Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00


Anbefalte innlegg

Og spesielt vi som åpner Snowdog hver bidige gang det kommer nye innlegg, blir det slitsomt å laste de samme bildene opp til 50 ganger. Allerede nå er jeg "lei" av å laste inn snowdog og gif-tråden opp til 20 ganger før den skifter side.

Bildene caches vel av nettleseren din, hvis det er riktig uttrykk å bruke. Har man en treg PC og en treg linje da vil det selvfølgelig ta litt tid, spesielt første gang man åpner en side med 50 innlegg som alle har minst ett bilde. Men kanskje bildetråder ikke helt er tinget for folk med trege maskiner og linjer.

 

Det jeg er lei av, på forum som ikke lar meg endre antall innlegg per side, er å skifte side skifte side skifte side skifte side etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes måten dette forumet er laget er noe av det beste jeg har vært borti og hadde mer håpet på noe slikt!

 

http://www.powerbot.org/community/

Hei, de bruker samme forumprogramvare som oss. Forskjellen (akkurat nå) er at de allerede kjører IPB 3.2, som er den versjonen vi skal oppdatere til på onsdag. Er det noe spesielt ved utseendet eller noe tilleggsfunksjonalitet de har der som du savner her?
Lenke til kommentar
Dette inkluderer, men er ikke nødvendigvis begrenset til:

[*]Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side

Dårlige nyheter.. Har brukt 75 innlegg per side fra jeg registrerte meg her på forumet tror jeg. :(

 

Forstår ikke hvorfor dette fjernes, det er jo en ganske liten og enkel funksjon. Jaja, ikke alle kan bli hundre prosent fornøyde, blir vel vandt med det etter en stund.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

"Autolagring av innlegg du skriver"

 

Godt! Utrolig irriterende hvis man mister det man har skrevet.

Jepp, derfor bruker du Chrome med Lazarus ;-)

 

Forsåvidt gjør det ikke meg noen ting at dette nå blir integrert.

Lenke til kommentar
Noen ulemper da?

Det er en del funksjonalitet som er fjernet fra IPB som i liten grad har blitt brukt. Men skrik gjerne ut om det er noe av dette du bruker aktivt.

 

Dette inkluderer, men er ikke nødvendigvis begrenset til:

  • Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side
  • Lineær+ og trådet visning forsvinner for godt

 

:cry: NEII!

 

Jeg har vært aktiv bruker av begge disse funksjonene så lenge jeg har kunnet huske. Lineær-funksjonen var veldig god å ha så lenge vi hadde den (den forsvant vel under en periode), og jeg synes det er synd at denne forsvinner helt.

 

Og ikke lenger egne preferanser er jo bare tungvindt. Jeg har satt mine på 200. Både tråder, og innlegg pr side. Dersom det blir satt ned til 20 er jo dette helt krise. Der er så behagelig å kunne sitte å scrolle nedover en lang tråd, uten å måtte bytte side hele tiden. Samme gjelder med forumvisninger. Hadde blitt som en torn i siden å måtte bla for hver 20. tråd. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VMWare, ny virtuell server, sett opp forumet i fred og mak, slå på binlogging, kopier over alle innlegg, test, godkjenn testingen. Steng forumet, overfør endringene i databasen fra binloggen. Da er vi klar, forward trafikk fra den gamle serveren til den nye serveren, redirect domener. Etter 24 timer, fjern den gamle serveren. Nedetid: minutter.

 

Eller gjør det på deres måte, men ikke klag når det viser seg at dere har en inkompabilitet og dere ikke klarer å få opp det nye forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Noen ulemper da?

Det er en del funksjonalitet som er fjernet fra IPB som i liten grad har blitt brukt. Men skrik gjerne ut om det er noe av dette du bruker aktivt.

Dette inkluderer, men er ikke nødvendigvis begrenset til:

  • Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side

Her er et berre å sette seg ned og kode, for denne funksjonen må vere med vidare.

Grunnen til at det blir fjernet er fordi det i lengden er ønsket fra IPS sin side å kunne tilby mer brukervennlige lenker som eksempelvis page=2. Men det komplette forklaringen har jeg sitert for dere nedenfor.

 

There were a few combined reasons realistically.

 

1) Probably 98% of users would never change that setting. If you think about this from a newbie perspective, why would you really have any need to change the number of items per page?

2) We felt this was best left to administrator control on the whole, although this wasn't a strong reason for us.

3) The backend logic needed to handle all of the items per page code starts to get unwieldly

4) One of the more important factors - at some point in the future we would like to move away from "&st=25" to indicate page 2 and move towards a "&page=2" instead. When we consider friendly URLs, this would allow us to do something like /12345-topic-title/page2 or similar. This is impossible to do when each user can have a different number of items per page (page 2 for you might not be page 2 for me).

 

There were other lesser important reasons, but the ease of use factor and our future plans warranted removing the option from the front end.

