Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Men si at jeg lager en helt ny bruker med amerikansk adresse osv og kjøper destiny for 60USD, vil jeg da kunne spille det på den norske "hovedbrukeren" min etterpå?

Det vil du..(Har testet selv med FIFA) Å det vil jeg tørre å påstå er det tryggeste faktisk om du er redd for at main kontoen blir bannet en gang i fremtiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil hvertfall gjerne se et utdrag av mailen kompisen din fikk (gjerne et screenshot med sensurert sensitiv informasjon såklart), der det faktisk kommer frem hva som er årsaken til denne saken mot ham.

 

Og om dette er sant, så ville jeg postet det så og si overalt, så folk blir klar over det og kan begynne en ny heksejakt mot MS igjen. Da er det fullt mulig at de kommer til å overse slikt i fremtiden hvertfall. Neogaf hadde vært en fin plass for dette.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

 

Så vidt jeg husker fra noen år tilbake så drev du også med noen ville teorier på samfunns-forumene her også Fritzwilly. Vi har alle en venn i Indre troms <3

 

Trur nok du roter noe veldig nå :)

 

Selv finner jeg det for godt til å være sant at man kan "velge" hvilken pris man vil betale nå som det finnes en norsk markedplass. Men vi får se. Jeg skal heller holde dere oppdater rundt hvilket svar han får, så får vi se hva den egentlige årsaken er.

 

Hvis jeg går inn på billing.microsoft.com så har jeg et rullegardin oppe i høyre hjørne hvor jeg kan vel mellom "NO - personlig konto" og "US - personlig konto" - Hvis jeg trykker på "US - personlig konto" og trykker på transaksjoner så står det faktisk:

 

19.08.2014
xbox_trans.png Diablo III: Reaper of Souls
Kjøp
Betalt
MasterCard: (fjernet)
$ 59,99 USD

 

 

 

Så dette er vel faktisk noe MS kan se ganske så lett.

Får se hvordan dette vil bli i fremtiden.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg en plass om microsoft får det for seg å straffe de her i landet som har handlet i dollar, til tross for utsatt lansering.

 

Og om det blir en "shitstorm" av klager, så tror jeg ikke akkurat de tar det så særlig tungt. De har ikke - etter min mening - vært de flinkeste til å håndtere knitre-gate skandalen.. :p

Lenke til kommentar

Xboxen ble nylig lansert i Norge og det finnes nå en norsk marketplace.

Jeg tør ikke handle fra US marketplace lengre, det er sikkert og visst.

 

Hvis dere fortsetter, så vil jeg gjerne lese om det her for å se om det er trygt før jeg eventuelt fortsetter.

Det begynte med at han fikk beskjed om å kjøpe gold, til tross for at gold-abonnementet hadde flere måneder igjen. Så kontaktet han MS support på chat og dem sa at det var opprettet en sak på han og han kunne risikere å være bannet fra nå av og at han ikke fikk bruke sin gold og/eller kjøpe ting mens saken hans var til behandling. Håper det ordner seg for han og for alle andre her.

Jobber du for Microsoft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Altså, hvis de mente de ikke var lov, kunne de jo bare satt en sperre på det, kunne de ikke? Så folk ikke hadde mulighet til å velge en annen butikk enn landet de var bosatt i

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jepp. Har den selv. Funker til det meste. Litt dårlig med YT, men tror de snakker bedre sammen nå. Bruker den daglig til Netflix, navigere i butikken og for å styre volumet på tv-en.

Lenke til kommentar

Min Xbox one har stått med US lokasjon siden jeg fikk den og det hadde jeg i utgangspunktet tenkt å fortsette med. Har blitt bortskjemt med prisene der og liker ikke tanken på å "flytte tilbake til Norge", men dersom det viser seg nødvendig for å unngå kluss med kontoen og spill så er vel kanskje saken grei.

 

Kommer nok til å avvente litt for å se om dette bare er noen få tilfeller med problemer som registreres eller at det faktisk viser seg at MS er "ute" etter dollarsnyltere.

Lenke til kommentar

Min Xbox one har stått med US lokasjon siden jeg fikk den og det hadde jeg i utgangspunktet tenkt å fortsette med. Har blitt bortskjemt med prisene der og liker ikke tanken på å "flytte tilbake til Norge", men dersom det viser seg nødvendig for å unngå kluss med kontoen og spill så er vel kanskje saken grei.

 

Kommer nok til å avvente litt for å se om dette bare er noen få tilfeller med problemer som registreres eller at det faktisk viser seg at MS er "ute" etter dollarsnyltere.

 

Fortieth silk du, ikke stress. Meg gjør det same, snacked med MS support om GT problemer og Netflix, PGA US DNS ikke fungerte skikkelig. Eneste de Sa, var at de ikke anbefalte slik pga det så ut som MS ikke leverte tjeneste godt nok, men i realiteten f.eks Netflix som sliter.

 

Samme gjelder spill, man leier en lisens til bruk av spillet, ikke om hvor en leier det for spilling. Folk flytter mye mer enn før, og utenom Kina, forblir det regionsløst.

 

Folk gjør det samme med US Apple Store og iTunes. Man blir ikke bannet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OneGuide in 12 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to preview members on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.

 

o Firmware updates – You can update the firmware for an individual device. And, you can also more easily find (or identify) a controller by making it vibrate.

 

Media Player DLNA and MKV support – Members of the preview program who have also downloaded the latest version of the Media Player app will now have support for DLNA streaming. With this update, you will be able to easily access and play music, watch photo slideshows or movies stored on home media servers and devices that support the DLNA server protocols. Additionally, you will now be able to playback MKV files stored on a USB device or a device on your home network that supports DLNA streaming.

 

 

Ett par snasne utdrag fra den nyeste preview oppdatering.

 

http://majornelson.com/2014/09/08/xbox-one-system-update-preview-improvements-snap-tv-experiences/?linkId=9551207

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...