Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser i flere tester at det nevnes at Note'n kan brukes som universalkontroll til TV og stereoanlegg. Men kan den brukes til noe mer enn TV'er? Hvordan?

Og da spør jeg igjen: Hvordan? "Smart remote" lar meg jo kun velge TV, ikke noe annet...

Det er jo ikke noe problem å velge noe annet? Under add new device kan man velge "Set-top box", "DVD Player", "Blu-ray Player", "Stereo", "Streaming Media Player", "Home Theater with DVD-Player", "Home Theater with Blu-ray Player".

 

Peel Smart Remote | Tannhjul opp til venstre | + Add New Device

 

Tips: Canal Digitals "nye" ADB-dekoder kan styres med valget Sagem Set-top box.

Lenke til kommentar

Eg har blitt valgt som testperson på nettbrett på jobb, så eg mottok denne i dag. Eg er serviceelektrikker, og den skal hovedsaklig brukes opp mot epocket handyman der me skriver timer, matriell, dokumentasjon osv. Men me er også ute etter andre bruksområder.

Den blir genial med tanke på brosjyrer og kataloger. Og også kjekk å ha pga kart..

Sjekka i dag muligheten å redigere .pdf dokumenter. Dette for arbeidsteikningane våras ofte er i .pdf. Fant ut at med adobe reader så kan eg teikne, skrive, merke o.l, men fant ikkje ut korleis eg endrer tykkelse på pennen. Er redd for at den streken som er der blir for stor til å teikne med..

 

Er det ellers andre ting eg bør vite om? Har bare apple-produkt privat, så er ganske blank når det kommer til android.

 

Ser ikke ut til at det er mulig å endre strektykkelsen i Adobe PDF-app. Men den fungerer utmerket til mark-ups for å peke på hvor senere tegningsretting må gjøres. Streken er litt tykk å tegne med, men for enkle selvstendige skisser og ide-tegninger finnes det jo en mengde app'er nå. I nødens stund kan du benytte friformlinje i Polaris Office Word for enkle skisser. Eller figurhjelp og figurtegning i S-Note.

Lenke til kommentar

Ser i flere tester at det nevnes at Note'n kan brukes som universalkontroll til TV og stereoanlegg. Men kan den brukes til noe mer enn TV'er? Hvordan?

Og da spør jeg igjen: Hvordan? "Smart remote" lar meg jo kun velge TV, ikke noe annet...

Det er jo ikke noe problem å velge noe annet? Under add new device kan man velge "Set-top box", "DVD Player", "Blu-ray Player", "Stereo", "Streaming Media Player", "Home Theater with DVD-Player", "Home Theater with Blu-ray Player".

 

Peel Smart Remote | Tannhjul opp til venstre | + Add New Device

 

Tips: Canal Digitals "nye" ADB-dekoder kan styres med valget Sagem Set-top box.

Nå føler jeg meg ikke særlig smart, men jeg finner ikke disse valgene... Kun Add New Television og tannhjulet hvor det står Innst. er inaktiv. Det er kun "Choose brand" jeg kan velge, og det gjelder KUN fjernsyn...

 

post-90344-0-40407600-1349432956_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ok, det kan jo forklare litt, men det er litt dumt da jeg ikke har TV, men projektor.

Da velger du vel bare projectoren som en tv? (skyter i blinde) :wee:

 

Skal hente min Note 10.1 i løpet av dagen så da får jeg testet med Samsung PS51D8000 og noe annet stasj.

 

(Jeg endte opp me en 3G da ingen hadde Wifi til en fornuftig pris)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg ikke særlig smart, men jeg finner ikke disse valgene... Kun Add New Television og tannhjulet hvor det står Innst. er inaktiv. Det er kun "Choose brand" jeg kan velge, og det gjelder KUN fjernsyn...

 

post-90344-0-40407600-1349432956_thumb.jpg

Prøv å tømme cache på Peel-app? Sjekke med Google Play at det er siste versjon? Skulle fått en lang liste med utstyrstyper i nedtrekken på det bildet du viser der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk hentet min Note 10.1 i går.

Fikk ikke til å bruke remoten opp mot Harman Kardon AVR 255. Ville ikke reagere på signalene.

Jeg savner også flere funksjoner/knapper opp mot Samsung PS51D8005 TVen. :hrm:

 

Fikk prøvd å spille film fra PCen, gjennom Note 10.1" og vist på TVen. Det virket forsåvidt bra, bortsett fra at skjermen på Note 10.1" var konstant påslått. Prøvde jeg å slå av skjermen med knappen på toppen så forsvant bildet (gikk tilbake til vanlig TV kanal) fra TVen også.

Noten viser ikke filmen samtidig som den vises på TVen men den viser et bilde fra filmen og noen kontroller. Jeg er litt redd for at de skal brenne seg inn i bildet etterhvert.

 

Slik er det ikke på min Note (5.3"), S2 og S1. Der kan jeg gå ut av Allshare og gjøre andre ting mens film spilles på TVen.

