Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Du driver vell ikke å insinuerer tøffelsyndromet her?  :tease:

 

Opplegget blir jo komplett når man også forteller at høytalere og kabler er stygt - og at man i tillegg synes lydplanken låter kjempebra. Er det Stockholm Syndrome det kalles?  :ninja:   :green:

 

 

Tenkte mer på utformingen av stuer, og at flere takker seg til rette med leiligheter rundt om :p

 

Slik stua er her i heimen lar det seg rett og slett ikke gjøre med stort og skikkelig Atmos eller lignende. Så da er det heller stereo som får regjere :) På loftet er det musikk og spill som er pri, så stereo der og.

 

Og ingen jævla lydplanke her i huset, folk må gjerne ha sine preferanser og man kan sikkert betale seg i hjel på lydplanke som låter greit  :p

 

Men jeg tror det er ytterst få som sitter og godt seg med ett fullkomment Atmos system, så det er nok ganske nisje vil jeg tro.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hjelpes så hårsårt det ble her.
Sa aldri at lydplanke hadde bedre lyd, men at det er på langt nært så dårlig som dere skal ha det til.
Ref.:

 

 

Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet.

 
Så Lydogbilde er kjøpt og betalt av leverandører, for å kun positivt markedsføre lydplankene deres? :wee:
Lenke til kommentar

Tenkte mer på utformingen av stuer, og at flere takker seg til rette med leiligheter rundt om :p

 

Slik stua er her i heimen lar det seg rett og slett ikke gjøre med stort og skikkelig Atmos eller lignende. Så da er det heller stereo som får regjere :) På loftet er det musikk og spill som er pri, så stereo der og.

 

Og ingen jævla lydplanke her i huset, folk må gjerne ha sine preferanser og man kan sikkert betale seg i hjel på lydplanke som låter greit  :p

 

Men jeg tror det er ytterst få som sitter og godt seg med ett fullkomment Atmos system, så det er nok ganske nisje vil jeg tro.

 

Takk Mala - du (og Gabriel) er et lys i mørket!

 

Men skal ikke tulle for mye - det kan godt hende jeg ikke får lov til å ha anlegget i stua en gang i fremtiden. Og må skaffe en lydplanke.

Lenke til kommentar

Ja, hehe.

 

Men synes trenden er trist. Xbox One fører an i oppgradering av lyd i spill, samtidig er trenden at man skaffer seg utstyr som ikke klarer å utnytte dette.

 

Og lyd er en meget stor del av opplevelsen.

 

Håper ikke dette bidrar til at de slutter å lage bedre lyd i spill. Ting skal liksom bli bedre - ikke dårligere.

 

Tenk om trenden var det samme for pcer? Gode skjermkort er store og krever en stor pc, tenk om folk sluttet å kjøpe dette fordi pcer er store og stygge. Og utvikling av skjermkort stoppet?

Lenke til kommentar

 

Så Lydogbilde er kjøpt og betalt av leverandører, for å kun positivt markedsføre lydplankene deres? :wee:

 

 

Det er da bare å sammenlikne review scores i L&B med hva produktene ellers får i internasjonal presse der de har mange nok lesere til å overleve på reklameinntektene...

 

Som sagt så finnes det gode lydplanker, men de koster ikke 3000 Kr. Jeg synes ikke det er hårsårt å si. Det er vel heller de som ikke tåler å høre det som er hårsåre. Det er tross alt som å sammenlikne en Skoda mot en Ferrari. Selv ikke siste modell av en Skoda kan måle seg med en 20 år gammel Ferrari. Vi snakker om klasseforskjell som man bare ikke kan oppnå på noen annen måte...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er da bare å sammenlikne review scores i L&B med hva produktene ellers får i internasjonal presse der de har mange nok lesere til å overleve på reklameinntektene...

 

Som sagt så finnes det gode lydplanker, men de koster ikke 3000 Kr. Jeg synes ikke det er hårsårt å si. Det er vel heller de som ikke tåler å høre det som er hårsåre. Det er tross alt som å sammenlikne en Skoda mot en Ferrari. Selv ikke siste modell av en Skoda kan måle seg med en 20 år gammel Ferrari. Vi snakker om klasseforskjell som man bare ikke kan oppnå på noen annen måte...

Vi kan gjerne bruke den sammenligningen. 

 

En Skoda utklasser Ferrari på flere punkter enn Ferrari gjør på Skoda, så blir det opp til hver enkelt for hva som er viktigst.

Skoda: Kostnad, forsikring, drivstoffutgifter, vedlikeholdsutgifter, fremkommelighet, pålitelighet, komfort, plass til bagasje og passasjerer, praktiske funksjoner osv.

Ferrari: Kjøreopplevelse, status/merke, design

 

Folk flest som kjøper en Ferrari, har likevel forståelse for at det finnes legitime grunner til å gå for en Skoda i stedet. 

De som har kjøpt seg Ferrari går ikke rundt å peker på de med Skoda som om de hadde kjøpt seg hest og kjerre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Huff, millennials som har ødelagt synet med nettbrett fra bleiestadiet, og hørselen med 200dB i Beats hodetelefoner, er de samme som skal definere hva som er "godt nok" i fremtiden... Fuck me, det er ikke veldig mye å glede seg til som ikke kommer til å koste en formue... :p

Lenke til kommentar

Noe kanskje ikke så mange vet - er at et skikkelig anlegg går hjem hos damene :D

Subben under sofaen som gjør utslaget da eller ?

 

:p

 

Veit ikke om Sony utstillingen min i glass montér drar så mange damer, men jeg har jo fast kjerring og det falt i smak der så..win?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Enkel klassifisering IMO selvsagt:

 

Brukbart Atmos anlegg = OLED

 

Ok 5.1 surround anlegg = bra LED

 

OK stereoanlegg = enkleste/billigste LED

 

Lydplanke = sorthvit 24" crt tv, uten fjernkontroll og kun antenne på taket tilkoplet.

 

:tease:

Men Q9 slår OLED på HDR styrke og bilde generelt. Samtidig er det store variasjoner i hva man får levert av OLED-panel av samme modell. Dessverre....

 

Så lenge OLED ikke får bukt med lysstyrken i HDR og image retention så avventer jeg inntil videre.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Men Q9 slår OLED på HDR styrke og bilde generelt. Samtidig er det store variasjoner i hva man får levert av OLED-panel av samme modell. Dessverre....

 

Så lenge OLED ikke får bukt med lysstyrken i HDR og image retention så avventer jeg inntil videre.

Lysstyrken i HDR er mer enn sterk nok i et mørkt rom. Nok til at jeg og min samboer synes det blir for sterkt i noen filmer.

At man skal ha flere tusen nits og bli blendet er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...