Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Eller bare spill spillet. Får masse cash av å kun vendor gamle shards, necks, rings, og deconstructe alt annet.

Er lvl40, har 10k, den dyre mounten, 90 character bagspace, etc.

 

Ikke repair hvis du kan unngå det, bare craft nytt gear. Loot chests. Gjør quests og objectives. Så går det så fint.

 

I alle fall i daggerfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller bare spill spillet. Får masse cash av å kun vendor gamle shards, necks, rings, og deconstructe alt annet.

Er lvl40, har 10k, den dyre mounten, 90 character bagspace, etc.

 

Ikke repair hvis du kan unngå det, bare craft nytt gear. Loot chests. Gjør quests og objectives. Så går det så fint.

 

I alle fall i daggerfall.

 

Penger er det ikke problemer med i spillet.

Selv har jeg 100 inv. space, 110 bank space, to av de dyreste hestene, kjøpt meg Daedric Motif for 30k, og jeg har fortsatt 20k til overs. Er VR5.

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat dette spillet å holder på å laste ned. Liker ikke helt dette opplegget med Imperial Edition og den måten de prøver å tjene ekstra penger på. Men er såpass stor fan av Elder Scrolls universet at jeg følte at jeg nesten måtte prøve å gi det en sjangse, for håpe jeg blir positivt overasket :)

Lenke til kommentar

Morsomt at du skulle si det, siden ingen her i tråden har sagt de ikke liker spillet. Du har bare hisset deg opp ;)

Er det meg du snakker til? Da er du som vanlig på bærtur, og jeg anbefaler å holde kjeft før det blir enda mer pinlig for deg. Å kalle spillet dødt innen kort tid fordi det ikke er endgame og å si at å spille gjennom de to andre alliansene er bortkastet tid tyder ikke akkurat på at du liker spillet. Hva du gjør her i tråden annet enn å trolle skal jeg ikke engang gidde spørre om.

 

Kjøpte akkurat dette spillet å holder på å laste ned. Liker ikke helt dette opplegget med Imperial Edition og den måten de prøver å tjene ekstra penger på. Men er såpass stor fan av Elder Scrolls universet at jeg følte at jeg nesten måtte prøve å gi det en sjangse, for håpe jeg blir positivt overasket :)

Enig i at det var teit å holde Imperial som exclusive, men det er bare en av mange menneske-raser. At de andre er låst til en allianse er også litt dumt, men de to andre alliansene åpner seg når du er maks level uansett, så det er ikke en stor sak alt i alt. Pluss, du kan bli med i dungeons til andre allianser uten problem. Tviler på at du kan spille sammen med de andre alliansene i dungeons, men selve dungeonsene er ikke noe problem å bli med i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Morsomt at du skulle si det, siden ingen her i tråden har sagt de ikke liker spillet. Du har bare hisset deg opp ;)

Er det meg du snakker til? Da er du som vanlig på bærtur, og jeg anbefaler å holde kjeft før det blir enda mer pinlig for deg. Å kalle spillet dødt innen kort tid fordi det ikke er endgame og å si at å spille gjennom de to andre alliansene er bortkastet tid tyder ikke akkurat på at du liker spillet. Hva du gjør her i tråden annet enn å trolle skal jeg ikke engang gidde spørre om.

 

Haha. Igjen, du har åpenbart ikke lest hva jeg har skrevet. Jeg har ikke sagt at spillet er dødt innen kort tid, jeg reiste et spørsmål om hvor lenge det vil vare. Men godt du tar deg bryet til å bekrefte at du hisser deg opp :)

Lenke til kommentar

Fikk spilt noen timer i kveld , kom meg til level 7, så ikke svære greine. Men så langt tror jeg absolutt at jeg kan komme til å kose meg! Synest virkelig at stemningen treffer veldig godt, jeg har lyst å utforske verdenen og det at det spiller litt som en ikke MMO RPG passer meg ganske godt da jeg stort sett gjør ting alene eller med tilfeldige folk jeg komme over .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha. Igjen, du har åpenbart ikke lest hva jeg har skrevet. Jeg har ikke sagt at spillet er dødt innen kort tid, jeg reiste et spørsmål om hvor lenge det vil vare. Men godt du tar deg bryet til å bekrefte at du hisser deg opp :)

