Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

 

Fy faen for ett jævla rot Store er på One, herregud! Hadde glemt hvor jævlig det var!

 

Og nå kommer bomba...tror dere faen meg ikke denne konsollen satte i gang med jamringa si en også da? Kobla opp og alt var helt konge, oppdaterte og restartet så var helvete i gang igjen..forbannet dritt altså.

Ja, lyden kommer på rundt 10% når man oppdaterer. Har hatt tre slike nå.

3 stk. ja...dette er jo helt mongo.

 

Orker ikke ringe Gamestop igjen nå, ikke at de har flere konsoller inne heller. Men dette her er jo helt krisedårlig!

Det rammet svært mange av de versjonene uten Kinect. Så tråder over hele forumet til Microsoft og snutter på Youtube. Jeg tenkte at de må ha klart å fikse dette til norsk lansering, men tok tydeligvis feil. Tok meg 30 dager å få pengene tilbake etter at den tredje konsollen ble rammet av dette, og nå klarer jeg ikke å få meg til å kjøpe en til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud. Du har jo allerede hentet en ny X1 så får du det samme jamringen, VIRKELIG? Hadde vært utrolig forbanna jeg hadde dette skjedd meg. Hva kan du gjøre nå da du hentet den siste hos din lokale Gamestop?

 

Microsoft har gitt blanke f*** i Norge, ikke stemmekommandoer som dem sa ifjor at X1 ble utsatt i disse landene pga lokalisering.

Ikke klart å levere ut konsoller til folk som har forhåndsbestilt.

Gitt ut feil info angående disse bundleutgavene.

Hva er unnskyldingen fansen nå kommer med?

 

 

Haha ja jeg må jo nesten le, blir vel straffet for at jeg solgte min opprinnelige One m. Kinect, som var TYST med unntak av knitring i PSU i stand-by modus..den var så stille og den konsollen :( Skal innom å hente Destiny hos Gamestop på tirsdag da, så får forklare saken da. Men det virker jo som man faen med må kjøpe One med Kinect dritten for å får noe som kan brukes..

 

Helvetesmakt altså.

 

Ikke pokker om jeg orker å ha dette jævla treskeverket her stående ihvertfall.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyden er "coil whining". Samme lyd som kan komme fra en PC strømforsyning som ikke er under belastning. På PC kan man enkelt justere strømnivået og bli kvitt denne lyden, men på Xbox kan man ikke det. Lyden forsvinner når man spiller, fordi strømnivået endrer seg. Det tyder egentlig på at problemet kan fikses ved hjelp av en oppdarering.

Lenke til kommentar

Lyden er "coil whining". Samme lyd som kan komme fra en PC strømforsyning som ikke er under belastning. På PC kan man enkelt justere strømnivået og bli kvitt denne lyden, men på Xbox kan man ikke det. Lyden forsvinner når man spiller, fordi strømnivået endrer seg. Det tyder egentlig på at problemet kan fikses ved hjelp av en oppdarering.

 

PC`en min slet med coil whine, det viste seg å være kombinasjonen med skjermkortet mitt og PSU. Men dette var altsu under HARD last. Under futuremark tester etc. men aldri under faktisk gameplay. Byttet PSU og det ble helt forbannet tyst. Men det var mer høyfrekvent, dette er mer som om viften tar borti noe, men det må jo være coilwhine av noe slag da det avtar under last osv. Akk og ve.

 

Kvalitet MS, ikke noe dere kan ordne altså. Makan.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

Herregud. Du har jo allerede hentet en ny X1 så får du det samme jamringen, VIRKELIG? Hadde vært utrolig forbanna jeg hadde dette skjedd meg. Hva kan du gjøre nå da du hentet den siste hos din lokale Gamestop?

 

Microsoft har gitt blanke f*** i Norge, ikke stemmekommandoer som dem sa ifjor at X1 ble utsatt i disse landene pga lokalisering.

Ikke klart å levere ut konsoller til folk som har forhåndsbestilt.

Gitt ut feil info angående disse bundleutgavene.

Hva er unnskyldingen fansen nå kommer med?

