Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Tviler på at noen har blitt bannet. Må ha vært en stor pris forskjell. Vet ikke eventuelt hvilke land som selger døds billig spill.. Kina? Thailand?

 

Microsoft er først og fremst ute etter å tjene penger, hvordan de får det spiller ingen rolle så lenge de ikke føler at noen betaler 50-100 kr for Destiny osv.

 

Er som jeg skal plutselig si nå at alle som spiller Destiny før 09.09 kan bli bannet fordi det skjedde med en person. Så slapp av folkens.

 

 

 

 

Vel, offisielle kilder har sagt det er OK å spille Destiny før tida, men det å kjøpe fra US store faktisk bryter med Terms and Conditions

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke bekymret for å bli bannet men iom. at så mange tydeligvis gjør det uten at noen nevnte noe som helst om hvordan... kan jeg bare gå ut i fra at man endrer adressen på sin nåværende konto eller må man lage en ny amerikansk bruker?

 

Og vil spillet i såfall være tilgjengelig på alle brukerne på xboxen etter nedlastning?

Lenke til kommentar

Om noen blir straffet for å handle på US store blir det jo enda en shitstorm for MS. Hvorfor skal de straffe de som anskaffet seg en konsoll tidlig når de bestemte seg for å forsinke konsollen her til lands? Det er jo de som faktisk er de mest lojale i fanbasen deres.

 

Mener å huske at det var mange som var skeptisk for dette før import også, og de kontaktet MS for å bekrefte at dette var lov. Det var det.

Endret av SIR WOLFIE 87
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tviler på at noen har blitt bannet. Må ha vært en stor pris forskjell. Vet ikke eventuelt hvilke land som selger døds billig spill.. Kina? Thailand?

 

Microsoft er først og fremst ute etter å tjene penger, hvordan de får det spiller ingen rolle så lenge de ikke føler at noen betaler 50-100 kr for Destiny osv.

 

Er som jeg skal plutselig si nå at alle som spiller Destiny før 09.09 kan bli bannet fordi det skjedde med en person. Så slapp av folkens.

 

 

 

 

Vel, offisielle kilder har sagt det er OK å spille Destiny før tida, men det å kjøpe fra US store faktisk bryter med Terms and Conditions

 

Du er klar over at det var et ironisk eksempel på at selvom en fyr sier det er slikt, så betyr det ikke at det er sant selvom det er finnes en sjanse for at det er det..

Det bryter også med reglene å være rasistisk og skrive "dritt" meldinger. Men alle gjør det, på lik linje som at mange laster ned filmer ulovelig osv.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hvorfor skulle jeg sitte her og juge om slikt?

Sjekk heller min innleggshistorikk hvis dere trur jeg er et troll.

 

Jeg spør her fordi jeg ikke vet - jeg kan jo ikke annet enn å si at det jeg sier stemmer.
Han chattet med MS support også og dem skulle kontakte han og opplyste om at det var opprettet sak. Han får ikke bruke Gold-abonnementet sitt lengre, men kan fint spille singleplayer. Han får heller ikke handle noe på marketplace. Dem kunne ikke love at han fikk beholde spillene sine. Mulig han måtte betale mellomlegget.

 

For å si det slik; hvis det er slik MS skal gjøre så er jeg en av dem som får et meget høyt beløp å betale selv. Har over 10 Xbox One-titler kjøpt på US Marketplace :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

"det å kjøpe fra US store faktisk bryter med Terms and Conditions"

 

- Korrekt. I chatten nevnte dem nettopp deres T&C og sa at det ikke var noe unntak der. Med unntak mente hun i chatten at det ikke var greit å handle på US Marketplace med "Men det finnes ingen marketplace i Norge" som unnskyldning.

 

Men som sagt, saken skal vurderes og han får en tilbakemelding.

I shit you not.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke bekymret for å bli bannet men iom. at så mange tydeligvis gjør det uten at noen nevnte noe som helst om hvordan... kan jeg bare gå ut i fra at man endrer adressen på sin nåværende konto eller må man lage en ny amerikansk bruker?

 

Og vil spillet i såfall være tilgjengelig på alle brukerne på xboxen etter nedlastning?

Jeg leste om det helt random en gang på nette om at det var noen som gjorde det slikt.

Så jeg fylte jo at jeg var amerikansk borger, som bodde i Virginia. Man må ha gate adresse, zip code og by og et tlf nr. Men jeg skrev bare mitt så ble det automatisk amerikansk.

