Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du maser så mye om lagringsplassen? Synes du de skulle hatt 1000gb som minimum og priset konsollen 500kr mer?

 

Det vil holde i massevis for 99% av brukerne. Trenger man mer, plugg inn noen minnepenner eller kjøp en ekstern harddisk.

 

Ja, selvsagt.

 

Hvor dyrt tror du egentlig det er for harddisker. Når det er såpass billig for oss forbrukere får Microsoft det mye billigere.

 

Og jeg har konsoller nå som jeg kan koble til en ekstern disk til (som PS3, 360, Wii), men jeg får ikke kjørt spillene derfra (med mindre jeg modder dem på en eller annen måte, og da er det jo piratgreier). Wii U kan man vel kjøre spill rett fra en ekstern disk, men vi vet faktisk ikke om Microsoft vil la oss gjøre det enda. Kanskje, kanskje ikke.

 

Spill tar uansett mer og mer plass. Nå har spillene på PC begynt å ta i underkant av 20 GB, noen over. Max Payne 3 ser jeg tar 34 GB på harddisken. Spill blir større i størrelse, ihvertfall når det kommer en ny konsollgenerasjon. Bedre grafikk, bedre teksturer, det tar faktisk plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en gjeng med fanboys. Alle som kjøper denne konsollen er fanboys som hyller Microsoft, bare fordi de vil hylle Microsoft, og ikke har noe bedre å gjøre med tiden sin.

 

Det Microsoft har gjort er å legge til alt det restriktive som PC har, og derfor gjort konsollen om til en PC.

 

Forklar meg hva denne konsollen har å tilby, som ikke PC har? Foruten om noen få ekslusive spill.

 

PCen min kan også kjøre webcamera, Kinect (snart), Skype, Explorer, TV, spill.. Selv telefonen min kan dette.

 

Den eneste forskjellen er at jeg ikke MÅ ha Kinect/webcam tilkoblet. Steam har gode priser, og billigere spill. Må ikke være online 24/7. Lytter ikke på alt jeg gjør. Ser ikke på alt jeg gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Over til noe annet.

 

CD Projekt Red ble spurt om The Witcher 3 kommer til Xbox One. De sa de ikke kunne si noe enda, men sa at de vil gi oss mer info om spillet på E3.

 

Dette kan bety flere ting, og siden spillet allerede er bekreftet på PS4 er de mest sannsynlige scenarioene en av disse;

 

A) Microsoft vil vise spillet på Xbox One under E3, og det blir bekreftet der.

B) Det kommer ikke til Xbox One.

 

Det blir spennende å se, spesielt med anti-DRM-holdingen til The Witcher. Tviler på at Microsoft får eksklusivt DLC, men i dagens spillverden vet man aldri. Er ihvertfall mange som hadde blitt skuffet over CDPR da.

Lenke til kommentar

Jeg skrev "satt litt på spissen" i det eksempelet ettersom det var litt drøyt og det var kun satt opp for å sette ting i et perspektiv. Jeg skjønner ikke hvorfor alt må forsvares, selv når det er ting som dette som overhodet ikke er positivt uansett hvilken vinkel en ser det i. Det finnes andre måter å gjøre det på som ikke ville vært forbrukerfientlig.

 

Hvilke positive ting drar dette med seg mener du? Hvilke fordeler har vi som forbrukere av at konsollen krever at du må sjekkes online hele tiden?

 

 

Det var et eksempel ettersom du tydeligvis tar ting som blir kastet mot deg uten å stille spørsmål ved det. Pikk = MS.

 

 

 

For mange så er det hokus-pokus. Det at flertallet her i det flotte Norge ikke vil bli truffet så hardt av det trenger vell ikke være en unnskyldning en burde bruke?

 

Jeg har selv vært i situasjoner hvor jeg ikke har kunnet skaffet meg internett, militæret er et eksempel, og hadde jeg vært født 10 år senere så ville jeg ha gått på veggen om jeg ikke kunnet ha slappet av og kost meg med en konsoll. Enten for å spille, eller for å se en film eller to.

 

 

Det å ikke ha internett har vell vært en MER sannsynlighet for at man tidligere har kjøpt seg en konsoll. Du har rett om dette når frem og ikke blir forandret på av MS. Da er det en MINDRE sannsynlighet for at folk vil bruke penger på den.

 

Våres gamle konsoller med spill står faktisk på hytta og koser seg der, slik at barna har noe å gjøre hvis det skulle starte å pøsregne. Dette vil altså ikke skje med X1 ettersom den like så godt kan gjøres om til spiker når generasjonen med konsoller kommer etter den.

 

 

Jeg trur du må gjøre et par google søk.

