Gå til innhold

Oppgradering til IPB 3.2, den 14. mars kl 22:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som forumadministrator og ansvarlig for innhold på eget forum, så vil jeg si til TSP og resten av crewet at jeg føler med dere. Det verste jeg vet er når jeg har jobbet i mange timer med en nødvendig oppgradering av programvare, også er det første jeg får høre at dette er "elendig/stygt/rævva" osv. Heldigvis er folk flinke til å tilpasse seg, og etter et par uker så er det stille og alt er fryd og gammen igjen.

 

Som site-utvikler så kjenner jeg det problemet, ja :) Av og til så må man bare overse hva brukerene sier.

 

Når det er sagt, så er eneste jeg klager på de nye temaene, som etter min mening er for stor og for rotete i forhold til de gamle. Lagde et custom theme, men er i øyeblikket litt kronglete å enable. Hadde satt pris på en "custom CSS" option i kontrollpanelet :D

Lenke til kommentar

Jeg tror hu tenkte på hvordan slå av at de vises i det hele tatt. Før hadde vi muligheten til å slå av at avatarer og signaturer vises i tråder. Har ikke leita sjøl etter det nå for jeg liker at det vises.

 

Du har rett, jeg misforsto. Jeg leste «jeg kan ikke» istedenfor «jeg vil ikke»!

 

Jeg tror ikke det er mulig å skru av avatarer. :(

Lenke til kommentar

Det plager meg veldig at dette her ikke lenger er en mulighet:

 

*Ikke lenger egne preferanser for antall innlegg/tråder per side

 

Folk, som meg, som har gjerrig internett vil ikke måtte trykke gjennom flere titalls og kanskje hundre sider i en tråd, f.eks. en bilde eller foto tråd, så alle bilder lastes inn på samme tid og jeg må ikke vente i lenger tid for å kunne se gjennom alt. Vet at en løsning til dette for noen er å åpne sidene i nye faner, men seriøst, det er veldig upraktisk og for meg vil det føre til datakræsj.

 

Hadde vært veldig hyggelig om denne funksjonen kom tilbake igjen, blir dårlig av å konstant måtte gå til "Neste" side.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det fremdeles doble linjeavstander og generelt vilkårlig hvor mange linjeavstander som oppstår etter at man poster?

Jeg skrev litt mer om dette men det forsvant da jeg gikk til full editor hvor hverken forhåndsvisning eller Post knapp viste seg.

 

Et forum skulle også fungere uten at folk må tømme nettleser Cache stadig vekk.

Kunne du sagt noe om browser/OS-kombinasjon og hvilket tema du bruker? Jeg har ikke samme problemet og hvis det er et problem som er spesifikt for enkeltpersoner så er det lettere å debugge for drift med den infoen. Og bruker du "rik" teksteditor eller med bb-kode?

Win7@Opera. Hadde samme problemet med XP@Opera. Jeg bruker standard oppsettet i forum editor.

 

Nå burde ikke browser/OS ha noe å si, for hvis du ser på alle postene i forumet, både nye og gamle så er det veldig mye doble og endog tredoble linjeavstander.

Normalt sett så skulle linjeavstanden i postete innlegg være den samme som når man skriver i editor, akkurat som om man skriver i hvilket som helst skriveprogram, men linjeavstanden skifter fra editor til forhåndsvisning (ser ut som om man bruker 1&1/2 linjeavstand i Word). Og noen ganger skifter linjeavstanden fra det som vises i forhåndsvisningen til hvordan det ser ut i posten. (dette ser ut til å bedret seg litt i den nye programvaren).

Også --&--#62;&--#62;; En Moderator, flere Moderatorer, så nåe en Moderator har den merket under avatar som Moderatorer så blir vel det ikke riktig?

 

Her er sånn som ditt svar ser ut i min Browser. Se den store linjeavstanden?

post-157018-0-87629100-1331827667_thumb.jpg

 

post-157018-0-28353100-1331827443_thumb.jpg

 

Her er en gammel post, det var verre før;

post-157018-0-95365400-1331826263_thumb.jpg

 

Sånn ser det ut på andre velfungerende forum,

AVforum:

post-157018-0-07205500-1331826845_thumb.jpg

REDforum:

post-157018-0-71183100-1331826851_thumb.jpg

AVSforum:

post-157018-0-01608300-1331826859_thumb.jpg

 

Om det er at denne forum softwaren skalerer dårlig eller om det er annet som gjør det vet jeg jo ikke, men på dette forumet blir det generelt for mye "tomme områder".

Hvis også editor hadde omtrent samme bredde (i stedet for høyde formatet) som posteringene så hadde det vært letter å se hvordan posten ville se ut mens man skrev den.

EDIT; Hvorfor blir noen bildene i posten gjentatt på slutten? Hvorfor noen og ikke alle? Hvordan får man fjernet dem?

---&--#62;&--#62; Dette tegnet endret seg til--&-#62 etter at det ble postet. Fungerte når det ble postet første gang, etter Edit så forandret det seg i forhåndsvisningen. Tegnene skulle være -->

Fungerer understreking mon tro.

post-157018-0-97887700-1331826254_thumb.jpg

post-157018-0-76829000-1331826258_thumb.jpg

post-157018-0-36114700-1331826262_thumb.jpg

post-157018-0-81947100-1331827439_thumb.jpg

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Okei. Alt er forandret. Irriterende i starten, men som flere sier, så går det seg nok til. Etterhvert.

 

Men en ting jeg ikke vet om jeg klarer å leve med, er 20 poster pr. side. Horribelt! :nei2:

 

Hadde det vært mulighet for å implementere den gamle funksjonen hvor man selv valgte antall poster pr. side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heter det forresten ikke "avstemNing" og ikke "avsteMMing" på bokmål? Tenker da på merkingen av tråder med poll.

 

http://www.nob-ordbo...&ordbok=bokmaal

 

 

Edit: Har forresten også problemer med "full editor". Kan ikke se noen knapp for å poste innlegg?

 

Forøvrig finner jeg ikke "verktøylinjen" heller ved bruk av "full editor" på ipad, og de siste innleggene blir presset sammen på en helt merkelig måte

Endret av Mks1001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går det an å fjerne den (ofte) sorte verktøylinjen og få tilbake funksjonen i panelet på venstre side? Er ikke særlig glad i horisontale verktøylinjer... spesielt i en tid hvor skjermer er mye bredere enn de er høye.

 

Tråden/underforumene havner under twitter feed-en.

http://www.diskusjon...r&showissue=935

 

En annen ting, hvor har det blitt av "ble medlem" under antall innlegg?

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på.

Er f.eks i "Vis nytt innhold" - trykker på en tråd - trykker back på mus (tilbake til "Vis nytt innhold) - og det er ingen automatisk refresh.

Mener bestemt at det 'refreshet' automatisk føre oppdatering.

 

Noen andre som kan kommentere dette ?

 

 

Edit:

Funker med IE9 ,men ikke FF/mozilla

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...