Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv skal jeg ha konsollen, men det at man er avhengig av nett en gang i døgnet for å spille er å skyte seg selv i foten.

 

Et eksempel på dette er at min sønn på 12 år ikke har tilgang til Internett på rommet sitt, og det blir noen år til han får det.

 

Jeg føler at Microsoft går veldig bort fra å ha et barnevennlig system. Det å ikke kunne bytte og låne bort spill til hverandre, og kreve at man har den tilkoblet nettet er særdeles lite barnevennlig.

Lenke til kommentar

Selv skal jeg ha konsollen, men det at man er avhengig av nett en gang i døgnet for å spille er å skyte seg selv i foten.

 

Et eksempel på dette er at min sønn på 12 år ikke har tilgang til Internett på rommet sitt, og det blir noen år til han får det.

 

Du kan nok sikkert bruke foreldrekontroll til å begrense tilgangen hans til det du ikke vil han skal bruke.

Endret av GeneralKenobi
Lenke til kommentar

Du må ta Yoshida med en klype salt.

 

Alt han sier at man kan gå offline. Det samme kan du med Xbox One, selv om den krever aktivering av spill. Yoshida blir aldri spurt hvor lenge systemet kan være frakoblet, eller hvordan aktivering blir.

 

Dessuten sa han bare at bruktspill vil fungere på hver maskinvare. Bruktspill fungerer også på hver maskinvare når det gjelder Microsoft.

 

Ingenting er bekreftet fra Sony sin side, og de kan like gjerne gå samme vei for alt vi vet.

Nope Ps4 trenger ikke og vere logget på en kort stund hver dag som Xbox one.

Har fulgt med mye om hva du sier om ps4 og mye er feil.

 

Som at Ps4 kan begynne med og ta betalt for multiplayer, de tar allerede betalt og jeg er fulltids medlem and loving it, det pøser spill inn på Vitaen og ps3 , genial strategi, for visst jeg slutter og betale mister jeg 50 gratis spill.

Men du kan velge selv om du vil betale, men visst du ikke betaler går du glipp av mye :p

 

Ps4 vil etter vert kan spille gamle spill, de har kjøpt geniale Gaikai, og har holdt på og utvikle det for ps4 lenge.

Ps4 Kan spille spillene til vennene dine

 

Du bare hater alt som har med online og ikke drma, at du slenger alt i samme bås.

på tide og snakke om andre ting en Online aktivering?

Lenke til kommentar

Nope Ps4 trenger ikke og vere logget på en kort stund hver dag som Xbox one.

Har fulgt med mye om hva du sier om ps4 og mye er feil.

 

Som at Ps4 kan begynne med og ta betalt for multiplayer, de tar allerede betalt og jeg er fulltids medlem and loving it, det pøser spill inn på Vitaen og ps3 , genial strategi, for visst jeg slutter og betale mister jeg 50 gratis spill.

Men du kan velge selv om du vil betale, men visst du ikke betaler går du glipp av mye :p

 

Ps4 vil etter vert kan spille gamle spill, de har kjøpt geniale Gaikai, og har holdt på og utvikle det for ps4 lenge.

Ps4 Kan spille spillene til vennene dine

 

Du bare hater alt som har med online og ikke drma, at du slenger alt i samme bås.

på tide og snakke om andre ting en Online aktivering?

 

Bare fordi Yoshida sier at du kan gå offline betyr ikke at de ikke gjør nøyaktig det samme som Microsoft blir å gjøre. Kom heller tilbake når media har fått presset Sony på dette.

 

Om dette er det du går rundt og tror, tro meg, etter E3 blir Sony å bekrefte at de sikter mot samme DRM-opplegget som Microsoft har for sine spill. Sony har bare sagt at systemet vil fungere uten nettilkobling, ingenting mer.

 

Sony har også sagt at bruktspillsperre ved hjelp av aktivering er opp til de som publiserer spillet. Da kan jeg nevne at samtlige som publiserer spill til PC forhindrer salg av bruktspill.

