Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å kjøpe xbox kontroll til pc, jeg vil ha en xbox one kontroll og lurer på om noen har prøvd dette og hvordan det er? Går kontrollen på batteri? Fordi jeg har en kablet xbox 360 kontroll til pc, den har ikke batteri eller noe og det er noe jeg gjerne ville hatt på xbox one kontrollen. Noen som har litt informasjon?

Quote meg så jeg slipper å se igjennom hele tråden for å finne det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd at den prioriterer spill som kan spilles med en gang når jeg lastet ned Forza Horizon 2 på releasedagen og hadde forhåndsbestilt Sunset Overdrive rett før det.

 

Jo det gir jo mening, men hos meg har den jo valgt å prioritere et spill som ikke har komt ut og sette det som har komt ut i kø :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg tenker å kjøpe xbox kontroll til pc, jeg vil ha en xbox one kontroll og lurer på om noen har prøvd dette og hvordan det er? Går kontrollen på batteri? Fordi jeg har en kablet xbox 360 kontroll til pc, den har ikke batteri eller noe og det er noe jeg gjerne ville hatt på xbox one kontrollen. Noen som har litt informasjon?

Quote meg så jeg slipper å se igjennom hele tråden for å finne det :)

Går på batteri. Bruk micro-usb-kabel for å koble til PC.
Lenke til kommentar

 

Jeg tenker å kjøpe xbox kontroll til pc, jeg vil ha en xbox one kontroll og lurer på om noen har prøvd dette og hvordan det er? Går kontrollen på batteri? Fordi jeg har en kablet xbox 360 kontroll til pc, den har ikke batteri eller noe og det er noe jeg gjerne ville hatt på xbox one kontrollen. Noen som har litt informasjon?

Quote meg så jeg slipper å se igjennom hele tråden for å finne det :)

Går på batteri. Bruk micro-usb-kabel for å koble til PC.

 

 

Men om man kobler opp med usb så lader den? eller må den lades før bruk?

Lenke til kommentar

Jeg tenker å kjøpe xbox kontroll til pc, jeg vil ha en xbox one kontroll og lurer på om noen har prøvd dette og hvordan det er? Går kontrollen på batteri? Fordi jeg har en kablet xbox 360 kontroll til pc, den har ikke batteri eller noe og det er noe jeg gjerne ville hatt på xbox one kontrollen. Noen som har litt informasjon?

Quote meg så jeg slipper å se igjennom hele tråden for å finne det :)

XboxOne kontrollerne går på batteri i utgangspunktet da den er tråløs. Men den kan brukes uten batteri hvis den kobles til konsollen med en standard microUSB ledning.

Så vidt jeg vet fungerer XboxOne kontrolleren kun med ledning på PC pr i dag. Så hvis den skal brukes med PC må den kobles til med en microUSB ledning, og kan da brukes uten batteri.

Lenke til kommentar

Poster i tråden er er flyttet i det sorte hullet til forumet. Det er ikke ønskelig at man diskuterer om noen er et troll i tråden da dette fører til unødvendig persondiskusjon. Vennligst unngå dette videre. Det er derfor bedre å bruke "Rapporter"-knappen slikt at slikt blir luket ut fra tråden.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Man kan faktisk tjene på å kjøpe spill i butikk om man gidder det nok..

Er flere spill jeg har gjort meg ferdig med og lagt de ut for salg allerede etter 2-3 dager. Noen ganger en uke også.

 

Si du får kjøpt spillet for 500-600kr, spiller det ferdig og selger det videre for 300-400kr.

Det betyr i grunn at man kun har brukt et sted mellom 100-300kr på et helt nytt spill.

Jeg brukte denne måten veldig mye på Xbox360.. Det føltes ekstremt deilig å ikke sitte å "angre" på å ha kjøpt et spill. Som alle vet så får du knapt en hundrelapp om du leverer det inn hos Game.

I tillegg slipper du å vente lang tid på nedlasting og bekymre deg om å fylle de usle 500gb som er til rådighet.

 

Det eneste positive er vel i grunn at det er lettere å kjøpe fra US store.. Ca 0 ekstra energi brukt på det og man får spilt spillet gjerne noen dager før pga de ofte lanserer spillende i Norge

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt behov for å tjene ekstra på spill da (jeg tjener for øyeblikk nok på to andre ting jeg driver med ved siden av jobben, spesielt den ene tingen). Jeg koser meg med spill. Prøver å gjøre mest mulig achievements eller trophy`s til jeg går altfor lei. Tar min tid med dem, fremfor å rushe igjennom.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

samme her, jeg gir som oftest bort spillene, resten ligger i boden og blir sikkert kastet.

men nå på xbone får ingen spill, ikke dynga heller da jeg bare kjøper digitalt.

