Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det virker som folk vil kjøpe Xbox One, bare fordi de har eid Xbox hele livet. Jeg har eid Xbox hele livet, men det betyr ikke at jeg ikke kan velge Playstation om Microsoft gir meg en forbrukerfiendtlig konsoll. Velg den konsollen som er minst forbrukerfiendtlig.

 

Eg velger konsoll basert på om det er gode spel til den eller ikkje. I likhet med det eg vil påstå er svært mange vil desse forbukarfientlege restriksjonane, som eg er heilt einig i at dei i prinsippet er, ha null effekt på min evne til å kose meg mange gode spel i veldig mange år framover. I praksis vil eg etter alt og døme ikkje merke at dei er der. Burde du då avstå frå å kjøpe konsollen på grunn av dette? Eg ser ikkje kva nokon har å tene på det, i alle fall ikkje meg sjølv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....

 

Det hadde vært helt fantastisk om disken var større. Nå blir det mye sletting og installering gang på gang etterhvert. Trust me, 500GB er alt for lite.

 

Når det gjelder online greiene, om spillene skal få ekstra kraft fra skyen (noe som bare er bullshit, det vil ikke funke i dag), vil spillet være always online. I dag er det mange som ikke har nett i Norge, selv om de betaler for det. Hvorfor? Pga flommen. Muttern har ikke nett nå. Glad jeg ikke bor der.

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt fantastisk om disken var større. Nå blir det mye sletting og installering gang på gang etterhvert. Trust me, 500GB er alt for lite.

 

Når det gjelder online greiene, om spillene skal få ekstra kraft fra skyen (noe som bare er bullshit, det vil ikke funke i dag), vil spillet være always online. I dag er det mange som ikke har nett i Norge, selv om de betaler for det. Hvorfor? Pga flommen. Muttern har ikke nett nå. Glad jeg ikke bor der.

 

500 GB vil ta 4-5 dager for noen å fylle helt opp. Kanskje kortere.

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt fantastisk om disken var større. Nå blir det mye sletting og installering gang på gang etterhvert. Trust me, 500GB er alt for lite.

 

 

Er det en mulighet at de valgte 500GB fordi de ville gjøre konsollen billigere? Jeg bare lurer,, for i mitt hode virker det som den konsollen kan bli ganske så dyr med alle ekstra kineckt-duppeditter. Og at de derfor har prioritert vekk stor plass for å kutte på kostnader. Man kan vel fortsatt koble på med ekstern harddisk?

 

Og hvordan er ståa her med PS4? Større, mindre eller samme?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Det kan være problematisk helt uavhengig av om man har stabilt internett hjemme eller ikke. Dette blir første konsoll hvor du er avhengig av en ekstern server for å få spilt spillene du har kjøpt. Mens du i dag kan ta frem en NES (og mange av oss gjør det) og kose deg med spillene fra din barndom, kan du trolig ikke gjøre det samme med Xbox One om 30 år (eller 15 for den saks skyld). Platene du har kjøpt er ikke verdt noen verdens ting uten serverne til Microsoft. Hvis dere synes det er greit, har dere et ganske trist syn på spilling. Jeg vil påstå at dette er kulturarv som bør tas vare på.

 

Ellers er det vel ikke helt utenkelig at en og annen sjel i dette landet liker å ta med konsollen på ei hytte med dårlig eller manglende internett.

 

Det er i det hele tatt skremmende at så mange forbrukere forsvarer forbrukerfiendtlig praksis. Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor Microsoft vil ha konsollen koblet til nettet daglig. Men det er virkelig ikke i forbrukernes interesse, og hvis ikke vi tar den kampen, er det ingen som gjør det. At du forstår hvorfor noen ønsker noe innebærer ikke at du må være enig.

 

Dette gjelder meg og er 100% enig, men jeg ser tilstadig folk beskytter denne formen for "ny" teknologi og dette er veien å gå sier dem.

Da kan dem bare ha det så bra, når konsollen ikke funker om 15-20 år. Spiller enda på SNES og NES, dem funker fjell den dagen idag.

 

Men nå burde Microsoft se litt tilbake på hva som er blitt sagt, både fra dem og fanbasen som har vært på en defensiv linje og kan godta alt det Microsoft foretar seg, dermed oppklare tingene man må slippe å logge inn på Xbox One hver 24 timer der det ikke mulig uten nett og Always Kinect.

