Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ah, lol. Du lager et problemet ut av noe som i bunn og grunn ikke er et problem. Hadde MS sagt at man ikke måtte koble konsollen på nett så ville alle bare gjort det uansett. Nå som MS har sagt at man må tilkoble for å verifisere spillet så skal plutselig ingen koble til konsollen. Akkurat som det "hytte-eksemplet" vi hadde for noen sider siden.

Nei, det er dere som ikke klarer å se lengre enn deres egne neser.

 

Hva med militærgutta våres som "står fast" i baser uten noen form for nett? Jeg trur neppe militæret kommer til å spandere gutta 3G abonnemang fordi Xbox One krever netttilkobling.

 

Jeg regner faktisk med at de som har råd og skal ha en Xbox One har internett tilgang. Så problemet, slik jeg ser det, er at det er skapt av noen jævla sta folk som tror dem kan få vilje si hver gang.

Leser du selv det du skriver? Vilja si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke land er det som ikke har godt utviklet nett? Vil de som bor der ha råd til en konsoll i utgangspunktet, og tror du da Xbox og konsollspill generelt er deres største interesse? OG hvis det er steder der det er dårlig nett-tilkobling men landet generelt har god økonomi, kjøp PS4 da vel! Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe Xone.

Er du så dårlig utdannet at jeg må lage en liste for deg over land som ikke har så god intetnettutbredelse som Norge har?

 

Du kan bo i USA og fremdeles ha dårlig med tilgang til internett. Alaska er et godt eksempel.

 

Hva folk har råd til eller ei er en stråmann.

 

Og en ting til.. Skal man liksom la vær å kjøpe en Xbox One i sympati for de som kanskje ikke har internett-dekning? Det blir jo bare alt for dumt!

Hvem har nevnt noe med at man skal la være å kjøpe noe som helst? Problemet er jo at enkelte personer på kloden våres som til nå har hatt det flott med X360 og PS3 får snevret inn valgmulighetene nå når neste generasjon kommer. Er det bra mener du? Skal vi godta det uten å nevne noen form for missnøye?

 

Kommer du i fengsel så tar du vell pikk i hopetall rett opp i 2'ern pga andre nekter og gjør noe med det mens du tydeligvis er vant med å "go with the flow". Satt litt på spissen.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være problematisk helt uavhengig av om man har stabilt internett hjemme eller ikke. Dette blir første konsoll hvor du er avhengig av en ekstern server for å få spilt spillene du har kjøpt. Mens du i dag kan ta frem en NES (og mange av oss gjør det) og kose deg med spillene fra din barndom, kan du trolig ikke gjøre det samme med Xbox One om 30 år (eller 15 for den saks skyld). Platene du har kjøpt er ikke verdt noen verdens ting uten serverne til Microsoft. Hvis dere synes det er greit, har dere et ganske trist syn på spilling. Jeg vil påstå at dette er kulturarv som bør tas vare på.

 

Ellers er det vel ikke helt utenkelig at en og annen sjel i dette landet liker å ta med konsollen på ei hytte med dårlig eller manglende internett.

 

Det er i det hele tatt skremmende at så mange forbrukere forsvarer forbrukerfiendtlig praksis. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Microsoft vil ha konsollen koblet til nettet daglig. Men det er virkelig ikke i forbrukernes interesse, og hvis ikke vi tar den kampen, er det ingen som gjør det. At du forstår hvorfor noen ønsker noe innebærer ikke at du må være enig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det kan være problematisk helt uavhengig av om man har stabilt internett hjemme eller ikke. Dette blir første konsoll hvor du er avhengig av en ekstern server for å få spilt spillene du har kjøpt. Mens du i dag kan ta frem en NES (og mange av oss gjør det) og kose deg med spillene fra din barndom, kan du trolig ikke gjøre det samme med Xbox One om 30 år (eller 15 for den saks skyld). Platene du har kjøpt er ikke verdt noen verdens ting uten serverne til Microsoft. Hvis dere synes det er greit, har dere et ganske trist syn på spilling. Jeg vil påstå at dette er kulturarv som bør tas vare på.

 

Ellers er det vel ikke helt utenkelig at en og annen sjel i dette landet liker å ta med konsollen på ei hytte med dårlig eller manglende internett.

