Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger man beskyttelse bak til å begynne med? Det verste som kan skje med bakenden ved normalt bruk er et fåtall av riper? Selv når du mister en iPad i bakken så vil jo ikke bakenden gå i stykke, i verste fall får du deg en ripe eller to, og kanskje en real bulk. Ingenting blir ødelagt på noen som helst måte så hvorfor man skal polstre inn iPad i allslags beskyttelse som eliminerer hele poenget med at den er såpass liten, lett og ikke minst tynn og enkel å dra med seg blir for meg en gåte.

 

Det samme gjelder alle som slenger på halvdårlige filmer på skjermen for å spare den mote riper, om du har smart cover på hva er da oddsen for riper til å begynne med? Sitter du å riper opp skjermen mens du bruker den kanskje? Gikk selv for heldekkende beskyttelse, den ble kastet til fordel for Smart Cover temmelig kvikt og nå har jeg kjøpt meg nytt Smart Cover i skinn da jeg syntes de både ser og føles bedre ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger man beskyttelse bak til å begynne med? Det verste som kan skje med bakenden ved normalt bruk er et fåtall av riper? Selv når du mister en iPad i bakken så vil jo ikke bakenden gå i stykke, i verste fall får du deg en ripe eller to, og kanskje en real bulk. Ingenting blir ødelagt på noen som helst måte så hvorfor man skal polstre inn iPad i allslags beskyttelse som eliminerer hele poenget med at den er såpass liten, lett og ikke minst tynn og enkel å dra med seg blir for meg en gåte.

 

Det samme gjelder alle som slenger på halvdårlige filmer på skjermen for å spare den mote riper, om du har smart cover på hva er da oddsen for riper til å begynne med? Sitter du å riper opp skjermen mens du bruker den kanskje? Gikk selv for heldekkende beskyttelse, den ble kastet til fordel for Smart Cover temmelig kvikt og nå har jeg kjøpt meg nytt Smart Cover i skinn da jeg syntes de både ser og føles bedre ut.

 

Noe av hensikten er å unngå riper nettopp for å sikre en god gjensalgspris ved fremtidig salg. Ellers er det en ekstra sikkerhet for meg som kommer til å bruke den daglig i jobbsammenheng og flytte den mye rundt.

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger man beskyttelse bak til å begynne med? Det verste som kan skje med bakenden ved normalt bruk er et fåtall av riper? Selv når du mister en iPad i bakken så vil jo ikke bakenden gå i stykke, i verste fall får du deg en ripe eller to, og kanskje en real bulk. Ingenting blir ødelagt på noen som helst måte så hvorfor man skal polstre inn iPad i allslags beskyttelse som eliminerer hele poenget med at den er såpass liten, lett og ikke minst tynn og enkel å dra med seg blir for meg en gåte.

 

Det samme gjelder alle som slenger på halvdårlige filmer på skjermen for å spare den mote riper, om du har smart cover på hva er da oddsen for riper til å begynne med? Sitter du å riper opp skjermen mens du bruker den kanskje? Gikk selv for heldekkende beskyttelse, den ble kastet til fordel for Smart Cover temmelig kvikt og nå har jeg kjøpt meg nytt Smart Cover i skinn da jeg syntes de både ser og føles bedre ut.

 

Folk er ikke som deg vettu. Gir faen i om det kommer ripe i skjerm eller alu. Jeg har ikke beskyttelse på skjermen og har allerede en ripe. Jeg liker det faen ikke men ser den ikke til vanlig. Ellers har jeg padden godt pakket inn, for jeg hater riper og tar jævla godt vare på tingene mine

Lenke til kommentar

Jeg er nok av de som er ekstremt nøye med skjermen på min iPad, så første dagen (rett ut av esken) la jeg på Cygnett optiClear skjermbeskyttelse over den. Ble heldigvis ingen bobler! I tillegg bruker jeg et smart cover i sort skinn.

 

På baksiden har jeg foreløpig ingenting, men jeg kommer nok til å ha et invisible shield der etterhvert tror jeg. Syns den blir stygg når den blir full av riper.

Lenke til kommentar

Mener at smartcover holder massevis, den plastfilmen blir jo mye mye fortere ripete og stygg en skjermen.

 

Til mitt bruk holder ikke et smart cover. Det dekker skjermen og baksiden dersom man tar seg god tid når ipaden "parkeres". Jeg går mye til og fra ipaden, tar den svært ofte opp og ned av sekken, bærer den med meg osv. Jeg synes beskyttelsen smart casen gir er helt kurrant til dette formålet, men som sagt er det latterlig å se at apple har valgt å lansere og selge et produkt som er så lett og ledig at ipadens kamera og knapper kommer ut av kurs i forhold til de perforerte hullene som er tillaget i casen.

