Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er ingen av dem lovbrytere, så vær vennelig å hold litt bakkekontakt! Anghående sanitærforholdene, så er jeg helt enig i at disse burde vi klare å tilrettelegge for dem også. Svakheten ved det forsøket som ble gjort, behøves vel ikke å gjentas, og ikke trenger vi nye rakkettforskere for å bøte på disse - det handler bare om velvilje, men det mangler det jaguu endel av, syes jeg.

Når man får politiet på nakken er det som regel fordi man bryter lover. Hvorfor tror du romfolkene blir bortvist til slutt fra de områdene de herjer i? Svakheten ved toalettforsøket har jeg sannelig gått glipp av. Kan du forklare hva som var galt med de toalettene som ble satt ut? Var de ikke laget for mennesker?

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

I utgangspunktet er ingen av dem lovbrytere, så vær vennelig å hold litt bakkekontakt! Anghående sanitærforholdene, så er jeg helt enig i at disse burde vi klare å tilrettelegge for dem også. Svakheten ved det forsøket som ble gjort, behøves vel ikke å gjentas, og ikke trenger vi nye rakkettforskere for å bøte på disse - det handler bare om velvilje, men det mangler det jaguu endel av, syes jeg.

Når man får politiet på nakken er det som regel fordi man bryter lover. Hvorfor tror du romfolkene blir bortvist til slutt fra de områdene de herjer i? Svakheten ved toalettforsøket har jeg sannelig gått glipp av. Kan du forklare hva som var galt med de toalettene som ble satt ut? Var de ikke laget for mennesker?

 

Svakheten med tilbudet var etter min mening at de ikke hadde tatt høyde for at alt som sitter løst, kan også fjernes - og at de heller ikke hadde noen form for vanntilførsel. Og hvis de i tillegg hadde spandert en ansatt som kunne veilede, og strukturere brukerne i korrekt måte å bruke tilbudet på, tror jeg resultatet hadde blitt bedre.

 

Og hvis de også hadde gjort noe med de som tilbudet ikke var ment for, men som likevel brukte det - kunne i hvert fall bildet blitt litt klarere - så som saken står nå, er det romfolk som har fått hele skylden for det som andre hjelpetrengende var med på å stelle i stand.

 

Ja, og til slutt så vil jeg si at det er fint at politiet gjør en ekstra god jobb nå, og det kan være at de nesten må bevise at de faktisk kan håndtere mer kompliserte ting enn å ilegge bøter for råkjøring, sett i lys av Gjørv-rapporten. At de valgte seg "romatiggere" som "prøvesten" for den nye given i ordensmakten, velger jeg å tro at er en tilfeldighet.

 

I utgangspunktet er ingen av dem lovbrytere, så vær vennelig å hold litt bakkekontakt! Anghående sanitærforholdene, så er jeg helt enig i at disse burde vi klare å tilrettelegge for dem også. Svakheten ved det forsøket som ble gjort, behøves vel ikke å gjentas, og ikke trenger vi nye rakkettforskere for å bøte på disse - det handler bare om velvilje, men det mangler det jaguu endel av, syes jeg.

Når man får politiet på nakken er det som regel fordi man bryter lover. Hvorfor tror du romfolkene blir bortvist til slutt fra de områdene de herjer i? Svakheten ved toalettforsøket har jeg sannelig gått glipp av. Kan du forklare hva som var galt med de toalettene som ble satt ut? Var de ikke laget for mennesker?

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

 

Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

Lenke til kommentar

Å være tigger og bo på gata, plage mennesker, lage søppel, spre urin og ekstrementene sine i parker og i bakgårder, det er ikke kriminelt ifølge deg.

 

Neivel.

 

At to voksne mennesker frivillig bytter penger mot erotiske tjenester er kriminelt (ifølge meg).

 

Jeg synes sistnevne er helt greit og burde ikke straffes. Jeg synes førstnevnte er galt og burde straffes.

 

Den ene var kriminelt og ble lovlig, den andre var lovlig og ble kriminelt.

