Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 900kr for en Samsung 970 Evo Plus 500GB dyrt? Billigste i følge prisjakt er 1250kr.

Jeg selger en, men har ikke fått en eneste interessert på 4-5 dager, til tross for det jeg trodde var en god pris. Kjøpt i Norge i februar i fjor, og selges pga. oppgradering til 1TB.

Eneste kontakt har vært en idiot som lurte på hvorfor jeg solgte en brukt SSD til høyere pris enn ny-pris. Jeg svarte og lurte på hva han snakket om, så sender han link til en Samsung 970 Evo (IKKE Plus) 250GB på geekbuying.com til 600kr. Jeg påpekte at det var en annen, eldre modell, mindre lagringskapasitet, og utenlandsk side, og har ikke fått svar... :)

Lenke til kommentar
Reeve skrev (12 minutter siden):

Er 900kr for en Samsung 970 Evo Plus 500GB dyrt? Billigste i følge prisjakt er 1250kr.

Jeg selger en, men har ikke fått en eneste interessert på 4-5 dager, til tross for det jeg trodde var en god pris. Kjøpt i Norge i februar i fjor, og selges pga. oppgradering til 1TB.

Eneste kontakt har vært en idiot som lurte på hvorfor jeg solgte en brukt SSD til høyere pris enn ny-pris. Jeg svarte og lurte på hva han snakket om, så sender han link til en Samsung 970 Evo (IKKE Plus) 250GB på geekbuying.com til 600kr. Jeg påpekte at det var en annen, eldre modell, mindre lagringskapasitet, og utenlandsk side, og har ikke fått svar... :)

SX8200 Pro 512GB går til 969,- på kl.ink i skrivende øyeblikk. Du må nok regne med å gå ned et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Reeve skrev (På 1.2.2020 den 13.35):

Får redusere prisen litt ja, men 800 burde være mulig. Som sagt, selv om flere her inne er klar over at SX8200 Pro er valget å ta, så er det en del som fortsatt sverger til merker som Samsung. Selv oppgraderte jeg fra nevnte disk, til en 1TB SX8200 pro. :) 

Handlet selv en 1TB SX8200 Pro under DNB-kampanje dagene hos Power en gang i fjor, nydelig sak med rå ytelse. ADATA sine greier er gode saker!

Lenke til kommentar

Knallgod komplett stasjoner PC til rimelig pris15 990 kr

er det rimlig pris med:

Kabinett: NZXT H440 Midi Tower Sort (innkjøpspris: 1295 kr)

CPU/Prosessor: Intel Core i7 -4790 Socket-LGA 1150, Quad Core, 3.6Ghz (innkjøpspris: 2 990 kr)

Hovedkort: MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150 (innkjøpspris: 1 399 kr)

GPU/Skjermkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, PCI-Express 3.0 (innkjøpspris: 3 449 kr)

PSU/Strømforsyning: Corsair AX 760 (innkjøpspris: 1 695 kr)

SSD/Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD (innkjøpspris: 1 990 kr)

finner lite på prisguide noe som kan ligne pris på det som er overpriset.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

Knallgod komplett stasjoner PC til rimelig pris15 990 kr

er det rimlig pris med:

Kabinett: NZXT H440 Midi Tower Sort (innkjøpspris: 1295 kr)

CPU/Prosessor: Intel Core i7 -4790 Socket-LGA 1150, Quad Core, 3.6Ghz (innkjøpspris: 2 990 kr)

Hovedkort: MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150 (innkjøpspris: 1 399 kr)

GPU/Skjermkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, PCI-Express 3.0 (innkjøpspris: 3 449 kr)

PSU/Strømforsyning: Corsair AX 760 (innkjøpspris: 1 695 kr)

SSD/Lagring: Samsung 850 EVO 500GB SSD (innkjøpspris: 1 990 kr)

finner lite på prisguide noe som kan ligne pris på det som er overpriset.

Nei, ikke okei pris. Blir ikke bra fordi man slenger med dårlig ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På ‎03‎.‎02‎.‎2020 den 10.06):

Hva med å fjerne ordene SSD og NVMe fra annonsen? Da dukker det ikke opp i søkene til de som bare søker på disse ordene, men dukker opp hos de som søker på den spsifikke modellen, altså de som vet hva de er ute etter.

Kan prøve dette. Fikk bud på 750kr i dag. Jeg mener det er for lavt når nypris er 1250, og produktet ikke er erstattet enda. Han svarte med at om du kjøper nytt får du kvittering, garanti, og returrett (usikker på hva han mener med returrett). Kvittering og derfor garanti medfølger jo, og dette står i annonsen. SSDen er jo under 1 år gammel. Hvis jeg ikke får 900 for den (som kanskje er optimistisk), så finner jeg heller bruk for den i en av PCene mine.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Dagens luring her er CDON, som sendte meg en i7-9700 istedet for en i9-9900X. Spørsmålet er om jeg burde tvinge gjennom at de sender meg en 9900X... Ser de har listet ean til i7-9700 på annonsen, som forklarer at det er en ganske grov glipp i systemet deres.

Har du bestilt en 9900x, skal du ha en 9900x.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Dagens luring her er CDON, som sendte meg en i7-9700 istedet for en i9-9900X. Spørsmålet er om jeg burde tvinge gjennom at de sender meg en 9900X... Ser de har listet ean til i7-9700 på annonsen, som forklarer at det er en ganske grov glipp i systemet deres.

Det står: " sku: CD8067304126200 " på produktsiden, som refererer til 9900X

Lenke til kommentar
19 minutes ago, knopflerbruce said:

Dagens luring her er CDON, som sendte meg en i7-9700 istedet for en i9-9900X. Spørsmålet er om jeg burde tvinge gjennom at de sender meg en 9900X... Ser de har listet ean til i7-9700 på annonsen, som forklarer at det er en ganske grov glipp i systemet deres.

Kva seie kvitteringa? Står det 9900x skal det vera 9900x. Det er vel det som er blitt lova, spes om bilder og annen overfladisk info stemmer.

Om ikkje anna har vel Norge åpent kjøp i 14 dager på alt kjøpt på nett? 

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Jada, det står 9900X på kvitteringen, men 9700 på esken. Og innholder er åpenbart en 9700.

Er bare redd for at det blir ord mot ord, men siden de tross alt har en informasjonsbit som indikerer 9700, så skulle en tro at det gir meg troverdighet i saken. Men, jeg tipset jo noen i X299-tråden, så kan godt være at det sitter 3-4 mann der med samme problem om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Just now, knopflerbruce said:

Jada, det står 9900X på kvitteringen, men 9700 på esken. Og innholder er åpenbart en 9700.

Er bare redd for at det blir ord mot ord, men siden de tross alt har en informasjonsbit som indikerer 9700, så skulle en tro at det gir meg troverdighet i saken. Men, jeg tipset jo noen i X299-tråden, så kan godt være at det sitter 3-4 mann der med samme problem om ikke så lenge.

Eska på nettstaden? Det er vel rakende likegyldig kva dei faktiskt har sendt deg om det ikkje stemmer med kva dei faktiskt prøve å selga.

Og ord mot ord? Du har jo kvittering det står 9900X på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...