Gå til innhold

– Gi Origin to år (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 euro = 1 dollar.

Myte. Det er utgiverne som setter prisene i de forskjellige markedene, ikke Valve/Steam.

 

Vi trenger Origin
Nei, det gjør vi ikke. Gamersgate og Direct2Drive er fullverdige konkurrenter til Steam som ikke rævkjører forbrukeren på samme måte som Origin.

 

Men Origin er da vitterlig ikke noe verre enn Steam.
Øh, jo, det er det. Det er rett og slett en dårlig og lite brukervennlig programvare.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Få det vekk sier jeg.

jeg trenger ikke flere klienter..

jeg trenger ikke 3 mailbokser fordi noen bedrifter KUN skal bruke den mailklienten, jeg trenger ikke 2 TVer fordi halvparten av programmene jeg vil se krever Samsung og de andre LG. heller ikke to telefoner da jobben er de eneste som krever iPhone og også de eneste som kan bruke den.

 

Ting fungerte fint som de var...

Lenke til kommentar

Alle hatet Steam da det ble lansert, men i dag elsker stort sett alle PC-spillere klienten til Valve. Jeg er utrolig glad for at jeg kan se ting med litt perspektiv, og ikke er så utrolig klagende og barnslige som de fleste gamere tydeligvis er. Men har ganske høye tanker om seg selv hvis man virkelig tror EA har noen interesse av å spionere på akkurat DEG. Prøv for en gangs skyld å ikke se etter noe som ikke er der. EA har da vel ikke noe ønske om å spionere på noen, eller gjøre brukeropplevelsen i et spill dårligere, tvert imot ønsker de vel å forbedre den.

Lenke til kommentar

Alle hatet Steam da det ble lansert, men i dag elsker stort sett alle PC-spillere klienten til Valve.

EA Downloader er to år yngre enn Steam. EA burde på seks år ha klart å lage noe som var på høyde med det Steam var etter like lang utviklingstid. Jeg ser ikke helt hvorfor vi skal gi dem to år til på noe de ikke har fått til på seks år allerede.

 

EA har da vel ikke noe ønske om å spionere på noen, eller gjøre brukeropplevelsen i et spill dårligere, tvert imot ønsker de vel å forbedre den.
EA har et ønske om at den største mulige prosentandelen av sluttprisen ut til kjøper skal gå i deres lommer. I tillegg ønsker de at salg av ekstramateriale skal gå gjennom deres kanaler, og ikke gjennom uavhengige distributører. Om det gjør brukeropplevelsen bedre eller dårligere for deg tror jeg faktisk de driter skikkelig langt i. Endret av Sutekh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Gi oss to år"

Neppe EA.Jeg har gitt dere de sjansene dere har fortjent.

Fungerer det dårlig idag, så er det nok ikke stort bedre om to år.To år er for lenge å vente uansett.Man må jo forholde seg til Orgin i mellomtiden.Tror de at de slipper unna med denne påstanden??

Tenk om jeg skulle kjøpt nytt hus i morgen, og det ikke var innlangt vann der?Skulle jeg da godtatt å få beskjed av rørlegger om "gi oss et par år, så kommer det.Kanskje"

Haha..sånn funker ikke verden..

Lenke til kommentar

2 år? Hvorfor skal jeg gi en 100% påtvunget tjeneste 2 år på å bli akseptabel når jeg allerede har Steam som jeg er mer enn fornøyd med. Noe som igjen bringer opp spørsmålet, hvis EA VET at tjenesten ikke holder mål slik den er nå, hvorfor må vi tvinges til å bruke den til f.eks ME3, når både ME1 og 2 var fullt mulig å bruke uten alt mulig påtvungende greier? Hvorfor skal jeg som kunde lide av at de ikke er i stand til å tilby en god tjenesten, men atpåtil skal det ikke kun være mulig å bruke den, nei det må man hvis man har lyst til å spille et gitt spill....

