Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Woaw!!!!
Det var sterke titler på samme brett.
Hørte nylig en podcast som så på forskjellen mellom Xbox Gold spill og PSN+ spill.
Konklusjonen var at Xbox serverer en hel del AAA titler, og PSN+ er blitt "degradert" til å dele ut indie-titler.
Og med denne april-pakken må jeg si de virkelig bekrefter den oppfatningen.
Samtlige av de 4 titlene er på min, "har ikke spilt, men kan definitivt ha lyst å spille"-listen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av min dårlige husk og glemt svaret(mener å ha spurt før & fått svar), så spør jeg igjen.

Disse spillene var hele tiden? Helt til man avslutter Live abb?

Så lenge du velger å "kjøpe" dem så har du xbox one spillene helt du sier opp live om ikke Microsoft endrer vilkårene en gang i fremtiden. Xbox 360 spillene er dine og kan brukes selv om du skulle si opp live.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt gjennom alle campaigns i Master Chief Collection - også ODST. Veldig stilig å spille alle etter hverandre, får litt annet perspektiv på historien, får med seg litt mer. Nå laster Halo Reach etter at jeg stappet inn 360 discen - blir spennende å se hvordan 360 spill funker på Xbone, har ikke testet det før. Etter Reach er det selvsagt Halo 5!!! 

 

Halo er en fantastisk spillserie - den beste!

Lenke til kommentar

Og det kjører sinnsykt dårlig på Xbox One.

 

 

Har de ikke fikset dette ? Jeg var godt på vei, og hadde opplevde mye fps-trøbbel underveis...men så kom det en oppdatering som gjorde det en del bedre mot slutten i hvertfall.

 

Men ja, Reach er nesten det feteste Halo spillet i min bok, så fanboyen i meg overså fps-satan i denne omgang. Desverre va MC-samlingen helt fitte bugget når jeg spillte igjennom ved lansering. Lagringsdata gikk til helvete og spillet mistet teksturer og frøs, det ble verre og verre ette Halo:CE som var.....helt jævla perfekt! Måtte hoppe over ette kapittel i Halo 4 pga. ett oppdrag der alt gikk fullstendig bananas. Denne gigantiske mobile basen en farter rundt i kjøre ut i blå luft, alt av bakke og teksturer forsvant og så håppet Master Chief til himmels som om jeg ble truffet av tungt skyts. Hele dritten var ødelagt, så måtte hoppe over hele det oppdraget der. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Haha, ja ok! Ser GeOW: Judgment står oppført med samme status, og det kan jeg være enig i. Elendig ytelse og ett pikkdårlig spill er jo i grunn en dårlig kombo da. For ett fittespill. Fikk vel AIDS når jeg omsider skulle spille igjennom det på One, da jeg aldri orket å kjøpe det på 360. Like greit, stabile 30fps eller ei.. holdt vel ut en 3-4 timer med grusomhet, om det en gang var så lenge.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor er det så vanskelig med støtte til tidligere generasjoner? Jeg trodde de blokkerte det for å opprettholde salg av gamle konsoller men det ms nå gjør tyder på at det er vrient.

Fordi forskjellige generasjoner har gjerne forskjellige HW plattformer, noe som gjør det vanskelig og dyrt, både å legge HW til den nye som skal ut, og virtualisere slik MS gjør med 360 spill atm. Ingen HW utgiver er interessert i å opprettholde salg av gammel og billig HW når man kan "tvinge" brukere over på nytt og dyrere system. 

Lenke til kommentar

Hele MC Collection + ODST spilte jeg gjennom uten noen problemer. Spilte et par timer Halo Reach i går og spillet var helt ok, opplevde kun et par sekunder med framerate gjorde at ytelsen sank betydelig. Vet ikke om min Elite med SSHD gjør noen forskjell her - som det gjorde i Fallout 4, raskere "reising".

 

Men opplevde veldig lang loading tid når jeg skulle starte opp igjen etter en pause.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å game på en 21:9 (1440p) skjerm med Xbox one? Går utifra at man bare får svarte streker på sidene og selve bildet er 16:9 (1080p). Fungerer det fint i såfall?

 

Tenker å kjøpe en monitor snart som skal brukes til både PC og Xbox. Kunne gjerne tenkt en 21:9 skjerm, men ikke hvis det er irriterende til Xbox bruk. Da kjøper jeg heller en 1080p og venter med 1440p til høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...