Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

On 12/19/2020 at 10:49 PM, thescientist said:

Finn.no er et forferdelig sted når man skal selge noe. Folk er jo idioter. Solgte min gamle telefon for 1 måned siden. Fikk en melding av en kar som var interessert, men han ville ha den for 2000kr mindre, enn det jeg hadde lagt ut min for. Da han ikke fikk kjøpe den til prisen han ville, fikk jeg i svar: 

Har flere kompiser som er interessert

Skal anbefale alle at kngen kjøper den fra deg😊

Ingen*

Fikk jo selvfølgelig solgt den dagen etter. Ble helt satt ut, han kan jo ikke ha vært særlig gammel. 😂 Du vet du er "entitled" når du krever å få kjøpt en vare billigere. 

Jepp, derfor selger jeg ikke noe på finn. Blir liggende, eller gir det bort eller går i el retur. Har 5 1080 og 8 2060s liggende. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjetil Lura skrev (3 timer siden):

Jepp, derfor selger jeg ikke noe på finn. Blir liggende, eller gir det bort eller går i el retur. Har 5 1080 og 8 2060s liggende. Hehe.

Jeg har aldri hatt noen problemer med salg/kjøp på finn. Jeg betaler med vipps på forhånd når jeg kjøper noe eller ber for forhåndsbetaling når jeg selger noe. 

Alltid blir enig og jeg har utenlandsk navn men prøver å være så transparent som mulig ved salg. Ingen reklamasjoner etter ca 10 år på finn. 

 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (13 timer siden):

Greit det kanskje er litt manko på skjermkort om dagen, men denne var vel kanskje i overkant?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=202421099

Kan forsåvidt nevne at prisen var 18 000kr da innlegget ble skrevet. Hvis det skulle endre seg :)

Ser stadig 2080ti for 11000+. Hvem er gal nok til å kjøpe utgått modell for full pris skjønner jeg ikke eller er selgere i drømmeland. 

Lenke til kommentar

Det er egentlig en plass for flere, men du må jo da kapre de dealene som kommer. Det er mange som priser ting riktig, eller sågar "for billig", men spesielt sistnevnte kategori forsvinner med en gang. Om en person legger ut 2080ti til 6000 og en annen til 9000, så ser det ut som finn.no bare er for overprisene ting når han med det for billige kortet har solgt det en halvtime etter det ble lagt ut, mens det overprisede ligger der i tre uker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det er egentlig en plass for flere, men du må jo da kapre de dealene som kommer. Det er mange som priser ting riktig, eller sågar "for billig", men spesielt sistnevnte kategori forsvinner med en gang. Om en person legger ut 2080ti til 6000 og en annen til 9000, så ser det ut som finn.no bare er for overprisene ting når han med det for billige kortet har solgt det en halvtime etter det ble lagt ut, mens det overprisede ligger der i tre uker.

Selvfølgelig. De som er priset riktig, eller kanskje til og med for lavt forsvinner jo fort, så hvis ikke man har på varsling eller sitter og følger med hele tiden, så ser man de jo ikke.

Kunne vært kult med et system à la ebay, hvor man kunne feks valgt å sette hvor mye man har solgt noe for når man markerer en annonse som solgt, og at man kunne søkt i annonser markert som solgt, slik at man kunne dannet seg et mer realistisk bilde av hva ting faktisk går for.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (56 minutter siden):

Det hadde nok gått. Samtidig kunne det fort blitt slitsomt med de som peker på billigste annonse siste måned og vil ha til den prisen, selv om det da er underpriset. Dog bedre å by 6000 for 2080ti enn 5000, selv om begge deler er for lavt

Det kan være en greie, men samtidig er det jo noen som sitter der ute og alltid kommer med skambud uansett. I den forbindelse tenkte jeg mer på oss som kan være interessert i å legge ut ting. "Hva kan jeg forvente å få for denne?" Sjekke fullførte annonser og bruke det som et utgangspunkt/pekepinn feks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...