Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i lengre tid forsøkt å få litt oversikt over slike VR-briller til Xbox...får ikke helt taket på dette og lurer på om noen kan komme med litt fakta.

 

-Når slippes det "antatt gode" VR-briller til denne konsollen?

-Link til disse brillene?

-Hvilke spill vil være kompatible og hvilke blir planlagt?

 

Kunne tenkt meg et skikkelig horrorspill med VR-briller :xmas:

Lenke til kommentar

Red Dead.... nice!

 

Så til noe annet... Nok en gang er jeg skuffet over Xbox One S og oppskaleringen til 4K. Testet litt med Battlefield 1 og syntes forskjellen på PS4 versjonen og Xbox One (s) var vel stor - i favør PS4. Xbox One versjonen var klart mer blurry. Så skrudde jeg av 4K oppskaleringen på Xbox One S, lot TV'n gjøre jobben sjæl med 4K oppskalering - og vips så ble det bra på Xbox One også :)   

 

Åkke som, jeg kommer nok til å spille BF1 mest på PS4 pga kompisene spiller online med PS4.

Lenke til kommentar

Er det noen vesentlig forskjell på denne xbox modellen som kan oppskalere til 4k, kontra xboxen jeg kjøpte på release dagen for One for noen år siden? Annet enn at enkelte spill oppskalerer dårlig som nevnt rett over her?

 

Har jo en 4k tv, men finner ytterst sjelden matriale å se i 4k.....så kunne vært interessant.

 

Verdt det?

Lenke til kommentar

Er det noen vesentlig forskjell på denne xbox modellen som kan oppskalere til 4k, kontra xboxen jeg kjøpte på release dagen for One for noen år siden? Annet enn at enkelte spill oppskalerer dårlig som nevnt rett over her?

 

Har jo en 4k tv, men finner ytterst sjelden matriale å se i 4k.....så kunne vært interessant.

 

Verdt det?

 

"S" har iR Blaster integrert, slik at man kan få den funksjonen uten Kinect kameraet. APU'en er litt kraftigere, slik at enkelte spill går litt bedre/har lettere for å holde fps oppe uten hakking. Den har også støtte for 4K video og HDR, som gir støtte for Netflix i 4K/HDR samt UHD BluRay filmer. 40% mindre fysisk størrelse, og PSU er flyttet inn i kabinettet. Er det jeg kommer på i farten..

 

Når det gjelder hva som oppskalerer best, så kan det tenkes at det er en smakssak mer enn best/dårligst (og også avhengig av TV modell). Jeg tror oppskalering i XOS blir mest "korrekt" ihvertfall. Men at det kan se bedre ut med "feil" oppskalering er ikke umulig. Si for eksempel du har et X360 spill med native 720p oppløsning som du ønsker å spille på en 4K TV med XO(S) sin bakoverkompatibilitet. Da tenker jeg det er greit med å sette en XOS til 4K og la den gjøre jobben. Alternativet er å sette XO til samme oppløsning som hvert spills native oppløsning på en per spill basis.

 

Nå stikker jeg ut på Lefdal og henter en 1TB XOS med Fifa17 og Forza H3 for 2990,- Jeg har den gamle fra før, men synes det er verdt å prøve det nye. Men Eurogamer f.eks. konkluderer med at XOS egentlig kun er for spesielt interesserte om man allerede har XO. Og at det gir mer mening å vente på den "ordentlige" oppgraderingen med kodenavn "Scorpio" som kommer neste år..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen vesentlig forskjell på denne xbox modellen som kan oppskalere til 4k, kontra xboxen jeg kjøpte på release dagen for One for noen år siden? Annet enn at enkelte spill oppskalerer dårlig som nevnt rett over her?

 

Har jo en 4k tv, men finner ytterst sjelden matriale å se i 4k.....så kunne vært interessant.

 

Verdt det?

Ikke verdt for spill fordi det er godt mulig at TV'n din oppskalerer bedre enn Xbox One S. Slik er det i hvert fall hos meg. Xbox One S lager mer blurry textures enn når TV'n skalerer.

 

Hvis du trenger en "billig" 4K UHD Blu-ray spiller, og/eller ikke har tilgang til Netflix i 4K på TV'n eller andre steder, så er det verdt det. Men altså, spillene kjører jeg i 1080p uansett fordi TV'n gjør det bedre enn Xbox One S.

 

(Untatt: Hvis TV'n din støtter HDR i spillmodus, så tja... det ser nice ut.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...