Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen ulemper da?

Det er en del funksjonalitet som er fjernet fra IPB som i liten grad har blitt brukt. Men skrik gjerne ut om det er noe av dette du bruker aktivt.

Dette inkluderer, men er ikke nødvendigvis begrenset til:

  • Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side

Her er et berre å sette seg ned og kode, for denne funksjonen må vere med vidare.

Absolutt! Har brukt dette i flere år, da jeg syntes tråder med standard innlegg per side er håpløse!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen ulemper da?

Det er en del funksjonalitet som er fjernet fra IPB som i liten grad har blitt brukt. Men skrik gjerne ut om det er noe av dette du bruker aktivt.

Dette inkluderer, men er ikke nødvendigvis begrenset til:

  • Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side

Her er et berre å sette seg ned og kode, for denne funksjonen må vere med vidare.

Grunnen til at det blir fjernet er fordi det i lengden er ønsket fra IPS sin side å kunne tilby mer brukervennlige lenker som eksempelvis page=2. Men det komplette forklaringen har jeg sitert for dere nedenfor.

 

There were a few combined reasons realistically.

 

1) Probably 98% of users would never change that setting. If you think about this from a newbie perspective, why would you really have any need to change the number of items per page?

2) We felt this was best left to administrator control on the whole, although this wasn't a strong reason for us.

3) The backend logic needed to handle all of the items per page code starts to get unwieldly

4) One of the more important factors - at some point in the future we would like to move away from "&st=25" to indicate page 2 and move towards a "&page=2" instead. When we consider friendly URLs, this would allow us to do something like /12345-topic-title/page2 or similar. This is impossible to do when each user can have a different number of items per page (page 2 for you might not be page 2 for me).

 

There were other lesser important reasons, but the ease of use factor and our future plans warranted removing the option from the front end.

 

 

Støtter denne. Eventuelt må dere utvide fra de 25 innleggene(?) som er standard per side til 100.

Absolutt! Har brukt dette i flere år, da jeg syntes tråder med standard innlegg per side er håpløse!

Helt enig i at det burde være større antall poster per side, dersom det ikke skal være egne preferanser! Veldig greit å bare kunne scrolle seg gjennom post etter post, uten å måtte skifte side hele tiden :)

må ha 100+

Det ser nok ut som vi får se på om vi skal øke denne standardgrensen. Rent umiddelbart mener jeg hvertfall en bør holde seg innenfor 40, dette fordi ikke alle har en like god nettlinje til alle tider. Så noe høyere enn det tror jeg ikke det er lurt at vi har som standard.

 

Idag er standarden på 20 innlegg per side. Hva er deres preferanser?

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som bruker to forskjellige bilder på profilen sin? Jeg syns det er utmerket.

 

Når du leser innlegget mitt, så ser jo du min faste forumavatar og kallenavn. Er du interessert i hvem jeg er, går du inn på profilen min og får servert bilde og navn. Er ikke det en grei løsning, da?

 

Idag er standarden på 20 innlegg per side. Hva er deres preferanser?

Personlig syns jeg 20 sider fungerer godt nok. Det er ikke alltid man ønsker å laste inn 100 innlegg når man bare skal lese det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk, at det vil ta mer enn 8 timer :p

Forumet er tilbake på Fredags morgen mest sannsynlig :p

Hver gang dere har gjort noe med forumet så har det blitt uforutsette problemer :p så derfor tror jeg vi skal forutse dem denne gangen :D

Vi har tenkt gjennom det aller meste av hva som kan gå galt, få alarmer til å gå eller skape forsinkelser underveis. Utover dette har vi lagt til noen timer ekstra tid utover den tiden vi egentlig tror det vil ta.

 

Det kan godt hende at forumet vil oppleve litt midlertidige problemer på torsdag eller fredag, men vi er rimelig sikre på at forumet denne gangen vil være tilbake igjen torsdag morgen kl 06:00. ;)

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som bruker to forskjellige bilder på profilen sin? Jeg syns det er utmerket.

 

Når du leser innlegget mitt, så ser jo du min faste forumavatar og kallenavn. Er du interessert i hvem jeg er, går du inn på profilen min og får servert bilde og navn. Er ikke det en grei løsning, da?

 

Vi har opplevd at vi aller mest blir kontaktet av folk som er forvirret når de laster opp profilbilde i stedet for avatar.

 

Hvis du ønsker å vise et mer personlig bilde kan du jo inkludere det som en del av "Om meg"-feltet? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=aboutme

Lenke til kommentar

Sett gjerne standarden til 40-50 innlegg per side. 25 blir veldig lite. Jeg ser ikke noe poeng i å ta hensyn til de ytterst få som fortsatt har internettlinjer fra 90-tallet.

 

Hvis poenget med et fast antall innlegg per side er å få penere URL-er, så kan man vel ikke endre denne innstillingen i ettertid? Da vil jo en link til &page=4 plutselig vise til feil side.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Vi har opplevd at vi aller mest blir kontaktet av folk som er forvirret når de laster opp profilbilde i stedet for avatar.

 

Hvis du ønsker å vise et mer personlig bilde kan du jo inkludere det som en del av "Om meg"-feltet? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=aboutme

Aha, selvsagt. Brukere som gjør feil.

 

Men joda, kan sikkert sjekke ut "Om meg"-feltet når dere ruller ut endringen. :)

Lenke til kommentar

Å setje 50 som standard blir kanskje feil det og. Det er nok tilfelle at 98% aldri rører den slags innstillingar. På ein kjapp PC er det ikkje noko problem, men er du på ein mobiltelefon eller litt tregare PC kan det bli slitsamt å laste bilete frå 50 innlegg i Snowdog kvar gong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

håper det går knirkefritt, og at de gamle bildene ikke forsvinner, som de gjorde forrige gang.

 

Kunne du frisket opp hukommelsen min? Hvilke bilder tenker du på?

 

leste en del worklogs fra 2005-

der en del av bildene manglet, når jeg titta innom senere(uke eller 2 etter flytting) så virka de igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...