Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSD Hybrid vil ikke utgjø store forskjellen i det hele tatt. Problemet er at både Xbox One og PS4 kjører med SATA2 til diskene. Bruk heller en ekstern USB3 HDD, da vil du merke mye større forskjell.

Det har jeg planer om allerede uansett. Trenger litt ekstra lagringsplass. Har måttet slette halvparten av spillene ca (Ikke at jeg har tid å spille de uansett da).

Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

 

Hadde vi snakket om 13000kr og ikke 1300kr så hadde jeg vært enig. Men det er ikke akkurat snakk om mye penger her. Og kvalitets følelsen en får av Elite kontrolleren er såpass stor at en trenger ikke å være hverken det ene eller det andre for å ha lyst på den.

 

Den er helt rå å holde i. Om en er i overkant glad i Xbox og spill så er det et must have produkt mener nå jeg. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

Stor forskjell på å endre button layout og å få ekstra knapper på undersiden. I tillegg så er spakene mye bedre. Trenger ikke være Pro for å få nytte av det. Legger man i 300-400 timer på et skytespill så er det lett verdt pengene for å ha en god kontroller. Er litt enig i at til de aller fleste singleplayer-spill eller roligere spill generelt så må man vurdere det.

 

Går utifra at de fleste som kjøper Elite kontrolleren vil bruke det til FPS eller andre spill som krever høy presisjon og raske reflekser. 

Lenke til kommentar

Enig.

Jeg kjøpte Elite Controlleren, og er storfornøyd.
Med så mange timer jeg spiller i året, og du fordeler kostnaden utover det, så er det knapt 1 krone pr time i ekstrakost, utover en standard kontroller.
Sammenligne det med å kjøpe en god stol for å se filmer.
Klart du kan se samme filmen i en jysk-stol.

 

Og bare FPS?.....Nei. 
Nå for tiden spiller jeg Tomb Raider, og liker hair triggers. Da slipper jeg lang vandring for å spenne opp buen og sette piler av gårde.
I Crazy Taxi er styringen helt sinnsyk i normalt oppsett. skal ikke mye vandring på stikken til før fullt utslag på rattet og bilen hiver seg til siden. 
En liten modifisering av kurven på styrespaken, og det ble mye mer behagelig å kjøre bilen.

 

Og bare det å kunne skifte høyden på stikkene er genialt.
Paddles har jeg ikke kommet skikkelig i gang med, men jeg synes den er digg å holde.

Og "tung" vekt er et kvalitetsinntrykk det også. Bare kjenn forskjellen mellom Dualshock 3 og 4.
Så mellom Dual Shock 4 og standard Xbox One. SÅ forskjellen mellom Dual Shock 4 og Xbox Elite.
Da snakker vi.

 

Den er digg å holde, oser av kvalitet, kan konfigureres en god del, hair triggers, paddles, skifting av krysset, hurtigskift mellom profil 1 og 2. (Ser på nette folk i FPS har profil 1 på sniper, og profil 2 når det blir run and gun. Hurtig skiftet mellom de to gjør at når sniper først legger seg til og switcher, så er presisjonen bedre. Switch tilbake og du er kjapt klar for å forsvare deg med annet våpen).

 

Folk kan syte og klage og synes prisen er dyr. 
Helt grei, og la vær å kjøpe.
Men for oss som er villig til å investere i økt komfort og muligheter, så ja takk.
Har selv kjøpt litt dyrere dekk på bilen enn billigste sort.
Kjøpt litt dyrere cola enn jalla-cola.
En gang bestile jeg ekstra ost på pizzaen. Kostet ekstra det også.
Heldigvis er jeg en av dem som har råd til det, uten å skulle vende på hver krone, eller spare i månedsvis.

Håper det ligger mange Elite Controllere under juletrærne til folk i år.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

SSD Hybrid vil ikke utgjø store forskjellen i det hele tatt. Problemet er at både Xbox One og PS4 kjører med SATA2 til diskene. Bruk heller en ekstern USB3 HDD, da vil du merke mye større forskjell.

Har ikke annen erfaring enn min egen Elite - men i diskusjon med andre med standard PS4 og Xbone har jeg langt lavere loading time i forhold.

 

Her er en oversikt over noen som har testet:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-faster-hard-drives-boost-xbox-one-fallout-4-performance

 

Men min er betydelig raskere enn denne testen viser på de lengste loading tidene. Kanskje fordi min er ganske ny og ikke har mer enn et 3 spill installert hvor kun Fallout 4 er spilt.

 

For egen del er dette gull verdt når man spiller.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

 

På undersiden av min står det faktisk "Single Player Only". 