 

Det er i det hele tatt skremmende at så mange forbrukere forsvarer forbrukerfiendtlig praksis. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Microsoft vil ha konsollen koblet til nettet daglig. Men det er virkelig ikke i forbrukernes interesse, og hvis ikke vi tar den kampen, er det ingen som gjør det. At du forstår hvorfor noen ønsker noe innebærer ikke at du må være enig.

 

Her er jeg 100% enig og deler samme syn :-) Konsollen og spillene blir helt verdiløse en gang i fremtiden, og det støtter ikke jeg med mine penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp. Alle som tok også gjorde så man kunne laste ned og spille spill trengte bare å gi faen i å koble til nettet så slapp konsollet og bli bannlyst. Selvfølgelig har Microsoft lært av 360-feilen og la den være så åpen og lett for pirater å kunne spille brente spill. Nå, om man faktisk trenger å installere og verifisere spillet før man starter det så er et piratkopieringen borte. Man kan virkelig ikke være så trangsynt å tro at Microsoft ønsker at folk skal fikse på firmware så man kan laste ned spill, så det er ikke vanskelig å skjønne at slike tiltak gjøres.

 

Dessverre så virker det som mange har null forståelse for at Microsoft og spillselskapene er idioter som setter restriksjoner som kan stoppe piratkopiering. De taper massevis av penger på at folk ikke kjøper spillene og at de gjør noe for å i det minste stoppe det problemet er ikke vanskelig å forstå.

 

Og som du sier, hvem har ikke konsollen koblet til nettet? Om man ikke klarer å få nett på konsollen sin i 2013 så burde man revurdere behovet for å faktisk skaffe seg en konsoll fra 2013.

 

Man skal ikke bare sette seg ned å godta restriksjoner som spillprodusentene setter - og ihvertfall ikke forsvare de!!!

 

Når det blir slik det ser ut til nå, så er det ikke bra - da har ikke MS valgt en god metode - det finnes masse andre løsninger de kunne valgt. Det virker ikke fornuftig å ramme oss gode kunder som gjerne betaler i massevis.

 

Skal de få folk til å slutte å piratisere og heller betale for produktene - så får de gjøre det enda mer fristende å betale - altså gjøre det enklere og bedre for betalende kunder - ikke dårligere. Samtidig vise de respekt og ikke mistenkeliggjøre alle.

 

Skulle tro man lærte noen gang??? Man husker vel tyveribeskyldningene på dvd? Steal your car osv... Veldig flott at de som kjøpte filmene fikk dette i trynet hver eneste gang de skulle se sin nyinnkjøpte film. Mens de som lastet den ned slapp dette. Men jeg husker det var noen som forsvarte dette også.....

 

Sorry MS - jeg kommer å velge en spilløsning som er bedre enn dette.

Lenke til kommentar

Sitter å hører på architecture podcasten nå og det er ganske så fascinerende dette ang cloud teknologien dem snakker om. Lurer på hvor mye mer kraft det faktisk kan bidra med i spill...

Det finnes kraftige tekniske begrensninger på hvor mye cloud-computing kan bidra i et spill, latency er vel den største(Mao. bidraget vil være ytterst minimalt, tilnærmet ikke-eksisterende).

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes kraftige tekniske begrensninger på hvor mye cloud-computing kan bidra i et spill, latency er vel den største(Mao. bidraget vil være ytterst minimalt, tilnærmet ikke-eksisterende).

 

Ja, det er bare å glemme at dette skal bidra med så mye i twitch baserte spill.

 

Ting som kanskje kan brukes er jo data som ikke trenger å byttes ut så veldig raskt. RPG spill med mye lengre LOS f.eks med tesselation?

Lenke til kommentar

Ting som kanskje kan brukes er jo data som ikke trenger å byttes ut så veldig raskt. RPG spill med mye lengre LOS f.eks med tesselation?

Igjen blir det nok minmalt, pga. kraften som kreves. Ser ikke for meg at Microsoft setter opp et hundretalls dyre serverparker rundt om kun for dette(Vil i såtilfelle bli noen fine priser på disse spillene).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Igjen blir det nok minmalt, pga. kraften som kreves. Ser ikke for meg at Microsoft setter opp et hundretalls dyre serverparker rundt om kun for dette(Vil i såtilfelle bli noen fine priser på disse spillene).