 

 

Støtter denne. Eventuelt må dere utvide fra de 25 innleggene(?) som er standard per side til 100.

Absolutt! Har brukt dette i flere år, da jeg syntes tråder med standard innlegg per side er håpløse!

Helt enig i at det burde være større antall poster per side, dersom det ikke skal være egne preferanser! Veldig greit å bare kunne scrolle seg gjennom post etter post, uten å måtte skifte side hele tiden :)

må ha 100+

 

 

Det ser nok ut som vi får se på om vi skal øke denne standardgrensen. Rent umiddelbart mener jeg hvertfall en bør holde seg innenfor 40, dette fordi ikke alle har en like god nettlinje til alle tider. Så noe høyere enn det tror jeg ikke det er lurt at vi har som standard.

 

Idag er standarden på 20 innlegg per side. Hva er deres preferanser?

 

Tror jeg kan klare meg med rundt 50, selvom jeg per i dag bruker 100. Pleier å la meg irritere av få innlegg per side de gangene jeg ikke logger inn før jeg leser :p

 

Eneste situasjonene jeg kan se for meg at 20 vs 50 innlegg per side har mye å si, er enten ved bildetråder kombinert med tregt nett eller EDGE-lesing av forumet. I siste tilfellet har man jo den mobile versjonen av forumet, så det er jo greit :)

 

Edit:

 

Forøvrig veldig glad for at dere tar dette opp til diskusjon! :)

Endret av Mks1001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig at den nye programvaren får et skrive verktøy som faktisk fungerer?

 

Som gjør det mulig å merke et ord eller en linje selv etter at man har skrevet 5 linjer?

 

Som gjør det mulig å hoppe en linje nedover fra midten av en linje og ikke to eller tre linjer som nå?

 

Som ikke lager vilkårlige linjeavstander ved forhåndsvisning og postering?

 

Som ikke pre-formaterer linker ved forhåndsvisning?

 

PS; alle disse linjene ble skrevet med formålet at de skulle ha 1 linjeavstand ikke 2.

Lenke til kommentar

Sinnsykt bra at dere lager disse trådene! Veldig informativt og kjekt for oss brukere! :)

 

Er det virkelig ingen som bruker to forskjellige bilder på profilen sin? Jeg syns det er utmerket.

 

Når du leser innlegget mitt, så ser jo du min faste forumavatar og kallenavn. Er du interessert i hvem jeg er, går du inn på profilen min og får servert bilde og navn. Er ikke det en grei løsning, da?

Vi har opplevd at vi aller mest blir kontaktet av folk som er forvirret når de laster opp profilbilde i stedet for avatar.

 

Hvis du ønsker å vise et mer personlig bilde kan du jo inkludere det som en del av "Om meg"-feltet? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=aboutme

Jeg synes det er bra at det er to forskjellige bilder. I forumet er rammen så liten at du ikke kan ha hvilket som helst bilde, men i profilen hvor rammen er mye større kan du ha et større bilde. I forumet ser du ikke detaljene på et "stort" bilde.

 

At folk kan bli forirret synes jeg er en litt dårlig grunn for å fjerne dette, selv om jeg også forstår det. En god forklaring i instillingene fikser dette, og etter den første gangen skjønner de fleste det. :) Det er mitt synspunkt ihvertfall.

 

Men men, jeg skal klare å komme meg gjennom hverdagen til tross for dette. :p

 

 

Idag er standarden på 20 innlegg per side. Hva er deres preferanser?

Personlig syns jeg 20 sider fungerer godt nok. Det er ikke alltid man ønsker å laste inn 100 innlegg når man bare skal lese det siste.

Jeg pleier alltid å sette denne på høyest innstilling, eller noe i den duren. Når du leser en tråd bruker du mye tid på å trykke på neste side hele tiden, er mye mer behagelig og effektivt jo flere innlegg per side.

 

Òg til og med når du har treig internettilkobling kan du bare la siden laste en gang, så har du 5 sider i 1. Når jeg bruker en siruptilkobling pleier jeg å åpne noen faner å la dem laste ned, og lese dem etterpå (prosessen tar ofte et par minutt, da vil du helst begrense det til èn gang).

 

Så, etter min mening synes jeg brukerene burde kunne velge selv. Instillingene skal ikke være kort og enkelt, det skal være et nyttig verktøy for å skreddersy opplevelsen på forumet. Som regel åpner man instillingene èn gang, og lar det stå slik (med unntak av signatur osv.). ;)

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Synes måten dette forumet er laget er noe av det beste jeg har vært borti og hadde mer håpet på noe slikt!

 

http://www.powerbot.org/community/

 

Neihuff, det likte jeg virkelig ikke.

En av grunnene til at jeg har holdt meg på diskusjon.no så lenge er fordi det er slik som det er nå. Lett, oversiktlig og behagelig å se på for øyet. Jeg mener det å ha hvit tekst på svart bakgrunn fort blir slitsomt, og enda mer med masse små undergrupper pressa sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...