Lenke til kommentar

 

SSD Hybrid vil ikke utgjø store forskjellen i det hele tatt. Problemet er at både Xbox One og PS4 kjører med SATA2 til diskene. Bruk heller en ekstern USB3 HDD, da vil du merke mye større forskjell.

Har ikke annen erfaring enn min egen Elite - men i diskusjon med andre med standard PS4 og Xbone har jeg langt lavere loading time i forhold.

 

Her er en oversikt over noen som har testet:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-faster-hard-drives-boost-xbox-one-fallout-4-performance

 

Men min er betydelig raskere enn denne testen viser på de lengste loading tidene. Kanskje fordi min er ganske ny og ikke har mer enn et 3 spill installert hvor kun Fallout 4 er spilt.

 

For egen del er dette gull verdt når man spiller.

 

Flere brukere på Reddit som har bekreftet at forskjellene det er snakk om ikke er på mer enn ca. 2-5 sekunder i de fleste forskjellige spill. Med en ekstern USB3 HDD går lasting litt under dobbelt så raskt i følge flere brukere. 

 

 

 

Hadde vi snakket om 13000kr og ikke 1300kr så hadde jeg vært enig. Men det er ikke akkurat snakk om mye penger her. Og kvalitets følelsen en får av Elite kontrolleren er såpass stor at en trenger ikke å være hverken det ene eller det andre for å ha lyst på den.

 

Den er helt rå å holde i. Om en er i overkant glad i Xbox og spill så er det et must have produkt mener nå jeg. 

 

1300 kroner blir litt mye da vi må kjøpe dobbelt opp da både jeg og forlovede spiller sammen. Får nok skrapet sammen nok penger til slutt (studenter) og det er nok verdt det, har ikke testet ut Elite kontrolleren enda!  :w00t:

Endret av Enquad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

Tja, jeg vil ha en, men må bare vente til bedre økonomiske tider etter jul. Selv vil jeg ha den for å kunne sette giring i bil spill til paddene under kontrollen fremfor lb/rb eller ybax. Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

Tja, jeg vil ha en, men må bare vente til bedre økonomiske tider etter jul. Selv vil jeg ha den for å kunne sette giring i bil spill til paddene under kontrollen fremfor lb/rb eller ybax. Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

 

Jeg vil også ha en. Men må ikke ha en. Hadde det vært slik at jeg måtte hatt den fordi den gir så mange fordeler og hengt med alle andre så ja. Defintivt.

Men det er typisk nordmenn å ville ha det beste til en hver tid. Er det verdt å punge ut 10k for en Mac? eller 7-10k for en bobblejakke? Ingen må kjøpe det, det er fortsatt kvalitet i billigere utgaver. Jeg tviler på at Xbox One kontrollen er så ubrukelig at det ikke går ann å spille eller ødelegger spillopplevelsen fullstendig. 

 

Men for all del, kos å bruke 800kr ekstra.Men prisen tillsier omtrent at kontrollen skal være 1.3 ganger bedre enn den vanlige. Noe den ikke er. 

899kr er fin pris. Men 1300kr er å betale overpris for noen små fordeler. Tipper den prisen daler betraktlig nedover det kommende året. Er vel neppe den siste utgaven de ender opp med å lage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

Jeg vil også ha en. Men må ikke ha en. Hadde det vært slik at jeg måtte hatt den fordi den gir så mange fordeler og hengt med alle andre så ja. Defintivt.

Men det er typisk nordmenn å ville ha det beste til en hver tid. Er det verdt å punge ut 10k for en Mac? eller 7-10k for en bobblejakke? Ingen må kjøpe det, det er fortsatt kvalitet i billigere utgaver. Jeg tviler på at Xbox One kontrollen er så ubrukelig at det ikke går ann å spille eller ødelegger spillopplevelsen fullstendig. 

 

Er veldig vanlig for norske å ville ha det beste ja.

 

Men igjen, 10k for en MBP kontra 5k for en HP/ASUS ettellerannet windows-laptop er klart verdt pengene, om man har nok til å kunne prioritere det. Samme som en jakke til 5-10k er bedre enn en til 1000 kr. Finnes så klart unntak overalt, men jevnt over så bruker høyere pris å indikere bedre kvalitet og/eller levetid. Siste setningen du sier er så klart riktig. Den originale kontrollen funker helt fint. Så er spørsmålet om Elite er såpass mye bedre at det er verdt prisforskjellen, er der spørsmålet ligger.