 

 

Jeg vil tørre å påstå at sjansen er større at de oppdager fusk når du velger at du bor i Norge osv, og plutselig endrer til USA.

 

Men tror det går greit uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Xboxen ble nylig lansert i Norge og det finnes nå en norsk marketplace.

Jeg tør ikke handle fra US marketplace lengre, det er sikkert og visst.

 

Hvis dere fortsetter, så vil jeg gjerne lese om det her for å se om det er trygt før jeg eventuelt fortsetter.
Det begynte med at han fikk beskjed om å kjøpe gold, til tross for at gold-abonnementet hadde flere måneder igjen. Så kontaktet han MS support på chat og dem sa at det var opprettet en sak på han og han kunne risikere å være bannet fra nå av og at han ikke fikk bruke sin gold og/eller kjøpe ting mens saken hans var til behandling. Håper det ordner seg for han og for alle andre her.

Lenke til kommentar

rart at de ikke har en sperre for det, og så banner en fyr.

skulle jo tro dette ville gjelde ganske mange, men ingen fler... mystisk

Finnes nok en sammeheng. Som flere har sagt her inne, er at de har handlet fra US Store en god stund. Deriblant meg selv.

 

Det safeste er jo faktisk å lage en ny bruker og kjøpe det derifra. Spillene ligger jo på xboxen uansett om de banner deg eller ikke. Fjerner spillene gjør de hvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Xboxen ble nylig lansert i Norge og det finnes nå en norsk marketplace.

Jeg tør ikke handle fra US marketplace lengre, det er sikkert og visst.

 

Hvis dere fortsetter, så vil jeg gjerne lese om det her for å se om det er trygt før jeg eventuelt fortsetter.

Det begynte med at han fikk beskjed om å kjøpe gold, til tross for at gold-abonnementet hadde flere måneder igjen. Så kontaktet han MS support på chat og dem sa at det var opprettet en sak på han og han kunne risikere å være bannet fra nå av og at han ikke fikk bruke sin gold og/eller kjøpe ting mens saken hans var til behandling. Håper det ordner seg for han og for alle andre her.

 

det du beskriver der har jo ikke noe med kjøp av spill å gjøre?

jeg ble trukket for gold noen mnd siden og det var norsk pris, ikke us.

selv om jeg har alt på us region og bare kjøpt defra

Lenke til kommentar

Xboxen ble nylig lansert i Norge og det finnes nå en norsk marketplace.

Jeg tør ikke handle fra US marketplace lengre, det er sikkert og visst.

 

Hvis dere fortsetter, så vil jeg gjerne lese om det her for å se om det er trygt før jeg eventuelt fortsetter.

Det begynte med at han fikk beskjed om å kjøpe gold, til tross for at gold-abonnementet hadde flere måneder igjen. Så kontaktet han MS support på chat og dem sa at det var opprettet en sak på han og han kunne risikere å være bannet fra nå av og at han ikke fikk bruke sin gold og/eller kjøpe ting mens saken hans var til behandling. Håper det ordner seg for han og for alle andre her.

 

Er det i det hele tatt sikkert at det er pga handlinga hans at det er blitt opprettet sak? Vanligvis oppgir de ingen grunn, med mindre han faktisk blir helt utestengt. Kan jo hende det er en annen grunn til at det er blitt slik med han. Kanskje han byttet region på sin Xbox Live konto, og brukte VPN?

 

Hva er prisforskjell på destiny da?

kan ikke være mange kronene?

 

200kr billigere for vanlige versjonen, 3-400kr billigere collectors edition.

 

Enorm forskjell etter et års tid med mange kjøp.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

for og sette det på spissen kanskje, man har ikke blitt bannet av å kjøpe billigere fysiske spill fra et annet land før, hvorfor skulle det ha noe å si for digitale?

Lenke til kommentar

Vil tørre å påstå at det safeste er å lage ny konto og laste ned spillene der. Ligger jo på xbox uansett. Så om det er noen av brukerne som blir utestengt så er det jo altså kun den du faktisk kjøpte fra.
Aldri i livet om de tar i fra deg spillene.


Vil ikke akkurat anbefale folk å begynne å tukle med region skifte kun for å få destiny litt billigere osv. Hold dere til en region.

Stor sjanse for at han kompisen din ble bannet fordi de så på kontoen hans etter hva som var problemet med medlemskapet og fikk øye på hva som faktisk forgikk der.. Det er altså min konklusjon av hele greia.

Uansett, ett tilfelle stopper ikke meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...