 

Og ja, selvfølgelig hater jeg det. Alle vi som er vokst opp med eldre konsoller er vant til at vi slipper alt dette lisensstyret. Før kjøpte man konsollen og spillet, så var det ditt for alltid. Null tull.

 

Men jeg skal komme tilbake og minne deg på om dette etter E3, når Sony har sagt sitt.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Samco, det er riktig, og det sier jeg takk Gud for, jeg har ikke behov for et multimediesenter, derfor kjøper jeg PS4. Den har alt som trengs (og mere til, les: kraft og bedre ekslusiver) :xmas:

Ekslusiver vet vi enda ikke alt om.

Men enig der,

Pluss at Eu og Japan mangler 80-100 prosent av media tingene som Usa har,

Xbox er designet for Usa atm, det var sån de vant media med Xbox 360, (who gives a shit about the rest of the world america fuck yeah)

Lenke til kommentar

folk leter bare etter problemer.

 

hvem har ikke konsollen sin i dag tilkoblet nettet? ikke mange, et par pirater kanskje.

 

ms har sagt de kommer til å ha løsning både for å selge fysiske spill til butikk og online.

 

noe som betyr at vi kan sikkert selge spillene våre på Live til andre. det er jo bedre enn at gamestop tar halvparten av pengene når du selger til dem.

 

og en enkel løsning for å selge ditt fysiske spill vil være at når du avinstallerer spillet fra harddisken slettes også koden, noe som frigjør at andre kan bruke plata for da er ikke koden i bruk.

 

da kan du selge det til butikk, andre eller låne bort.

 

ms er ikke idioter og det er lenge til maskinen kommer ut enda. det blir en fiks på dette.

 

Ser ikke noe annet enn positivt ved dette siden denne løsningen gjør at alt kan spilles rett fra harddisk uten å måtte putte inn spill platene.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det at man vil spille samme spill samtidig. Det er det at spillet låses til maskinens profil. Om man da vil spille et spill som allerede er installert på en annen Xbox må man bruke en profil som er koblet til spillet, altså bruke profilen fra den andre Xboxen. Da kan ikke den profilen brukes samtidig på den andre maskinen. Vil man da spille ett annet spill samtidig som den andre konsollen spiller må man ha en ny konto.

 

Det man kan gjøre er å opprette begge profilene på begge maskinene, og logge på de forskjellige profilene alt ettersom hvilket spill man spiller. Det gjør dog at man kun kan spille spillene som er knyttet til profilen den andre ikke spiller på.

 

Jeg trodde microsoft gikk ut og sa at alle profilene som eksisterer på xboxen som spillet blir installert på kan spille spillet uten ekstra avgift? Så det behøver ikke bare være en profil.

Lenke til kommentar

Ja, de har jo sakt at det skal være mulig at flere profiler på en konsoll skal kunne spille det samme spillet, men at det ikke var fastsatt. Kun at dette var noe de "håpet" på ville skje etterhvert som de får ferdig alle lovlige papirene. Så hvertfall slik ut i min mening ut i fra formuleringen deres. Skulle vist den frem om jeg fant den. ^^

Lenke til kommentar

Hva skje med de som bor på hybel og ikke kan bruke Kinect? Er det kun et krav å ha den tilkoblet, eller blir det problematisk med plass?

 

Den er jo ganske liten den kinect-boksen. Er det det at du ikke har plass til den eller at du ikke har plass til å veive med armene? De fleste spillene kommer vel ikke til å kreve at du skal slåss med bevegelser. De fleste skal jo tross alt både ut på PS4 og Xone.. Samt PC i mange tilfeller. Du har vel plass til å vinke litt for å scrolle ned osv i explorer osv? Jeg er 100% sikker på at man i tillegg kan bruke kontrollen for å gå frem og tilbake, scrolle opp og ned..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...