 

Dette alene er en av grunnene jeg foreløpig sitter på gjerdet når det kommer til ME3, selv om det er et spill jeg og veldig mange andre har sett fram til lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som igjen bringer opp spørsmålet, hvis EA VET at tjenesten ikke holder mål slik den er nå, hvorfor må vi tvinges til å bruke den til f.eks ME3, når både ME1 og 2 var fullt mulig å bruke uten alt mulig påtvungende greier?

Fordi EA helst vil ha 100% av inntektene fra salg av nedlastbart ekstrainnhold?
Lenke til kommentar

Alle hatet Steam da det ble lansert, men i dag elsker stort sett alle PC-spillere klienten til Valve. Jeg er utrolig glad for at jeg kan se ting med litt perspektiv, og ikke er så utrolig klagende og barnslige som de fleste gamere tydeligvis er. Men har ganske høye tanker om seg selv hvis man virkelig tror EA har noen interesse av å spionere på akkurat DEG. Prøv for en gangs skyld å ikke se etter noe som ikke er der. EA har da vel ikke noe ønske om å spionere på noen, eller gjøre brukeropplevelsen i et spill dårligere, tvert imot ønsker de vel å forbedre den.

 

Hehe du er latterlig naiv :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe som igjen bringer opp spørsmålet, hvis EA VET at tjenesten ikke holder mål slik den er nå, hvorfor må vi tvinges til å bruke den til f.eks ME3, når både ME1 og 2 var fullt mulig å bruke uten alt mulig påtvungende greier?

Fordi EA helst vil ha 100% av inntektene fra salg av nedlastbart ekstrainnhold?

 

Vel, det var akkurat det samme i ME2 på den fronten, men steams nye DLC klausul har vel noe å gjøre med at det ikke funker. Poenget var heller, jeg vil ikke ha Origin på pcen og slik systemet deres er nå vil EA ha omtrentlig monopol på DLC inntekter uansett, SELV om vi ikke måtte bruker Origin (forutsatt at ME3 ikke er tilgjenelig på Steam), rett og slett fordi alt DLC er direkte koblet til EA account, og DLC kan så vidt jeg vet kun kjøpes gjennom deres tjeneste.

 

Derfor igjen, hvorfor er Origin påtvunget?

Lenke til kommentar

Sluttet å spille BF3 etter B2K patchen fordi Razor sin Origin bypass sluttet å fungere. Mass Effect 3 kommer garantert til å kreve Origin til å spille, da kommer jeg til å se etter en mere kundevennlig alternativ, som desverre blir releasegrupper.

 

Er det rart de mister kundene sine til piratkopiering når dem er brukerfiendlige mot betalende kunder?

 

Alt som er galt med Origin:

1. Deres EULA er helt latterlig. De og deres "partnere" kan scanne maskinen din, de kan banne kontoen din om du er fraværende over en lengre tidsperiode og de kan også banne deg fordi de kan.

2. Dårlige priser. Det er tydelig at de har folk i Norge, som vet om norske priser i butikkene, så du må betale mye mer enn folk som bruker Origin fra andre land.

3. Origin fungerer ikke. Før jeg la inn Origin bypass til min BF3, så fikke jeg "EA disconnect error" halvparten av de gangene når jeg prøvde å joine server.

 

Helt ærlig så er jeg usikker hva som topper som verdens dårligste spillklient: Origin, GFWL, eller Uplay. Alle de tre bør forsvinne.

Lenke til kommentar

Folk er så jævla patetiske altså...

"ORIGIN er spyware dritt! Få spillene deres på STEAM!"

Skyld på utviklerne til spillene som velger EA som distributør...

 

Hvem faen bryr seg om hvilken platform spillene ligger på? D'JUST GIVMME ZE GAMES MAN!