Lenke til kommentar

 

Jeg tenker å kjøpe xbox kontroll til pc, jeg vil ha en xbox one kontroll og lurer på om noen har prøvd dette og hvordan det er? Går kontrollen på batteri? Fordi jeg har en kablet xbox 360 kontroll til pc, den har ikke batteri eller noe og det er noe jeg gjerne ville hatt på xbox one kontrollen. Noen som har litt informasjon?

Quote meg så jeg slipper å se igjennom hele tråden for å finne det :)

XboxOne kontrollerne går på batteri i utgangspunktet da den er tråløs. Men den kan brukes uten batteri hvis den kobles til konsollen med en standard microUSB ledning.

Så vidt jeg vet fungerer XboxOne kontrolleren kun med ledning på PC pr i dag. Så hvis den skal brukes med PC må den kobles til med en microUSB ledning, og kan da brukes uten batteri.

 

 

Herlig, da blir det kjøp av xbox one kontroll!

Lenke til kommentar

Synes ikke folk burde bry seg såå mye om kritikk av spill uansett. Er jeg usikker på et spill så ser jeg streams eller videoer av gameplayet. Ingen tekst kan få meg til å hindre et kjøp om jeg synes spillet ser bra ut. Du vet heller ikke om personen som spilte det er objektiv eller liker den type spill osv..

Lenke til kommentar

Nå leser jeg ikke så mye anmeldelser lengre, hverken av musikk, film eller spill, det blir mer diskusjoner på nett, og jeg finner mer ut av om jeg mest sannsynlig kommer til å like det om folk med noenlundre lik smak som meg liker det godt. Sånn var det også når jeg leste anmeldelser, jeg ble "kjent" med anmelderne, og visste etterhvert at i 9/10 tilfeller ville jeg like noe som de likte.

Lenke til kommentar

I disse tider synes jeg kritikk av spill er viktigere enn noen gang. Aliens: CM beviste det.

 

 

Men som Admiral skriver så har jeg noen anmeldere jeg følger som jeg har blitt "kjent med". Har noen folk jeg følger på Twitter fra neogaf som pleier å være en grei måte å gi et godt førsteinntrykk fra, ellers også Gamer.no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

de har blitt litt bedre på å gi karakterer i nyere tid, men ble veldig lei av at alle spill fikk 8 og 9 av 10 uansett.

så nå ser jeg bare på video reviews hvis jeg er veldig usikker, det har ihvertfall fått meg til å styre unna Sunset Overdrive og Alien Isolation for nå.

Lenke til kommentar

Det er definitivt lurt å ha flere kritierier enn bare anmeldelser før en bestemmer seg for å kjøpe et spill.

I tillegg til å lese anmeldelsene pleier jeg også å se på
-Gameplay
-Grafikk og grafikkstil
-Innhold (lengde + enspiller vs flerspiller)
-Tema (fantasy, sci-fi etc)
-Utvikleren bak spillet
-Pris (kan få meg til å kjøpe spill på tilbud som jeg ellers ikke ville ha kjøpt)

Gameplayet pleier vanligvis å veie tyngst. Jeg liker ikke RTS-spill noe særlig godt, så det skal veldig mye til før jeg kjøper spill som f. eks Total War selv om det kanskje oppfyller de andre kriteriene.

I enkelte tilfeller er det dog andre ting som påvirker valget mitt. Titanfall's gameplay ser kult ut, og det er i tillegg et sci-fi spill, men jeg droppet å kjøpe det pga at det ikke har en skikkelig historiemodus.

Lenke til kommentar

Anmeldelser fra spilsider bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Jeg ser heller på anmeldelser fra folk på nett, som forum, reddit osv. Da får man ofte flere vinkler og mer ærlige meninger. Noen er veldig subjektive, så da får du enten vite ALT som er bra, eller ALT som er dårlig og kan dermed gjøre opp et valg. Skal man se på en anmelder hos f.eks. Gamer så er det så vanskelig å vite hva personen mener siden han ofte bruker en mal e.l. under testing.

Lenke til kommentar

Eh. Folk på forum pleier å ha en sterkere tilknytning til produktene de eier. De er minst like lite (eller mye) pålitelige som anmelderne.

En kan se det ofte gjennom anmeldelser av eksklusive spill. De samme folkene som skryter av gode anmeldelser er ofte de samme folkene som proklamerer at anmeldelser ikke betyr noe når et spill de har gledet seg til ikke får de anmeldelsene de forventet.

Det finnes også de som studerer de negative anmeldelsene nøye for å finne ting som er KEVINSPACEYWRONG.GIF fordi de ikke klarer å godta negativ kritikk. Som for eksempel i Polygon's anmeldelse av Bayonetta 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...