Det er dem 2 faktorene som gjør jeg sliter å kjøpe denne nye konsollen, selvom dem overbeviser totalt på E3 innen spilling med masse konge spill.

 

Men så som ståstedet er idag, så er Wii U ment for spillere :p. Jeg vet ingenting om PS4 tar denne veien, får da inderlig ikke håpe på det.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Er det en mulighet at de valgte 500GB fordi de ville gjøre konsollen billigere? Jeg bare lurer,, for i mitt hode virker det som den konsollen kan bli ganske så dyr med alle ekstra kineckt-duppeditter. Og at de derfor har prioritert vekk stor plass for å kutte på kostnader. Man kan vel fortsatt koble på med ekstern harddisk?

 

Men kan du kjøre spill direkte fra den eksterne disken? Hvis ikke blir den bare for å føre over filer og styre og ta backup.

 

Og prisen på harddisker er ikke akkurat skremmende. På komplett er det f.eks 50 kr forskjell på en 50GB og en 75GB disk av samme type.

Lenke til kommentar

Det hadde vært helt fantastisk om disken var større. Nå blir det mye sletting og installering gang på gang etterhvert. Trust me, 500GB er alt for lite.

 

Når det gjelder online greiene, om spillene skal få ekstra kraft fra skyen (noe som bare er bullshit, det vil ikke funke i dag), vil spillet være always online. I dag er det mange som ikke har nett i Norge, selv om de betaler for det. Hvorfor? Pga flommen. Muttern har ikke nett nå. Glad jeg ikke bor der.

 

Skjønner ikke hvorfor du maser så mye om lagringsplassen? Synes du de skulle hatt 1000gb som minimum og priset konsollen 500kr mer?

 

Det vil holde i massevis for 99% av brukerne. Trenger man mer, plugg inn noen minnepenner eller kjøp en ekstern harddisk.

 

Men kan du kjøre spill direkte fra den eksterne disken? Hvis ikke blir den bare for å føre over filer og styre og ta backup.

 

Ja, selvsagt.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

500 GB vil ta 4-5 dager for noen å fylle helt opp. Kanskje kortere.

 

Er du seriøs?

 

Tror du spillene vil være 50gb i størrelse eller noe? Spill i dag ligger på rundt 3-4 gb i snitt. Tipper snittet om 4-5 år er kanskje dobbelt, rundt 8gb.

 

Komprimeringsteknikkene blir bare bedre og bedre de også.

 

Synes det er ganske utrolig at folk henger seg opp i dette. Er selv heller overrasket at de ikke har valgt en mindre versjon også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her blir det forklart hvordan salg av brukte fysiske spill vil fungere.

 

A gamer walks into a retailer and hands over the game they wish to sell.

 

The game is then registered as having been trade-in on Microsoft’s system. The consumer who handed it over will subsequently see the game wiped from their account.

 

The retailer can then sell the pre-owned game at whatever price they like, although as part of the system the publisher of the title in question will automatically receive a percentage cut of the sale. As will Microsoft. The retailer will pocket the rest.

 

Omtrent akkurat som jeg antok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor tror du spillene vil øke 10 ganger i størrelse i snitt? Til opplysning er Skyrim f.eks ikke større enn rundt 3gb på Xbox 360.

 

Ytterst få spill vil ta sså stor plass.

 

TIl opplysning er Uncharted 3 43,5gb. Nå med kraftigere konsoller og mer HD vil dette bare ta enda mer av.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette gjelder meg og er 100% enig, men jeg ser tilstadig folk beskytter denne formen for "ny" teknologi og dette er veien å gå sier dem.

Da kan dem bare ha det så bra, når konsollen ikke funker om 15-20 år. Spiller enda på SNES og NES, dem funker fjell den dagen idag.

 

Men nå burde Microsoft se litt tilbake på hva som er blitt sagt, både fra dem og fanbasen som har vært på en defensiv linje og kan godta alt det Microsoft foretar seg, dermed oppklare tingene man må slippe å logge inn på Xbox One hver 24 timer der det ikke mulig uten nett og Always Kinect.

Det er dem 2 faktorene som gjør jeg sliter å kjøpe denne nye konsollen, selvom dem overbeviser totalt på E3 innen spilling med masse konge spill.

 

Men så som ståstedet er idag, så er Wii U ment for spillere :p. Jeg vet ingenting om PS4 tar denne veien, får da inderlig ikke håpe på det.

