger også. Jeg personlig at det var litt merkelig at spisser som benzema ikke vant løpsduell med midtstoppere med sånn 40-50 pace bare fordi de er sterkere eller hva det nå er.

Endret av SniKaZ
Lenke til kommentar

Så man skal være helt avhengig av raske forsvarspillere for å spille Fifa12? Fifa 12 er ikke annet enn høye baller og fart. Veldig mange bruker dette hele tiden, og det er der middelmådigheten ligger.

Har jeg ikke sagt. Men jeg liker best å ha en sterk spiss som ikke er så rask i forhold til svak spiss som er veldig rask, for er det en løpsduell mellom forsvarer og svak spiss kommer så og si alltid forsvareren først pga styrken.

Jeg synes styrken nøytraliserer farten nok.

Lenke til kommentar

Helt greit det du skriver, men så skrev vel du også at du ikke spiller mye online, CPU spiller ikke høyeballer. Der hovedproblemet til Fifa 12 ligger. Har man en spiss som er over 85 pace så er det bare å prøve nok ganger så lykkes du en eller annen gang med disse høye ballene over forsvaret. Vet ikke hvor mange kamper eg har spilt der folk bare prøver på dette i 90 min, finnes jo ikke ferdigheter men om man ser det fra deres siden er nok de veldig gode.

Lenke til kommentar

er det en løpsduell mellom forsvarer og svak spiss kommer så og si alltid forsvareren først pga styrken.

 

Skulle ønske dette var sant, men for de av oss som spiller online, og spesielt ultimate team, så vet vi at dette er langt unna sannheten. Pace er viktigere enn absolutt alt annet uansett hvor spilleren spiller.. (Unntatt keeperen da :p ) Det virkelige "Ultimate team" i Fifa 12 hadde vært 11 stykk Agbonlahor.

 

Virker som andre egenskaper er viktigere enn før i Fifa 13 om demoen er noe å dømme ut fra, og det er jo bra. First touch virker som det som helt klart gjør Fifa 13 mer interessant enn forgjengeren. Med og motspillere har også bedre plasseringer og gjør smartere løp uten ball. Finesse-skudd er nerfa, men de går fremdeles inn om du treffer med en rulleball mot hjørnet, dessverre. Virker bare som de lettere går utenfor i denne versjonen.

 

Har ikke opplevd demping til spiss enda, men frykter den fremdeles er med, selv om det virker som forsvarere ikke er kasteballer når de møter raske spisser lenger. (Vi får se når vi kan spille mot Agbonlahor)

 

AIen spiller heller ikke like feigt som på Fifa 12, hvor man kunne bruke lang tid på å få tak i ballen fordi motstanderen bare spilte ballen sidelengs og bakover. Nå har jeg ikke prøvd demoen på legendary enda, så mulig det fortsatt er sånn der. De har fremdeles 11 mann bak ballen til enhver tid, mens de fint kan komme 6 mot 4 mot meg, da, så det er litt kjedelig å hele tiden måtte inn på 5 meter for å score, siden det alltid er noen i veien for langskudd. Frykter det blir enda vanskeligere å møte lag med 5 bak, ingen midtbane og 5 foran denne utgaven.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Helt greit det du skriver, men så skrev vel du også at du ikke spiller mye online, CPU spiller ikke høyeballer. Der hovedproblemet til Fifa 12 ligger. Har man en spiss som er over 85 pace så er det bare å prøve nok ganger så lykkes du en eller annen gang med disse høye ballene over forsvaret. Vet ikke hvor mange kamper eg har spilt der folk bare prøver på dette i 90 min, finnes jo ikke ferdigheter men om man ser det fra deres siden er nok de veldig gode.

Ja, du har nok rett der, derfor blir det vell litt feil at jeg uttaler meg om akkurat dette.

 

Men driver jo litt å spiller Ultimate Team. Har Falcao + Defoe på topp. Om jeg ikke husker helt feil så er Defoe endel raskere, men når jeg prøver å komme meg forbi med fart er det som oftest Falcao det er best med pga Defoe blir dyttet bort så fort. Kan kanskje vere bare tilfeldig at jeg har vært borti noen situasjoner :p bare for å legge til da, jeg spiller så og si aldri høye baller, jeg liker å trille meg gjennom etter bakken.

Lenke til kommentar

Da spiller du nok ikke høye baller om du kommer i dueller med forsvarspillerne. Hjelper fint lite om man er fantastisk i forsvar når alt KAN skjer når man prøver disse pasningene, Føler meg ganske grei i forsvar, men målene kommer ofte på høye baller. Nå virker det så langt at det kanskje blir litt vanskeligere å spille på denne måten på Fifa 13. Gleder meg faktisk litt til UT også dette året, kanskje man faktisk kan bruke favorittspillerne sine uten at man blir tatt på farten hele tiden. Sitter med den følelsen at UT på Fifa 12 at folk absolutt ikke bruker favorittspillerne sine, er pace pace og pace.

Lenke til kommentar

Tror eg har skutt utenfor på alle mine forsøk på finesse-skudd, bortsett fra når eg har vært alene med keeper.

 

Samme her. Fikk til et rett oppi krysset med Balotelli i dag, da, men det var første gang jeg fikk det til helt siden demoen kom ut. Litt dumt at det har blitt vanskeligere med å finesse-skudd fra litt lang avstand nå, syns ikke det var altfor lett i Fifa 12 heller.

Lenke til kommentar

FIFA 12 var basert på pace. Du kunne ha et bedre lag på papiret og være en bedre spiller, men de som brukte raske spillere scoret før eller senere på de raske kontringene hvor ballene ble måkt i bakrommet. Så at FIFA endelig nedvurderer viktigheten av fart er på tide.

 

Det som er sikkert er at vi vil få silet ut enda flere dårlige FIFA spillere og etterlate mindre til flaksen disse ofte har med seg.

 

 

og alle

 

*hahahhaa you suck, lolloolollolololoolollolol* mld de idiotene sender etter match...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...