 

Et kjempestort LOL mener jeg.

 

Anbefaler dere som vurderer denne casen om å se på siste episode av ping før dere kjøper.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Sitter her og vurderer sterkt å gå til innkjøp av den nye ipoden som vil være mitt første apple produkt.

 

Har dog noen spørsmål som jeg trenger å få litt klarhet i før jeg løper avsted på mandag.

Jeg ønsker å slutte å bruke den slitne laptopen jeg sitter med nå og jeg makter ikke å bruke konas nylig innkjøpte mini pc som bare er utrolig treig.

 

Jeg ønsker å bruke padden mye til å se serier og filmer og til musikk lytting. Det vanlige antar jeg.

 

Det jeg lurer på er :

Fremgangsmåte for å se serier og filmer, samt musikk. Jeg antar at man kan streame og kopiere trådløst fra pc? Hvilke programer er best til dette?

Går det forøvrig an å unngå å bruke pc og kun bruke ipaden til det en pc gjør med torrenter og nedlasting ol?

 

Er det mulig å i heletatt streame spotify til ps3 som er koblet til hjemmekinoen?

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Torrenter og nedlasting med iPad er bare å glemme. Når det gjelder avspilling av video så er AVPlayer HD det beste valget uten tvil, tar alle formater og kan også stream trådløst.

 

http://itunes.apple....d407976815?mt=8

 

Streaming av musikk trådløst er jeg usikker på, der får noen som har bedre peiling si noe. Men, Spotify-appen til iPad er fantastisk! I tillegg er jo iPad sin egen musikkavspiller knallbra, og i tillegg har du appen Remote som lar deg styre iTunes fra iPaden.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Torrenter og nedlasting med iPad er bare å glemme. Når det gjelder avspilling av video så er AVPlayer HD det beste valget uten tvil, tar alle formater og kan også stream trådløst.

 

http://itunes.apple....d407976815?mt=8

 

Streaming av musikk trådløst er jeg usikker på, der får noen som har bedre peiling si noe. Men, Spotify-appen til iPad er fantastisk! I tillegg er jo iPad sin egen musikkavspiller knallbra, og i tillegg har du appen Remote som lar deg styre iTunes fra iPaden.

 

Gikk til innkjøp i går og må si at jeg er meget fornøyd!

Har prøvd ut en del apps og AvPlayer HD var ganske god. Den lagger litt her og der på den ene fila jeg har ført over trådløst til padden...men fila er i 720p og ganske stor så ipaden blir vel litt overbelasta.

Har hatt bedre hell med Air Video som bare streamer fra gaming riggen min som har stått ganske ubrukt i det siste. Bedre at en pc gjør jobben med konvertering ser det ut til.

Til å streame musikk har jeg funnet Audiogalaxy som gjør jobben bra. Tar også formater som ikke funker med å streame fra itunes.

Remoteless appen for spotify er nice. Jeg bruker gaming pcen til å sende lyden fra spotify til ps3 med PS3 Media Server. Siden pcen står oppe i andre etasje er det litt pes å måtte løpe i trapper for å styre spotify. Men med Remoteless kan jeg sitte nede i stua og gjøre det!

Slashtop er enda en bra app jeg fant som lar meg styre hele pcen min fra sofa kroken. Kan vel i teorien bruke den appen til å fyre opp hvilket som helst spill.....men det begrenser seg vel en del i og med mangel av skikkelig mus og tastatur på iPad. Også er det bittelitt lagg med streaminga av pcen. Men til vanlig styring av pcen er det nesten ikke merkbart.

Lenke til kommentar

Sjekk om du kan sende lyd fra Shareport4w via PS3 Media Server. Isåfall kan du bruke Spotify sin svært gode iPad app og sende lyden med AirPlay via PCen til PS3.

 

http://sourceforge.net/projects/shairport4w/

 

Har prøvd å finne ut av dette men det ser ikke ut til at det går an. Googling for å finne det ut var heller ikke nyttig. Hadde vært genialt om det gikk! Enda bedre hadde vært om spotify støttet dlna, da kunne man streame direkte fra ios,android,windows etc til ps3 eller andre apparater som støtter det.

Lenke til kommentar

jeg har tenkt til å kjøpe ipad 3, men det er et par ting jeg lurer på:

hvis man skal ha 3G eller 4G eller hva som er på den, trenger man da et tvillingkort?

og, hvis man skal ha spill på den, må man da koble den til Pcen, gå inn på itunes og laste ned derfra? i såfall hvordan funger det? eller går man inn på ipaden og laster ned derfra?

fungerer alle spill på ipad 3, til og med de som det bare står at går til ipad 1 og 2?

håper på svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...