Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ringe Talkmore tre ganger for å få dem til å skjønne at nettbrettet også fungerer som en fullverdig telefon. -Hva slags nettbrett har du,spurte den siste,og da ble det klart at de kunne endre en eller annen innstilling bort fra "nettbrett". Jeg har snakket med flere kundehjelpere som påsto at et nettbrett satt opp som telefon,ville blokkere innkommende telefoner til hovedsimkortet. Dette slo jeg meg ikke til ro med,og har nå riktige innstillinger. Det plystrer og ringer både fra Galaxy3 og Note 10.1 samtidig. Kjekt å skrive sms på stor skjerm!

 

Samme her, fra Chess. Samme skjer på begge enheta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tvillingsim fra Talkmore. Skal ikke innkommende meldinger og telefoner også dukke opp på nettbrettet? De ba meg presisere om simkortet skulle i telefon eller nettbrett,og etter det ble nettbrettet stille. Men jeg kan både ringe og sende meldinger FRA det...

 

Har tvilling-SIM fra Telenor. Siden Note 10.1 (N8000) fungerer som en ordinær mobiltelefon valgte jeg vanlig tvilling. (I andre typer nettbrett med kun 3G/LTE datanett ville datatvilling vært det rette).

Telefonoppringning vises alltid i mobil og på tvillingen N8000. SMS kan jeg på Telenors brukersider for mitt abonnement konfigurere hvordan skal mottas (kun tlf., kun tvilling, begge).

Lenke til kommentar

Jeg måtte ringe Talkmore tre ganger for å få dem til å skjønne at nettbrettet også fungerer som en fullverdig telefon. -Hva slags nettbrett har du,spurte den siste,og da ble det klart at de kunne endre en eller annen innstilling bort fra "nettbrett". Jeg har snakket med flere kundehjelpere som påsto at et nettbrett satt opp som telefon,ville blokkere innkommende telefoner til hovedsimkortet. Dette slo jeg meg ikke til ro med,og har nå riktige innstillinger. Det plystrer og ringer både fra Galaxy3 og Note 10.1 samtidig. Kjekt å skrive sms på stor skjerm!

Hmm, jeg har og dette brettet og Talkmore(og SGS3), folk kan ikke ringe / sende sms inn til nettbrettet. Jeg kan ringe ut med nettbrettet, uten problemer.

Så det du sier at jeg kan få nettbrettet til å fungere som en mobil telefon, samtidig som jeg har SGS3 med talkmore?

 

Og hvordan blir det med sms og slik? Må man betale dobbelt for å motta sms på begge (nettbrettet og SGS3)?

Ikke at det er noe problem, da jeg har

Gladmelding! Fra 1. desember oppgraderer vi Fastpris Tale til å inkludere hele 5000 minutter (fra 3000min), 2000 SMS, 1500 MB (fra 1000MB) og nå også 2000 MMS! Prisen er fortsatt kun 349/mnd. Oppgraderingen skjer helt automatisk 01.12. Ha en fin dag! Hilsen Talkmore

 

Skulle ønsket at jeg hadde 1000min i ringing og heller 4 / 5Gb til internett.

50SMS & MMS / mnd

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har og dette brettet og Talkmore(og SGS3), folk kan ikke ringe / sende sms inn til nettbrettet. Jeg kan ringe ut med nettbrettet, uten problemer.

Så det du sier at jeg kan få nettbrettet til å fungere som en mobil telefon, samtidig som jeg har SGS3 med talkmore?

 

Og hvordan blir det med sms og slik? Må man betale dobbelt for å motta sms på begge (nettbrettet og SGS3)?

 

etter det jeg har forstått finnes det to typer sim-kort leverandørene leverer. Sim-kort til telefon og et så kalt "datakort" Datakortet er det som oftest man har levert til pc'er, nettbrett og "usb-dongle" for mobilt bredbånd.

 

Galaxy Note er egentlig ikke et nettbrett i denne sammenheng og det burde derfor bestilles et tvillingsim for en ny telefon og ikke for et nettbrett/pc.