 

Dagens spill har ikke samme kvalitet som 80 og 90 tallets spill som gjør at vi vil huske dem og spille dem om 20 år sånn som Nes Og Snes spill for eksempel.

Lenke til kommentar

Dette er jo et drømmescenario for utviklere.

 

Er nok også derfor EA blant andre virker som de støtter MS enda mer denne gangen.

 

Og hvis Sony ikke har samme løsningen så skulle det ikke forundre meg om mange store utgivere gir mer og mer støtte til MS.

 

Men jeg tror nok Sony gjør akkurat det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TIl opplysning er Uncharted 3 43,5gb. Nå med kraftigere konsoller og mer HD vil dette bare ta enda mer av.

 

Vi får nå se. Jeg tror ikke det.

 

Og særlig ikke med tanke på at nå blir alt tilgjengelig for nedlasting også, så det lønner seg for utviklere å lage spillene sine så små som mulig.

 

Flere vil velge å kjøpe et spill digitalt hvis det "bare" er 5gb og kan lastes ned på 30 minutter, enn 50gb som tar evigheter f.eks.

Lenke til kommentar

Herregud så jævla fiendtlig du plutselig ble.

 

"Er du så dårlig utdannet at du bla bla " og "ta pikk i hopetall".. Du sitter der med skjermen din som skjold og tror du klarer å "vinne" en diskusjon med kleine fornermelser? Da er det isåfall ikke jeg som har dårlig utdanning her. Du klarer å gjøre diskusjonen veldig usakelig. Og jeg syns den setningen om fengselet var ganske dårlig formulert.. Poenget ditt forsvant litt i grøten. Hvorfor i det hele tatt ta den sammenlikningen?

Jeg skrev "satt litt på spissen" i det eksempelet ettersom det var litt drøyt og det var kun satt opp for å sette ting i et perspektiv. Jeg skjønner ikke hvorfor alt må forsvares, selv når det er ting som dette som overhodet ikke er positivt uansett hvilken vinkel en ser det i. Det finnes andre måter å gjøre det på som ikke ville vært forbrukerfientlig.

 

Hvilke positive ting drar dette med seg mener du? Hvilke fordeler har vi som forbrukere av at konsollen krever at du må sjekkes online hele tiden?

 

Og hvorfor skulle jeg endt opp i herre-fengselet?

 

Du overdramatiserer dette problemet veldig syns jeg.

Det var et eksempel ettersom du tydeligvis tar ting som blir kastet mot deg uten å stille spørsmål ved det. Pikk = MS.

 

 

Det er vel uansett ikke meningen at man skal ha en høyhastighets-netttilgang. Så lenge man kan gå på nett en gang om dagen? Trenger ikke noe hokus-pokus norsk internett for å få til det.

For mange så er det hokus-pokus. Det at flertallet her i det flotte Norge ikke vil bli truffet så hardt av det trenger vell ikke være en unnskyldning en burde bruke?

 

Jeg har selv vært i situasjoner hvor jeg ikke har kunnet skaffet meg internett, militæret er et eksempel, og hadde jeg vært født 10 år senere så ville jeg ha gått på veggen om jeg ikke kunnet ha slappet av og kost meg med en konsoll. Enten for å spille, eller for å se en film eller to.

 

Og skal man spille multiplayer så må man jo ha nett-tilgang uansett. Dersom man bor et sted UTEN NOE SOM HELST NETT så er det en MINDRE sannsynlighet for at du kjøper en konsoll.

Det å ikke ha internett har vell vært en MER sannsynlighet for at man tidligere har kjøpt seg en konsoll. Du har rett om dette når frem og ikke blir forandret på av MS. Da er det en MINDRE sannsynlighet for at folk vil bruke penger på den.

 

Våres gamle konsoller med spill står faktisk på hytta og koser seg der, slik at barna har noe å gjøre hvis det skulle starte å pøsregne. Dette vil altså ikke skje med X1 ettersom den like så godt kan gjøres om til spiker når generasjonen med konsoller kommer etter den.

 

Det er også MINDRE sannsynlig at du bor i et land der folk har råd til en konsoll. Hvor i USA er det NULL internett-dekning? Hvor mange bor der? Tror du de har planer om å noensinne få nett? Og hva er grunnen til at de ikke har nett i dag? Det er ikke snakk om at du trenger verdens mest stabile nett, med mindre du skal sitte online og spille hele tiden.

Jeg trur du må gjøre et par google søk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...