Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått den. Mitt første inntrykk var at den faktisk ligner på en liten TV :p Nettbrettet er noe lunde tyngere enn min forrige nettbrett, Transformer Prime. Merka med en gang da jeg løftet den opp at den er bygd opp av plastikk mot aluminium som Primen hadde. Jeg har ikke fått noe feilmelding enda så :)

 

Nice!

Hvordan er følelsen på byggkvaliteten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått den. Mitt første inntrykk var at den faktisk ligner på en liten TV :p Nettbrettet er noe lunde tyngere enn min forrige nettbrett, Transformer Prime. Merka med en gang da jeg løftet den opp at den er bygd opp av plastikk mot aluminium som Primen hadde. Jeg har ikke fått noe feilmelding enda så :)

 

Legger ut noe bilder

 

Buhu. Har fortsatt ikke fått noe.. Sporinga henger på "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

 

Gleder meg som en unge til å få den, så nå håper jeg det skjer noe i morgen..

Lenke til kommentar

Vi kjører samme stil ;) Galaxy Nexus og Galaxy Note 10.1. Går an, det.

 

Lurte forøvrig på hva bulksplit betydde, da takker jeg for det.

 

Storkoser meg virkelig med Note'n min. Har forøvrig kjøpt meg et 64GB minnekort. Veldig greit å ha.

Bulksplit er altså en tjeneste Posten tilbyr bedrifter fra utlandet og sende flere pakke som en sending slik at fraktprisen blir billigere.

 

Hehe, bruker min Galaxy Nexus til rooting generelt egentlig. Vil ikke bruke min Note til det enda.

Da har jeg endelig fått den. Mitt første inntrykk var at den faktisk ligner på en liten TV :p Nettbrettet er noe lunde tyngere enn min forrige nettbrett, Transformer Prime. Merka med en gang da jeg løftet den opp at den er bygd opp av plastikk mot aluminium som Primen hadde. Jeg har ikke fått noe feilmelding enda så :)

 

Nice!

Hvordan er følelsen på byggkvaliteten?

Bygge kvaliteten er bedre enn det jeg hadde forventet men, men jeg må si jeg er litt skuffet iforhold til Transformer Prime da den hadde aluminium deksel og faktisk lettere enn Note. En ting er sikkert, Noten er ihvertfall mer behagelig å holde i ;)

 

Da har jeg endelig fått den. Mitt første inntrykk var at den faktisk ligner på en liten TV :p Nettbrettet er noe lunde tyngere enn min forrige nettbrett, Transformer Prime. Merka med en gang da jeg løftet den opp at den er bygd opp av plastikk mot aluminium som Primen hadde. Jeg har ikke fått noe feilmelding enda så :)

 

Legger ut noe bilder

 

Buhu. Har fortsatt ikke fått noe.. Sporinga henger på "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

 

Gleder meg som en unge til å få den, så nå håper jeg det skjer noe i morgen..

Hehe, gledet meg også, men må nok si at jeg er litt skuffet over Proshop sin ordning på det her. Jeg merket at pakningen var dårlig pakket og at det føles som at noen hadde brukt den o_O

Lenke til kommentar

Er det noen som har faktisk har fått 50 GB ekstra lagringsplass hos Dropbox etter kjøpet av Note 10.1? Jeg har i alle fall ikke fått det. Har imidlertid fått 50 GB ekstra lagringsplass tidligere da jeg kjøpte Galaxy SIII, men det burde da ikke ha noe å si? Jeg har da vitterlig kjøpt begge produktene og er blitt lovet 50 GB ekstra begge gangene...

Lenke til kommentar

Jeg elsker denne taben! Må innrømme at forhåpninger ikke var så høye, da jeg har ikke har klart å finne noe bruksområde til hverken iPad eller gamle galaxy tab. Men denne, ahh..fantastisk studentverktøy! Den er ihvertfall helt perfekt for meg.

Jeg bruker den til notater hele tiden (hvertfall siste to ukene), nå skal det sies at jeg er mer glad i tankekart enn fulle setninger, men tror den duger til det også med litt trening. Evernote, Dropbox, 4 mailkontoer, kalender, timeplan, lekser, osv.. Den er med meg døgnet rundt, mens pc-en ligger og samler støv. Surfing, Facebook, Spotify, filmer (ekstra kjekt med stort minnekort), ja You name it;) Ikke har denne lagg under bruk, og den har heller ikke låst seg en eneste gang på disse ukene. Split screen funker utmerket, og pop-up-play kan jeg ikke skjønne at jeg ikke har savnet tidligere. Alt i alt, ekstremt fornøyd. Føler den har "glattheten" til iPad, men med Android.. det beste av to verdener:)

 

Bare spør hvis dere lurer på noe ang bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digger også min. Kan ikke tro at pennen er så nyttig egentlig. Bruker den veldig aktiv som student og ser at de andre klassekameratene mine er nogen lunde misundelige :-)

 

Begynner å føle at Primen er bedre å holde i da den er bygd av sterkere materiale. Noten knirker litt når jeg holder pga plastikken, men er mer behagelig. Skjermen derimot er bedre på Note.

