Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva han her har holdt på med

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=150973931

 

Om det ikke er et "kopi" kort er det vel mulig at han har moddet eller forsøkt dette og det er grunnen til at kortet ikke fungerer "optimalt", og da vet han hvorfor det er slik. Om ikke, hadde han kunne tatt det på garanti/reklamasjon.

 

Er det kjøpt i utlandet og garanti etc er utløpt er det ingen grunn til og ikke gi med kvitteringer.

Lenke til kommentar

Om det ikke er et "kopi" kort er det vel mulig at han har moddet eller forsøkt dette og det er grunnen til at kortet ikke fungerer "optimalt", og da vet han hvorfor det er slik. Om ikke, hadde han kunne tatt det på garanti/reklamasjon.

 

Er det kjøpt i utlandet og garanti etc er utløpt er det ingen grunn til og ikke gi med kvitteringer.

Selgeren bør jo isåfall være helt ærlig... kjøperen vil jo vite absolutt alt.

Lenke til kommentar

Nå som det er solgt kan jeg jo si hva selger skrev til meg da jeg spurte hvorfor det ikke fulgte med papirer

 

"Hei. Kortet kommer fra en tvilsom virksomhet i Østblokkland. Derfor ingen papirer på dette."
 
 

Videre spurte jeg om det var tyvegods eller forfalskning. Det hadde han ikke svar på. Men det hadde fungert en måneds tid etter han kjøpte det.

 

Lenke til kommentar

Om kortet fungerer "lett", skulle det vel la seg gjøre å verifisere det meste via GPUz, evt ved å sammenligne PCB med tilsvarende kort?

Forøvrig er det alle pruterne som ødelegger markedet. Om man skal prute 10-20% på en pris som alt ligger et stykke under nypris, må jo selger legge ut til omtrent nypris for å få en deal som faktisk er adekvat.

Lenke til kommentar

Forøvrig er det alle pruterne som ødelegger markedet. Om man skal prute 10-20% på en pris som alt ligger et stykke under nypris, må jo selger legge ut til omtrent nypris for å få en deal som faktisk er adekvat.

 

Pruterne kan ikke ødelegge markedet med mindre selgerne godtar prisen til pruterne, som da vil si at prisen er riktig og markedet er justert. Det er ikke verre enn å bare si nei at det er fast pris. Får prutere på alt jeg selger jeg, men priser meg ikke høyere av den grunn.

Lenke til kommentar

Man blir like drittlei av de som pruter på instinkt som av de som priser seg for høyt. Om folk brukte hodet og ikke så på hverken 4 år gamle kvitteringer eller en tilfeldig underpriset slenger, ville markedet vært enklere å forholde seg til. Men, jeg får solgt ting som regel, og syns jeg treffer ganske bra. Får ikke 50 mails på alt jeg legger ut, men som regel nok til at ting selges innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...