 

Få et forbud mot denne adferden som ødelegger så mye. Så kan vi legge dette skitne kapittellet bak oss en gang for alle. Det eneste vi gjør med å "vende den andre parken til" slik vi gjør idag er å oppfordre sigøynere til å stjele mer, tigge mer, spre mer bæsj og søppel og få flere unger slik at problemet vokser og sikre at det fortsetter i fremtiden.

Og hvis de også hadde gjort noe med de som tilbudet ikke var ment for, men som likevel brukte det - kunne i hvert fall bildet blitt litt klarere - så som saken står nå, er det romfolk som har fått hele skylden for det som andre hjelpetrengende var med på å stelle i stand.

Ønsker du et samfunn der tilreisende sigøynere skal ha egne toaletter?

 

Vi får sette opp 150 slike toaletter etterhverandre da, med ulike flagg oppå. Også kan vi ansette 150 rumpetørkere. En som svarer til "kom och tork", en som svarer til "kommen und wischen" osv.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

Tja, når man ser søppel og møkka spredt overalt de ferdes så kan man jo lure på hvem som har satt seg inn i saken

 

du ser søppel, og ferdig med det, eller vent litt; skal bare twitre litt om den møkka ...!?

 

Jeg bruker å gjøre noe med møkka, og spesielt den møkka som plager meg mest - men det er nå sånn jeg liker å ha det - du får heller fortsette å "twitre" om den samme møkka - det kan jo hende at det kommer noe positivt ut av den svære anstrengelsen, men jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Jeg bruker å gjøre noe med møkka, og spesielt den møkka som plager meg mest - men det er nå sånn jeg liker å ha det - du får heller fortsette å "twitre" om den samme møkka - det kan jo hende at det kommer noe positivt ut av den svære anstrengelsen, men jeg tviler sterkt.

Hva har mine anstrengelser med om andre folk har folkeskikk eller ikke å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å være tigger og bo på gata, plage mennesker, lage søppel, spre urin og ekstrementene sine i parker og i bakgårder, det er ikke kriminelt ifølge deg.

 

Stemmer.

 

 

Neivel.

At to voksne mennesker frivillig bytter penger mot erotiske tjenester er kriminelt (ifølge meg).

Jeg synes sistnevne er helt greit og burde ikke straffes. Jeg synes førstnevnte er galt og burde straffes.

Den ene var kriminelt og ble lovlig, den andre var lovlig og ble kriminelt.

 

 

 

 

Ok - så hvis vi sørget for å rense de mest tagbare av sigøynerkjærringene og gubbene, og staset de opp med diverse horeutstyr og lovliggjorde at de fikk selge kroppen til eks. deg - så er det helt i orden, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg bruker å gjøre noe med møkka, og spesielt den møkka som plager meg mest - men det er nå sånn jeg liker å ha det - du får heller fortsette å "twitre" om den samme møkka - det kan jo hende at det kommer noe positivt ut av den svære anstrengelsen, men jeg tviler sterkt.

Hva har mine anstrengelser med om andre folk har folkeskikk eller ikke å gjøre?

 

Det er du som bestemmer "folkeskikken", eller? Hva med uskikken med å forfølge ett helt folkeferd? Synes du det er greit, hvis svaret er "ja" - følger du og jeg ikke samme standarder for god skikk og bruk.

 

Det det har med deg å gjøre er at jeg oppfatter deg som bare enda en som hyler og bærer seg på nettet, og gjør nada annet i positiv retning for å bøte på en fastlåst situasjon.

Lenke til kommentar

 

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

 

 

Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

 

Jeg innbiller meg at jeg har satt meg relativt godt inn i saken, men du vet vell best du ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

 

 

Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

 

Jeg innbiller meg at jeg har satt meg relativt godt inn i saken, men du vet vell best du ;)

 

Hvem var så de reelle brukerne av dette tilbudet?

Lenke til kommentar
Det er du som bestemmer "folkeskikken", eller? Hva med uskikken med å forfølge ett helt folkeferd? Synes du det er greit, hvis svaret er "ja" - følger du og jeg ikke samme standarder for god skikk og bruk.

 

Det det har med deg å gjøre er at jeg oppfatter deg som bare enda en som hyler og bærer seg på nettet, og gjør nada annet i positiv retning for å bøte på en fastlåst situasjon.

Er det du eller de som bestemmer "folkeskikk" da?

