Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Er det noe særlig å spare på å kjøpe Ipad på taxfree?

 

Nei. Ikke gjør det. Det er greiest å handle i Norge.

Jeg kjøpte en iPad 2 32GB WiFi på Apple Store i London, og fikk momsrefusjon ved utførsel. Sparte vel rundt 800 kr, såvidt jeg husker. Så får hver enkelt vurdere om det er verdt å miste 5 års reklamasjonsrett for dette. Ikke noe problem ved innførsel til Norge, hver person kan ha med varer for 6.000 uten at avgifter/moms må betales (med noen unntak...)

 

Det er ikke gratis å fly til/bo i London.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en iPad 3, men har to spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. Jeg har en Ready Nas Duo V2 NAS-enhet i leiligheten min, med masse filmer og serier. Finnes det offisielle eller uoffisielle løsninger som gjør at jeg kan streame disse filene (mesteparten i 720P) til iPaden trådløst? Og fungerer disse bra nok tror dere?

 

2. Jeg er ikke sikker på om jeg skal ta med mobildata eller ei. Hvordan er hastighetene på mobilnettverket her i Norge? Har ikke tenkt å få eget abonnement, men bruke tvillingsimkort fra Chess. Tror dere at det vil gi noe særlig raskere mobilnett enn ved de forrige iPadene?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en iPad 3, men har to spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. Jeg har en Ready Nas Duo V2 NAS-enhet i leiligheten min, med masse filmer og serier. Finnes det offisielle eller uoffisielle løsninger som gjør at jeg kan streame disse filene (mesteparten i 720P) til iPaden trådløst? Og fungerer disse bra nok tror dere?

 

2. Jeg er ikke sikker på om jeg skal ta med mobildata eller ei. Hvordan er hastighetene på mobilnettverket her i Norge? Har ikke tenkt å få eget abonnement, men bruke tvillingsimkort fra Chess. Tror dere at det vil gi noe særlig raskere mobilnett enn ved de forrige iPadene?

 

Takk på forhånd.

1. Air Video fungerer bra for meg :)

http://www.inmethod.com/air-video/index.html

 

2. Teoretisk maks er ca. 20Mbit ned, hvis jeg ikke tar helt feil. Tror ikke det er noe forskjell mellom 2ern og 3ern på det område. Vennligst rett meg hvis jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en iPad 3, men har to spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. Jeg har en Ready Nas Duo V2 NAS-enhet i leiligheten min, med masse filmer og serier. Finnes det offisielle eller uoffisielle løsninger som gjør at jeg kan streame disse filene (mesteparten i 720P) til iPaden trådløst? Og fungerer disse bra nok tror dere?

Takk på forhånd.

1. Air Video fungerer bra for meg :)

http://www.inmethod....ideo/index.html

Air Video krever jo en god del kraft fra pc`n(eller tilsvarende), for å konvertere filmene live.

Tviler på at NAS`et har nok kraft til å konvertere det..

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en iPad 3, men har to spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. Jeg har en Ready Nas Duo V2 NAS-enhet i leiligheten min, med masse filmer og serier. Finnes det offisielle eller uoffisielle løsninger som gjør at jeg kan streame disse filene (mesteparten i 720P) til iPaden trådløst? Og fungerer disse bra nok tror dere?

Takk på forhånd.

1. Air Video fungerer bra for meg :)

http://www.inmethod....ideo/index.html

Air Video krever jo en god del kraft fra pc`n(eller tilsvarende), for å konvertere filmene live.

Tviler på at NAS`et har nok kraft til å konvertere det..

Det var heller ikke tanken, regnet med han hadde en PC/Mac. Server programvaren støtter kun win/osx for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en iPad 3, men har to spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

 

1. Jeg har en Ready Nas Duo V2 NAS-enhet i leiligheten min, med masse filmer og serier. Finnes det offisielle eller uoffisielle løsninger som gjør at jeg kan streame disse filene (mesteparten i 720P) til iPaden trådløst? Og fungerer disse bra nok tror dere?

 

2. Jeg er ikke sikker på om jeg skal ta med mobildata eller ei. Hvordan er hastighetene på mobilnettverket her i Norge? Har ikke tenkt å få eget abonnement, men bruke tvillingsimkort fra Chess. Tror dere at det vil gi noe særlig raskere mobilnett enn ved de forrige iPadene?

 

Takk på forhånd.

 

Kan svare på første punkt. Har en readynas duo og benytter den til ipadfilm på to måter. Er jeg hjemme så bruker jeg dlna funksjonen (twonky) og bruker 8player på padda. Skal jeg ha film med meg, bruker jeg avplayerhd og overfører dem via ftp.

Lenke til kommentar

Da er det blitt iPad etter å ha gått vekk fra Android-brett, angrer ikke et sekund. Spørsmål angående filmer, er det konvertering i Handbrake som gjelder eller finnes en avspiller som spiser det som blir kastet på den?

Det finnes avspillere som nevnt av flere her, men hvis det er H.264-filer så kan man også remuxe dem fra mkv til mp4-container slik at de spilles av med HW-aksellering i standardavspilleren.

 

Har du mac kan du bruke Subler.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg hvit ipad med 3g (4g?) i dag. Selvfølgelig måtte det være en død piksel midt på skjermen... :wallbash:

Etter en ekstra kjøretur fikk jeg heldigvis byttet til en ny og nå er alt bare velstand.

 

Hvilket mobilt bredbåndsabonnement anbefaler dere til nettbrettet? Jeg tenker da på 4-5 Gb inkl. data hver måned.

Lenke til kommentar

Starta med Telenor Mobilt Superbredbånd Medium, økte til Large etter jeg begynte med mye TV2 Sumo til og fra jobb stort sett daglig. Valgt Telenor da jeg kan kombinere det med mobilabonnentet og kjøre datatvilling så har jeg bøttevis med data både på iPad og mobil.

 

Av erfaring så har Telenor bedre 3G-dekning der jeg oppholder meg enn stort sett alle andre, så da ble jo valget relativt enkelt for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

Starta med Telenor Mobilt Superbredbånd Medium, økte til Large etter jeg begynte med mye TV2 Sumo til og fra jobb stort sett daglig. Valgt Telenor da jeg kan kombinere det med mobilabonnentet og kjøre datatvilling så har jeg bøttevis med data både på iPad og mobil.

 

Av erfaring så har Telenor bedre 3G-dekning der jeg oppholder meg enn stort sett alle andre, så da ble jo valget relativt enkelt for min del hvertfall.

 

Jeg valgte til syvende og sist en kombinasjon av onecall grunnpakka (ned fra folkepakka som jeg hadde før) til min iphone og netcom sørf med nettbrett medium til ipad. Total kostnad på 99 + 149 kr hver måned, så sant jeg ikke overstiger grensene for data.

 

Får bare håpe netcom- dekningen er bra her jeg bor (Molde).

Lenke til kommentar

Noen måte å få inn teksting av filmer på?

Har prøvd med Handbrake, men får ikke me tekstingen.

Funker bra i f.eks VLC...

 

Og må man absolutt .mov, .m4v, eller .mp4?

Tenker da ikke på streaming.

Er pes å laste ned filmer, måtte konvertere de, som tar lengre tid enn å laste ned, for så overføre de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...