 

Hvorfor er det jeg som må gjøre et par google søk? Det er jo du som så alt for bombastisk påstår at dette er et gigantisk problem. Og når jeg konfronterer deg med noe så ber du meg søke på google? Søk selv, kom med eksempler. På den måten får vi en mer fornuftig diskusjon. Jeg vet at det er dårlig internett-tilgang her og der, men dette kommer bare til å bli bedre med tiden. De stedene du refererer til totalt uten nett i USA, hvor er dette? Hva er årsaken til at de ikke har nett? Jeg tror deg når du sier det er steder uten internett, men det er litt interessant å se på årsaken til at de ikke har nett.

 

Selvom de eksemplene du kom med var "satt på spissen" så er det hel-teit likevel. Hvorfor må du sette det på spissen på den måten? Da fremstår man jo bare som en useriøs fjortiss. Sorry altså, men det hjalp ikke poenget ditt i det hele tatt. Jeg vil bare diskutere dette med all kritikken mot Xbox, jeg er ikke ute etter å krangle meg frem til hva som er rett og galt. Jeg er heller ikke her for å fornærme folk eller starte ord-krig. Man må tåle at folk ser ting på en annen måte enn man selv gjør.

 

Jeg har selv aldri vært i militæret da jeg er jente. Er det ikke nett der? Er grunnen fordi man blir plassert så avsidesliggende?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Over til noe annet.

 

CD Projekt Red ble spurt om The Witcher 3 kommer til Xbox One. De sa de ikke kunne si noe enda, men sa at de vil gi oss mer info om spillet på E3.

 

Dette kan bety flere ting, og siden spillet allerede er bekreftet på PS4 er de mest sannsynlige scenarioene en av disse;

 

A) Microsoft vil vise spillet på Xbox One under E3, og det blir bekreftet der.

B) Det kommer ikke til Xbox One.

 

Det blir spennende å se, spesielt med anti-DRM-holdingen til The Witcher. Tviler på at Microsoft får eksklusivt DLC, men i dagens spillverden vet man aldri. Er ihvertfall mange som hadde blitt skuffet over CDPR da.

 

Skaperne av The Witcher har vært anti-DRM hele tiden. Jeg ber til gud om at Sony ikke finner på dette tullet.

 

Og til dere Xbox fans som åpenbart har planer om å kjøpe denne dritten, uavhengig av hvor dårlig den blir:

 

Om Sony fortsetter med gratis online.

Om Sony ikke sperrer bruktspill, og lar deg bytte spill på normal måte med venner.

Om Sony sin konsoll ikke krever nettilkobling i det hele tatt.

 

Da er Xbox One DØD. Død før den kommer ut. Hopp av skipet. Ikke engang vurder den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det fungerer greit hvis du har en server stående i naborommet som kan gjøre noen kalkulasjoner for deg.

Noen av eksemplene hans er absurde. Skal man starte å kjøre direct-lightning gjennom skyen? Skygger som ligger 100-300ms bak det som skjer på skjermen?

 

Og var det ille med onlinesjekk hver 24 time, så er cloud-computing pådriver til at man MÅ ha internett for å i det hele tatt bruke spillet, selv om det egentlig er et singleplayer spill. SimCity all over again.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det jeg som må gjøre et par google søk? Det er jo du som så alt for bombastisk påstår at dette er et gigantisk problem. Og når jeg konfronterer deg med noe så ber du meg søke på google? Søk selv, kom med eksempler. På den måten får vi en mer fornuftig diskusjon. Jeg vet at det er dårlig internett-tilgang her og der, men dette kommer bare til å bli bedre med tiden. De stedene du refererer til totalt uten nett i USA, hvor er dette? Hva er årsaken til at de ikke har nett? Jeg tror deg når du sier det er steder uten internett, men det er litt interessant å se på årsaken til at de ikke har nett.

 

Jeg har selv aldri vært i militæret da jeg er jente. Er det ikke nett der? Er grunnen fordi man blir plassert så avsidesliggende?

 

Uansett hvor mye det plager deg, eller ikke. Slutt å støtt forbrukerfiendtlig praksis, det er bare idiotisk. Det er på grunn av slike idioter at spillindustrien er som den er i dag. Folk som kjøper Sim City og Diablo. Folk som blir å kjøpe Xbox One. Slike folk ødelegger spillindustrien.

Lenke til kommentar

Hvor dyrt tror du egentlig det er for harddisker. Når det er såpass billig for oss forbrukere får Microsoft det mye billigere.

 

Og jeg har konsoller nå som jeg kan koble til en ekstern disk til (som PS3, 360, Wii), men jeg får ikke kjørt spillene derfra (med mindre jeg modder dem på en eller annen måte, og da er det jo piratgreier). Wii U kan man vel kjøre spill rett fra en ekstern disk, men vi vet faktisk ikke om Microsoft vil la oss gjøre det enda. Kanskje, kanskje ikke.