Haha ja jeg må jo nesten le, blir vel straffet for at jeg solgte min opprinnelige One m. Kinect, som var TYST med unntak av knitring i PSU i stand-by modus..den var så stille og den konsollen :( Skal innom å hente Destiny hos Gamestop på tirsdag da, så får forklare saken da. Men det virker jo som man faen med må kjøpe One med Kinect dritten for å får noe som kan brukes..

 

Helvetesmakt altså.

Er litt usikker på om de nye konsollene med Kinect sliter med dette. De fleste kjøper naturligvis konsollen uten Kinect, så vet ikke om det er årsaken til at de som klager over lyden tilfeldigvis er uten Kinect.

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig røske ut hele strømforsyningen fra veggen og bli kvitt lyden. :p

 

Blir litt vanskelig å bruke konsollen da :p

 

Nei men dette var jo en gedigen nedtur. Hadde jo nesten vært litt morro å plugget i en Kinect bare for å se om bråket gir seg, eller om det har noe å si. Forrige konsollen jeg hadde var jo like tyst både med og uten Kinect..

Lenke til kommentar

 

 

Du kan selvfølgelig røske ut hele strømforsyningen fra veggen og bli kvitt lyden. :p

Blir litt vanskelig å bruke konsollen da :p

 

Nei men dette var jo en gedigen nedtur. Hadde jo nesten vært litt morro å plugget i en Kinect bare for å se om bråket gir seg, eller om det har noe å si. Forrige konsollen jeg hadde var jo like tyst både med og uten Kinect..

Det er ikke Kinect som bestemmer det, men trolig at de gamle utgavene hadde strømnivået justert på et annet nivå fordi Kinect da var standard. Min gamle fungerte fint uten Kinect, men solgte også min den gang på grunn av alle manglende. Planen var å skaffe ny, men det skjer ikke nå.

Lenke til kommentar

Uhm, har antakeligvis et lite problem. Jeg oppdaterte sporingen på pakken min og har fått denne beskjeden under Forsendelsesstatus: "Gatenummer er galt. Dette kan forårsake forsinkelser. Vi prøver å oppdatere adressen.Gatenummer er galt. Dette kan forårsake forsinkelser."

Denne er datert til kl. 15:32.

 

Litt over dette får jeg opp denne boksen:

Sendeadressen som er oppgitt ser ut til å være feil eller ufullstendig. Vennligst oppgi riktig sendeadresse ved å trykke på knappen Endre min adresse under.

Problemet er at jeg ikke får se denne knappen på den norske UPS siden. Og hvis jeg går over til et annet lands UPS side der jeg finner den knappen, så får jeg denne beskjeden:

"The Address Modification cannot be processed. Please try again later."

Og som det ikke var nok, så vet jeg ikke hvordan jeg skal løse dette problemet.

Men det er ikke bare for meg å endre til en normal gateadresse når jeg bor etter en privat vei, uten fastsatt gateadresse. Såpass ille er det at Telenor, Canal Digital og strømleverandøren bruker forskjellige adresser.

En skulle tro at de hadde fått leveringsadressen ifra Microsoft Store..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Uhm, har antakeligvis et lite problem. Jeg oppdaterte sporingen på pakken min og har fått denne beskjeden under Forsendelsesstatus: "Gatenummer er galt. Dette kan forårsake forsinkelser. Vi prøver å oppdatere adressen.Gatenummer er galt. Dette kan forårsake forsinkelser."

Denne er datert til kl. 15:32.

 

Litt over dette får jeg opp denne boksen:

Sendeadressen som er oppgitt ser ut til å være feil eller ufullstendig. Vennligst oppgi riktig sendeadresse ved å trykke på knappen Endre min adresse under.

Problemet er at jeg ikke får se denne knappen på den norske UPS siden. Og hvis jeg går over til et annet lands UPS side der jeg finner den knappen, så får jeg denne beskjeden:

"The Address Modification cannot be processed. Please try again later."

 

Og som det ikke var nok, så vet jeg ikke hvordan jeg skal løse dette problemet.

 

Men det er ikke bare for meg å endre til en normal gateadresse når jeg bor etter en privat vei, uten fastsatt gateadresse. Såpass ille er det at Telenor, Canal Digital og strømleverandøren bruker forskjellige adresser.

 

En skulle tro at de hadde fått leveringsadressen ifra Microsoft Store..

Ring UPS: 800 33 470

Lenke til kommentar

Fy faen for ett jævla rot Store er på One, herregud! Hadde glemt hvor jævlig det var!