 

Note 10.1 har ikke vanlig Allshare som mine andre enheter men "Allshare Play" som jeg ikke har fått testet så mye.

Jeg kunne fint bruke de innebygde funksjonene (husker ikke navnet, hete noe Media ett eller annet) på Noten opp mot Allshare på PCen men da fikk jeg som sagt ikke slå av skjermen på Noten. :hm:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Nå føler jeg meg ikke særlig smart, men jeg finner ikke disse valgene... Kun Add New Television og tannhjulet hvor det står Innst. er inaktiv. Det er kun "Choose brand" jeg kan velge, og det gjelder KUN fjernsyn...

 

post-90344-0-40407600-1349432956_thumb.jpg

Prøv å tømme cache på Peel-app? Sjekke med Google Play at det er siste versjon? Skulle fått en lang liste med utstyrstyper i nedtrekken på det bildet du viser der.

Forsøkte nå forslaget til PantZman om å velge projektoren som TV, og det fungerte faktisk! Og DA fikk jeg (som nKyb nevnte) også mulighet til å velge mer enn bare TV. Takk for hjelpen alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med apps til denne? Kan man bruke de samme som man har på en telefon?

Eller er ikke de tilpasset formatet for tablet?

Vet iPad og iPhone har noen felles apper, og noen hver for seg.

 

Jeg har bestilt en hvit Note 10.1, og tenker da spesifikt på appen Sketchbook ettersom jeg skal tegne en del på den. Det er uten tvil den beste tegne appen jeg har testet hittil. Jeg har den på telefonen min (også Note), men tegneflaten er litt liten til tider.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med apps til denne? Kan man bruke de samme som man har på en telefon?

Eller er ikke de tilpasset formatet for tablet?

Vet iPad og iPhone har noen felles apper, og noen hver for seg.

 

Jeg har bestilt en hvit Note 10.1, og tenker da spesifikt på appen Sketchbook ettersom jeg skal tegne en del på den. Det er uten tvil den beste tegne appen jeg har testet hittil. Jeg har den på telefonen min (også Note), men tegneflaten er litt liten til tider.

 

Sketchbook pro fungerer utmerket på min. Bare dumt du ikke kjøpte den på salg til 1,50kr her om dagen, nå ligger den vel på ca. 30kr.

 

PDF går som smurt her.

Er fremdeles litt i sjokk over at jeg ikke har hatt problemer med den enda, bare venter på at den skal kræsje totalt eller noe. Jeg elsker android, men er absolutt ikke vant med at det fungerer så utmerket bra rett ut av esken:/

Lenke til kommentar

Noen av dere som sliter med å importere .pdf filer til S note? Min force closer hele tiden når den er på 100%, men importerer ikke noe.

 

Jepp. Det gjør min også. Tror det er noen det funker på, men har sett på nettet at det er flere som sliter med akkurat dette. Løsningen for meg ble å bruke EzPDF da jeg kun trengte muligheten til notere på pdf-er. Jeg fant også ut at S Note importerer pdf-filer som bilder, noe som gjør at kvaliteten reduseres drastisk.

 

I følge flere androidnettsted har det også kommet en mindre OTA-oppdatering til Note'n som blant annet fikser småkrims i S Note og problemer med 32GB minnekort. Denne oppdateringen har ikke kommet til min Note enda :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med apps til denne? Kan man bruke de samme som man har på en telefon?

Eller er ikke de tilpasset formatet for tablet?

Vet iPad og iPhone har noen felles apper, og noen hver for seg.

 

Jeg har bestilt en hvit Note 10.1, og tenker da spesifikt på appen Sketchbook ettersom jeg skal tegne en del på den. Det er uten tvil den beste tegne appen jeg har testet hittil. Jeg har den på telefonen min (også Note), men tegneflaten er litt liten til tider.

 

Sketchbook pro fungerer utmerket på min. Bare dumt du ikke kjøpte den på salg til 1,50kr her om dagen, nå ligger den vel på ca. 30kr.

 

PDF går som smurt her.

Er fremdeles litt i sjokk over at jeg ikke har hatt problemer med den enda, bare venter på at den skal kræsje totalt eller noe. Jeg elsker android, men er absolutt ikke vant med at det fungerer så utmerket bra rett ut av esken:/

 

Reagerer Sketcbook når du legger hånden på brettet mens du tegner?

Lenke til kommentar

 

Reagerer Sketcbook når du legger hånden på brettet mens du tegner?

 

Hei!

 

Nei og ja. For mange fingre eller hånd gjør at SketchBook Pro vil gå i 'pan' eller 'zoom' modus, men ingen endring i tegningen din før mengden reduseres til ca. en finger.

 

Hvordan er det med apps til denne? Kan man bruke de samme som man har på en telefon?

Eller er ikke de tilpasset formatet for tablet?...

 

... tenker da spesifikt på appen Sketchbook ettersom jeg skal tegne en del på den...

SketchBook Pro fungerer perfekt med Note 10.1, app'en er tilpasset Android tablet. Fast visning i vannrett modus. Gled deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...