Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TVen oppskalerer alt innholdet fra Xboxen som er i 1080p (oppskalering til 4K ser i mange tilfeller bedre ut enn native 1080p på en 1080p TV), 4K innhold (bilder/filmer) vises i native 4K. Om Xboxen hadde oppskalert ville begrensningen i HDMI 1.4 ført til at innholdet ville blitt vist i 30hz, altså maks 30fps, siden det er TVen som oppskalerer vil dermed Xboxen kunne sende 1080p 60 signaler.

 

Takk :)

 

Vet du ca. hvor mange "p" den oppskalerer til?

For det blir vel ikke heelt 4k regner jeg med.

 

Beklager om du allerede har svart på dette... :sick: ....te-skje pleease... :sick:

Lenke til kommentar

Forsåvidt glad for at jeg bare betalte 899,- kr. for min Elite kontroller. Men det synes jeg helt klart også at jeg syns den er verdt. 

Hva overprising angår så syns jeg det finnes langt mer groteske eksempler på det enn Elite kontrolleren.

 

Hva med etuier til mobiltelefoner? Eller såkalte "skjermbeskyttere" til mobiltelefoner? Da ender du fort opp med 500,- kroner for noe møl som nok ikke koster mer enn 12,- kroner å produsere. 

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om xbox one oppskalerer, og til hva, ved bruk av 4k tv? (eller om det er tvn som oppskalerer xboxen.. :sick:..)

 

Er det noe spesielt i innstillingene på boxen som bør settes annerledes når man får seg slik et tv-apparat?

Enquad ga deg et bra svar på oppskaleringen, jeg vil bare legge til at 4K-oppskalering kan gi input lag til spillet. Nå kommer det så klart an på hva du skal spille, men en regel er at til spilling så gjør alt av ekstra finesser på TVen bare at det tar lengre tid fra du rører på stikka til noe skjer på skjermen. Til gaming burde man skru av alt av bildeforbedringer og få bildet mest mulig rent fra Xboxen til skjermen. Og da er det klart at når PCen må oppskalere bildet fire ganger så tar det litt tid og kan skape lag.

 

Det kan hende at ny oppskaleringsteknologi har fikset på noe av det, men ville bare tipse deg.

 

 

Forsåvidt glad for at jeg bare betalte 899,- kr. for min Elite kontroller. Men det synes jeg helt klart også at jeg syns den er verdt. 

Hva overprising angår så syns jeg det finnes langt mer groteske eksempler på det enn Elite kontrolleren.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den til 899 selv. Det er en fin pris!

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om xbox one oppskalerer, og til hva, ved bruk av 4k tv? (eller om det er tvn som oppskalerer xboxen.. :sick:..)

 

Er det noe spesielt i innstillingene på boxen som bør settes annerledes når man får seg slik et tv-apparat?

Enquad ga deg et bra svar på oppskaleringen, jeg vil bare legge til at 4K-oppskalering kan gi input lag til spillet. Nå kommer det så klart an på hva du skal spille, men en regel er at til spilling så gjør alt av ekstra finesser på TVen bare at det tar lengre tid fra du rører på stikka til noe skjer på skjermen. Til gaming burde man skru av alt av bildeforbedringer og få bildet mest mulig rent fra Xboxen til skjermen. Og da er det klart at når PCen må oppskalere bildet fire ganger så tar det litt tid og kan skape lag.

 

Det kan hende at ny oppskaleringsteknologi har fikset på noe av det, men ville bare tipse deg.

 

 

Forsåvidt glad for at jeg bare betalte 899,- kr. for min Elite kontroller. Men det synes jeg helt klart også at jeg syns den er verdt. 

Hva overprising angår så syns jeg det finnes langt mer groteske eksempler på det enn Elite kontrolleren.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den til 899 selv. Det er en fin pris!

 

 

Ja, takk til dere begge :)

 

Jeg har de siste 12årene brukt prosjektor hvorav de siste 4 årene har vært en 1080p prosjektor av god kvalitet - røk på en skikkelig smell på black friday (fikk 25k rabatt på en tv jeg allerede hadde siklet på i 2mnd og saken var biff) og kjøpte en 4k tv.

 

Jeg ser jo en vanvittig forskjell - helt fantastisk å spille F4 nå :dribble: - men har ikke klart å finne ut av "hva jeg egentlig ser" - og har lurt på om det bare har vært en "bedre versjon" av 1080p jeg egentlig har spilt med de siste dagene, eller om det faktisk har vært 4k.

 

Den eneste forandringen jeg har gjort på xboxen etter at tvn kom er i picture settings, og der har jeg makset - jeg lurer på om det ikke var "frames"? - jeg økte fra "allow 24 frames til 36 frames" eller lignende. husker ikke i hodet....ser heller ingen forskjell på bildekvaliteten etter å ha svitsjet denne..