Hadde du kommet på besøk hos meg så hadde du fulgt folkeskikk og hadde du ikke det, så hadde du fått beskjed om hva du har lov til og ikke. (folkeskikk og lover) - hadde du brutt det etter at du har fått beskjed, så hadde jeg kastet deg på hue og rævva rett ut. Du kan kalle det for at jeg da har 'forfulgt' deg så mye du vil - akkurat det har du totalt feil i og dette dreier seg ikke om det. Det dreier seg om vanlig folkeskikk og følge lover.

 

Du bidrar mindre enn meg - for du vrir det til noe annet enn hva det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er du som bestemmer "folkeskikken", eller? Hva med uskikken med å forfølge ett helt folkeferd? Synes du det er greit, hvis svaret er "ja" - følger du og jeg ikke samme standarder for god skikk og bruk.

 

Det det har med deg å gjøre er at jeg oppfatter deg som bare enda en som hyler og bærer seg på nettet, og gjør nada annet i positiv retning for å bøte på en fastlåst situasjon.

Er det du eller de som bestemmer "folkeskikk" da?

Hadde du kommet på besøk hos meg så hadde du fulgt folkeskikk og hadde du ikke det, så hadde du fått beskjed om hva du har lov til og ikke. (folkeskikk og lover) - hadde du brutt det etter at du har fått beskjed, så hadde jeg kastet deg på hue og rævva rett ut. Du kan kalle det for at jeg da har 'forfulgt' deg så mye du vil - akkurat det har du totalt feil i og dette dreier seg ikke om det. Det dreier seg om vanlig folkeskikk og følge lover.

 

Du bidrar mindre enn meg - for du vrir det til noe annet enn hva det er.

 

Men jeg svarer i det minste - det får du visst ikke til ...?!

Lenke til kommentar

 

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

 

 

Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

 

Jeg innbiller meg at jeg har satt meg relativt godt inn i saken, men du vet vell best du ;)

 

Hvem var så de reelle brukerne av dette tilbudet?

 

I artiklene jeg leste ble det snakket om en salig blanding av narkiser som brukte det som sprøyterom(rart man får hepatitt gitt) og "romfolk" som brukte det som toalett. Rart nok ble visst selv dasspapiret stjålet og hele "dritten" tilgriset såppas at man ikke hadde kapasitet til å vaske bort all avføringen og etterforsyne med dasspapiret.

 

googlet det på nytt og fant en annen artikkel en den jeg leste tidligere, her er ett par highlights:

 

Toalettpapiret fjernes så å si umiddelbart etter at nye ruller er plassert ut. Det gjør at dogjestene tørker seg med hendene, og tørker avføring på vegger, tak og gulv. Det er heller ikke alle som klarer å treffe toalettskålen.

 

Vaskevannet, som inneholder både avføring og urin, renner rett ut på bakken under toalettet. Selv om plassen spyles godt, er ikke dette nok til at lukten forsvinner.

 

Alt dette gjør at toalettene de siste to ukene er blitt byttet ut hver dag.

Dårlig folkeskikk? Ja, egentlig.

Lenke til kommentar
Men jeg svarer i det minste - det får du visst ikke til ...?!

Jeg svarte, du bare ror. Jeg vedder på at du hadde kastet ut meg hvis jeg hadde besøkt deg og ikke fulgt dine grenser(folkeskikk) og loven hos deg. Eller har du 'twittret' om det som du gjør her og vridd det til noe annet enn hva det er der også?

 

Det er vel det samme om det hadde vært flere nordmenn som hadde besøkt deg, svensker, romenere eller hva som helst - du hadde kastet ut alle. Uff da, du er jo like ille som meg - forfølger

 

Edit: Du kan jo forklare hva du ville gjort 'positivt' når jeg pisser og driter hvor det passer meg i ditt hus. Forsøpler og stjeler og utnytter din empati for egen vinning - lovlig eller ei. Har opp dører og vindu så rotter kan meske seg med avfallet og ikke hører/lærer etter at du gjentatte ganger har fortalt meg hvordan du mener jeg skal oppføre meg ikke fører fram

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har, som tidligere sagt i tråden, ikke noe i mot tiggingen i seg selv. Helt til nå. For nå når de har begynt å selge "Folk er folk"-blekka, og fått seg "jobb", så tror de visst at de er så mye bedre. Man møter et utall av disse som prøver å presse bladet helt opp i trynet på deg når man går en rask tur på Karl Johan. Flere av disse er agressive, og tar ikke fem nei som et klart nok svar, og to ganger har jeg måttet bli agressiv tilbake og true med bank før de i det hele tatt sluttet å mase.

