Gå til innhold

Skrik ut med smartere nettverksnavn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bruke nyhetsnettverket ditt til noe fornuftig?Jeg kan komme på flere svar til hvorfor:- Jeg vil da måtte rekonfigurere alle enheter tilkoblet og alle gjester som tidligere har koblet til nettverket vil igjen pipe om passordet.

Tja, jeg har multi SSID på begge boksene mine da, kan totalt sette opp 8 stk SSID på hver og en av boksene om jeg ønsker. Da kan du jo bare la være å røre den SSID'en du bruker som default

 

Telenor har f.eks 4 stk SSID på alle SDSL modemene sine

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke poenget med et synlig nettverksnavn. For min del er nettverket skjult og nettverksnavnet kommer ikke opp på oversikten. Mindre sjanse for at uvedkommende skal komme innpå, og samtidig kan jeg lure bekjente som er på besøk over på et annet nett, det trege :)

Lenke til kommentar

Jeg har en blå Linksys WRT54GS. Selvfølgelig heter den Blink192! :tease:

 

Har også vurdert å leke meg med å kalle den noe á "X Gratis Internett", åpne nettverket og redirecte alle utenom meg selv til et eller annet, men det er visstnok ikke helt på riktig siden av loven .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På forrige jobben var det så bakstreversk at de hadde ikke egen ruter engang før jeg begynte, dekket behovet sitt ved å snike seg på nett hos naboene. Ny ruter satt opp, SSID: "Dette er ikke Starbucks!"

Halvtamt, og de skjønte ikke noe av det anyway. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...