Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, meget merkelig, jeg har ingen tro på at han har solgt noe som helst, jeg tror han selv synes det ble litt for merkelig hvis han plutselig skulle finne en pakke til med HK, ram og cpu så nå selger han det hver for seg, men man vet jo aldri hva folk kan finne på å kjøpe på finn.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (19 timer siden):

Han tror vel han skal få igjen det han ga for det om du sjekker intel sin "forventet utsalgspris"

Det ser mye penere ut med "1/2 pris av nypris" der nypris = MSRP, enn med "selges for samme pris som jeg kjøpte den for på forrige black friday". Å pumpe opp førprisen er jo det mest brukte trikset i markedsføring det siste tiåret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/27/2020 at 8:48 AM, Simen1 said:

Det ser mye penere ut med "1/2 pris av nypris" der nypris = MSRP, enn med "selges for samme pris som jeg kjøpte den for på forrige black friday". Å pumpe opp førprisen er jo det mest brukte trikset i markedsføring det siste tiåret.

Vel, det er faktisk mange som prøver seg med "hva betalte du?" på finn, men det er totalt irrelevant spør du meg.

Nei, det relevante er hva den koster ny akkurat nå, ikke hva den kostet på tilbud for 1 år siden. Om noen kommer til meg med "jamen den kostet jo xxx på tilbud i fjor", så får de beskjed om å bruke tidsmaskinen sin å dra tilbake i tid å kjøpe den på tilbud da.

Nåværende markedspris og ikke minst tilgang styrer bruktprisen på finn.

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Vel, det er faktisk mange som prøver seg med "hva betalte du?" på finn, men det er totalt irrelevant spør du meg.

Nei, det relevante er hva den koster ny akkurat nå, ikke hva den kostet på tilbud for 1 år siden. Om noen kommer til meg med "jamen den kostet jo xxx på tilbud i fjor", så får de beskjed om å bruke tidsmaskinen sin å dra tilbake i tid å kjøpe den på tilbud da.

Nåværende markedspris og ikke minst tilgang styrer bruktprisen på finn.

Hva om varen ikke er tilgjengelig lenger, hva nå?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg husker jeg kjøpte et par demo-lydkort til 500kr hos komplett en gang. Solgte dem for 1000 pga nyvare kostet 1900 eller noe sånt. Var en av kjøperne som ble litt gretten, men dealen hans endres jo ikke av at jeg fant en god deal :p

Enig. Han kan ikke forvente å få dem til 200kr bare fordi du betalte 500 når nypris fortsatt er 1900.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 minutter siden):

Jeg husker jeg kjøpte et par demo-lydkort til 500kr hos komplett en gang. Solgte dem for 1000 pga nyvare kostet 1900 eller noe sånt. Var en av kjøperne som ble litt gretten, men dealen hans endres jo ikke av at jeg fant en god deal :p

Gjør dette nesten hver black friday. 😊Kjøper billig, venter noen uker selger for en del mer, men fortsatt billigere enn nettbutikk. 

Er ikke noe forskjell fra at komplett kjøper tlf deksel til <30kr pr stk men videreselge det til 3-500kr.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Motargumentet kan være at om varen dør kjapt, så får de bare lommerusk på krediteringen. Men det skjer jo relativt sjeldent, da.

Vil det ikke være rimelig at selger utbetaler til kjøperen summen han har mottatt for varen, eller differansen som blir refundert fra butikken. Er det ikke slik at det er selger som er ansvarlig overfor kjøper, òg ikke de selger har kjøpt varen ifra?

Den andre veien er jo gunstigere for kjøper, eks kjøper et 2080Ti for la oss si 7.000,-. og sørger for at kortet blir defekt og tar det på RMA og viola får utbetalt opptil 18.000,- Mange har lenge hatt slik MO som en extra inntekt, noen  trolig som hovedinntekt.

Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (55 minutter siden):

Vil det ikke være rimelig at selger utbetaler til kjøperen summen han har mottatt for varen, eller differansen som blir refundert fra butikken. Er det ikke slik at det er selger som er ansvarlig overfor kjøper, òg ikke de selger har kjøpt varen ifra?

Den andre veien er jo gunstigere for kjøper, eks kjøper et 2080Ti for la oss si 7.000,-. og sørger for at kortet blir defekt og tar det på RMA og viola får utbetalt opptil 18.000,- Mange har lenge hatt slik MO som en extra inntekt, noen  trolig som hovedinntekt.

Personlig syns jeg man skal forholde seg til butikken når man har mottatt kvittering, men jeg ville vært villig til å dekke mellomlegget om varen døde veldig raskt (halvår elns).

Jeg kjenner til RMA-praksisen, men det er jo ikke forbrukers skyld at produsentene skal spare 10 cent på å putte buttom tier vifter på kortene. Har aldri hatt dårlig samvittighet for å RMAe på ting innenfor garantitiden mot produsent, i alle fall. Men, ja, jeg tok meg en pils da jeg kjøpte to 1080ti hvor kulelagrene gikk, og gikk med 7000kr i pluss på kreditnotaen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...