Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror 400 kr er mere riktig. Kabinettet ser veldig rar ut:

Lurer egentlig på hva kabinett produsenten har tenkt, for meg ser det nesten ut kabinettet er beregnet å ha 3-4 PSUer, hvis man ser størrelsen. Man ser også på ene bildet kabinettet tydligvis har fått maling eller skade.

 

Denne

Asus P6T Deluxe V2, i7-940, 24GB ram, Asus GTX 470, 850W PSU er vel ganske stiv priset. Tror selv 2500-3000 kr er stiv pris for såpass gamle deler.

 

54_1174811618.jpg54_2027056359.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror 400 kr er mere riktig. Kabinettet ser veldig rar ut:

Lurer egentlig på hva kabinett produsenten har tenkt, for meg ser det nesten ut kabinettet er beregnet å ha 3-4 PSUer, hvis man ser størrelsen. Man ser også på ene bildet kabinettet tydligvis har fått maling eller skade.

 

 

54_1174811618.jpg

 

Dette var faktisk et ganske praktisk kabinett når det ble lansert og solgt. Den store plassen bak var sånn at du kunne kjøpe adapterplater for å bruke 2 PSU'er, sette inn vifteavkjølte diskholdere eller vannkjøling.

 

Kabinettet i seg selv var high end på begynnelsen av 2000 tallet.

Lenke til kommentar

 

 

http://www.finn.no/54871901

 

"Prisen er satt ned fra 35.000 til 24.700 !!!

samlet verdi for pc´en er litt i overkant av 40.000"

 

Hva er det han har gjort med den tredje SLI broen?

 

Sikkert en sånn skroting som mener man trenger dobbel SLI-bro fordi båndbredden på 1 ikke er nok...

 

? Den forstod jeg ikke.

 

Han har vel bare satt de opp i kryss for å lage en 3-Way SLI bro.

 

Gabri3L:

Dette var en teknikk man ofte kunne finne på å bruke i starten av da Nvidia-driverene tillate 3-Way SLI, og ikke alle hovedkort la ved en dedikert bro for dette. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

 

http://www.finn.no/54871901

 

"Prisen er satt ned fra 35.000 til 24.700 !!!

samlet verdi for pc´en er litt i overkant av 40.000"

 

Hva er det han har gjort med den tredje SLI broen?

 

Sikkert en sånn skroting som mener man trenger dobbel SLI-bro fordi båndbredden på 1 ikke er nok...

 

? Den forstod jeg ikke.

 

Han har vel bare satt de opp i kryss for å lage en 3-Way SLI bro.

 

Gabri3L:

Dette var en teknikk man ofte kunne finne på å bruke i starten av da Nvidia-driverene tillate 3-Way SLI, og ikke alle hovedkort la ved en dedikert bro for dette. :)

 

Så ikke nøye nok på bildet :p Det der er nok jallaløsning når man ikke har 3-waybro ja.

 

Var et eller annet firma som mente man fikk for lite båndbredde med 1 bro til 2 way SLI, så de satte på to broer når de bygde SLI. Husker ikke helt hva de het, PCBygging eller PCTuning eller noe sånt.

Lenke til kommentar

 

http://www.finn.no/54871901

 

"Prisen er satt ned fra 35.000 til 24.700 !!!

samlet verdi for pc´en er litt i overkant av 40.000"

 

Hva er det han har gjort med den tredje SLI broen?

 

 

Sjekk hvordan man må ha slibroene for å få det til å funke. Det er faktisk slik man må ha broene for at det skal fungere med 3-way sli. De 3-way broene man får kjøpt er eletrisk det samme som dette.

 

Ganske flaut hvis noen gjør narr av noe som faktisk er riktig ;)

Lenke til kommentar

 

 

Dette var faktisk et ganske praktisk kabinett når det ble lansert og solgt. Den store plassen bak var sånn at du kunne kjøpe adapterplater for å bruke 2 PSU'er, sette inn vifteavkjølte diskholdere eller vannkjøling.

 

Kabinettet i seg selv var high end på begynnelsen av 2000 tallet.

 

 

Var det high-end? Det var pop når jeg studerte, men da hovedsaklig fordi det var stort og ganske billig, ikke spesielt high-end?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.finn.no/54871901

 

"Prisen er satt ned fra 35.000 til 24.700 !!!

samlet verdi for pc´en er litt i overkant av 40.000"

 

Hva er det han har gjort med den tredje SLI broen?

 

 

Sjekk hvordan man må ha slibroene for å få det til å funke. Det er faktisk slik man må ha broene for at det skal fungere med 3-way sli. De 3-way broene man får kjøpt er eletrisk det samme som dette.

 

Ganske flaut hvis noen gjør narr av noe som faktisk er riktig ;)

 

 

Det var faktisk et reelt spørsmål. Jeg husker mye diskusjon rundt dette for en stund tilbake, til slutt fikk man en tekniker i tale som bekreftet at korrekt måte var port 1 til 1 mellom kort 1 og 2, og port 2 til 2 mellom kort 2 og 3 og det var ikke nødvendig med mer. Å bruke begge portene på 2-way kunne føre til micro stuttering. Men det er som sagt lenge siden, og jeg husker ikke om det gjaldt CFX eller SLI evt. begge. Og videre om det eventuelt har endret seg nå med høyere båndbredde i PCIe 3.0 i forhold til eldre. Men det er klart, jeg kunne jo ha googlet litt først, i stedet for å legge hodet klart for hugg her inne. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Sålenge man kan nappe ut det man vil ha er det jo greie priser om noen faktisk trenger en av de komponentene. En hundrings for et par rambrikker er ikke ille for en som trenger dem...

 

De som trenger dem, trenger dem med en gang. Derfor er det best å ha backupting av alt i skuffen ved sidenav pc'en :D

 

Det vet du også alt om :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...