Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Hadde en her. Hadde hastverk med å kjøpe GPU, sa han. Spurte om han kunne hente. Ja, sa jeg, noen timer senere. Vi begynte å avtale ca kl. 13 om han skulle hente senere samme dag. Viste seg at han på det tidspunktet var 4km unna i bil, så hele seansen kunne ta et kvarter maksimalt. Likevel umulig, han ville ta det per post, fordi han hadde dårlig tid til noe greier noen timer senere. Betale halve først, og halve ved mottak, var forslaget. trass i omtrent gangavstand herfra. Ble Elkjøp på han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, knopflerbruce said:

Noen som har prøvd å kjøpe den her? Har et par spaltemeter med forhandlinger i innboksen på finn, men hver gang prisene endrer seg så skrur han opp prisantydningen :p Så der vi nesten var enige, så er vi plutselig langt unna igjen.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=171909074

Har ikke prøvd, men du kan kjøpe det samme kortet helt nytt hos elkjøp for en tier ekstra!

Link

Lenke til kommentar
2 hours ago, knopflerbruce said:

Noen som har prøvd å kjøpe den her? Har et par spaltemeter med forhandlinger i innboksen på finn, men hver gang prisene endrer seg så skrur han opp prisantydningen :p Så der vi nesten var enige, så er vi plutselig langt unna igjen.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=171909074

Forstår ikke at du gidder, kjøp hos forhandler heller?

Ville kjøpe hos elkjøp, men de hadde ikke nok på lager. Evga 2080ti..

Ca 1000 mere så har du samme kort jeg kjøpte(lager er 21 siste jeg så)

PS: Koster å ha lager, derfor litt dyrere hos komplett.

Edit; Selger mitt RTX 2080TI Trio X. Det er meget lite brukt, da jeg bruker for det aller meste en av mine gaming laptops på jobbreise,

Lukter for å tjene penger her, hvorfor kjøpe ett slik kort da selger har en av sine gaming laptop på jobbreise:hmm:

 

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke at du gidder, kjøp hos forhandler heller?

Ville kjøpe hos elkjøp, men de hadde ikke nok på lager. Evga 2080ti..

Ca 1000 mere så har du samme kort jeg kjøpte(lager er 21 siste jeg så)

PS: Koster å ha lager, derfor litt dyrere hos komplett.

 

 

Fordi jeg prøver å spare litt cash og er villig til å bruke litt tid på det. Du brukte 60000 på 4 2080ti? Jeg har kjøpt 5 slike kort i det siste (noen demovare og noen brukt) og betalt rundt 52000 tilsammen. Hadde ikke hatt økonomi til å betale 75000 for det.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, knopflerbruce said:

 

Fordi jeg prøver å spare litt cash og er villig til å bruke litt tid på det. Du brukte 60000 på 4 2080ti? Jeg har kjøpt 5 slike kort i det siste (noen demovare og noen brukt) og betalt rundt 52000 tilsammen. Hadde ikke hatt økonomi til å betale 75000 for det.

 

3 minutes ago, knopflerbruce said:

 

Fordi jeg prøver å spare litt cash og er villig til å bruke litt tid på det. Du brukte 60000 på 4 2080ti? Jeg har kjøpt 5 slike kort i det siste (noen demovare og noen brukt) og betalt rundt 52000 tilsammen. Hadde ikke hatt økonomi til å betale 75000 for det.

Jepp, men har råd til det. Kunne kjøpt mere om jeg hadde hatt plass til flere.

Jepp, du liker å kjøpe brukt( forhandlings delen) jeg vil slippe det, samme med å selge brukt. Derfor gi jeg dem vekk uten garanti.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kjetil Lura said:

Jepp, du liker å kjøpe brukt( forhandlings delen) jeg vil slippe det, samme med å selge brukt. Derfor gi jeg dem vekk uten garanti.

Da har du en permittert lærling som heller kjøper et kort ?

Jeg gjorde det godt kjøp selv forrige uke. 1200,- (inkl frakt) for et Z390 MEG ACE. Ble en liten profit når jeg solgte HK + CPU tidligere denne uka. 

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (25 minutter siden):

 

Jepp, men har råd til det. Kunne kjøpt mere om jeg hadde hatt plass til flere.