Nå var jo dette noe de skrøt av da. 300 000 nye servere eller hva det var. Men ja. Man burde ikke sette forventninge opp til at det faktisk vil bli tatt i bruk til spill. Blir nok 90% satt av til et betalingssystem som aldri vil gå off-line, mens serverene til f.eks Fifa vil hoppe ut støtt og stadig.

Lenke til kommentar

Det kan være problematisk helt uavhengig av om man har stabilt internett hjemme eller ikke. Dette blir første konsoll hvor du er avhengig av en ekstern server for å få spilt spillene du har kjøpt. Mens du i dag kan ta frem en NES (og mange av oss gjør det) og kose deg med spillene fra din barndom, kan du trolig ikke gjøre det samme med Xbox One om 30 år (eller 15 for den saks skyld). Platene du har kjøpt er ikke verdt noen verdens ting uten serverne til Microsoft. Hvis dere synes det er greit, har dere et ganske trist syn på spilling. Jeg vil påstå at dette er kulturarv som bør tas vare på.

 

Ellers er det vel ikke helt utenkelig at en og annen sjel i dette landet liker å ta med konsollen på ei hytte med dårlig eller manglende internett.

 

Det er i det hele tatt skremmende at så mange forbrukere forsvarer forbrukerfiendtlig praksis. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Microsoft vil ha konsollen koblet til nettet daglig. Men det er virkelig ikke i forbrukernes interesse, og hvis ikke vi tar den kampen, er det ingen som gjør det. At du forstår hvorfor noen ønsker noe innebærer ikke at du må være enig.

 

Gode poeng, noe jeg har prøvd å si hele tiden.

 

I dag kan man fremdeles kjøpe spill til SNES, NES, Dreamcast, Mega Drive, selv om produsentene har forlatt disse gamle systemene for lenge siden. Jeg har kanskje brukt rundt 20000-25000 på Xbox 360 og spill siden den ble lansert. Det er greit, fordi jeg vet at mine fysiske disker blir å fungere i evig tid.

 

Jeg kunne aldri ha brukt det samme beløpet på Xbox One. Dette er med tanke på at systemet en dag vil dø ut, og derfor gjøre konsollen og alle spillene mine helt ubrukelig. Alltid online plager meg egentlig ikke, men det er tanken på hva som skjer med det jeg kjøper. Hva kan Microsoft tilby meg i retur for å redusere verdien på fysiske disker, og ikke eie spillene mine som før? Blir de billigere? Neppe. Kan de garantere meg at de får systemet til å fungere 100% offline den dagen de forlater det? Neppe, spesielt ikke når de oppfordrer utviklerne til å benytte cloud, noe som forresten vil gjøre at spillene krever nett på samme måte som Sim City og Diablo.

 

Gamer.no har alltid sagt at spill er kultur. Helt enig, men det blir en midlertidig kultur så lenge man er avhengig av eksterne servere fra Microsoft.

 

Dessuten er Xbox One særdeles lite barnevennlig. Det er mange foreldre som ikke ønsker at barna deres skal være tilkoblet til enhver tid. Barn og ungdom har ikke mye penger. De ønsker å bytte, låne og selge spillene sine. Hva med de som vil benytte den på hytta, eller alle som vil ta konsollen med seg i militæret? Jeg stikker på ferie i morgen. Jeg blir å ta meg meg min Xbox 360 fordi vi har barnet med, og hun legger seg tidlig. Jeg vet det kommer til å bli mange kjedelige kvelder, og vi har ikke nettilkobling der. Hvor problematisk blir dette på Xbox One? Hva skjer når et spill går tomt for nye fysiske kopier? Er jeg da nødt til å betale blodpris for en lisens på Xbox Live?

 

Det virker som folk vil kjøpe Xbox One, bare fordi de har eid Xbox hele livet. Jeg har eid Xbox hele livet, men det betyr ikke at jeg ikke kan velge Playstation om Microsoft gir meg en forbrukerfiendtlig konsoll. Velg den konsollen som er minst forbrukerfiendtlig. Foreløpig vet jeg ikke hvor ille PS4 blir, men mye tyder på at den ikke blir veldig restriktiv, og vi vet allerede at Wii U ikke er det.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

For å være erlig så trur jeg MS vil se mulighetene til å fremdeles tjene penger på sine X1 spill, og dermed fjerne "always online" når de hopper over til neste generasjon. Problemet kommer jo om spillutviklerne bruker "SimCity" metoden og lager spillene sine slik at de må være linket til skyen.