 

Når en original xbox one kontroll ligger på rundt 450+ så er det klart at den til 899 (når tilbudet var) er verdt det. 1300? da snakker vi kanskje litt overpris. Kommer den seg under 1000 så er det vel ingen tvil om at det er verdt det, sett at du spiller spill der du får en fordel av det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Skjønner ikke folk som kjøper elite kontrollen. Det er først og fremst ment for fps spill, altså multiplayer. Enda mer meningsløst nå som man kan konfigurere button layouten på Xbox kontrollen, riktignok påvirker det hele konsollen. Men spiller man singelplayer så skjønner jeg ikke hvor stor nytte du kan få av kontrollen. Det er faktisk ganske meningsløst om du er singeplayer typen. Multiplayer type kjør på, 899 er en fair pris. Men hadde aldri betalt ca halvparten av hva en Xbox one koster for en ørliten fordel.

Tja, jeg vil ha en, men må bare vente til bedre økonomiske tider etter jul. Selv vil jeg ha den for å kunne sette giring i bil spill til paddene under kontrollen fremfor lb/rb eller ybax. Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

 

Jeg vil også ha en. Men må ikke ha en. Hadde det vært slik at jeg måtte hatt den fordi den gir så mange fordeler og hengt med alle andre så ja. Defintivt.

Men det er typisk nordmenn å ville ha det beste til en hver tid. Er det verdt å punge ut 10k for en Mac? eller 7-10k for en bobblejakke? Ingen må kjøpe det, det er fortsatt kvalitet i billigere utgaver. Jeg tviler på at Xbox One kontrollen er så ubrukelig at det ikke går ann å spille eller ødelegger spillopplevelsen fullstendig. 

 

Men for all del, kos å bruke 800kr ekstra.Men prisen tillsier omtrent at kontrollen skal være 1.3 ganger bedre enn den vanlige. Noe den ikke er. 

899kr er fin pris. Men 1300kr er å betale overpris for noen små fordeler. Tipper den prisen daler betraktlig nedover det kommende året. Er vel neppe den siste utgaven de ender opp med å lage.

 

Verdt og verdt, det er jo snakk om prioriteringer selvfølgelig. Den vanlige kontrollen er mer enn god nok, men denne er litt bedre. Det blir vel som å sammenligne ratt, det 1000kr fungerer det, men det til 4000 er bedre.

Lenke til kommentar

Merkelig.
Vi som har kjøpt kontrolleren til "overpris", som noen sier, er strålende fornøyd.
De som ikke har kjøpt kontrolleren syter på at den er for dyr.
Fair nok. Vent til den synker i pris.

Men hvis noen tror at pris og performance er et 1:1 forhold, så har de ikke fulgt særlig godt med.
Se bare på biler, HiFi, pc-komponenter, matpriser osv.
Det er ikke slik at dobbelt så dyr er dobbelt så god. 
Stegene oppover koster mye mer.
Så ofte kan dobbelt så god koste 10 ganger mer.

 

Vi som har kjøpt kontrolleren er fornøyd, og synes den var verdt det.
Og vi har ikke kjøpt den for å få en fordel over andre. Vi har kjøpt den for å få en bedre opplevelse selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Merkelig.

Vi som har kjøpt kontrolleren til "overpris", som noen sier, er strålende fornøyd.

De som ikke har kjøpt kontrolleren syter på at den er for dyr.

Fair nok. Vent til den synker i pris.

Men hvis noen tror at pris og performance er et 1:1 forhold, så har de ikke fulgt særlig godt med.

Se bare på biler, HiFi, pc-komponenter, matpriser osv.

Det er ikke slik at dobbelt så dyr er dobbelt så god. 

Stegene oppover koster mye mer.

Så ofte kan dobbelt så god koste 10 ganger mer.

 

Vi som har kjøpt kontrolleren er fornøyd, og synes den var verdt det.

Og vi har ikke kjøpt den for å få en fordel over andre. Vi har kjøpt den for å få en bedre opplevelse selv.

well said :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har kontrollen selv, og som jeg har nevnt tidligere, så er den bedre, men absolutt ikke verdt de 13-1400 de skal ha for den.

900 som jeg forhåndsbestilte den for i starten av juli er en mer korrekt pris etter min mening. 

 

For min egen del vett jeg et dusin flere måter å bruke de pengene på. 

 

Edit: Og forøvrig så er nettopp en sånn holdning som gjør det akseptabelt for Apple å ha ta minst 7400,- for siste generasjon iPhone.

Telefonen koster på langt nært så mye å produsere, den er ikke dobbelt så mye bedre enn en telefon til 2000 (i så tilfellet er man subjektiv). 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Fytti faen for et forpult drittspil GeOW: Judgement viste seg å være. Føler det er konstant horde-mode designet for online i 25fps. Heldigvis er det en ny gjeng som står for neste spill ut i serien.

Ja det er det svakeste Gears Of War spillet til 360 noe som er synd siden People Can Fly studios kan så mye bedre en det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...