Jepp, du liker å kjøpe brukt( forhandlings delen) jeg vil slippe det, samme med å selge brukt. Derfor gi jeg dem vekk uten garanti.

 

Ja, det er bare prioriteringer :) Intet hvem som har rett eller galt. Kan godt være jeg blir mer slepphendt med dette når jeg får mer penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, betalte 8 399,00 for dette 4st, når er prisen: https://www.komplett.no/product/1135677/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-rtx-2080-super-rog-strix-advanced?noredirect=true?noredirect=true

Hadde jeg solgt dem ville jeg ikke solgt dem for å tjene penger.

Har aldri prøvd å selge noe på finn, skal aldri gjøre det heller.

Når jeg få ti kortene i morgen(håper jeg) pakker jeg dem ned i eskene.

Men nok nå, natta:thumbs:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=171811286

Irriterende med "proffe" PC-selgere som ikke vet hva de snakker om.

Quote

Prosessor: AMD Ryzen 3 3200G Quad Core 3.7GHz

Prosessoren i PCen er en kraftig AMD Ryzen 3 prosessor av den nyeste generasjonen med fire kjerner. Disse er bygd ved hjelp av verdens mest avanserte 7nm produksjonsteknologi. Denne er perfekt til gaming og andre oppgaver med tanke på at den har en klokkehastighet på opp til 4.0GHz, som er veldig bra sammenlignet med andre prosessorer.

For det første; Ryzen 3 3200G er bygd på 12nm Zen+ og ikke 7nm Zen2. Ok, det er lett å gå i denne fella om man ikke kan nok om hardware, men om man bygger og selger PC'er så bør man vite slikt.

Og for det andre, hva med 4Ghz er så "veldig bra sammenlignet med andre prossessorer"? Typisk svada myntet på folk som ikke kan mye om data.

Endret av Tåkefyrste
faens broken sitatsystem i nye forumet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 timer siden):

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=171811286

Irriterende med "proffe" PC-selgere som ikke vet hva de snakker om.

For det første; Ryzen 3 3200G er bygd på 12nm Zen+ og ikke 7nm Zen2. Ok, det er lett å gå i denne fella om man ikke kan nok om hardware, men om man bygger og selger PC'er så bør man vite slikt.

Og for det andre, hva med 4Ghz er så "veldig bra sammenlignet med andre prossessorer"? Typisk svada myntet på folk som ikke kan mye om data.

Uff, de folka har egen nettside og privat bedrift: https://www.greencom.no/ Ikke bra.

Når man skriver slikt " Dette er en Gaming PC som klarer å spille alle spill på markedet på HIGH/MAX settings med høy FPS og uten noe "lag". " så skjønner man jo at produktet ikke er bra. Kan nok neppe spille spill på max grafikk eller med høy fps med den skjermen jeg har, muligens på en 60hz 1080p skjerm, men hvem har det.

En ting skal ha rett i, at jeg ikke vil få lag, men det er takket være g-sync i skjermen og ikke PCen xD

Måtte bare, siden jeg og hater slike selverklærte proffer uten snøring :)

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (58 minutter siden):

Uff, de folka har egen nettside og privat bedrift: https://www.greencom.no/ Ikke bra.

Når man skriver slikt " Dette er en Gaming PC som klarer å spille alle spill på markedet på HIGH/MAX settings med høy FPS og uten noe "lag". " så skjønner man jo at produktet ikke er bra. Kan nok neppe spille spill på max grafikk eller med høy fps med den skjermen jeg har, muligens på en 60hz 1080p skjerm, men hvem har det.

En ting skal ha rett i, at jeg ikke vil få lag, men det er takket være g-sync i skjermen og ikke PCen xD

Måtte bare, siden jeg og hater slike selverklærte proffer uten snøring :)

Det er ikke slik at ingen PC kan sette på high/max setting for da kommer PC'n til å lagge?
De fleste PC der ute KAN og VIL kunne sette på max setting, men på bekostning av at FPS blir lavere/lagg? osv osv. Alt avhengig av hva slags maskin man kjører.

*Det uten å sjekke nettsiden dems*
Med mindre du har noe link som linker direkte til det systemet du snakker om.

Endret av koford
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...