Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

er det mulig å avbetille en pre-order, altså få pengene tilbake?

fant ut at jeg hadde kjøpt Destiny 2 på US store, kunne ha tenkt meg å heller kjøpe det på den Norske så jeg kan spille det på Tirsdag 00:01

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

snakker, men support nå, gikk rimelig greit å få tilbake penge på Destiny 2. tar noen dager før man får pengene men

 

får spilt det ca 6 timer før hahah :p

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvor lenge gidder MS holde døra oppe for cross-play med Sony tru. Etterhvert gidder de sikkert ikke mase mer og bare blacklister Sony fra alle fremtidige planer.

 

Mouse og keyboard support kan ikke komme fort nok og med det aktivt så er det egentlig noe som hindrer PC spill og programmer å fungere på Xbox så lenge MS åpner for muligheten for det? Softwaren vil vel selvsagt kreve en ported versjon som alt annet.

 

Nesten så jeg lurer på om vi beveger oss mot en Xbox med dual boot OS, Xbox OS og Fullblods W10. Ikke nødvendigvis med One men at nextboxen kansje får dette.

Lenke til kommentar

Syns det er en uting med mus og keyboard. I hvertfall om det blir helt fritt og uten noen form for kontroll. Skulle f.eks BF og COD støtte dette måtte det nesten bli mulighet for mus & keyboard filter i serverlisten.

 

Eller ser jeg for meg en viss skjeiv fordeling på rankinglistene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De sier jo i videoen at de vil være forsiktige med implementeringen og at det blir kontroll på det av competive grunner. Så lenge de står ved dette så burde det ikke bli noe problem og vi ser nok helst separate lobbyer. M/K brukere eksisterer desverre allerede fritt på konsoll takket være XIM3, men om det er veldig mange som bruker det vet jeg ikke. Har ikke følt at jeg blir eid av noen enda iallefall :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Microsoft burde gå helt bort ifra konsoll og heller lage Microsoft / Xboxer ala hva Steam Machines skulle vært. Lag et superbra UI ala konsoll og et OS som automatisk setter korrekte grafikkinnstillinger etter hva slags hardware (hvilken Xbox) du har, og full bakoverkompatabilitet med alt som funker på Windows. Med mulighet for å tukle og fikle litt i bakgrunnen for de som ønsker det, som på PC i dag (installere fanpatches, fix på spill som ikke fungerer osv).

Det hadde vært noe.

Lenke til kommentar

Det gir hvertfall mye mer mening enn Dual-Boot operativsystem som XtaZ nevnte litt lenger opp. Dual-Boot vil være forferdelig forvirrende for veldig mange så det virker som en temmelig lite logisk ting å implementere i en spillkonsoll som jo tross alt har et veldig "mainstream" marked å henvise seg til. Men ja, skulle jo tro at Windows 10 (kanskje da Windows 10 S) blir det naturlige valget som operativsystem på Microsoft sin konsoll i fremtiden. Og hvor du da ved å starte Xbox-appen setter konsollen i en "spillmodus".

 

"Problemet" er vel at en slik løsning ikke er spesielt attraktiv for veldig mange. Folk kjøper en spillkonsoll for å koble den til TV-en og det færreste har behov for "Windows" på TV-en. Så da må det gjøres mye med tanke på UX-design osv for at det skal fungere spesielt bra.

 

Men at plattformen kan bli mer som "Steam Machines" er jo mulig. Hvor Microsoft alltid har en "primary" utgave som er den utviklere skal sikte seg inn på som et "minimum" men hvor man kan få kjøpt mange andre utgaver (som gjerne kan selges via Microsoft partnere og ikke nødvendigvis være en Microsoft konsoll) som tilbyr kraftigere og dyrere maskinvare som vil gi fordeler i form av bedre ytelse osv.. Spørsmålet er jo om Microsoft har noe interesse av å holde styr på alt dette.

 

 

Fremtiden for konsoll ligger nok i "cloud", når infrastrukturen blir god nok så er det egentlig ikke noe poeng med å ha kraftige lokale konsoller, men heller en tynnklient hvor alt kjøres i skyen hvor alt streames til tynnklienten du har hjemme. 

Lenke til kommentar

Hmmm Elkjøp bestemte seg for å trekke kontoen min i dag for Xbox One X kjøpet. Er dette standard praksis? Normalt sett skal en vel ikke bli trekt før det blir sendt når en forhåndsbestiller noe såpass frem i tid?

De har rota mye med betaling av forhåndsbestillinger. Selv fikk jeg faktura på noe som kommer i slutten av september...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...