Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kurvet tv nei takk... bildet får pincushion effekt.

 

Som en eier av en Samsung UE55KS9005 og en Asus MX34VQ så vil jeg bare si det ikke stemmer.

Ja, du kan sikkert måle deg til det med forskjellige utstyr, men med øynene så ser du i hvert fall ikke.

Da må du ha en relativt aggressiv kurve, noe mer aggressivt enn f.eks Samsung C34F791 og det tror jeg ikke du finner på tver.

 

Asus'en har en mer aggressiv kurve enn tven, men mindre enn C34F791, men fortsatt ikke noe som gjør bildet rart.

Samsung tven sin kurve er såpass beskjeden at du ser den ikke med annet du ser tven fra siden og faktisk ser at den er buet. For sitter du og ser på den vanlig så merker du det overhodet ikke.

 

Så det er ingen grunn til å ikke kjøpe en buet tv, spesielt ikke når en snakker 55+".

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det blir vel vanesak det som med det meste. Før jeg kjøpte buet TV var var skeptisk til buede TV'er på 55". Hva skal man med det på så små TV'er liksom? Jeg gikk for en på 78", og det ga mye mer mening for meg den gang.

 

Nå var jeg nettopp i en Power butikk og la merke til at 55" OLED TV'en de hadde utstilt ikke var buet. Og det ga faktisk et litt merkelig bilde for meg, nå som jeg er vant til buet skjerm. Akkurat som om bildet på sidene, og i hjørnene, blir vist til, eller er beregnet på noen andre? :p Som om noen skulle vise meg en artikkel på en iPad, men så vinklet skjermen litt bort fra meg.. :p Som sagt; merkelig bilde når man først er blitt vant med buet skjerm..

Lenke til kommentar

 

Kurvet tv nei takk... bildet får pincushion effekt.

 

Som en eier av en Samsung UE55KS9005 og en Asus MX34VQ så vil jeg bare si det ikke stemmer.

Ja, du kan sikkert måle deg til det med forskjellige utstyr, men med øynene så ser du i hvert fall ikke.

Da må du ha en relativt aggressiv kurve, noe mer aggressivt enn f.eks Samsung C34F791 og det tror jeg ikke du finner på tver.

 

Asus'en har en mer aggressiv kurve enn tven, men mindre enn C34F791, men fortsatt ikke noe som gjør bildet rart.

Samsung tven sin kurve er såpass beskjeden at du ser den ikke med annet du ser tven fra siden og faktisk ser at den er buet. For sitter du og ser på den vanlig så merker du det overhodet ikke.

 

Så det er ingen grunn til å ikke kjøpe en buet tv, spesielt ikke når en snakker 55+".

Har eid flere curved Oled tvr 980 og 930 med mindre radius en Samsung,Selv på dem er det lett å se letterbars og rette linjer bøyer seg pga curven. Utrolig irriterende effect.

 

Lite bilde eksempel.

post-240853-0-49250600-1504730238_thumb.jpg

Endret av samco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Kurvet tv nei takk... bildet får pincushion effekt.

Som en eier av en Samsung UE55KS9005 og en Asus MX34VQ så vil jeg bare si det ikke stemmer.

Ja, du kan sikkert måle deg til det med forskjellige utstyr, men med øynene så ser du i hvert fall ikke.

Da må du ha en relativt aggressiv kurve, noe mer aggressivt enn f.eks Samsung C34F791 og det tror jeg ikke du finner på tver.

 

Asus'en har en mer aggressiv kurve enn tven, men mindre enn C34F791, men fortsatt ikke noe som gjør bildet rart.

Samsung tven sin kurve er såpass beskjeden at du ser den ikke med annet du ser tven fra siden og faktisk ser at den er buet. For sitter du og ser på den vanlig så merker du det overhodet ikke.

 

Så det er ingen grunn til å ikke kjøpe en buet tv, spesielt ikke når en snakker 55+".

Har eid flere curved Oled tvr 980 og 930 med mindre radius en Samsung,Selv på dem er det lett å se letterbars og rette linjer bøyer seg pga curven. Utrolig irriterende effect.

 

Lite bilde eksempel.

 

Sry, men kan ikke se noe. Men igjen, jeg ser ikke noe særlig forskjell mellom 1080p og 4k heller, så øyne mine er ikke lenger de råeste, selv med briller

Lenke til kommentar

 

 

 

Kurvet tv nei takk... bildet får pincushion effekt.

Som en eier av en Samsung UE55KS9005 og en Asus MX34VQ så vil jeg bare si det ikke stemmer.

Ja, du kan sikkert måle deg til det med forskjellige utstyr, men med øynene så ser du i hvert fall ikke.

Da må du ha en relativt aggressiv kurve, noe mer aggressivt enn f.eks Samsung C34F791 og det tror jeg ikke du finner på tver.

 

Asus'en har en mer aggressiv kurve enn tven, men mindre enn C34F791, men fortsatt ikke noe som gjør bildet rart.

Samsung tven sin kurve er såpass beskjeden at du ser den ikke med annet du ser tven fra siden og faktisk ser at den er buet. For sitter du og ser på den vanlig så merker du det overhodet ikke.

 

Så det er ingen grunn til å ikke kjøpe en buet tv, spesielt ikke når en snakker 55+".

Har eid flere curved Oled tvr 980 og 930 med mindre radius en Samsung,Selv på dem er det lett å se letterbars og rette linjer bøyer seg pga curven. Utrolig irriterende effect.

 

Lite bilde eksempel.

Sry, men kan ikke se noe. Men igjen, jeg ser ikke noe særlig forskjell mellom 1080p og 4k heller, så øyne mine er ikke lenger de råeste, selv med briller

En journalist fra The Verge klarte heller ikke å se forskjell, side ved side.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Feil, misfornøyd?

 

Den ble sendt i retur da de sendte ordren delvis fra CDON uten at jeg visste om det (bestilt sammen med forhåndsbestillingen av Scorpio), og jeg er på jobb i utlandet og kan derfor ikke få den hentet. Jeg kunne alltids fått noen til å plukket den opp for meg, men etter et par stykker hadde en lang rant om Elite-kontrolleren så bestemte jeg meg for at den ikke er verdt 1300,- uansett, så velger å bare la den gå i retur.

 

Men ikke prøvd den selv bare så det er sagt. Det som "skremte" meg mest (tror det var Gabriel som sa det) var de små kulene under som irriterte over lang tid, om man plukker av de knappene. Jeg veit for meg selv at slike ting ville irritert livskiten ut av meg, så tok hans ord for det. I denne omgang. Ikke umulig at jeg tester en seinere, men jeg spiller i alle hovedsak Forza, så ser vel ikke helt behovet

Lenke til kommentar

Mike Ybarra spamma nettopp Xbox kanalen på Discord med haugevis med 12 month XBL gold, Gears of War 4, Forza Horizon 3 og massevis av andre indiespill koder. Jeg greide nesten snappe til meg to 12 month XBL men fikk noe error bullshit når jeg skulle redeeme fordi kredittkortet mitt ikke var up-to-date. AAARGH!!  :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...