 

Hadde det ikke vært mulig å ringe fra nettbrettet kunne det vært greit å bestilt et rent data sim-kort.

 

Det koster ikke noe mer for å motta sms med to "telefoner" siden det er samme telefonnr dette blir sendt til og så blir det "speilet" på begge telefonene/nettbrettet.

 

For å motta sms tror jeg du må sannsynligvis også kontrollere for innstillingene for sms.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har og dette brettet og Talkmore(og SGS3), folk kan ikke ringe / sende sms inn til nettbrettet. Jeg kan ringe ut med nettbrettet, uten problemer.

Så det du sier at jeg kan få nettbrettet til å fungere som en mobil telefon, samtidig som jeg har SGS3 med talkmore?

 

Og hvordan blir det med sms og slik? Må man betale dobbelt for å motta sms på begge (nettbrettet og SGS3)?

Ikke at det er noe problem, da jeg har

Gladmelding! Fra 1. desember oppgraderer vi Fastpris Tale til å inkludere hele 5000 minutter (fra 3000min), 2000 SMS, 1500 MB (fra 1000MB) og nå også 2000 MMS! Prisen er fortsatt kun 349/mnd. Oppgraderingen skjer helt automatisk 01.12. Ha en fin dag! Hilsen Talkmore

 

Skulle ønsket at jeg hadde 1000min i ringing og heller 4 / 5Gb til internett.

50SMS & MMS / mnd

 

Jeg har fastpris data. Vanligvis så betaler man ikke for å motta sms\mms,bare for å sende. Så jeg regner ikke med å bli dobbeltfakturert.

 

Du bør ta en runde til med kundehjelpen på Talkmore. De skjønner ikke at noen brett, f.eks. Note 10.1, også fungerer som vanlig mobiltelefon.Be dem sette innstillinger til "telefon". Treffer du en kundebehandler som ikke forstår dette, så bare si at du har bestemt deg for å bruke tvillingsim i en mob i stedet.

 

Jeg synes det er svært praktisk å kunne legge bort mobilen når jeg bruker nettbrettet, samtidig som jeg blir oppmerksom på både sms og innkommende samtaler fra brettet selv.

Lenke til kommentar

Inneholder polaris office tekstgjenkjenner?Sliter i så fall med å finne den funksjonen...

 

Hvis du mener tekstgjenkjenner som OCR? Da er svaret nei.

http://no.wikipedia.org/wiki/OCR

 

Hvis du mener håndskriftgjenkjenning, så er svaret ja. Trykk på "tastaturknappen", så veksler du til skrivefelt istedet for tastatur.

post-271217-0-08000200-1353588729.png

post-271217-0-18921700-1353588738_thumb.png

Endret av L_Skywalker
Lenke til kommentar

Helt utrolig at dette nettbrettet er blitt slaktet i en del utenlandsk fagpresse. De kan virkelig ikke ha prøvd det i det hele tatt, de har hatt et uheldig testeksemplar eller de er Apple fanboys hele gjengen. De som virkelig har prøvd både dette og andre nettbrett, virker som er unisont enige om at dette er det beste brettet på markedet pr dags dato.

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en note 10.1, men vil den kunne erstatte notatbøkene mine på skolen? Studerer siv. Ing, og har dermed/skal ha en del "formel-fag" (matte, fysikk, mekanikk osv.), er det noen som har erfaringer rundt det å notere i en matteforelesning for eksempel? Tempoet på forelesningene er ganske heftig, så jeg er avhengig av at tegning av formler, figurer osv.går smooth og at jeg ikke blir nødt til å bruke mye tid på endre feil under noteringen.

