Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om jeg kjøper et spill digitalt via usa xbox.com kan jeg da spille på EU servere om jeg da bytter fra us til EU igjen?? Eller er den locka til US da?

EU servere, mest sannsynlig datasenter i Irland.

 

Er faktisk usikker på dette, på Diablo 3 (som har vanlig P2P matchmaking) så hadde jeg ''same region only'' i multiplayer options, og jeg spilte med sinnsykt mange amerikanere.

 

La så inn en override på Europe only, så virka det som det ble greit igjen.

 

På spill som har dedikerte servere (Titanfall, Forza, BF4 etc), så blir nok europeiske servere valgt automatisk. Men jeg aner ikke hvordan det virker på CoD f.eks, som bruker vanlig P2P matchmaking.

Lenke til kommentar

 

 

Om jeg kjøper et spill digitalt via usa xbox.com kan jeg da spille på EU servere om jeg da bytter fra us til EU igjen?? Eller er den locka til US da?

EU servere, mest sannsynlig datasenter i Irland.

 

Er faktisk usikker på dette, på Diablo 3 (som har vanlig P2P matchmaking) så hadde jeg ''same region only'' i multiplayer options, og jeg spilte med sinnsykt mange amerikanere.

 

La så inn en override på Europe only, så virka det som det ble greit igjen.

 

På spill som har dedikerte servere (Titanfall, Forza, BF4 etc), så blir nok europeiske servere valgt automatisk. Men jeg aner ikke hvordan det virker på CoD f.eks, som bruker vanlig P2P matchmaking.

 

For min del så spiller jeg ikke online på xbox one. Skaffa den kun for exclusive spill som forza, sunset overdrive til fredag og kommende halo singleplayer.

 

Spiller hovedsaklig på pc, og andre konsoll exclusiver på ps4 og wii-u, så har bare xboxen pga tilbuds spill og exclusiver :p

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er Sumo med tanke på å bytte tilbake til amerikansk region?

Lurer også på dette. Regner ned appen blir værende, men kanskje man ikke får logget inn...?

 

Og hvordan er appen generelt?

 

Edit: Ser at appen er tilgjengelig på ps4 også. Da bruker jeg heller den, så slipper jeg å bytte regioner osv.

Har man en Windows 8 eller Windows Phone 8 enhet med Xbox One SmartGlass og region satt til Norge, kan man gå inn her og laste ned appen i dette programmet, så vil den automatisk begynne å laste ned på XBoxen, selv om den står i en annen region. Det er SmartGlass til Android og iOS også, men de har jeg ikke prøvd.
Det stemmer ikke. Min XBO var satt til USA og selv om jeg valgte å installere fra SmartGlass på min WP8 stertet den ikke å installere på XBO før jeg endret lokasjon til Norge.

 

Det har fungert med alt annet jeg har testet, men det fungerte ikke med Sumo. :(

Sorry for feil info.

Lenke til kommentar

har lastet ned smartglass til min iphone, men har bare tilgang til norsk store på den.

vet dere hvordan jeg forandrer den til å få US store, slik jeg har det på xboxen min?

 

Jeg tror ikke det går uten at man endrer litt avanserte innstillinger på telefonen. Om noen har en god løsning på dette, så gi gjerne beskjed. Har Android OS.

Lenke til kommentar

 

har lastet ned smartglass til min iphone, men har bare tilgang til norsk store på den.

vet dere hvordan jeg forandrer den til å få US store, slik jeg har det på xboxen min?

 

Jeg tror ikke det går uten at man endrer litt avanserte innstillinger på telefonen. Om noen har en god løsning på dette, så gi gjerne beskjed. Har Android OS.

 

 

Har android selv, er en innstilling i appen hvor man kan sette den til samme region som xbone, vet ikke om det er likt på iphone.

 

Edit: Under instillinger - "bruk konsollens region"

Endret av major_stuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...