 

La oss si du er sykt gira på ett nytt spill, men du blir ALDRI å spille det bare fordi det er på Origin. Da er du jo bare fullstendig IDIOT. Jeg kjøper spill fra hvor jeg vil og går med på å måtte bruke ett program som må kjøre i bakgrunnen når jeg spiller spillet. Da sitter du der og vil spille spillet jeg spiller, men du nekter og kjøpe fordi det har origin og oppfører deg som om EA gir en dritt i din mening. Da kan jeg med glede si: "Synd for deg, det er du som går glipp av noe."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skyld på utviklerne til spillene som velger EA som distributør...

Nå er det vel ikke så veldig mange utviklere som har valgt å bli kjøpt opp av EA. Og det er stort sett spill fra utviklere som er eid av EA det er problemer med. Så jo, jeg velger å skylde på EA.

 

La oss si du er sykt gira på ett nytt spill, men du blir ALDRI å spille det bare fordi det er på Origin. Da er du jo bare fullstendig IDIOT. Jeg kjøper spill fra hvor jeg vil og går med på å måtte bruke ett program som må kjøre i bakgrunnen når jeg spiller spillet. Da sitter du der og vil spille spillet jeg spiller, men du nekter og kjøpe fordi det har origin og oppfører deg som om EA gir en dritt i din mening. Da kan jeg med glede si: "Synd for deg, det er du som går glipp av noe."
Tja. For det første så finnes det langt flere spill enn jeg har tid til å spille. At jeg droppet BF3 gav meg ledig tid til å spille gjennom bl. a. Space Marine og Deus Ex: Human Revolution. Jeg føler egentlig ikke at jeg alt i alt har tapt noe.

 

For det andre, holdninger som dine fører jo til at utgivere fortsetter å kjøre over forbrukere. Forbrukermakt har bare innvirkning hvis forbrukerne velger å utøve den, og det gjør de dessverre alt for sjeldent. Ja, EA driter nok i hva jeg som individ mener. Men hvis et titalls millioner spillkjøpende individer gjorde det samme, så ville de nok fort begynne å bry seg.

Endret av Sutekh
  • Liker 5
Lenke til kommentar

det jeg syns er rart..er at "spill mappen" til origin legges på C: selvom resten ligger på D: noe som jeg syns er rart..

jeg vil ha spill mappen liggende i samme mappe som resten av origin (sånn som steam er) (som standard)

 

Du kan velje kor du skal installere kvart enkelt spel med Origin - utan tredjepartsløysingar for å automatisere eigentleg avvikla Windowsfunksjonalitet som Steam Mover!

 

Nei, det gjør vi ikke. Gamersgate og Direct2Drive er fullverdige konkurrenter til Steam som ikke rævkjører forbrukeren på samme måte som Origin.

 

Kva legg du i fullverdige? Dei er konkurrentar når det gjeld butikkverksemda, men korkje Gamersgate, Impulse, D2D eller andre leverer ein plattform som er både butikk og DRM, slik Steam og Origin er. Og på den fronten treng PC-spelmarknaden desperat eit alternativ til Steam, ellers kan vi like gjerne berre omdøype heile plattformen. Det er vel òg revnande likegyldig kven som avgjør kva for pris ting skal ha kor, når det lite mytiske nettoresultatet likevel er at spel magisk har same pris i dollar som i euro.

 

Uansett, underleg argumentasjon frå Moore. Origin kom ikkje i 2004, og Steam er der allereie - det er ikkje som om det dei siste fire-fem åra har vore noko mysterium korleis du kan snekre saman ein plattform folk går med på å bruke. Om dei hadde vore litt forutsjåande, så hadde dei sørga for at den no avvikla EA Download Manager/Store-greia ikkje var eit halvabortert programvaremisfoster på linje med GWFL.

 

Motstanden mot Origin slår meg som litt søkt. Origin har same sett med ulemper som Steam (uklare eigarskapstilhøve, tvilsom EULA, bannerutinar), medan den einaste tydelege skilnaden er at Origin har dårlegare prisar på ikkje-heilt-nye spel. På nylanseringar av "AAA"-spel er dei båe katastrofalt overprisa. Folk gløymer tydeligvis fort - taktikken med å bolte DRM- og butikksystemet fast på antatt populære titlar var jo Valve pionérar for. Var ikkje ende på klaginga då, no er det "Steam or no sale".

