Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (1 time siden):

Ho ble vel blakk etter å ha brukt 12K på ny telefon å må nå ha penger til brød og pålegg 🤣

Har sett mye rart på Finn.no, men den her tror jeg går under topp 3 rareste jeg har sett.

Er faktisk flere som prøver seg.

Har sett i noen miljø at man har med seg tom eske på eksklusive varer ut på tur. Esken legges da synlig i et handlenett. En måte å fremstå som at man akkurat har kjøpt den varen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Er faktisk flere som prøver seg.

Har sett i noen miljø at man har med seg tom eske på eksklusive varer ut på tur. Esken legges da synlig i et handlenett. En måte å fremstå som at man akkurat har kjøpt den varen. 

Seriøst? Er man big shot av å ha kjøpt en telefon? Stusselig... 

Skal ta med meg regninga på materialpakka til huset neste gang jeg er på byen da. Flashe den litt, så må jeg jo være king kong 😅

11000.. Hvem blir impa av det?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (1 time siden):

Seriøst? Er man big shot av å ha kjøpt en telefon? Stusselig... 

Skal ta med meg regninga på materialpakka til huset neste gang jeg er på byen da. Flashe den litt, så må jeg jo være king kong 😅

11000.. Hvem blir impa av det?

Noen ungdom 17-24 år, som bor for seg selv. Jobber med ungdom og ble overasket selv.

Den moderne måten å vise seg for damer (og gutter?) at man har vellykket fasade. 

Ellers kjøper vel noen tomesker for å gi stjålet vare mer legitimitet på bruktsalg. Akkurat som man får kjøp "pirat-tomesker" til mange merkevarer. 

Litt avsporing av tråden.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
sam11net skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg aldri kjøpt emballasje, men ser helt klart nytten av det, dersom du kastet din egen i kaoset rundt å få noe nytt, og virkelig ønsker å ha emballasje til de produktene du eier og har.

Apple-esken er ikke beskyttelse, det er ikke tilfeldig at de fraktes i brune pappesker med mye luft. Dessuten er det et serienummer på esken som ikke lengre stemmer.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (18 timer siden):

Apple-esken er ikke beskyttelse, det er ikke tilfeldig at de fraktes i brune pappesker med mye luft. Dessuten er det et serienummer på esken som ikke lengre stemmer.

Jeg har ikke sakt noe om beskyttelse eller brune esker, vi diskutere jo forskjellige ting, hva er vitsen med det? 
 

Jeg skal ha kylling til middag i dag. 

Lenke til kommentar
Kyrre S. skrev (På 15.11.2020 den 19.54):

Skal ta med meg regninga på materialpakka til huset neste gang jeg er på byen da. Flashe den litt, så må jeg jo være king kong 

Emballasjen!! 😊 Er lov å cruise rundt med Grohe Spa Deluxe Erotixa 9000 emballasje (hel) på henger. En må jo være kreativ. 

Avsporing av tråd ja.

Førøvrig er piratkopiering av emballasje til dyre merkevarer en egen stor business i Kina. For noen har emballasjen en slags verdi ved kjøp av brukte varer også. Er rart det der å ta varen ut av esken sin... 

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (11 minutter siden):

Du snakket om nytten ved original eske. Apple-esken har ingen nytteverdi

Vet ikke om det går som nytteverdi, men det kan hjelpe på å få solgt den i ettertid å ha alt originalt tilbehør. Det hjelper på helhetsinntrykket og gir neste kjøper en følelse av å kjøpe noe nytt når de får tatt del i 'Unboxingen'. 

400 er det nok ikke verdt, men fort gjort at det gjør det lettere å få solgt den til prisen man ønsker.

Lenke til kommentar
sam11net skrev (2 timer siden):

For deg ja.
Men hvorfor må alle andre i verden mene det samme som deg?

Det er det du sier, du ser ingen nytteverdi i noe, men det gjør andre, på tide å bli voksen. 

Jeg vet godt at ikke alle tenker som meg, du måtte betalt meg for å bruke et Apple-produkt.

Poenget mitt var at nytteverdien til den hvite Apple-esken er ikke-eksisterende. Jeg har sett nøyaktig hvor "nyttig" den esken er til å beskytte en iPad eller iPhone, i form av at disse har blitt knust med esken som "beskyttelse"

At den kan ha en sentimental verdi for de som er opptatt av design er en annen sak, nytten er likevel minimal.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (15 minutter siden):

Jeg vet godt at ikke alle tenker som meg, du måtte betalt meg for å bruke et Apple-produkt.

Poenget mitt var at nytteverdien til den hvite Apple-esken er ikke-eksisterende. Jeg har sett nøyaktig hvor "nyttig" den esken er til å beskytte en iPad eller iPhone, i form av at disse har blitt knust med esken som "beskyttelse"

At den kan ha en sentimental verdi for de som er opptatt av design er en annen sak, nytten er likevel minimal.

Feil! 
Nytten kan være stor for rette personen. 

At du ikke forstår det, går fint for meg..... moving on... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...