Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er "on the ball", de ligger foran markedet, Android er ikke bra nok optimalisert for nettbrett per dags dato og Windows 8 kommer jo ikke før tidligst oktober. iOS har jo vært greit optimalisert for nettbrett allerede med iPad (1) i 2010 og når konkurrenter enda ikke helt har klart å komme på høyde så setter Apple godt fotfeste i markedet og vil nok kunne leve på, og dra god nytte av det i god stund fremover og det vil også potensielt øke potensiale for iPhone osv i bedriftsammenheng på grunn av symbiosen mellom iOS på nettbrett og iOS på mobil.

 

 

For meg virker det som Google ikke har noen bra plan for Android på nettbrett, Ice Cream Sandwich er et steg i riktig retning men helle dette "vi ønsker ikke nettbrett optimaliserte applikasjoner" kan nok bite deg i ræva etterhvert. Det er nok først og fremst Microsoft med Windows 8 som blir den største utfordren til Apple på nettbrett fronten og jeg tviler sterkt på det vil ta av helt automatisk bare på grunn av Windows 8 i oktober.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om det finnes noen enkel måte å distribuere dokumenter til iPad? iBooks er jo ypperlig å lese PDF dokumenter til men er litt tungvint å legge inn manuelt. Finnes det noen tjenester/apper som kan distribuere dokumenter til mange iPader?

Lenke til kommentar

Nå restartet den forbannede Primen igjen.

 

Den restarter ofte når en app skal åpnes, og da særlig hvis den skal vise video. Problemet blir bare værre å værre.

 

Den har oppført seg bra første tiden etter ICS oppdateringen, ,men nå i det siste har den restartet ofte.

 

Jeg har prøvd factory reset, hard reset og slått den av/på, men ingenting ser ut til å hjelpe

Er det noen som har en løsning på dette problemet?.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Det kjipe med android er at så utrolig mange apps ikke har en versjon som er optimalisert for pads, bare mobiltelefon. Så de blåses bare opp eller får helt feile proporsjoner på en galaxy pad f.eks.

 

Dette blir ikke noe problem med Android 4.0.3.

 

Kanskje Apple burde gjøre det samme som Google her?

 

 

Gjøre hva da? Innlegget ditt mangler jo fullstendig innhold, du sier jo absolutt ingenting om hva som blir forandret med Android v4.0.3, ei heller hvilke fordeler eller ulemper det har sammenlignet med iOS.

Lenke til kommentar

Det kjipe med android er at så utrolig mange apps ikke har en versjon som er optimalisert for pads, bare mobiltelefon. Så de blåses bare opp eller får helt feile proporsjoner på en galaxy pad f.eks.

 

Dette blir ikke noe problem med Android 4.0.3.

 

Kanskje Apple burde gjøre det samme som Google her?

 

 

Gjøre hva da? Innlegget ditt mangler jo fullstendig innhold, du sier jo absolutt ingenting om hva som blir forandret med Android v4.0.3, ei heller hvilke fordeler eller ulemper det har sammenlignet med iOS.

 

Apple burde lage et OS som fungerer like bra og på samme måte til både iPhone og iPad.

 

De programmene som fungerer på Android 4.0.x til telefonene vil automatisk fungere like bra med eget tablet utsende til Android 4.0.x til tablets.

 

Til iOS, så må alle som vil lage en app til iPad skrive om sin app som bare vil fungere på iPad. iPad apps vil ikke fungere med iPhone.

Lenke til kommentar

Det har de allerede gjort.

Kontroller beregnet for mobilskjermer fungerer ikke like bra på en tabletskjerm.

Da må utvikleren til pers for å tilpasse de til større skjerm.

 

Eller har Google snublet over paktens ark og at OS-et gjør dette automatisk? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har de allerede gjort.

Kontroller beregnet for mobilskjermer fungerer ikke like bra på en tabletskjerm.

Da må utvikleren til pers for å tilpasse de til større skjerm.

 

Eller har Google snublet over paktens ark og at OS-et gjør dette automatisk? ;)

 

Bare sånn til opplysning, jeg kan kjøre tablet versjoner av programmer som er laget til Android 4 på min Galaxy Note.

 

Joda, man får jo fortsatt egne tablet versjoner av programmer til Android da. Så tablet versjonene fungerer jo med telefonene da. Men om du har en litt liten skjerm, så kan det bli litt vanskelig å se alt på skjermen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og i iOS har man unviersielle apps som er beregnet både på telefon og tablet. De er merket med et lite "plusstegn" i Appstore.

Telefonapps fungerer fint på iPad, men som sagt kontrollene blir litt feil, det kan ikke OS-et gjøre noe med så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg misliker Apple av hele mitt hjerte, og var litt skuffet når jeg fant ut at alt som er relatert til skolen min har apps kun på iPad og ikke på Android.

 

Så det ble en iPad etterhvert, og jeg må innrømme etter en par ukers bruk at det er et meget gjennomført produkt, også er den ikke priset opp i skyene slik som resten av epleproduktene. Men det er fortsatt lenge til dere ser meg med en Macbook eller iMac :)

 

 

Kan anbefale dekselet her på det sterkeste: http://www.amazon.com/gp/product/B007HBLXI8/ref=oh_details_o01_s00_i00

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen som eier eller har testet denne?

 

http://www.logitech.com/no-no/tablet-accessories/keyboards/devices/ultrathin-keyboard-cover

 

ser jo helt fantastisk nydelig ut. må ha en så fort stipendet fra lånekassa kommer. w00t.

 

anyways hvis noen har en handson opplevelse, del gjerne ;)

 

EDIT: fant denne, men det er bare en nyhet

http://ipod1.no/artikkel/4922/nytt-ipad-tastatur-fra-logitech

Endret av stothebear
Lenke til kommentar

Har et irriterende problem nå. I iTunes er den på trinn 7 av 7 i en evighet "Venter på at endringer skal brukes." Kan ikke huske at det har tatt så lang tid før? Tok force quit første gangen, og prøver igjen nå. Ser ikke ut som det hjelper.

 

EDIT: Tok vel ca 10 minutter, bare jeg som må lære å smøre meg med litt tålmodighet ;)

Endret av MSL
Lenke til kommentar

Dette er en ren iPad-tråd, ikke en tråd for å sammenligne flere ulike nettbrett og diskutere hva som er «best». Opprett i så fall en egen tråd hvis dere ønsker en slik diskusjon. Fire innlegg har blitt fjernet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding eller poster i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...