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det jeg syns er rart..er at "spill mappen" til origin legges på C: selvom resten ligger på D: noe som jeg syns er rart..jeg vil ha spill mappen liggende i samme mappe som resten av origin (sånn som steam er) (som standard)

 

Heh, litt morsomt dette, jeg var faktisk overlykkelig over denne funksjonen. Jeg har alltid irritert meg over det faktum at steam skulle ha spillene i den samme mappa. Jeg liker å gjøre et skille på programvare og spill. Mao. en disk for program (c:\) og en for spill (d:\), når Origin kom ut og jeg kunne velge hvor spillene skulle installeres kunne jeg endelig dele opp disse igjen ;) Jeg regner dog med at det er mulig å lage seg en mappe i installasjonsfolderen til Origin og la Origin installere spillene sine der (alternativene i Origin lar deg endre installasjons mappe.)

Det var vel egentlig alt positivt jeg har å si om Origin. Jeg har hatt så ufattelig mye trøbbel med å logge meg inn på Origin, og jeg må alltid skrive passordet mitt to ganger når jeg logger meg inn. Første gangen får jeg alltid feilmelding, selv om jeg virkelig sørger for å skrive det inn riktig. Og det hjelper ikke hvor mange ganger jeg trykker på husk passordet, for neste gang jeg åpner Origin får jeg beskjed om feil passord og skrive det inn på nytt (og får fortsatt feil første gangen jeg prøver). For ikke å snakke om alt rotet som blir når man kjøper et spille gjennom Origin. Jeg venta på et spill jeg kjøpte på origin i tre dager før det dukka opp i klienten. Ringte til EA (for mail svarer de jo bare sporadisk på). De så betalingen var igjennom, at kontoen min var åpen og alt virket som det skulle. Fortsatt var ikke spillet der, måtte fram med TeamViewer og vise EA at det faktisk ikke var på kontoen min før de trodde på meg... Den tredje dagen dukket det opp av seg selv... Hadde tatt kortere tid å bestille spillet på nett, og det hadde sikkert vært billigere også... Prisene er faktisk helt hinsides...

Lenke til kommentar

Kva legg du i fullverdige? Dei er konkurrentar når det gjeld butikkverksemda, men korkje Gamersgate, Impulse, D2D eller andre leverer ein plattform som er både butikk og DRM, slik Steam og Origin er.

Tja. For min del er forskjellen irrelevant. De "sosiale" aspektene av Steam er noe jeg ikke bruker (jeg synes egentlig det bare er irriterende at folk kan chatte med meg mens jeg spiller), så det beste jeg kan si om Steam på den fronten er at de ikke gjør noe for å plage meg. Men du har et poeng når det kommer til DRM-plattformer.

 

Motstanden mot Origin slår meg som litt søkt. Origin har same sett med ulemper som Steam (uklare eigarskapstilhøve, tvilsom EULA, bannerutinar), medan den einaste tydelege skilnaden er at Origin har dårlegare prisar på ikkje-heilt-nye spel. På nylanseringar av "AAA"-spel er dei båe katastrofalt overprisa. Folk gløymer tydeligvis fort - taktikken med å bolte DRM- og butikksystemet fast på antatt populære titlar var jo Valve pionérar for. Var ikkje ende på klaginga då, no er det "Steam or no sale".

Tja. Forskjellen er at Valve har fått det til, mens EA fremdeles, etter seks år, famler i halvmørket. Det er begrenset hvor mye tålmodighet jeg gidder å ha.

 

Steam er en velfungerende løsning. De har klart å lage en integrert nettbutikk, DRM og nedlastningsløsning som faktisk fungerer og er brukervennlig. Origin... den er fremdeles delvis opphengt i "download manager"-tankegangen på en del områder. Når jeg skulle gjøre noen endringer på profilen min, så åpnet den et browservindu og ba meg logge meg inn på nettsiden til Origin (noe som for øvrig ikke virket i Opera, så jeg måtte kopiere nettadressen inn i en annen nettleser, bare for å øke brukeropplevelsen min enda mer). Til å være en integrert løsning er den rett og slett veldig dårlig integrert.