 

Og noe jeg også er bekymret for er hvor stor plass disse notatene kommer til å ta. Rekker fort å skrable ned en 10+ sider med notater i en gjennomsnittlig mattetime, hvordan vil dette se ut på note'n? Bekymret for at man blir tvunget til å notere alt for stort, og at jeg dermed ender opp med enormt mange sider for hver eneste forelesning. Kan se for meg at det blir svært uoversiktlig i lengden. Det er her bekymringen min for den ikke fult så høyoppløste skjermen dukker opp, vil ikke dette problemet (hvis det er et problem) være mindre med en høyere oppløst skjerm?

 

.. når tror dere galaxy note 10.1 "2" kommer? :p Regner med at den får høyere oppløsning, kanskje 1080p? *sikle*

 

 

Ble litt lengde på det her, takker på forhånd for svar :)

 

-E

 

Edit: skrivefeil

Endret av Everlate
Lenke til kommentar

Jeg har brukt min til å skrive absolutt alt dette semesteret (vi snakker sikkert oppimot 1000 sider). Studerer industriell matematikk. Kommer aldri til å gå tilbake til papir.

 

Bruker https://play.google....urenotes&hl=en. Arkene der er i vanlig A4-størrelse, og jeg skriver ikke noe større på de enn jeg ville gjort for hånd. Det eneste som kanskje er uvant er at du ikke ser hele arket om gangen (kanskje litt under halvparten), men det går helt fint. Det krever at man bruker litt tid på å sette innstillingene slik at det passer for deg.

 

Å rette opp i skrivefeil og slikt går som en lek, langt enklere enn med viskelær. Man kan også copy/cut/paste, som kan spare deg for en del jobb.

 

Eksempel på en forelesning med en del figurer:

 

Lecture 10.18.pdf

 

Beklager dårlig håndskrift (det er ikke noten sin feil :p)

 

edit: Angående oppløsningen så ser jeg ikke på den som noe problem. Selvfølgelig hadde kjekt med høyere oppløsning, men det er alltid slik at det vil være noe "bedre" på horisonten.

 

edit2: Om det ikke kom klart frem så bør man skrive med noten i "liggende" posisjon. Dersom den står på høykant blir det veldig smått. Det er derfor man ikke ser hele siden om gangen.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Men: Med eller uten 3G? Kommer jeg til å angre som en hund hvis jeg går for den uten 3G? Er de ekstra ca 700 kronene verdt det?

 

Tror du kommer til å angre,om du kjøper uten 3g. Det kompliserer bruken av brettet betydelig,om du skal bruke telefon som modem. Noe av vitsen med nettbrett er jo at det er klart til bruk på null komma niks,uansett hvor du er. Det er det ikke om du skal fikle med telefonen for å få nettforbindelse. For ikke å snakke om batteribruken i telefonen. Og dessuten mister du telefon og sms funksjonalitet i selve brettet. De 700 kr. er ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar

Tror du kommer til å angre,om du kjøper uten 3g. Det kompliserer bruken av brettet betydelig,om du skal bruke telefon som modem. Noe av vitsen med nettbrett er jo at det er klart til bruk på null komma niks,uansett hvor du er. Det er det ikke om du skal fikle med telefonen for å få nettforbindelse. For ikke å snakke om batteribruken i telefonen. Og dessuten mister du telefon og sms funksjonalitet i selve brettet. De 700 kr. er ikke noe å lure på.

Det er ikke alle som har bruk for 3G. Personlig er jeg nesten alltid i nærheten av wifi, og skulle gjerne kjøpt uten 3G (det var bare 3G-utgaven som var til salgs når jeg kjøpte). 600-700 kr er mye for noe man aldri/sjelden bruker.

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som har bruk for 3G. Personlig er jeg nesten alltid i nærheten av wifi, og skulle gjerne kjøpt uten 3G (det var bare 3G-utgaven som var til salgs når jeg kjøpte). 600-700 kr er mye for noe man aldri/sjelden bruker.

En vakker dag er du en plass uten wifi,og telefonen er tom for batteri.Personlig liker jeg å dekke opp for alle eventualiteter. La oss si du anvender brettet i minimum ett år. Da koster 3g funksjonalitet ca. 3 kr. dagen. Småpæng.-:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...