 

Hva skal man gjøre da? Jeg er ikke interessert i å bli forfulgt og å diskutere med disse folka (og noen lukter ikke spesielt bra) helt fra Jernbanetorget til Nathionalteateret. Da blir det opp med knytteneven, eller trekke en finger over halsen min for å si fra at nok er nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Svakheten var vell at man baserte seg på at brukerne skulle inneha ett absolutt minimum av folkeskikk. Det var åpenbart å forvente for mye.

 

 

Ja, jeg skjønner at du ikke har satt deg inn i den saken - men det er vel like greit ...

 

Jeg innbiller meg at jeg har satt meg relativt godt inn i saken, men du vet vell best du ;)

 

Hvem var så de reelle brukerne av dette tilbudet?

 

I artiklene jeg leste ble det snakket om en salig blanding av narkiser som brukte det som sprøyterom(rart man får hepatitt gitt) og "romfolk" som brukte det som toalett. Rart nok ble visst selv dasspapiret stjålet og hele "dritten" tilgriset såppas at man ikke hadde kapasitet til å vaske bort all avføringen og etterforsyne med dasspapiret.

 

googlet det på nytt og fant en annen artikkel en den jeg leste tidligere, her er ett par highlights:

 

Toalettpapiret fjernes så å si umiddelbart etter at nye ruller er plassert ut. Det gjør at dogjestene tørker seg med hendene, og tørker avføring på vegger, tak og gulv. Det er heller ikke alle som klarer å treffe toalettskålen.

 

Vaskevannet, som inneholder både avføring og urin, renner rett ut på bakken under toalettet. Selv om plassen spyles godt, er ikke dette nok til at lukten forsvinner.

 

Alt dette gjør at toalettene de siste to ukene er blitt byttet ut hver dag.

Dårlig folkeskikk? Ja, egentlig.

 

Ja, du kan jo prøve å si det til den jevne narkomane eller tiggeren, i gata der du bor.

Lenke til kommentar

Ja, du kan jo prøve å si det til den jevne narkomane eller tiggeren, i gata der du bor.

Nå er ikke én tigger eller narkoman her og der ett problem. Problemet er når horder med romfolk okkuperer et område og raserer og forurenser hele området. (Til tross for dette har det generelt sett vært store ansamlinger av narkomane utenfor Oslo S , til tider har jeg bokstavelig talt måttet trenge meg fram blant dem for å komme noe sted. Likefullt har jeg aldri observert eller hørt noe snakk om problemer med avføring. Litt merkelig at mennesker i tung rus fortsatt har kontroll over slike ting, mens romfolket bokstavelig talt driter i det.) :thumbdown:
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gir svært sjelden penger til tiggere, man har skatt til denslags.

 

Føler du noe spesielt når du så går forbi en tigger, og da spesielt en fra Romfolket?

Det jeg føler spesielt er at de ikke har noe her å gjøre, fordi de er turister og ikke klarer å forsørge seg selv. Det er ikke norges oppgave å brødfø Europas fattige, det har man EU til å ta seg av, men vi som har valgt å stå uttenfor, skal altså ta ansvaret for at EU-borgere sliter økonomisk, fordi unionen klarer å kjøre land etter land ned i grøfta.

 

Norge har mange fattige, som er norske statsborgere - vi har mer enn nok med å ta oss av disse, om vi ikke skal importere de fattige fra resten av Europa, eller verden for den del. At de andre landene i verden ikke har et styre som tar seg av de fattige, slik vi til en viss grad gjør her i Norge, er ikke vår feil. Vi burde heller påvirke landene disse fattige kommer fra, slik at de endrer styresettet. For det er dessverre alt for mange fattige rundt om i verden, til at alle kan komme til Norge for å få det bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...