Jeg har ingen anelse hva du har imot meg, eller hvorfor du oppfører deg som en liten unge. Er det så vanvittig viktig for deg at jeg hisser meg opp? Da må du nok prøve hardere, gutt. :p Kan jo hinte en gang til at det begynner å bli pinlig for deg, men tror neppe du gidder høre etter denne gangen heller. Så for all del, kjør på. Jeg smiler oppgitt hver gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så alle andre spil er "møl" og ESO er gud? Hjelpes for en holdning dere har til argumentasjon om at spillet ikke er perfekt, ro deg for faen me ned tre hakk ok?

 

For min del har jeg forsøkt å like spillet, fordi jeg vil det, men atmosfæren folk snakker om når meg liksom ikke. Den atmosfæren som var så nydelig og tiltrekkende i Skyrim er ikke tilstedet her. All grafikk er liksom.. matt, vasket ut, selv stjernehimmelen er bare en skygge av seg selv i Skyrim.

 

Og nå tar jeg ikke frem ting som at spillet har et seriøst problem med grupper - altså at du ikke spiller på lag men mot hverandre, at noe av voice actingen er helt horribel, at mange quest rett og slett ikke kan løses før dem er patchet, NPC / bosser mm. som faller gjennom verdenen, at det er mye raskere å grinde seg opp i level enn å gjøre quest, at alle hule bosser er omringet av bots... jeg KAN se forbi dem, jeg kan det, men når atmosfæren ikke når meg - som er så uendelig viktig i et sånt spill, så hjelper det ikke.

 

Det er min mening, og dere må gjerne ha deres så lenge dere argumenterer for det. Men å kalle andre 14 isser og andre dumme ting får dere for pokker'mæ holde dere for gode for.

Som om jeg skulle skrevet det selv, The Very End! Meget godt forklart.

Schreiber, get a life IRL

Lenke til kommentar

 

Schreiber, get a life IRL

Nå aner jeg virkelig ikke hva jeg har gjort for å få dere så forbannet. Forklar gjerne, om du vil.

 

Så alle andre spil er "møl" og ESO er gud? Hjelpes for en holdning dere har til argumentasjon om at spillet ikke er perfekt, ro deg for faen me ned tre hakk ok?

Litt sent svar på denne, men det er ganske enkelt fordi jeg ennå ikke er sikker på om det er meg du sikter til. Du skrev dette etter posten min, så hva annet skal jeg tro? Mener du jeg "faen meg" må roe meg ned? :huh: Er litt usikker på hva du faktisk mener, for å være ærlig. Sorry om du snakker om noen andre, og jeg har misforstått noe.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Nei absolutt ikke ment til deg, eller noen egentlig :) Er mer ment til alle som ikke er åpne for å diskutere uten at det blir en slags debatt om hvor genialt ESO er i forhold til alt annet.

Det er mulig det blir nettopp genialt med fremtiden, men akkurat nå har jeg lagt det litt på hylla og gir det litt modningstid. Når alle bugsa er fiksa, altså quests pri 1, samt at dem justerer quests slik at dem blir mer lukrativt enn å grinde for å få mest xp så er vi på gang. I tillegg så håper jeg dem, eller hvertfall noen lager en mod som gir spillet litt mer farger. Det trenger ikke være noe sinnsykt useriøse farge greier, men bare litt mer kontraster. Nå er liksom alt bare matt, og det er utrolig trist med tanke på potensialet i grafikken.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Jeg er helt klart åpen for en seriøs diskusjon om hva man synes om spillet. Men om det er bra eller dårlig blir for dumt. Noen liker det, noen liker det ikke. Selv elsker jeg det, men jeg ser helt klart at det ikke er for alle. Det er kanskje ikke uten grunn at de aller fleste i guilden jeg er mer i er fra midten av tyveårene og oppover. Mange har familie og barn, og fast jobb. Kan ikke si jeg er overrasket.