Lenke til kommentar

Nei, det er dere som ikke klarer å se lengre enn deres egne neser.

 

Hva med militærgutta våres som "står fast" i baser uten noen form for nett? Jeg trur neppe militæret kommer til å spandere gutta 3G abonnemang fordi Xbox One krever netttilkobling.

 

Så Microsoft skal ta hensyn til at det er folk i militæret som skal ha muligheten til å spille Xbox? Det er blir for dumt å ta hensyn til minoriteter. MS må ta hensyn til målgruppen. Målgruppen til Microsoft og spillprodusenter (nå varierer dette mye, men generelt) er familier, generell ungdom og spillglade folk. Merk, når jeg sier spillglade folk så mener jeg ikke, som du tydeligvis gjør, folk som tar meg seg en tv, et aggregat og Xboxen for å campe langt uti skogen med Lars Monsen.

 

Det er bare tull å komme her og si at militæret ikke har "internett" dekning. Det er greit at du prøver å finne på unnskyldninger og dumme argumenter her, men vær så snill og i det minste prøv å være saklig når du skal argumentere. Det å måtte koble til nettet, enten gjennom 3G eller fiber er vel ett fett. De fleste militære baser har faktisk internett tilgang.

 

Som jeg var inne på i starten så må MS ta hensyn til hvor majoriteten av de aktuelle kjøperne og ikke sitte å tenke på hver stein langs veien. De har nok gjort analyser på dette her gjennom år og vet nøyaktig hvor mange som er koblet på nett, og til en tid, hvor ofte man spiller på Xboxen uten å være koblet til nettet. Selv om folk liker å tro at Microsoft gjør ting ut av det blå, så er det bare for å komme med unnskyldninger og starte den berømte fanboy-krigen.

Lenke til kommentar

For å være erlig så trur jeg MS vil se mulighetene til å fremdeles tjene penger på sine X1 spill, og dermed fjerne "always online" når de hopper over til neste generasjon. Problemet kommer jo om spillutviklerne bruker "SimCity" metoden og lager spillene sine slik at de må være linket til skyen.

 

Virkelig? På samme måte som de ikke lar deg overføre spillene du har kjøpt på Xbox 360 Live over til Xbox One? Jeg håper du er fullstendig klar over at alle de digitale spillene du har kjøpt via Xbox 360 er død og begravet om noen år.

 

Microsoft skryter jo av Cloud Computing, og om et spill skal bruke det må det jo være online.

 

Nettopp. De har i tillegg oppfordret utviklerne å benytte Cloud Computing så mye som mulig. Du kommer til å bli avhengig av at serverne til både Microsoft og de som utvikler spillene fungerer til enhver tid.

Lenke til kommentar

Så Microsoft skal ta hensyn til at det er folk i militæret som skal ha muligheten til å spille Xbox? Det er blir for dumt å ta hensyn til minoriteter. MS må ta hensyn til målgruppen. Målgruppen til Microsoft og spillprodusenter (nå varierer dette mye, men generelt) er familier, generell ungdom og spillglade folk. Merk, når jeg sier spillglade folk så mener jeg ikke, som du tydeligvis gjør, folk som tar meg seg en tv, et aggregat og Xboxen for å campe langt uti skogen med Lars Monsen.

 

Det er bare tull å komme her og si at militæret ikke har "internett" dekning. Det er greit at du prøver å finne på unnskyldninger og dumme argumenter her, men vær så snill og i det minste prøv å være saklig når du skal argumentere. Det å måtte koble til nettet, enten gjennom 3G eller fiber er vel ett fett. De fleste militære baser har faktisk internett tilgang.

 

Som jeg var inne på i starten så må MS ta hensyn til hvor majoriteten av de aktuelle kjøperne og ikke sitte å tenke på hver stein langs veien. De har nok gjort analyser på dette her gjennom år og vet nøyaktig hvor mange som er koblet på nett, og til en tid, hvor ofte man spiller på Xboxen uten å være koblet til nettet. Selv om folk liker å tro at Microsoft gjør ting ut av det blå, så er det bare for å komme med unnskyldninger og starte den berømte fanboy-krigen.

 

Om Microsoft hadde tatt hensyn til målgruppene ville de aldri lansert et så restriktivt system. Hvor lenge har vi visst om dette? Kom ikke de første ryktene om dette for noen år siden? Det er ikke akkurat noen hemmelighet hva forbrukerne ikke ønsker.