 

Spill tar uansett mer og mer plass. Nå har spillene på PC begynt å ta i underkant av 20 GB, noen over. Max Payne 3 ser jeg tar 34 GB på harddisken. Spill blir større i størrelse, ihvertfall når det kommer en ny konsollgenerasjon. Bedre grafikk, bedre teksturer, det tar faktisk plass.

 

Jeg spiller da vitterlig spill fra mine usb pinner koblet til 360'en. Både installerte retail og kjøpt fra Live.

Ikke noe pirat med det.

 

Fungerer akkurat som vanlige harddisken.

 

Ekstern harddisk på 360 tror jeg blir litt annerledes. Man kan bruke det, men tror man bare får bruke 96gb eller noe uansett hvor stor den er.

 

Men det blir jo ikke slik på neste Xbox da MS ikke kommer til å selge harddisker.

 

For en gjeng med fanboys. Alle som kjøper denne konsollen er fanboys som hyller Microsoft, bare fordi de vil hylle Microsoft, og ikke har noe bedre å gjøre med tiden sin.

 

Det Microsoft har gjort er å legge til alt det restriktive som PC har, og derfor gjort konsollen om til en PC.

 

Forklar meg hva denne konsollen har å tilby, som ikke PC har? Foruten om noen få ekslusive spill.

 

PCen min kan også kjøre webcamera, Kinect (snart), Skype, Explorer, TV, spill.. Selv telefonen min kan dette.

 

Den eneste forskjellen er at jeg ikke MÅ ha Kinect/webcam tilkoblet. Steam har gode priser, og billigere spill. Må ikke være online 24/7. Lytter ikke på alt jeg gjør. Ser ikke på alt jeg gjør.

 

Du vet du støtter MS litt med PC spillinggen din eller? Fæle greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye det plager deg, eller ikke. Slutt å støtt forbrukerfiendtlig praksis, det er bare idiotisk. Det er på grunn av slike idioter at spillindustrien er som den er i dag. Folk som kjøper Sim City og Diablo. Folk som blir å kjøpe Xbox One. Slike folk ødelegger spillindustrien.

 

Ok, så jeg er en idiot som ser ting helt feil og det er jeg som ødelegger spillindustrien? Hører du deg selv? Dersom det er en så grusom konsoll som mange mener vil dette vise seg på salgstall, idioter eller ei. Og da vil MS få "straffen" sin som dere alle ønsker så hardt og inderlig. Jeg har aldri sakt at jeg skal kjøpe Xbox one. Jeg bare diskuterer rundt den ymse kritikken som jeg føler er noe overdramatisert til tider her.. Jeg bestemmer meg nok først etter at konsollene har vært på markedet en stund. Jeg venter til alle fakta er på bordet før jeg totalt freaker ut.

 

Og: Rams opp de punktene som du mener gjør Xone forbrukerfiendtlig. Jeg er interessert i å vite hvordan du ser på saken. Det er mange rykter ute og går som bare er tull og fanteri/ikke bekreftet. Kan godt hende jeg er enig på mange punkter og totalt uenig på andre.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Hvorfor er det jeg som må gjøre et par google søk? Det er jo du som så alt for bombastisk påstår at dette er et gigantisk problem.

Nå er det du som påstår at jeg mener det er et gigantisk problem? Noe jeg aldri har sakt. Jeg sier at det er destruktivt og restruktivt. Det er forbrukerfientlig. Det er ikke noe som gagner oss som spillere.

 

Og når jeg konfronterer deg med noe så ber du meg søke på google? Søk selv, kom med eksempler.

Må jeg virkelig komme med eksmpler på hvor det er dårlig internett-tilgang i USA? Jeg skrev Alaska tidligere, men det har du tydeligvis glemt.

Det finnes flere områder i norge hvor de kun har tilgang til 3G. Hvor irriterende vil det ikke være å måtte slå på dette av og på for at konsollen i det hele tatt skal virke? Samt "cloud-computing" med 3G?

 

På den måten får vi en mer fornuftig diskusjon. Jeg vet at det er dårlig internett-tilgang her og der, men dette kommer bare til å bli bedre med tiden.

"Dette vil bli bedre med tiden" er jo et ubrukelig argument for å støtte et problem som vil trå til om under ett år.

 

Da får de isåfall vente og patche inn dette når de er sikre på at mer eller mindre ingen i verden vil bli berørt av det. Akkurat nå går det ut over for mange rett og slett, særlig når problemet fremdeles berører folk i rike Norge den dag idag. Hvordan er det da i mindre "heldige" land?

