Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Når jeg ser slikt som dette, så skjønner jeg hva han mener. Og kravet til 90fps+ setter absolutt begrensninger for oppløsning og detalj-nivå. Vi er et godt stykke unna 4K per øye ennå. Men det betyr ikke at VR i dag ikke blir kult. De beste spillene har aldri vært avhengig av å ha den beste grafikken. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget var at spillene som blir laget for VR ser ut som N64.
Å spille Skyrim med VR så kan du ikke si at det spillet er laget for VR.

Det er først når utviklingen har blitt så enorm at det nærmest er et krav for å bruke det at en først trenger det. 
Som det snutte Gabriel linket så er det et spill som er spesifikt laget for VR.
Den dagen et spill alla Skyrim blir spesifikt laget for VR og ikke ser ut som Nintendo 64 spill så blir det kjøp.
Men man har hverken særlig bruk for det, de spytter det bare ut så dere skal finansiere utviklingen. For det sier seg selv, det kommer til å koste fleske. De har også sagt at de kan se for seg at de har som mål at det skal bli en dag av hverdagen om 5-10 år.

Hvor mange x antall utgaver kommer de ikke til å gi ut hvert år tror du?
Grafikken utvikler seg omtrent hvert eneste år. De kommer til å henge etter. Det året de klarer å leverer 1080p spill så er konsoll spillene plutselig oppe på 4k. Vi kan vel trygt si at neste generasjons konsoll kommer til å støtte 4k. PC vil nok være på 8k eller noe i den duren. Noe jeg nesten forventer. Innen 6 år så regner jeg nesten med det..

Lenke til kommentar

Poenget var at spillene som blir laget for VR ser ut som N64.

 

Dette da? (Merk at rundt 30% av synsfeltet mangler, derfor føles det litt rart ut. Det er croppet for 16:9 eller noe).

Nå skal det sies at det der er på PC og bare er en tech demo, og skulle det klart å kjøre på konsoll så måtte de nok nedgradert det en del. Likevel så er det bare ett av en del spill som blir utviklet for VR som ser bra ut. Problemet er at de gode spillene fortsatt er under utvikling. De dårlige "N64" spillene går så kjapt å lage at de blir kastet ut med en gang for å ri VR bølgen.

 

 

Men nå som det går mange rykter om at Xbox skal oppgraderes og få kraftigere (modulær) innmat så åpner det opp for at VR kan funke på xbox også etterhvert da den har kraften til å drive det. Hvorfor kan ikke MS bare åpne (hvis det ikke er mulig allerede da) for at Xbox kan bruke HTC Vive/Oculus rift/andre VR briller hvis utviklerne vil det og det ikke er i veien for noen ekslusivitets-avtaler? Det hadde vært det beste. 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Hva har denne vr diskusjonen med xbox å gjøre egentlig ? Kommer ikke vr der og greit å diskutere det, men føler det sklir litt ut nå.

 

Man kan bruke Oculus Rift til å spille XBOne spill. Men ikke helt som VR i spillet. Man må streame spillet fra XBOne til PC, og så velge å spille spillet i Oculus headset'et i stedet for på PC skjermen. Med Oculus headset'et sitter man da i et VR rom, og spiller på en virtuell skjerm i det rommet. Fordelen er at skjermen i VR kan oppfattes som en 80" TV, som er litt gøyere å spille på enn en 24" PC monitor. Microsoft har sagt at XBOne skal støtte Oculus Rift. Men det kan være at det var slik streaming de mente..

Lenke til kommentar

Den fikk jeg en gang og den er helt legit så lenge den kommer fra riktig avsender.

 

Da ble jeg utestengt for alle former for kommunikasjon på Xbox Live i 24 timer. Dette fordi jeg sendte en ganske grov rage-melding til en fyr jeg spilte med i Black Ops 3. Han teamkillet meg i S&D flere runder på rad (Har bare ett liv per runde), og det er vel det mest irriterende man kan gjøre i det spillet.

En liten rapport og vipps så var jeg sperret i 24 timer. Kom rundt det med å logge på dama sin konto med en annen kontroller og så joine vennene mine sitt party, så i praksis var det ingen straff :D.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så med dette lærer man seg å oppføre seg som folk uansett hvor man er.

 

over til noe annet.

hvordan i helvete kjøper man Xbox 360 spill som også fungerer på Xbox One?

må man inn på den helt forferdelige xbox.com siden?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...