 

Prøvde Wildstar nå i helgen, og selv om jeg kjøpte det for en god stund siden og har tenkt å spille det en stund, er det ikke vanskelig å se at det er en helt annen type spill. Bare trykk en tast, så får du en stor pil som peker dit du skal midt i skjermbildet. Klassene er svært forhåndsdefinerte, og grafikken er søt og pen nok til å tiltrekke seg det meste som kan krype og gå. Det blir nok en stor hit, og av det jeg har sett er det vel fortjent. Men samtidig sier jo utviklerne at de ikke gjør stort nytt, men bare forbedrer det som er bra med andre spill. Jeg føler Elder Scrolls Online gjør det stikk motsatte, og holder seg svært tro mot hovedserien. Noen MMO-biter er det jo lagt til, og på noen områder holder det spillet tilbake. Det ser ikke like bra ut som Skyrim, men det er fordi det er et MMO. Grafikken er heller ikke like "spesiell" som i f.eks Wildstar, men holder seg på et langt mer realistisk nivå. Det gjør at det ikke ser like flashy ut som mange håpet på. Stilen er derimot svært gjennomført, og nettopp derfor gjør det at jeg synes grafikken er svært bra.

 

Men som sagt, har kjøpt Wildstar for en god stund siden etter at jeg prøvde betaen, så kommer til å spille det også en stund. Og hvem vet? Kanskje jeg blir å spille begge to side om side. De er svært forskjellige spill, men at jeg elsker ett betyr ikke at jeg automatisk hater det andre, selv om enkelte her i tråden ser ut til å mene det. ;)

 

Btw angående grafikken har det mye å si hvor du er. En ørken er og blir en ørken, og det skal godt gjøres å få den til å se "pen" ut. Det er noe helt annet når man surrer rundt i skog og jungel. ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

En ting som virker helt merkelig akkurat nå er animasjoner. Veldig ofte er det ganske dårlige. Merker også at karakteren henger seg til tider og man får verken angrepet eller sprintet. Spesielt når eg var Archer var dette et problem. Plutselig vil han ikke angripe mens eg ble slått løs på av 2-3 fiender på en gang. Endte naturligvis med døden. Er ting som må fikses, men er litt mer optimistisk nå enn i starten.

Lenke til kommentar

En ting som virker helt merkelig akkurat nå er animasjoner. Veldig ofte er det ganske dårlige. Merker også at karakteren henger seg til tider og man får verken angrepet eller sprintet. Spesielt når eg var Archer var dette et problem. Plutselig vil han ikke angripe mens eg ble slått løs på av 2-3 fiender på en gang. Endte naturligvis med døden. Er ting som må fikses, men er litt mer optimistisk nå enn i starten.

 

Var du Nightblade? Det er nemlig en kjent bug.

Lenke til kommentar

En ting som virker helt merkelig akkurat nå er animasjoner. Veldig ofte er det ganske dårlige. Merker også at karakteren henger seg til tider og man får verken angrepet eller sprintet. Spesielt når eg var Archer var dette et problem. Plutselig vil han ikke angripe mens eg ble slått løs på av 2-3 fiender på en gang. Endte naturligvis med døden. Er ting som må fikses, men er litt mer optimistisk nå enn i starten.

Spiller med stav og hender jeg får en dum animasjon der karakter løper rundt med armene hevet, regner med at det er en kamp animasjon som ble avbrutt før den var ferdig, det har imidlertid ingen innvirkning på gameplay og går over om jeg gjør noe annet en å løpe.

 

og ja å skru ned grafikk innstillinger en del før pvp er smart da store slag presser systemet.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...