 

En ting jeg lurer på, hvordan flytter man på den flytende tastatur funksjonen?

Lenke til kommentar

Da var min note 10.1 i hus :) Har brukt heile dagen på å trykke og liker den veldig godt så langt!

 

En ting jeg lurer på:

Har tenkt å bruke noten til å rette oppgaver som blir levert i pdf-format. Finnes det en måte å skrive med s-pennen rett i dokumentet? Går det eventuelt an på bilder? Har skjønt at det går an å ta skjermbilde, men da blir jo kvaliteten deretter...

Lenke til kommentar

Fant ut av det. Det går an å velge importer fra menyen i s note (før man åpner et notat). Merkelig hvor vanskelig det skulle være å skjønne det i dag :-s

 

edit: S note prøver å laste inn pdf-fila men får fc hver gang. Når jeg åpner s note igjen er ingenting importert.. Noen andre som opplever det samme? Har prøvd med forskjellige filer og størrelsr også.

Endret av Huni
Lenke til kommentar

Må si jeg stortrives med mitt nettbrett imotsettning til Transformer Prime som jeg hadde før. Merker stor forskjell på brukeropplevelsen, både godt og vondt.

Skriver en liten sammenligning mellom disse to enhetene.

 

 

Samsung Galaxy Note 10.1

 

+ Quad core prosessor som faktisk lever opp til sitt navn. Den gjør arbeidet bedre enn Tegra3

+ 2GB ram

+ S pen

+ Skjermen er knall

+ Splittscreen

+ Stereo front høytalere

+ Batteriet holder seg lenge

+ Behagelig å holde

+ SMOOTH!

+ Super multimedia nettbrett.

 

+/- Upresise touchscreen. Merker at jeg av og til trykker feil. Bruker pennen til å rette opp det. Burde være unøndvendig

+/- Oppløsning. Merker dette oftest når jeg leser mail. Plager meg ikke, men merkbart. På Transformer Prime merker jeg faktisk mindre av dette.

+/- Knappen til S pennen er lett å komme seg borti

+/- Byggekvaliteten. Man merker fort at nettbrettet er bygd med bare plast. Føler at jeg noen ganger holder for hardt inn bakfra at det går innover.

+/- Savner micro HDMI port, men det er mulig å kjøpe adapter

+/- Savner Tegra3 apps/spill

 

- Nettleseren har ikke en standard "Skrivebordmodus" funskjon. Kan ofte gå til mobilvisning selv om man har hakket over Skrivebordvisning

 

 

Asus Transformer Prime

 

+ Super IPS+ skjerm.

+ Micro HDMI

+ Tastatur med USB tilgang, SD kort inngang og ekstra batteri.

+ USB inngangen gir masse muligheter, som å koble til PS3 kontroll, ekstern harrdisk, mus osv.

+ Nesten vanilla Android opplevelse

+ Masse nyttige funskjoner som Asus har lagt inn. Skrivebord modus på alle internett sider er en av dem

+ Presis skjerm imotsetning til Galaxy Note 10.1

 

+/- Byggekvalitet. Aluminium gir en bra kvalitetsfølelse, men når skjermen knirker på kantene som om den vil løsner seg så er følelsen borte

+/- Strømlevetid dobler seg med tastaturdokket, men når en av bugsene suger mye strøm selv under standby, hjelper det lite.

+/- Tegra3 apps/spill, men hjelper lite når den for henger seg opp hele tiden

+/- Tegra3 Quad core prosessor bare oppskrytt?

 

- GPS og Wifi problem

- Lag kommer ofte, spesielt om du har installert masse apps

- Bugs!

- Internettbrowser feilmelding. Senker brukeropplevelsen.

- Skjermen flimrer. Ja, dette er faktisk vanlig for mange Prime brukere

- Hva skjedde nå? Nettbrettet plutselig restarter av seg selv igjen?

- Nettbrettet kan gå veldig treigt av og til.

- Ikke bare internett, men andre appsene henger seg også.

- Kobler man inn 3,5mm jack headphone (eller noe annet) vil en liten del av 3,5 kabelen synlig. Dette kan gi forstyrrelse. Sitter ikke alltid fast og detter lett halvveis ut.

- Nevnte jeg bugs?

 

 

Redigerer listen dersom det er mer jeg kommer på ;)

Endret av nKyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det andre som ikke får importert pdf-filer til S Note eller er det bare min Note som er vanskelig?

Jeg har ikke hatt problemer med dette.

 

Er generelt veldig fornøyd med produktet, men jeg begynner å bli rimelig irritert over at det ikke går an å få tak i original veske / tastatur til denne enda. Dette burde Samsung lansert samtidig som de lanserte brettet. Jeg kommer til å knuse brettet hvis jeg ikke får noe beskyttelse snart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...