Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn.no er et forferdelig sted når man skal selge noe. Folk er jo idioter. Solgte min gamle telefon for 1 måned siden. Fikk en melding av en kar som var interessert, men han ville ha den for 2000kr mindre, enn det jeg hadde lagt ut min for. Da han ikke fikk kjøpe den til prisen han ville, fikk jeg i svar: 

Har flere kompiser som er interessert

Skal anbefale alle at kngen kjøper den fra deg😊

Ingen*

Fikk jo selvfølgelig solgt den dagen etter. Ble helt satt ut, han kan jo ikke ha vært særlig gammel. 😂 Du vet du er "entitled" når du krever å få kjøpt en vare billigere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
thescientist skrev (26 minutter siden):

Finn.no er et forferdelig sted når man skal selge noe. Folk er jo idioter. Solgte min gamle telefon for 1 måned siden. Fikk en melding av en kar som var interessert, men han ville ha den for 2000kr mindre, enn det jeg hadde lagt ut min for. Da han ikke fikk kjøpe den til prisen han ville, fikk jeg i svar: 

Har flere kompiser som er interessert

Skal anbefale alle at kngen kjøper den fra deg😊

Ingen*

Fikk jo selvfølgelig solgt den dagen etter. Ble helt satt ut, han kan jo ikke ha vært særlig gammel. 😂 Du vet du er "entitled" når du krever å få kjøpt en vare billigere. 

Ja utrolig mange sånne folk med null innsikt. Det kan jo ikke lykkes noen gang. 

Lenke til kommentar

 

thescientist skrev (54 minutter siden):

Finn.no er et forferdelig sted når man skal selge noe. Folk er jo idioter. Solgte min gamle telefon for 1 måned siden. Fikk en melding av en kar som var interessert, men han ville ha den for 2000kr mindre, enn det jeg hadde lagt ut min for. Da han ikke fikk kjøpe den til prisen han ville, fikk jeg i svar: 

Har flere kompiser som er interessert

Skal anbefale alle at kngen kjøper den fra deg😊

Ingen*

Fikk jo selvfølgelig solgt den dagen etter. Ble helt satt ut, han kan jo ikke ha vært særlig gammel. 😂 Du vet du er "entitled" når du krever å få kjøpt en vare billigere. 

Om folk underbyr meg så pleier jeg å se hva slags annonser de selv har inne, og om de har en dyrere vare enn det jeg har så pleier jeg å si til dem at jeg vil ha varen de selger til en lavere rabbatert pris enn budet de gir meg, blir som regel stille i fjøset da.

 

Har inntrykk at de som legger inn de verste skambudene er de samme folkene som selv selger ting til overpris, grådigheten har ingen grenser hos enkelte.

Endret av unicorndeath
  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, thescientist said:

Finn.no er et forferdelig sted når man skal selge noe. Folk er jo idioter.

Jeg betrakter ikke Finn.no som en seriøs aktør nå lenger. Jeg har flere ganger rapportert opplagte svindel-annonser, hvorpå Finn.no har gjort nøyakting ingenting. De tillater også en rekke andre tvilsomme annonser, bl.a. folk som viser nesten hele puppestellet på bildet når de skal selge noe klær.

Da jeg nylig forsøkte å skrive en litt humoristisk tekst for å gjøre oppmerksom på at jeg ikke gidder å innlate meg på budrunder eller pruting, og at folk som likevel prøver seg kan få seg en skyllebøtte, ble ikke annonsen godkjent.

Kort sagt er jeg drittlei av Finn, og jeg synes de er temmelig uproffe. Dessverre er det ikke akkurat noen gode alternativer her til lands lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (12 timer siden):

 

Om folk underbyr meg så pleier jeg å se hva slags annonser de selv har inne, og om de har en dyrere vare enn det jeg har så pleier jeg å si til dem at jeg vil ha varen de selger til en lavere rabbatert pris enn budet de gir meg, blir som regel stille i fjøset da.

 

Har inntrykk at de som legger inn de verste skambudene er de samme folkene som selv selger ting til overpris, grådigheten har ingen grenser hos enkelte.


Sånn det blir når folk driver med kjøp og salg. Det er sjeldent nok margin til profitt om begge parter kjenner markedet. Det eneste unntaket jeg kommer på er når noen bare vil ha ting ut fordi det har ligget et århundre, og den andre ikke har noe imot å være tålmodig.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):


Sånn det blir når folk driver med kjøp og salg. Det er sjeldent nok margin til profitt om begge parter kjenner markedet. Det eneste unntaket jeg kommer på er når noen bare vil ha ting ut fordi det har ligget et århundre, og den andre ikke har noe imot å være tålmodig.

Vel om man priser det man selger fornuftig så er min erfaring at man alltid får solgt varene sine, men om jeg selger varer som knapt nok har blitt brukt, såkalte bomkjøp, da kan ikke motparten forvente å få varen til samme pris som noe som har blitt brukt, det er jo selvfølgelig en trade off når man selger noe, vil tro de aller fleste selger med ett viss tap.

Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (1 time siden):

Vel om man priser det man selger fornuftig så er min erfaring at man alltid får solgt varene sine, men om jeg selger varer som knapt nok har blitt brukt, såkalte bomkjøp, da kan ikke motparten forvente å få varen til samme pris som noe som har blitt brukt, det er jo selvfølgelig en trade off når man selger noe, vil tro de aller fleste selger med ett viss tap.

 

Det er mange ganger at det kan være riktig å la ting ligge i månedsvis i påvente av riktig kjøper. I dataverdenen er det ikke fullt så mange slike tilfeller, men ta f.eks. et kabinett, vannkjøling e.l. - altså ting som ikke blir utgått på dato så fort. Der er det ikke nødvendig å forhaste seg med å prise ting så man får solgt det i løpet av et par dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rundt 70-80 % som tar kontakt meg med på Finn har ikke klart å lese annonsen. 

Selger jeg et hovedkort får jeg spørsmål om io-plate følger med selv om det i annonsetekst står at det følger med og io-plate er avbildet i annonsen.

Selger jeg en ssd får jeg spørsmål om hvor mange timer den er brukt selv om det står i annonsetekst og smartdata er avbildet.

Endel skriver bare et tall i chatten på Finn som han på bildet under - jeg gir da et svar tilbake før jeg blokkerer dem :lol:

50.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/19/2020 at 9:18 PM, NAVer said:

Noen som vil ha en ødelagt Corsair vifte til 150,-?

Corsair vifte | FINN.no

Eller en 5600x for 600,- mer enn ny pris

AMD Ryzen 5600X | FINN.no

Kanskje 3080 Founders edition til nesten dobbelt av nypris er av interesse?

RTX 3080 Founders Edition | FINN.no

kortet er kjøpt i frankrike så det er 2 år garanti om noe går skeis :D rtx 3080 that is

Lenke til kommentar
16 hours ago, knopflerbruce said:

Om folk byr under halve utropsprisen uten noen adekvat begrunnelse, hender det jeg sender motbud 50% over opprinnelig prisforlangende :p Blir ikke noen deal av det, uansett.

Samme her. Når jeg har skrevet spesifikt at pruting ikke er aktuelt, og de spør f.eks. "Er du fleksibel på pris?" så svarer jeg "Neida, du kan gjerne betale mer, om du vil!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...