Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle til å si det.

Å være kjip på CPU er noe av det værste man kan gjøre :/

 

Du mener PSU? Men jeg er enig, ikke mye rom å leke med :)

 

Jeg tok kontakt med han for å sjekke om det er mulig å gå ned litt i pris samt mulighet for å ta over litt tidligere. Men han har tydeligvis mange kjøpere.

Lenke til kommentar

 

Skulle til å si det.

Å være kjip på CPU er noe av det værste man kan gjøre :/

 

Du mener PSU? Men jeg er enig, ikke mye rom å leke med :)

 

Jeg tok kontakt med han for å sjekke om det er mulig å gå ned litt i pris samt mulighet for å ta over litt tidligere. Men han har tydeligvis mange kjøpere.

 

Mente selvsagt PSU :)

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=55814107

 

Prisen er i grunn ikke så fælt som andre eksempler i denne tråden. Det vittige er egentlig kommunikasjonen jeg har hatt med selger. Han påstår å ha fått 4 bud på 14.000 kr samt 1 bud på 15.000 kr, men ønsker ikke å selge enda fordi han ønsker 18.000 kr for den.

 

Nekter å gi fra seg den før i slutten av juni, lagt den ut for 2. gang på finn.no :nei:

 

Er det bare meg, eller står det ikke noe sted hvilken skjerm det er snakk om? Bare at den er 'veldig bra'?

 

Så tar han 600 kroner for en HD, det er jo nypris. Han er ingen butikk, men selger noe brukt.

 

Personlig ser jeg liten verdi i alt mus/tastatur/hodetelefon-fjaset folk legger med da jeg har løsningene jeg foretrekker for dette selv.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Jeg aksepterer som regel andre meninger, men de to tingene er jo i en helt annen skala fra hverandre. Ikke nesten like ille en gang.

 

Huden er et svært solid vern mot dårlige/andre sine bakterier. Å bruke en annen sin tannkost vil ha bakterier fra denne personen som du fører direkte inn i kroppen din. Altså overkjører du hele huden sitt vern. I tillegg kan det også smake ekkelt.

 

Hvordan fungerer man i hverdagen om man ikke kan takle å bruke en annen sin mus/tastatur? Det høres rimelig umulig ut. :hmm: Og det å kjøpe brukt mus/tastatur ville her i gården vært en dråpe i havet, før man sannsynligvis har erstattet alle spor av selgeren med ditt eget.

Greit nok, jeg går ut fra ikke alle har lik bakgrunn/hverdag, men det er ikke rent sjeldent at dette hender. Måtte det være på jobb, ute blant folk, hjemme, kollektiv, skole, militæret så er jeg nødt å ta på utstyr som andre har hatt svette hender over tid på. :closedeyes:

 

Måtte det være mus/tastatur, håndtak, toalett, vask, gelender, andre sine hender direkte, disk, penger, kollektivtrafikk osv... ;)

 

Edit: Og i motsetning til alle de tingene som de aller aller fleste av oss opplever, så kan man altså sterilisere eller vaske sitt eget tastatur/mus.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Andrull da :( jeg prøvde ikke være objektiv :p

 

Jeg vet at alle ikke er like opptatt av rent tastatur som meg.

Men seriøst da. Tenk på alle dem som tukler med seg selv mens de ser på xxx på maskinen? Det tastaturet vil ikke jeg ha. Sorry!

Hehe, joda, skjønner det altså. Tenkte jeg bare skulle komme med litt tanker om det.

Og du er langt fra den eneste som synes det, jeg har bare ikke hatt mulighet til å diskutere det. :)

 

For det jeg ikke helt forstår er hva man da gjør ellers i hverdagen, med alle andre tilsvarende ting. Eller om det bare er akkurat tastatur/mus det gjelder?

Det er jo på en måte noe irrasjonell frykt. Og det er interessant.

 

Skrekkeksempel:

Er det ikke digg når du er borti med neglen på en tast, og den synker ned og lager en solid ripe i det du etterhver oppdager egentlig er et 0,5mm tykt lag med opphopet "fettmerker" på tastene. Eller at man kan skrape av det som virker som et eget deksel utenpå musen, som egentlig bare er smuss. :green:

 

Tror det er tilfelle her på jobben. :D Litt usikker på om det faktisk er en gummi/plastikkfilm utenpå musen som flasser av, eller om det er noe mer. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jo! DET ER KJEMPEEKKELT :p

Utfordring med tastatur er at det er jo ikke heller kjempelett å gjøre fullstendig rent.

Greit nok med sterilisering, men å faktisk få av denne "dritten" som legger seg på tastene er ikke lett uten å fysisk fjerne alle knappene. Det samme gjelder tastatur platen (under tastene) som blir full av støv, smuler og annen drit. Man kan ta mye med trykkluft, men må ha av alle knappene for å gjøre fullstendig rent.

 

Jeg vet at man er i mange lignende situasjoner hele tiden. Men personlig tar jeg aldri hendene nær ansiktet etter å ha tatt i for eksempel et dørhåndtak.

 

Så det er altså ikke selve hendene jeg er redd for. Det er tanken på å være uheldig å ta meg i ansiktet, øynene eller munn etter at jeg har brukt andres tastatur, dørhåndtak, toalett osv osv.

 

Jeg bruker fint tastatur på offentlige steder og jobb, men jeg vasker hendene etterpå.

Siden jeg er såpass "nøye" på dette så blir det jo bare dumt å kjøpe et brukt tastatur som potensielt sett kan være fullt av sjømenn og andre tullinger som jeg helst ville holde utenfor inngangspartiet mitt :)

Lenke til kommentar

Man bør vel vurdere hva slags KB det er. Jeg renset (og solgte!) et G19 uten videre problemer, men det er jo et dyrt tastatur. Noe gammelt ræl til 100kr ville jeg ikke brydd meg med. Selv ser jeg jo kjapt om det er rent eller ikke, nevnte G19 ble faktisk kjøpt brukt i sin tid, også.

Det er alltid et marked, og de som er livredde for "overklokkingsmisbruk" o.l. burde egentlig bare kjøpe nytt :p det er den eneste måten å faktisk sikre seg litt mot uforutsette hendelser. Hadde alt vært 100% rent osv kunne man jo nesten solgt det til nypris... risikoen for dritt, støv o.l. ligger i den rabatterte prisen.

Som jeg har sagt til et par folk som har kjøpt modelltog av meg på finn - når prisen er halvparten av nypris får de nesten finne seg i å foreta en basic vedlikeholdsoperasjon hvis det er gammel "hyllevare" som er mottatt (typisk noe som må åpnes for å kickstarte motoren litt, evt reoljes). Skal varen være garantert 100% plettfri får de også betale 100% av nypris.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/54871901

 

"Prisen er satt ned fra 35.000 til 24.700 !!!

samlet verdi for pc´en er litt i overkant av 40.000"

 

Hvordan er det folk regner ut verdi? Dersom den er verdt 40k, hvorfor er han da villig til å selge til 25k?

Det er så mange som tenker:

nypris (det jeg betalte) = verdi i dag

 

Edit: Verdt å merke seg at man kan få denne maskinen 4700kr billigere. Titan SLI + full custom loop vs gtx 680 SLI.

http://www.finn.no/54619691

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...