 

Og nå kommer bomba...tror dere faen meg ikke denne konsollen satte i gang med jamringa si også da? Kobla opp og alt var helt konge, oppdaterte og restartet så var helvete i gang igjen..forbannet dritt altså.

Hvor høy er denne lyden? Hører du den om du sitter et par meter unna, eller må du gå helt opptil konsollen for å høre? Alle videoene jeg har sett så legger de nærmest kameraet oppå konsollen for å fremheve lyden. Det er helt normalt at den lager NOE lyd, men om det er en slik statisk lyd du kan høre flere meter unna er det selvsagt noe galt.

 

 

Og nå kommer bomba...tror dere faen meg ikke denne konsollen satte i gang med jamringa si en også da? Kobla opp og alt var helt konge, oppdaterte og restartet så var helvete i gang igjen..forbannet dritt altså.

Herregud. Du har jo allerede hentet en ny X1 så får du det samme jamringen, VIRKELIG? Hadde vært utrolig forbanna jeg hadde dette skjedd meg. Hva kan du gjøre nå da du hentet den siste hos din lokale Gamestop?

 

Microsoft har gitt blanke f*** i Norge, ikke stemmekommandoer som dem sa ifjor at X1 ble utsatt i disse landene pga lokalisering.

Ikke klart å levere ut konsoller til folk som har forhåndsbestilt.

Gitt ut feil info angående disse bundleutgavene.

Hva er unnskyldingen fansen nå kommer med?

 

Fansen har for lengst skaffet seg konsollen og bryr seg ikke om problemer forbundet med ''norsk'' lansering. Konsollen har vært tilgjengelig i butikker i månedsvis.

 

Vil også tro at hardcore fans vil drite langt i å kjøre norsk lokasjon, med tanke på priser/språk.

 

De som sliter med levering nå kan jo spørre seg selv hvorfor de ikke importerte eller kjøpte en i butikk for flere måneder siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Fy faen for ett jævla rot Store er på One, herregud! Hadde glemt hvor jævlig det var!

 

Og nå kommer bomba...tror dere faen meg ikke denne konsollen satte i gang med jamringa si også da? Kobla opp og alt var helt konge, oppdaterte og restartet så var helvete i gang igjen..forbannet dritt altså.

Hvor høy er denne lyden? Hører du den om du sitter et par meter unna, eller må du gå helt opptil konsollen for å høre? Alle videoene jeg har sett så legger de nærmest kameraet oppå konsollen for å fremheve lyden. Det er helt normalt at den lager NOE lyd, men om det er en slik statisk lyd du kan høre flere meter unna er det selvsagt noe galt.

 

 

Og nå kommer bomba...tror dere faen meg ikke denne konsollen satte i gang med jamringa si en også da? Kobla opp og alt var helt konge, oppdaterte og restartet så var helvete i gang igjen..forbannet dritt altså.

Herregud. Du har jo allerede hentet en ny X1 så får du det samme jamringen, VIRKELIG? Hadde vært utrolig forbanna jeg hadde dette skjedd meg. Hva kan du gjøre nå da du hentet den siste hos din lokale Gamestop?

 

Microsoft har gitt blanke f*** i Norge, ikke stemmekommandoer som dem sa ifjor at X1 ble utsatt i disse landene pga lokalisering.

Ikke klart å levere ut konsoller til folk som har forhåndsbestilt.

Gitt ut feil info angående disse bundleutgavene.

Hva er unnskyldingen fansen nå kommer med?

 

Fansen har for lengst skaffet seg konsollen og bryr seg ikke om problemer forbundet med ''norsk'' lansering. Konsollen har vært tilgjengelig i butikker i månedsvis.

 

Vil også tro at hardcore fans vil drite langt i å kjøre norsk lokasjon, med tanke på priser/språk.

 

De som sliter med levering nå kan jo spørre seg selv hvorfor de ikke importerte eller kjøpte en i butikk for flere måneder siden.

 

 

Vel jeg hører den når jeg sitter på dass, og jeg hører den da definitivt når jeg sitter i sofaen. Dette er uholdbart. Som sagt har jeg allerede hatt en Xbox One som var helt tyst, dette var Kinect utgaven som kom i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...