 

Det er ikke det at jeg er prinsipielt i mot at noen skal prøve å gå Steam etter i næringen. Men skal du gjøre det, så sørg i hvert fall for å lage noe som er like brukervennlig og ikke føles som om det bare er i veien for brukeren. EA har hatt seks år på seg, og har enda ikke klart det. De har rett og slett ikke kulturen til å bli en god distributør. Da burde de heller ha erkjent dette for seg selv, konsentrert seg om utgiverjobben og overlatt distribusjon (fysisk eller via nedlastning) til dem som kan det.

 

Med andre ord, deg plager meg faktisk ikke at programvaren min er låst til en nedlastnings-/DRM-klient. Det plager meg at programvaren min er låst til en dårlig nedlastnings-/DRM-klient. Steam har klart å treffe en grei balanse mellom DRM og kundevennlighet. EA har det ikke.

Endret av Sutekh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1 euro = 1 dollar.

 

Vi trenger Origin, Steam kan ikke ha noen form for monopol. Det er opplest og vedtatt at de ikke er i stand til å ha det ansvaret. Jeg skjønner at folk ikke liker DRM, det gjør ikke jeg heller. Men Origin er da vitterlig ikke noe verre enn Steam.

 

Jeg er ikke glad for å måtte ha Steam, Origin, GfW og masse annet rart installert for å spille, men jeg er veldig glad for at det finnes konkurranse på markedet, det vil komme oss forbrukere til gode på sikt. Monopol er aldri bra.

 

Har aldri hatt problemer med verken Origin eller Steam btw.

 

 

Konkurranse er ALLTID bra, det har du rett i. Men så er det jo slik at Origin ikke tilføyer noen form for konkurranse på markedet. Ingen gidder å kjøpe spill på Origin, fordi Origin er et pissprogram, EA gidder ikke å gjøre noe med Origin som gjør det mer lukrativt for de som ellers kjøper på Steam, D2D og andre digitale spillbutikker. I tillegg har man all den dritten EA gjør, som å kansellere gode serier, støtte SOPA, bruke Online Pass, sperre folk fra spillene deres fordi de ikke fulgte reglene slavisk på et jævla forum, osv osv. Det eneste de gjør for å *TVINGE* folk til å bruke Origin, er å låse spill som Battlefield 3 til Origin, og dermed ikke gi spillerne noe valg. På denne måten - når man kombinerer dette med det faktum at veldig mange er mot Origin - oppnår de svakere salg enn om spillet var mulig å kjøpe (og spille) overalt.

 

Da er det ikke konkurranse. De vil bare ha en bit av kaka.

 

Nå skal det for øvrig også sies at den der "1 euro = 1 dollar"-klagen begynner å bli forferdelig gammel og oppbrukt. Det er slettes ikke bare Steam som har skylden for dette. Utgivere setter prisene på Steam. Det merker man om man ser på hvert individuelle spill. Spill fra Activision og Ubisoft bruker eksempelvis denne idiotiske "1EUR=1USD"-konversjonen. Men det finnes en drøss med andre utgivere/utviklere (som oftest de av indie-typen) som ikke kjører samme tullet. Se for eksempel på Serious Sam 3, Jagged Alliance: BiA og Alan Wake, for å nevne noen få nylig utgitte spill.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noen funksjoner som jeg synes er bedre på steam, men i all hovedsak synes jeg origin gjør en bedre jobb for det det er.

 

Jeg får lett 20-24MByte/sec fra Origin uavhengig av tid på døgnet. Er jeg heldig får jeg 3-4MByte/sec fra Steam. Dette er utrolig viktig for meg og ett av de største problemene jeg har med steam i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...