Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

Hvordan fungerer dette nå? Blitt en fiks på det? Bestilte S i går uten å vite om dette problemet :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Gears 4 (gnien utgaven) er ute i Australia. Er det mulig å sette boksen til en annen region for å få spillet aktivert?

Evnt koble til VPN i Australia?

 

testet dette sist uke på Ultimate edition. funket ikke. tror du må inn å endre loaction på gamertag også for å fikse det. men da kan du ikke endre dette igjen før om 6mnd..

 

Ultimate edition har virket siden fredag. 

Men som andre har skrevet så har det noe å si fra hvilken region du kjøpte spillet fra. 

 

Ok. Da skal mitt Gears bli låst opp nå klokken 18:00. 

http://www.timeanddate.com/time/zone/singapore

Lenke til kommentar

 

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

Hvordan fungerer dette nå? Blitt en fiks på det? Bestilte S i går uten å vite om dette problemet :S

 

Dette fungerer knirkefritt nå.

Har selv SUHD-tv med HDR og en ok bunke UHD HDR-plater.

Testest senest i går ut en HDR-film på Xbox One S. 

Alt funker uten noe knussel.

Lenke til kommentar

 

 

Xbox one S tirsdag .... Ny Lg G6 65" Oled Onsdag blir pissed om ikke Ms ordner opp i 4k Bluray tullet.

Helt utrolig at 4k Bluray ikke virket out box for early birds.

Har selv 15/20 stk ultra hd filmer som venter.

 

Hvordan fungerer dette nå? Blitt en fiks på det? Bestilte S i går uten å vite om dette problemet :S

Dette fungerer knirkefritt nå.

Har selv SUHD-tv med HDR og en ok bunke UHD HDR-plater.

Testest senest i går ut en HDR-film på Xbox One S.

Alt funker uten noe knussel.

Universal 4K disker virker ikke er et par forum tråder på Xbox.com med lister over hvilke filmer folk ink meg har problemer med.

 

Mine som ikke virker så langt er.

Oblivion . Lucky . Now you see me og Hunts man winter wars.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Hva som skjer når de "ikke virker".
Har selv Oblivion, Lucy og Huntsman Winter Wars i hyllen, men ikke prøvd dem i XBOS enda.

 

Redigering:
Prøvde nå de 3 overnevnte filmene på min Xbox One S koblet til 2015 Samsung SUHD-tv.
Samtlige filmer spiller uten problemer, 4k, med HDR-bildet og korrekt sortnivå. 

Eneste filmene jeg har hatt med problemer er Ender's Game og The Expendables 3. Men det er to filmer hvor det faktiske er feil på disken i metakoden. De spiller i 4k med HDR, men med feil i sortnivå så det mørkeste blir mer grått.
På min UHD-spiller løser jeg det med å sette fargerom til RGB-utvidet. (PC RGB).
Men problemet blir ikke løst på Xbox One S når jeg setter den i fargerom PC RGB.
Det er de eneste to filmene jeg noen gang har hatt problemer med, i en samling på ca 20 UHD-film.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Hva som skjer når de "ikke virker".

Har selv Oblivion, Lucy og Huntsman Winter Wars i hyllen, men ikke prøvd dem i XBOS enda.

 

Redigering:

Prøvde nå de 3 overnevnte filmene på min Xbox One S koblet til 2015 Samsung SUHD-tv.

Samtlige filmer spiller uten problemer, 4k, med HDR-bildet og korrekt sortnivå. 

Eneste filmene jeg har hatt med problemer er Ender's Game og The Expendables 3. Men det er to filmer hvor det faktiske er feil på disken i metakoden. De spiller i 4k med HDR, men med feil i sortnivå så det mørkeste blir mer grått.

På min UHD-spiller løser jeg det med å sette fargerom til RGB-utvidet. (PC RGB).

Men problemet blir ikke løst på Xbox One S når jeg setter den i fargerom PC RGB.

Det er de eneste to filmene jeg noen gang har hatt problemer med, i en samling på ca 20 UHD-film.

Mine funker ikke desverre

Lenke til kommentar

Men hva skjer?

Starter ikke opp?

Feil farge/sortnivå?

Får ikke HDR?

Sikker på at det ikke er feil på din konsoll?

Fant ikke den tråden det ble lenket til med liste over filmer som ikke virket.

Here er en par av mange tråder... filmene starter ikke opp.

 

https://forums.xbox.com/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/t/2199719.aspx?pi7962=1#5734423

Endret av samco
Lenke til kommentar

Hmmm......kan de har gjort noen endringer på Xbox One S?
For min er helt ny Gears of War 4 limited edition.
Den ble sluppet først nå for en liten uke siden. 
Og som nenvt alle de filmene tidligere i tråden fungerer uten problemer på min konsoll.

 

Redigering.
Kom til å tenke på......i den tråden med filmer som ikke virket, så er det USA.
De "norske" utgavene av nevnte filmer hadde jo release nå i går. (Jeg fikk dem i posten før helgen fra Elkjøp).
Kan være at de europeiske diskene er produsert uten feil, hvis feilen ble oppdaget i USA-batchen.
En av grunnene til jeg tror det, er at Ender's Game og Expendables 3 som jeg hadde litt problemer med, er importert fra Amazon USA, mens alle filmer jeg har kjøpt i Norge fungerer knirkefritt.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Hmmm......kan de har gjort noen endringer på Xbox One S?

For min er helt ny Gears of War 4 limited edition.

Den ble sluppet først nå for en liten uke siden. 

Og som nenvt alle de filmene tidligere i tråden fungerer uten problemer på min konsoll.

 

Redigering.

Kom til å tenke på......i den tråden med filmer som ikke virket, så er det USA.

De "norske" utgavene av nevnte filmer hadde jo release nå i går. (Jeg fikk dem i posten før helgen fra Elkjøp).

Kan være at de europeiske diskene er produsert uten feil, hvis feilen ble oppdaget i USA-batchen.

En av grunnene til jeg tror det, er at Ender's Game og Expendables 3 som jeg hadde litt problemer med, er importert fra Amazon USA, mens alle filmer jeg har kjøpt i Norge fungerer knirkefritt.

Så mange random filmer som ikke virker for folk. Blir kjøpt en skikkelig stand alone spiller for min del ivertfall. 3D funka ikke i starten heller ... det har de i det minste fixset.

Lenke til kommentar

For dere som ikke vet d, ligger en 10 timers trial av Battlefield 1 for ea access memebers, dette er altså ikke early accessn som skal starte idag, dette er for de som vil teste spillet. Må rett og slett si at spill messig med gameplay og grafikk så er det helt fantastisk iforhold til betan :D Hørt det skal ha HDR for x1 s eiere, noen som kan bekrefte ? 

Lenke til kommentar

For dere som ikke vet d, ligger en 10 timers trial av Battlefield 1 for ea access memebers, dette er altså ikke early accessn som skal starte idag, dette er for de som vil teste spillet. Må rett og slett si at spill messig med gameplay og grafikk så er det helt fantastisk iforhold til betan :D Hørt det skal ha HDR for x1 s eiere, noen som kan bekrefte ?

HDR kommer med patch

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...