Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge deler er til gamle tab 10.1. Og vil ikke passe til noten. Men hvis du finner utstyr til tab 2 tror jeg det skal gå.

"Samsung Galaxy Note 10.1 Keyboard"

 

Dimensjonsforskjellen er 5.3 mm i bredde, 4.7 mm i høyde, 0.3 mm i dybde. Jeg tror den bør passe, men jeg har ikke prøvd selv. Galaxy tab 2 har nesten nøyaktig samme dimensjon som galaxy tab (256.6 x 175.3 x 9.7 mm vs 256.7 x 175.3 x 8.6), så jeg klarer ikke se hvorfor det bør utgjøre noen forskjell.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Begge deler er til gamle tab 10.1. Og vil ikke passe til noten. Men hvis du finner utstyr til tab 2 tror jeg det skal gå.

"Samsung Galaxy Note 10.1 Keyboard"

 

Dimensjonsforskjellen er 5.3 mm i bredde, 4.7 mm i høyde, 0.3 mm i dybde. Jeg tror den bør passe, men jeg har ikke prøvd selv. Galaxy tab 2 har nesten nøyaktig samme dimensjon som galaxy tab (256.6 x 175.3 x 9.7 mm vs 256.7 x 175.3 x 8.6), så jeg klarer ikke se hvorfor det bør utgjøre noen forskjell.

Jeg har forsøkt originalt bookcover fra Samsung som er til Galaxy tab 2 10.1, men det passet ikke til Note 10.1. Her har millimetere alt å si. Tipper det samme gjelder tastatur, hvorfor skulle de ellers lansere et eget for Tab 2 og et annet for Note?

 

Men jeg fikk i dag tak i kombinert bluetoothtastatur / veske (KeyFolio) av merket Kensington, som ser ut til å fungere utmerket til mitt behov. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale https://play.google....turenotes&hl=en for notering.

 

Hvordan er den sammenlignet med S-note? Syns du denne er bedre?

Ute etter en notat app som er så lik som mulig en notatblokk. Slik at man får følelsen av å sitte med blokka foran seg. Bla i sidene med fingerne etc :)

S-note synes jeg er tilnærmet ubrukelig. Lecturenotes er langt bedre. Det ligger en prøveversjon her:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.acadoid.lecturenotestrial&hl=en

 

Merk at om du ikke liker defaultoppførsel så finnes det veldig mange valgmuligheter i options.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale https://play.google....turenotes&hl=en for notering.

 

Hvordan er den sammenlignet med S-note? Syns du denne er bedre?

Ute etter en notat app som er så lik som mulig en notatblokk. Slik at man får følelsen av å sitte med blokka foran seg. Bla i sidene med fingerne etc :)

S-note synes jeg er tilnærmet ubrukelig. Lecturenotes er langt bedre. Det ligger en prøveversjon her:

 

https://play.google....otestrial&hl=en

 

Merk at om du ikke liker defaultoppførsel så finnes det veldig mange valgmuligheter i options.

 

Takk for svar! :)

Men jeg kan personlig ikke se hva som er bedre med Lecturenotes? Gjerne gi meg input! :)

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se noen grunn til å bruke S-Note, annet enn til korte memoer eller noe slikt. Det er noen få templates, der ingen av de faktisk egner seg til å ta ordentlige notater med (mer enn noen få setninger), si f.eks forelesningsnotater. Det er nærmest ingen valgmuligheter (og om de er der er de tungvindte å bruke) mtp: utseende og oppløsning på arket (det begrenser seg vel til å velge mellom noen bakgrunner),oppførsel mtp touch / penn (kanskje det viktigste), trykksensitivitet, organisering. Å måtte trykke på en knapp for å kunne bruke fingrene til å scrolle blir fort irriterende. Den mangler copy/cut/paste så vidt jeg kan finne, viskelær som ikke er irriterende å bruke når en må fjerne mye.

 

Det virker som om de var mer opptatte av lyd / video / bilder og features som ingen bruker enn faktisk skriving.

 

LectureNotes kan derimot settes opp slik at det blir tilnærmet som å skrive på papir. Det finnes selvsagt ulike bruksområder, men for ren håndskrift er S-Note helt ubrukelig for meg. Jeg liker shape-match og formula-match, men det er vel det.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se noen grunn til å bruke S-Note, annet enn til korte memoer eller noe slikt. Det er noen få templates, der ingen av de faktisk egner seg til å ta ordentlige notater med (mer enn noen få setninger), si f.eks forelesningsnotater. Det er nærmest ingen valgmuligheter (og om de er der er de tungvindte å bruke) mtp: utseende og oppløsning på arket (det begrenser seg vel til å velge mellom noen bakgrunner),oppførsel mtp touch / penn (kanskje det viktigste), trykksensitivitet, organisering. Å måtte trykke på en knapp for å kunne bruke fingrene til å scrolle blir fort irriterende. Den mangler copy/cut/paste så vidt jeg kan finne, viskelær som ikke er irriterende å bruke når en må fjerne mye.

 

Det virker som om de var mer opptatte av lyd / video / bilder og features som ingen bruker enn faktisk skriving.

 

LectureNotes kan derimot settes opp slik at det blir tilnærmet som å skrive på papir. Det finnes selvsagt ulike bruksområder, men for ren håndskrift er S-Note helt ubrukelig for meg. Jeg liker shape-match og formula-match, men det er vel det.

 

Jeg la også faktisk merke til at arket i S-note var merkelig lite. Der var lecturenote mye bedre.

Jeg får kikke litt nærmere på lecturenotes :)

Det som også er litt viktig er lagring. Jeg vil at det skal lagres lettest mulig i google drive. I S-note kan man faktisk synce med Drive, som er veldig kjekt. Har du testet noe slik med lecturenotes?

Lenke til kommentar

For mitt tilfelle har jeg funnet ut at ezPDF er den beste appen til å ta notater på pdf-filer. Denne bevarer kvaliteten og importerer ikke pdf-filene som bilder slik S Note og lecturenote gjør. ezPDF kan kobles opp mot google Drive (og snart Dropbox) så man kan velge å sende filene dit (så vidt jeg vet skjer det ikke automatisk).

 

For rene notater synes jeg Lecturenote er best. Den krever litt tid for å sette seg inn i menyen og eventuelt konfigurere de funksjonene du vil ha (f.eks ulik størrelse og farger på penner).

 

Man kan ikke så vidt jeg vet synce Lecturenote med dropbox eller google drive, men man kan relativt enkelt velge å dele en notatbok og laste den opp til begge tjenestene. Ulempen med dette er at notatboken blir da lagret i dropbox eller google drive som en zip-fil som inneholder et bilde av alle sidene i notatboka. Den kan selvfølgelig også ekporteres til pdf, men da må den lastes opp manuelt etterpå...

Lenke til kommentar

Flott med masse bra innspill!

Jeg må teste dette litt mere i praksis, men syns foreløpig S-note er penere og flere muligheter enn Lecturenotes. Eneste bakdelen jeg ser med S-note er at arkene er litt små.

 

Når jeg vil ta backup eksporterer jeg til pdf og lagrer det i Drive. Det er den foreløpige planen :)

 

 

Fant akkurat denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.steadfastinnovation.android.projectpapyrus&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5zdGVhZGZhc3Rpbm5vdmF0aW9uLmFuZHJvaWQucHJvamVjdHBhcHlydXMiXQ..

 

Den så faktisk veldig lovende ut!! Når man deler så gjør den seg om til pdf automatisk.

Endret av geirbergmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...