 

Dette er tydeligvis ikke noe folk her bryr seg om. Dette er noe som ikke vil berøre dem, så da driter dem i det.

 

De stedene du refererer til totalt uten nett i USA, hvor er dette? Hva er årsaken til at de ikke har nett? Jeg tror deg når du sier det er steder uten internett, men det er litt interessant å se på årsaken til at de ikke har nett.

Flere millioner er nå rammet av naturkatastrofer, selv i områder hvor det normalt er lagt ut fiber.

 

Hvis naboen graver i hagen og treffer din fiber så kan du si natta til din blikkbox i muligens flere måneder.

 

Jeg har selv aldri vært i militæret da jeg er jente. Er det ikke nett der? Er grunnen fordi man blir plassert så avsidesliggende?

Det er mange plasser i militæret der det ikke er nett. Jeg var i bodø på en flyplass der en skulle tru at de hadde god tilgang, men den gang ei.

Lenke til kommentar

Her i Norge er det jo også mange som er uten nett nå, blant annet der min mor bor. Det er jo pga flommen. Leste et innlegg i går fra en fyr i USA som bodde der det har vært orkaner og stuff, og de gangene har strømmen vært borte en god stund, og når den er tilbake har de fremdeles ikke fått nett på ett par uker, og hva gjorde han da? Han spilte på 360en sin, selvsagt. Den ene gangen hadde de ikke engang TV-signaler, men det var strøm så han fikk spilt spill ihvertfall.

 

Og hva skjer om serverne til Microsoft går ned for telling for en grunn? Eller om idioter av hackere finner det for godt å prøve å dra en Sony (hacke slik som PS3en, da PSN var nede i to mnd eller hva det var) og klarer det?

Lenke til kommentar

Det jeg har sagt hele tiden er at 500GB er lite, spillene blir bare større, og vi vet ikke om man kan spille fra en ekstern disk enda. Ikke noe mer, ikke mindre.

 

Hvorfor skal man ikke kunne det når man kan det i dag på 360?

 

De har jo også sagt at vil virke.

 

Fortunately, there is a USB 3.0 port on the rear of the console that will work with any hard drive of your choosing and offer all the same features as the internal 500GB one.

 

http://www.geek.com/games/xbox-one-hard-drive-cant-be-replaced-but-external-storage-supported-1556044/

Lenke til kommentar

For en gjeng med fanboys. Alle som kjøper denne konsollen er fanboys som hyller Microsoft, bare fordi de vil hylle Microsoft, og ikke har noe bedre å gjøre med tiden sin.

 

Det Microsoft har gjort er å legge til alt det restriktive som PC har, og derfor gjort konsollen om til en PC.

 

Forklar meg hva denne konsollen har å tilby, som ikke PC har? Foruten om noen få ekslusive spill.

 

PCen min kan også kjøre webcamera, Kinect (snart), Skype, Explorer, TV, spill.. Selv telefonen min kan dette.

 

Den eneste forskjellen er at jeg ikke MÅ ha Kinect/webcam tilkoblet. Steam har gode priser, og billigere spill. Må ikke være online 24/7. Lytter ikke på alt jeg gjør. Ser ikke på alt jeg gjør.

 

Ja, alle som ikke deler din mening er "fanboys" og idioter. /sarkasme

 

Alt avhenger av hvilke spill vi får se på den nye konsollen. Blir det mange eksklusive og spennende nye IP'er blir det uten tvil kjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du spillene vil øke 10 ganger i størrelse i snitt? Til opplysning er Skyrim f.eks ikke større enn rundt 3gb på Xbox 360.

 

Ytterst få spill vil ta sså stor plass.

Tror skyrim tar 6gb standard på pc der alt instaleres, hd texture er 3gb og er dlc.

Gjetter at xbox360 ikke instalerer dialog og annet som kun brukes skjelden.

Om skyrim hadde vært et one spill ville det vært 9 gb

merk også at skyrim ikke har ingame video, dette spiser plass fort, gjenbruker også veldig mye resursjer.

 

Neste gen spill vil få mye høyere oppløsning av textures, sikkert også mer variasjon, både modeller og teksture, minnebegrensningene i forige generasjon gjorde at du ikke kunne ha for mange på en gang.

all video vil være full hd.

Lenke til kommentar

Og hva skjer om serverne til Microsoft går ned for telling for en grunn? Eller om idioter av hackere finner det for godt å prøve å dra en Sony (hacke slik som PS3en, da PSN var nede i to mnd eller hva det var) og klarer det?

Dette er jo bare en invitasjon for hackere for å prøve å putte "sky'en" ut av telling kun for å vise MS et poeng om det faktisk blir slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...