 

Og noe av det som overasker meg mest er at Microsoft virket helt paff av å bli spurt om alltid online og bruktspill, som om dette aldri hadde vært noe tema.

Lenke til kommentar

Så Microsoft skal ta hensyn til at det er folk i militæret som skal ha muligheten til å spille Xbox? Det er blir for dumt å ta hensyn til minoriteter.

Ja, jeg syns det snart er på tide at regjeringen fjerner alle de teite rampene som må være ved alle trappene vi har her i landet. Det er jo tull at vi trenger å tenke på minoriteter. Folk i rullestol for heller slutte å dra ut, det har jo ikke engang bein som fungerer.

 

Er du seriøs i dine uttalelser?

 

MS må ta hensyn til målgruppen.

Hardcore gamers er også en minioritet. Men de er ifølge deg ikke en del av målgruppen til MS.

 

Målgruppen til Microsoft og spillprodusenter (nå varierer dette mye, men generelt) er familier, generell ungdom og spillglade folk.

Familier:

Man må legge ledning til gutterommet nede i kjelleren nå fordi X1 krever internett. Wifi sliter litt å fungere mellom betoingvegger, så da får vi også slutte med det. Vi må jo tydeligvis tilrette oss MS og ikke omvent.

Det kan jo bli en litt småtrist julaften vil jeg tru, ettersom et fåtall fedre vil være klar over at dette er et krav. Så romjula byttes ut med kos til å stresse for å få konsollene til ungene for fungere. Et lite eksempel blant mange.

 

Generell ungdom er folk som garantert 100% har internettilgang til enhver tid.

Hvordan har jeg ikke fått med meg det? De har jo også vist oss at generell ungdom er ekstremt opptatt av amerikansk fotball, fantasy league og TV titting.

 

Spillglade folk er roboter som er likeglade folk som oppfører seg som sauer og dilter etter MS skjønner jeg.

 

Merk, når jeg sier spillglade folk så mener jeg ikke, som du tydeligvis gjør, folk som tar meg seg en tv, et aggregat og Xboxen for å campe langt uti skogen med Lars Monsen.

Jeg har aldri sakt at jeg skal ta med meg Xbxoen ut i teltet for å spille med Lars Monsen. Men det er jo flott at du kan dra det ut til det ekstreme slik at jeg også kan gjøre det.

 

Samtlige av mine venner er vandt med å dra på hytta for å kose seg med spilling slik det var i gamle dager. Da alle satt i samme rom og heiet på hverandre. De som er født på 90 tallet er vell mere vant til at man kan sitte på gutterommet og rope inn i en mikrofon. Jeg syns det bare er synd at denne epoken er over.

 

Det er bare tull å komme her og si at militæret ikke har "internett" dekning. Det er greit at du prøver å finne på unnskyldninger og dumme argumenter her, men vær så snill og i det minste prøv å være saklig når du skal argumentere. Det å måtte koble til nettet, enten gjennom 3G eller fiber er vel ett fett. De fleste militære baser har faktisk internett tilgang.

Tullete eksempel? Sprøyt.

Har du vært i militæret? Selv flybasen i Bodø hadde ikke internett tilgang der vi satt og ventet på oppdrag. Uten Xbox'en og PS så hadde vi kjedet oss halvt i hjel. 90% av militæret er å vente, og jeg syns synd på framtidige generasjoner som nå vil gå glipp av dette pga folk som du som nå skal slikke MS opp etter ryggraden uansett hva de gjør.

 

 

Som jeg var inne på i starten så må MS ta hensyn til hvor majoriteten av de aktuelle kjøperne og ikke sitte å tenke på hver stein langs veien. De har nok gjort analyser på dette her gjennom år og vet nøyaktig hvor mange som er koblet på nett, og til en tid, hvor ofte man spiller på Xboxen uten å være koblet til nettet. Selv om folk liker å tro at Microsoft gjør ting ut av det blå, så er det bare for å komme med unnskyldninger og starte den berømte fanboy-krigen.

 

I hvilken del av verden vil majoriteten gagne på det at konsollen må ha et krav til å være online?

 

Hvordan skal de kunne gjøre analyser på om man spiller online eller ikke? Hvordan ser man at en konsoll blir brukt om den ikke er online? Kødder du?

