Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xboxen støtter både Atmos i utvalgte spill og Netflix - og selvsagt blu ray/UHD bd.

 

Rart Playstation henger litt etter her, de var tidlig ute med 7.1 støtte.

 

Ikke så veldig rart, de har jo ikke en gang en 4k Blu-Ray spiller, så hva skal de med Atmos og Dolby Vision? :p

Lenke til kommentar

Er det mange som har Atmos hjemmekinoanlegg med høyttalere i taket?

 

Det er nok ekstremt få. Surround oppsett er blitt nisje produkter dessverre. Folk vil ikke ha det lengre. Unntaket er entusiastene.Det er vel en grunn til at alle dem store kjente online of fysiske butikkene ikke har masse surround høyttalere og receivere lengre. Husker før så var det haugevis av det. Alle hadde det osv.

 

Nå er det omtrent ikke en kjeft som har det lengre. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Mye lettere å trykke inn en TV i stua i stedet for ett fullkomment lydsystem vet du :)

 

Du driver vell ikke å insinuerer tøffelsyndromet her?  :tease:

 

Opplegget blir jo komplett når man også forteller at høytalere og kabler er stygt - og at man i tillegg synes lydplanken låter kjempebra. Er det Stockholm Syndrome det kalles?  :ninja:   :green:

Lenke til kommentar

Enkel klassifisering IMO selvsagt:

 

Brukbart Atmos anlegg = OLED

 

Ok 5.1 surround anlegg = bra LED

 

OK stereoanlegg = enkleste/billigste LED

 

Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet.

 

:tease:

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Enkel klassifisering IMO selvsagt:

 

Brukbart Atmos anlegg = OLED

 

Ok 5.1 surround anlegg = bra LED

 

OK stereoanlegg = enkleste/billigste LED

 

Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet.

 

:tease:

Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet.

Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg.

Lenke til kommentar

Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet.

Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg.

 

Lyd og Bilde er kjøpt og betalt. Det fantes en tid da "en god lydplanke" faktisk var et greit alternativ for enkelte. Men de har aldri kostet under 10 000 Kr, og gjør det heller ikke den dag i dag. Jada, vi med "ordentlige" anlegg tillater oss sikkert å snobbe litt innimellom. Men det er nok rett og slett fordi vi har hørselen til å sette pris på de dyrere løsningene. Om noen kommer drassende med en lydplanke til ~3K til meg, så begynner jeg nesten å grine. Samtidig som folk på besøk hos meg bokstavelig talt har begynt å grine (men da av helt andre grunner) mens jeg har demonstrert anlegget mitt...

Lenke til kommentar

Du får fortsette å fortelle deg selv slik at du kan rettferdiggjør prisen og rottet.

Lydogbilde.no osv. mener en god lydplanke er helt topp, og helt ærlig stoler jeg langt mer på de enn deg.

 

Hmm, Lyd og Bilde sier du? Kanskje man skulle bytte ut kabelrotet og Atmos anlegget for å få helt topp lyd? hmm verdt å tenke på, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...