Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvem vil du høre på av oss? Sitter her med "2.5 GB of 57.75 GB used"

 

Samt epost:

 

Hi N/A

Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months! You now have 57.75 GB on Dropbox. To get even more space, check out our upgrade options.

Thanks again for supercharging your Samsung device with Dropbox!

Enjoy,

- The Dropbox Team

 

Og jeg har ingen SGSIII, kun en Galaxy Nexus. Så jeg trur ikke Samsung Norge veit hva dom snakker om - ikke unormalt.

Lenke til kommentar

www.samsung.com/no/mysamsungexperience/#/News/HBO/

 

Jeg fikk også 50 gb dropbox :-)

 

Kjempefornøyd med brettet, men en ting skuffer meg, bruker Media Portal på HTPCen for å ta opp tv. Der er mange av opptakene i HD og lagres i ts format. Det klarer ikke taben, enten blir det stor lydforsinkelse eller så fungerer det ikke i det hele tatt.

Noen som har en ide hvordan dette kan løses, ved hjelp av andre codecs eller er det håpløst på ett brett som dette?

Om det ikke lar seg løse så kommer det om ikke lenge ett brett på demovare tilbud på komplett desverre

Lenke til kommentar

Er det bare min eller så virker multitouchen dårlig på Note? Jeg spiller for tiden Agent Dash og bruker to finger når jeg har kommet til skytesekvensen. Der sliter Noten veldig å reagere mine to raske fingere. På Galaxy Nexus tar den uten problemer. Jeg vet at Note har en annen skjermteknologi, men skulle ikke forvente meg at den registrerer skjermen så treigt.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe dette brettet i morgen tidlig før jeg drar utenlands på studier. Er folket fortsatt fornøyd? Blir mitt første nettbrett, og første gang innenfor Android. Er så mye å velge i, men likevel virker Galaxy Note overlegent for en student, da det er tungvint å taste rundt med fingrene når mye skal inn. Likevel ser jeg tester som kalger en del på smålagg, hvordan holder den seg opp mot andre Android-tablets nå?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor ikke dette har fått toppscore over hele linja. Det er i alle fall perfekt til alt jeg bruker det til, og jeg bruker det til ganske mye. Notatfunksjonen var overraskende mye bedre enn jeg hadde forventet, og erstatter lett papir og blyant. Finnes ingen andre alternativer som tilbyr dette, så valget var ikke så vanskelig for min del. Det eneste jeg var litt skeptisk til på forhånd, var skjermoppløsningen. Men heller ikke dette, viser seg som noe problem.

Lenke til kommentar

Må bare fortelle en morsom samtale med en i klassen min idag.

 

Det som var er at han er en sikkelig Apple fan og tror alt det gode med iPad kan ikke min Galaxy Note 10.1. Han spurte: "Kan ditt nettbrett vise frem ting på TV'en? Fordi det kan min". Jeg var liksom litt i sjokk at han plutselig spurte meg om det, men jeg svarte selvfølgelig at den kan det. Via trådløs og kabel. Sa til og med til han at nettbrettet trengte ikke tilleggsutstyr. Han ble litt satt ut. Vi vet jo at fildeling eller trådløs mediasenter så trenger Apple produkter en sånn liten boks fra produsenten selv (iTV). "Ja, men kan telefonen din det og da? Fordi det kan min iPhone også" sa han for å prøve å gå i forsvar modus. Jeg har en Galaxy Nexus så jeg svarte nok en gang ja.

 

Han påstod også at hans iPad 2 har bedre oppløsning og ser at min har sikkelig dårlig oppløsning. WTF!? Sa bare til han at han burde gå hjem, skru på hans iPad 2 og rett og slett google det opp. Fikk også vite at faren hans er grunnen til at han skryter så mye om Apple. 3 iTV, iPhone, iPad, Macbook, iMac, dock osv. er mange av de Apple produkter de har hjemme.

 

Sukk tenkte nå jeg... Er det mulig å være så trangsynt? Jeg spurte til slutt om iPaden hans kunne ha widget og om den kunne dele fil her og nå. Da svarte han bare "Widget synes jeg er ubrukelig så det er bare stupid å ha. Pluss at det er komplisert. Med min iPhone har jeg alt det som trengs, trenger ikke noe mer. Hvorfor skal jeg dele ting? Ikke noe vits, det kan jeg gjøre med Macen". Nok en gang, WTF? Jeg sa selv at han trengte ikke å bruke widget om han skulle bruke en Android enhet og det er fint om man skulle bruke det at det er tilgjengelig til senere bruk. Visste også han hvordan man setter inn widget. Fikk ingen kommentar der. Og det med fildeling via bluetooth, han var så sta at det ikke kom inn i hodet sitt at det kan være nyttig det også.

 

Dette er den fjerde personen jeg kjenner som faktisk tror at Apple produkter er så overlegen innenfor teknologi at de vet ikke selv hva andre selvskaper har gjort. Lurer på om folk kjøper Apple produkter fordi det er en trend og ikke noe annet?

Lenke til kommentar

Er nok mye pga trend ja. Er jo det som er kult.

Men også pga. media som hyper dette opp. Og ikke minst produktplassering i TV. Er jo veldig lett å se at noen bruker ett Apple produkt, f.eks Mac, grunnet det utspyttede epple på baksiden.

 

Men må jo si meg litt overasket over Dagbladet som skrev en artikkel om iPhone 5, hvor i en faktaboks viste til hva som var nytt på nr 5, da henviste de til andre telefoner som utklasset iPhone 5. Da skurrer det litt når folk løper til for å kjøpe gammelt nytt.

 

Men iPad skal ha en ting, det fungerer bra på det det er beregnet for, å surfe på nett. Der har Android litt igjen ennå. Selv 1. Gen iPad har en jevnere flyt på nettsider en hva Note 10. 1 har. Men det er dog alt.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...