 

MS gjør ikke ting ut av det blå, det ligger åpenbare grunner til hvorfor de gjør dette, men at det er en positiv ting som du åpenlyst trur er tullete.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkelig? På samme måte som de ikke lar deg overføre spillene du har kjøpt på Xbox 360 Live over til Xbox One? Jeg håper du er fullstendig klar over at alle de digitale spillene du har kjøpt via Xbox 360 er død og begravet om noen år.

Har det blitt satt 100% i stein at spillene ikke vil bli ført over? Jeg vil jo tru at det ville vært en fortjeneste for dem å overføre spillene til Xbox Live på X1 for å fortsette å selge spillene videre der, så da ville jeg jo tru at de som står oppført som betalte kunder for de spillene kan laste spillene ned på nytt.

 

Det at savegame og slikt blir borte kan jeg jo skjønne, men ikke selve spillet når det uansett må lastes ned fra sky'en. Det de da er avhengige av er jo at spillutviklerne porter det til x86 arkitekturen, og at det da er derfor de har sakt at dette ikke vil skje med det første.

 

Jaja, uansett så er det ikke en overraskelse om spillene nå skal havne der og man må kjøpe de på nytt. Men da regner jeg nesten med at spillutviklerne selv er såpass kloke at de lar sine kunder få koder til å laste det ned på nytt. Så får man heller fortsette la MS skyte seg selv i foten om de ikke lager noe automatikk i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så har man de som driter i alt det negative og kun drar frem det positive. Da det virker som om selskapet og merket er viktigere enn det andre.

 

Noe av det mest positive med denne generasjonen var å slippe å bruke plater. Derfor har jeg kjøpt over 50 spill på games on demand.

 

At det nå blir standard på alt er ikke akkurat negativt.

 

Tenk, man trenger ikke en gang ta med spill til kompiser. Du kan bare laste ned profilen din der og det spillet dere vil spille der f.eks.

 

Det eneste negativet jeg kan se er at man må koble opp online iblant, Men for meg er det null problem. Og tror ikke det vil være et problem for særlig mange andre heller.

 

Hve ellers er negativt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du så dårlig utdannet at jeg må lage en liste for deg over land som ikke har så god intetnettutbredelse som Norge har?

 

Du kan bo i USA og fremdeles ha dårlig med tilgang til internett. Alaska er et godt eksempel.

 

Hva folk har råd til eller ei er en stråmann.

 

Hvem har nevnt noe med at man skal la være å kjøpe noe som helst? Problemet er jo at enkelte personer på kloden våres som til nå har hatt det flott med X360 og PS3 får snevret inn valgmulighetene nå når neste generasjon kommer. Er det bra mener du? Skal vi godta det uten å nevne noen form for missnøye?

 

Kommer du i fengsel så tar du vell pikk i hopetall rett opp i 2'ern pga andre nekter og gjør noe med det mens du tydeligvis er vant med å "go with the flow". Satt litt på spissen.

 

Herregud så jævla fiendtlig du plutselig ble.

 

"Er du så dårlig utdannet at du bla bla " og "ta pikk i hopetall".. Du sitter der med skjermen din som skjold og tror du klarer å "vinne" en diskusjon med kleine fornermelser? Da er det isåfall ikke jeg som har dårlig utdanning her. Du klarer å gjøre diskusjonen veldig usakelig. Og jeg syns den setningen om fengselet var ganske dårlig formulert.. Poenget ditt forsvant litt i grøten. Hvorfor i det hele tatt ta den sammenlikningen?

 

Og hvorfor skulle jeg endt opp i herre-fengselet?

 

Du overdramatiserer dette problemet veldig syns jeg.

 

Det er vel uansett ikke meningen at man skal ha en høyhastighets-netttilgang. Så lenge man kan gå på nett en gang om dagen? Trenger ikke noe hokus-pokus norsk internett for å få til det. Og skal man spille multiplayer så må man jo ha nett-tilgang uansett. Dersom man bor et sted UTEN NOE SOM HELST NETT så er det en MINDRE sannsynlighet for at du kjøper en konsoll. Det er også MINDRE sannsynlig at du bor i et land der folk har råd til en konsoll. Hvor i USA er det NULL internett-dekning? Hvor mange bor der? Tror du de har planer om å noensinne få nett? Og hva er grunnen til at de ikke har nett i dag? Det er ikke snakk om at du trenger verdens mest stabile nett, med mindre du skal sitte online og spille hele tiden.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...