 

Er det noe i xbox-settings dere ville ha justert eller ikke ha justert på xboxen for å få maksimalt utbytte av bilde, eller ville dere ikke ha gjort noe?

Lenke til kommentar

Forsåvidt glad for at jeg bare betalte 899,- kr. for min Elite kontroller. Men det synes jeg helt klart også at jeg syns den er verdt. 

Hva overprising angår så syns jeg det finnes langt mer groteske eksempler på det enn Elite kontrolleren.

 

Hva med etuier til mobiltelefoner? Eller såkalte "skjermbeskyttere" til mobiltelefoner? Da ender du fort opp med 500,- kroner for noe møl som nok ikke koster mer enn 12,- kroner å produsere. 

500?! Det har jeg aldri i helvete noensinne sett eller hørt at noen har gjort. Det koster 50-150kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Er det noen som vet om xbox one oppskalerer, og til hva, ved bruk av 4k tv? (eller om det er tvn som oppskalerer xboxen.. :sick:..)

 

Er det noe spesielt i innstillingene på boxen som bør settes annerledes når man får seg slik et tv-apparat?

Enquad ga deg et bra svar på oppskaleringen, jeg vil bare legge til at 4K-oppskalering kan gi input lag til spillet. Nå kommer det så klart an på hva du skal spille, men en regel er at til spilling så gjør alt av ekstra finesser på TVen bare at det tar lengre tid fra du rører på stikka til noe skjer på skjermen. Til gaming burde man skru av alt av bildeforbedringer og få bildet mest mulig rent fra Xboxen til skjermen. Og da er det klart at når PCen må oppskalere bildet fire ganger så tar det litt tid og kan skape lag.

 

Det kan hende at ny oppskaleringsteknologi har fikset på noe av det, men ville bare tipse deg.

 

 

Forsåvidt glad for at jeg bare betalte 899,- kr. for min Elite kontroller. Men det synes jeg helt klart også at jeg syns den er verdt. 

Hva overprising angår så syns jeg det finnes langt mer groteske eksempler på det enn Elite kontrolleren.

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte den til 899 selv. Det er en fin pris!

 

 

Ja, takk til dere begge :)

 

Jeg har de siste 12årene brukt prosjektor hvorav de siste 4 årene har vært en 1080p prosjektor av god kvalitet - røk på en skikkelig smell på black friday (fikk 25k rabatt på en tv jeg allerede hadde siklet på i 2mnd og saken var biff) og kjøpte en 4k tv.

 

Jeg ser jo en vanvittig forskjell - helt fantastisk å spille F4 nå :dribble: - men har ikke klart å finne ut av "hva jeg egentlig ser" - og har lurt på om det bare har vært en "bedre versjon" av 1080p jeg egentlig har spilt med de siste dagene, eller om det faktisk har vært 4k.

 

Den eneste forandringen jeg har gjort på xboxen etter at tvn kom er i picture settings, og der har jeg makset - jeg lurer på om det ikke var "frames"? - jeg økte fra "allow 24 frames til 36 frames" eller lignende. husker ikke i hodet....ser heller ingen forskjell på bildekvaliteten etter å ha svitsjet denne..

 

Er det noe i xbox-settings dere ville ha justert eller ikke ha justert på xboxen for å få maksimalt utbytte av bilde, eller ville dere ikke ha gjort noe?

 

 

det frames greiene i settings er bare for blu ray.

xbox one støtter ikke 4k så du ser ikke 4k. du ser 1080p som tven oppskalerer til 4k. så ja hvis du har en tv som oppskalerer bra, så ser du en "bedre" versjon av 1080p, det er 4K men ikke ekte om du skjønner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nja, støtter og støtter, det er ingen streametjenester som har det, ikke blu ray.

så da må man laste ned en 4k film og legge over på maskinen eller streame med DLNA til media appen.

alt for tungvint for at jeg gidder det, og i tillegg får man vel ikke kjøpt 4K filmer.

Lenke til kommentar

4K BD (litt usikker på om spilleren i nåværende Xbox One vil kunne spille av UHD BD - i verstefall kommer det nok med i neste revisjon av konsollen) kommer tidlig neste år, Netflix jobber fortløpende med å få på plass 4K på X1/PS4 og.  Man kan også laste ned 4K innhold som du nevner, for min del går det helt greit da jeg laster ned typ 40% av det jeg spiller av på konsollen. Pakk deg med tålmodighet, er bare en fordel at konsollene er såpass klargjort for fremtiden. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Må ikke netflix ha en hardware chip som xbone og ps4 ikke har og DHCP2.2. Så vil si at per dags dato så støtter ingen av maskinene 4k. Det er også veldig lite 4k innhold tilgjengelig.

 

Men får håpe ps4.5 og xbox one.5 får full 4k støtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...