Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10.1


Emils.

Anbefalte innlegg

Color me forvirret.

 

Hva er hovedforskjellene mellom Galaxy Tab 10.1 og Galaxy Note 10.1? (Foruten OS-versjonen). Kan jo gå seg vill i skogen av Samsungmodeller.

Vel, Galaxy Tab 2 10.1 har ikke denne S Pen'en, som muliggjør skriving og tegning rett på skjermen. Videre har Note en 4-kjernes Exynos-CPU og Mali-400MP GPU, mot Tab'ens 2-kjernes TI OMAP 4430. Ganske stor forskjell der i grunn.

Ellers kan du ringe og sende SMS med begge.. Tab'en har heller ikke blitz på kameraet (Tab'en har forresten et 3 MP kamera mot Note'ns 5MP) eller en IR-sender. Det er vel flere forskjeller også, spesielt i softwaren.

For eksempel har du muligheten for multiscreen på Note'n, altså kjøre to programmer ved siden av hverandre samtidig, pluss disse småappene som flyter over.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og der sitter jeg å skriver på min hvite note :) helrått.

 

Lykke til med den. Den tab'n må være det mest spennende som skjer innenfor den sjangeren for Android i år.

 

Selv valgte jeg å avbestille min pga skjermen har for dårlig oppløsning synes jeg, endte opp med å bestille en Nexus 7, da jeg er blitt mer glad i selve Google sin standard Android utgave i stedet for Touchwiz o.l

 

Hadde Note'n hatt 2560x1600 oppløsning hadde jeg nok valgt den, men må nok vente til neste sommer før det skjer.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Hittil har ikke oppløsninga brydd meg noe som helst. Får se etterhvert som jeg bruker den.

Har en Galaxy Nexus, så får min dose av vanilla der. Hadde en Galaxy S 1 før den, og det var elementer av TW jeg likte.

Enn så lenge, godt fornøyd :)

 

Jeg har idag en Samsung Galaxy Tab 10.1, og den har samme oppløsning som Note'n, og dermed føler jeg at å gå til en ny tab som har samme oppløsning som den jeg har blir litt meningsløst, jeg hadde faktiskt trodd at Samsung skulle gå for høyere oppløsning, etter som vi hørte snakk om 2560x1600 oppløsning for rundt 1 år siden vel, men enda har ikke denne skjermen blitt vist frem i noen produkter som er for salg, og jeg tviler på det blir noe av det før tidlig neste år.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp på proshop også, Deep Grey versjonen. Da jeg bestilte var den på lager (var ihvertfall grønn som betyr at den er på lager). Ble litt i tvil igjen da den lyste gult (ikke på lager) rett etter jeg bestilte. Damn, vil jeg få den eller ikke?

 

EDIT: Glem det, de var sikkelig raske med tilbakemelding på mail. Den forventer å kjøre fra lager til meg på fredagen! Utrolig kjappe de folka på Proshop :)

Jeg tror ikke proshop har den grå på lager, det er noe feil på siden deres. De har lager i Danmark, og om du går på den danske siden står det at den ikke er på lager. Det står forventet 24.8.2012, men den datoen har flyttet seg hele uken.

 

edit: Jeg har forøvrig ringt dit også, og ble fortalt at den ikke er på lager, og at det er lagerstatusen på den danske siden som er korrekt. Det er dog et par dager siden nå.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp på proshop også, Deep Grey versjonen. Da jeg bestilte var den på lager (var ihvertfall grønn som betyr at den er på lager). Ble litt i tvil igjen da den lyste gult (ikke på lager) rett etter jeg bestilte. Damn, vil jeg få den eller ikke?

 

EDIT: Glem det, de var sikkelig raske med tilbakemelding på mail. Den forventer å kjøre fra lager til meg på fredagen! Utrolig kjappe de folka på Proshop :)

Jeg tror ikke proshop har den grå på lager, det er noe feil på siden deres. De har lager i Danmark, og om du går på den danske siden står det at den ikke er på lager. Det står forventet 24.8.2012, men den datoen har flyttet seg hele uken.

 

edit: Jeg har forøvrig ringt dit også, og ble fortalt at den ikke er på lager, og at det er lagerstatusen på den danske siden som er korrekt. Det er dog et par dager siden nå.

Ja, men det er for de som bestiller runde 2. Vi får se senere idag om jeg får sporingsnummer.

 

Zyrex, hvor lenge tok det før du fikk den etter du fikk sporingsnummeret?

Lenke til kommentar

Zyrex, hvor lenge tok det før du fikk den etter du fikk sporingsnummeret?

Bestilte på fredagen, og tidlig på mandagen kom sporingsnummeret. Men der stod det bare "sending varslet, ingen pakke mottatt" helt fram til onsdag, da var den plutselig i Oslo. Og torsdag var pakka i mine hender :)

Lenke til kommentar

Fylte min Note fort opp med diverse 720p episoder, så fikk kjøpt en 64GB kort fra Digitalimpuls nå. Deilig. Støtter bare FAT32 dog, så ingen filer større enn 4GB. MEN, i USA har GT-N8013 fått en oppdatering allerede, som legger til støtte for ExFAT, så da løser det seg nok snart.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg vite fra proshop at de vil begynne å sende ut på mandag. Nedtur as...

 

Samme her. Bestilte 'deep grey' hos proshop. Fikk beskjed om at den skulle sendes på mandag. Krysser fingrene for at det er sant.. Komplett.no har forøvrig en ubekreftet dato på 20 sept på deep grey-utgaven. Hvorfor i er de så trege tro?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg vite fra proshop at de vil begynne å sende ut på mandag. Nedtur as...

 

Samme her. Bestilte 'deep grey' hos proshop. Fikk beskjed om at den skulle sendes på mandag. Krysser fingrene for at det er sant.. Komplett.no har forøvrig en ubekreftet dato på 20 sept på deep grey-utgaven. Hvorfor i er de så trege tro?

Da er min sendt. Fikk også med sporingsnummer som ikke funker enda. Ifølge den mailen jeg fikk skal jeg få den imorgen. Den stod at hvis ikke jeg får den imorgen skulle jeg kontakte transportøren.

 

EDIT: Fant ut at Proshop bruker den såkalte CARRYON HOMESHOPPING BULKSPLIT fraktmetoden. Dette betyr at de sender samlede enheter som en sending (Tydeligvis for å spare penger fordi de er fra utlandet). Deretter er det opp til Posten å splitte dem opp og sender ut til de forskjellige adressene som er blitt oppgitt.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått den. Mitt første inntrykk var at den faktisk ligner på en liten TV :p Nettbrettet er noe lunde tyngere enn min forrige nettbrett, Transformer Prime. Merka med en gang da jeg løftet den opp at den er bygd opp av plastikk mot aluminium som Primen hadde. Jeg har ikke fått noe feilmelding enda så :)

 

Legger ut noe bilder

post-191388-0-79763500-1346173985_thumb.jpg

post-191388-0-79577200-1346173989_thumb.jpg

Endret av nKyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...